B
blackmoor
Guest
Ohja dan krijg je dat ja... Nou mijne groeit nu zo hard dat ik per week een halve hand eruit kan scheppen! Maar ik laat het lekker gaan, want ik ga er later een hele bak mee inrichten
Je hebt een fantastische bak, Mike!Tijd voor een korte update. Vissen doen het allemaal goed en leven nog, heb alleen niet heel veel tijd om te genieten en echt goed te onderhouden, maar alle waarden blijven goed!
En omdat ik anders te veel weerspiegeling heb, maar even creatief 😀
Dekbed maar aan de bovenkant tussen mijn raam om deze weerspiegeling weg te halen
Bekijk bijlage 82716
Met een totaalfoto, waarbij ik de kaamlaag niet echt heel erg goed weg krijg. Het stoort me op zich niet zo heel erg en de vissen lijken er geen last van te hebben. Nog maar even kijken hoe ik dit op ga lossen zonder alles aan te passen
Bekijk bijlage 82711
Mijn skimmer (foto van vorige week) doet namelijk wel goed zijn werk met het schoon houden van het oppervlak. Voedsel en planten zijn zo opgezogen, maar het laagje blijft helaas
Bekijk bijlage 82717
Het zandstrand wordt iig door iedereen gewaardeerd
Bekijk bijlage 82712
En hier de plantjes die nog steeds drijven 😳
Bekijk bijlage 82713
Maar het water is zo goed als kraakhelder 😀 Even met wat visjes, waarbij mijn halfsnavels echt mooie rode vinnen krijgen
Bekijk bijlage 82714
En wat mysterieuzer door de plantjes, mooi met mijn raamplakker
Bekijk bijlage 82715
Denkelijk ben ik wel redelijk bekend in de plaats waar jij woont, Mike. 😉Zit hier meestal rond de 6,5 zonder toevoegingen oid
En gelijk even wat foto's van mijn halfsnavels, deze kwamen zo mooi voor de camera poseren. Vooral met de eerste foto ben ik echt super blij
TnxJe hebt een fantastische bak, Mike!
Nu moet ik toegeven dat ik mijn water al een redelijke tijd niet getest heb, maar voorheen zat het altijd tussen de 6.5 en 7. Net even gemeten en idd; het zit meer tussen de 7 en 7.5. Nu moet ik toegeven dat ik nog niks raars aan de vis merk en deze is even vrolijk als altijd. Zit bij de LFS ook op gewoon leidingwater, dus even aanzien. Ik kan hem helaas nu niks beters bieden qua waarden en ben vergeten te meten. Nu heb ik ook alleen strips, dus heel nauwkeurig zal het ook niet altijd zijnDenkelijk ben ik wel redelijk bekend in de plaats waar jij woont, Mike. 😉
Daarom ben ik verbaast over de waarde pH 6.5 die jij hebt.
Kijk maar eens naar de waardes die in Hellendoorn gelden. (Opgave Vitens)
https://www.vitens.nl/over-water/waterhardheid?Postcode=7447XX
Deze waarden kloppen ook ongeveer met mijn metingen wanneer ik geen CO2 zou toevoegen; ik zit dan ongeveer op 7.5
Echt he, same here!Prachtig zo, al zien ze er toch wat eng uit zo😀 Als ze 4 meter zouden zijn geweest was ik snel weggezwommen😀
Tnx!Heel gaaf!!
Tnx! Gewoon met mijn telefoon, een Galaxy s7 edgeWat een prach-tig-e heb je!
De halfsnavelbekjes zijn erg mooi, net als je foto's trouwens!
Waar fotografeer jij mee?
Tnx!Je bak staat er heel mooi bij!🙂
Het viel mij ook op dat je daarmee prima foto's van aquaria maakt. Heb zo'n ding van t werk en werkt wonderwel goed.Tnx! Gewoon met mijn telefoon, een Galaxy s7 edge
Blijft een prachtige bak!
Enige nadeel, maar dat heeft elke smartphone, is dat je niet kunt zoomen. Maar ben er enorm tevreden mee. Heb alleen het idee dat het forum de foto's soms wat verminderd qua qualiteit, maar ach. Als ze maar duidelijk zijn 😀Het viel mij ook op dat je daarmee prima foto's van aquaria maakt. Heb zo'n ding van t werk en werkt wonderwel goed.
En ook binnen 10 minuten meestal op 😀 Als ze het eenmaal gevonden hebben geniet echt iedereen er van. Van de rathbuni's, de dwergknorren, cory's en zelfs de garnalen. Ontzettend gaaf om te zien!Zo, dat is een vreetfestijn 😉
Ben ik ook van overtuigd. Vind het nou al gaaf staan, laat staan helemaal dichtgegroeid straks en half over het oppervlak 😀Die vallisneria's zullen vast mooi staan Mike!
Super zijn ze! En idd, de klep hoeft maar open te gaan of ze schieten naar de plek waar ik eigenlijk standaard voer 😀Zijn leuk he die halfsnavels.
Grappig ook als die klep opengaat als er wat te eten is.
Heb ze sinds een maandje er ook weer in.
Vroeger had ik ze ook en kweekte ze als een malle.
Met de wortels mooi boven het grind voor zover mogelijk, hopelijk slaat het goed aan
En zijn kleibollen echt nodig? Wordt altijd zo'n zooi als je toch wat verplaatst of door het grind gaat, de laag is namelijk alles behalve dik bij mij
Weet jij hoe je het verschil tussen man en vrouw kunt zien? Heb er 7 dus zal vast wel wat verschil zijn
Ik heb Rootsticks nog een vol potje maar gebruik ik niet want heel je zandbodem kleurt rood en dat kun je er nooit meer uithalen.3x raden welke ik, althans besteld, dus heb 😀
Ik kijk het eerst maar even aan hoe goed het aanslaat voordat ik aan stekken denk. Ik wil de planten goed geworteld hebben, want merk nu al dat je ze er te makkelijk uit kunt trekken als ze iets blijven plakken aan je hand...
En zijn kleibollen echt nodig? Wordt altijd zo'n zooi als je toch wat verplaatst of door het grind gaat, de laag is namelijk alles behalve dik bij mij
Ik kijk het even aan, heb sws nog wel wat liggen dus kan het er zo aan toevoegen. Filters zullen het vast en zeker snel afzuigen, maar als het niet nodig blijkt liever niet.Nou met jouw filters is dat zo afgezogen hoor😀 Nee niet per sé nodig maar ik merk wel dat ze het veel beter doen dan! Kijk het eerst maar aan. Als je genoeg plantenbemesting in het water hebt zitten zou dat ook al voldoende moeten zijn!
Tnx! Wil hem zo strak mogelijk houden idd. Ben alleen steeds meer aan het balen van dr paar krassen die in het glas zitten, van de vorige eigenaar. Maar als dat het enige is; ik mag niet klagen.Jij hebt een bakje dat geld kost en je bak is om te stelen he Mike.
Je hebt er verstand van om tot zo'n mooie resultaten te komen elke keer dikke chapeau beste vriend.
Is dat een Ramirezi die ik op de foto heb gezien ?
Ga ik er morgen eens goed naar kijken! Nu @work en als ik vannacht thuiskom is de verlichting uitMooi weer allemaal!
Is lang geleden dat ik ze zelf heb gehad maar zal vast wel verschil te zien zijn aan de aarsvinnen oid maar de vrouwtjes worden een flink stuk groter en forser dan de mannetjes iig.
Kende ze niet dus even opgezocht, Is idd ook zeker een optie. Hier een donkere bodem dus verkleuren zal wel niet zo snel gebruiken. Ik ga deze even in mn achterhoofd houden. Tnx voor de tip!Ik heb Rootsticks nog een vol potje maar gebruik ik niet want heel je zandbodem kleurt rood en dat kun je er nooit meer uithalen.
Als je de foto's bekijkt en klikt op telkens de volgende foto is het net een vertraagde film die je afspeelt super.Vooral die ene op het hout, mooie fotoserie kunnen maken 😀
Bekijk bijlage 84231 Bekijk bijlage 84232 Bekijk bijlage 84233 Bekijk bijlage 84234 Bekijk bijlage 84235 Bekijk bijlage 84236
En idd jammer van mijn ramirezi. Voor nu laat ik het bestand even zo, wellicht dat ik op de beurs een mooie eyecatcher kan vinden. Baal er ook echt van, was zo'n gave vis
Echt he 😀Als je de foto's bekijkt en klikt op telkens de volgende foto is het net een vertraagde film die je afspeelt super.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.