Dubai 80 (Killerfish)


Ohja dan krijg je dat ja... Nou mijne groeit nu zo hard dat ik per week een halve hand eruit kan scheppen! Maar ik laat het lekker gaan, want ik ga er later een hele bak mee inrichten
 
Mooie plaatjes, Mike! Ziet er erg goed uit zo.
Goldstripes zijn inderdaad erg mooi zeg, hele uitgesproken kleuren.
 
@bderooij Tnx! De kleuren was ook de reden dat ik ze altijd graag wou. Ben positief verrast met de kwaliteit vd vissen en de duidelijke kleuren en wou ze voor de prijs dan ook niet laten liggen op de beurs
 
Vanmiddag wat vallisneria gehaald om de rechter hoek op te vullen. Komt aardig tot aan het oppervlak, maar hoop is dat het een soort dakje gaat vormen. Denk dat mijn halfsnavels dit wel zullen waarderen. Ze zijn iig in de tussentijd flink aangekomen en doen het super, net als de andere vissen overigens :D

Nieuwsgierig zijn ze iig altijd geweest
20171018_160834.jpg


En de vallisneria in de hoek. Bak spiegelt nu nog teveel, vnv even wat foto's proberen te maken als het donkerder is. Wil nog wat extra halen om wat verder naar voren ook wat te planten, dat gat grind wat je nu ziet zegmaar. Dat het een mooie gevulde hoek wordt.
20171018_162704.jpg


En gelijk even wat foto's van mijn halfsnavels, deze kwamen zo mooi voor de camera poseren. Vooral met de eerste foto ben ik echt super blij :smitten:
20171018_162633.jpg
20171018_162454.jpg
20171018_162634.jpg
 
Tijd voor een korte update. Vissen doen het allemaal goed en leven nog, heb alleen niet heel veel tijd om te genieten en echt goed te onderhouden, maar alle waarden blijven goed!
En omdat ik anders te veel weerspiegeling heb, maar even creatief :D

Dekbed maar aan de bovenkant tussen mijn raam om deze weerspiegeling weg te halen
Bekijk bijlage 82716

Met een totaalfoto, waarbij ik de kaamlaag niet echt heel erg goed weg krijg. Het stoort me op zich niet zo heel erg en de vissen lijken er geen last van te hebben. Nog maar even kijken hoe ik dit op ga lossen zonder alles aan te passen
Bekijk bijlage 82711

Mijn skimmer (foto van vorige week) doet namelijk wel goed zijn werk met het schoon houden van het oppervlak. Voedsel en planten zijn zo opgezogen, maar het laagje blijft helaas
Bekijk bijlage 82717

Het zandstrand wordt iig door iedereen gewaardeerd
Bekijk bijlage 82712

En hier de plantjes die nog steeds drijven :oops:
Bekijk bijlage 82713

Maar het water is zo goed als kraakhelder :D Even met wat visjes, waarbij mijn halfsnavels echt mooie rode vinnen krijgen :smitten:
Bekijk bijlage 82714

En wat mysterieuzer door de plantjes, mooi met mijn raamplakker
Bekijk bijlage 82715
Je hebt een fantastische bak, Mike!
 
Zit hier meestal rond de 6,5 zonder toevoegingen oid
Denkelijk ben ik wel redelijk bekend in de plaats waar jij woont, Mike. ;)
Daarom ben ik verbaast over de waarde pH 6.5 die jij hebt.

Kijk maar eens naar de waardes die in Hellendoorn gelden. (Opgave Vitens)

https://www.vitens.nl/over-water/waterhardheid?Postcode=7447XX

Deze waarden kloppen ook ongeveer met mijn metingen wanneer ik geen CO2 zou toevoegen; ik zit dan ongeveer op 7.5
 

Bijlagen

  • WZ05Pb Nijverdal.pdf
    79.5 KB · Weergaven: 138
En gelijk even wat foto's van mijn halfsnavels, deze kwamen zo mooi voor de camera poseren. Vooral met de eerste foto ben ik echt super blij :smitten:

Prachtig zo, al zien ze er toch wat eng uit zo:D Als ze 4 meter zouden zijn geweest was ik snel weggezwommen:D
 
Je hebt een fantastische bak, Mike!
Tnx

Denkelijk ben ik wel redelijk bekend in de plaats waar jij woont, Mike. ;)
Daarom ben ik verbaast over de waarde pH 6.5 die jij hebt.

Kijk maar eens naar de waardes die in Hellendoorn gelden. (Opgave Vitens)

https://www.vitens.nl/over-water/waterhardheid?Postcode=7447XX

Deze waarden kloppen ook ongeveer met mijn metingen wanneer ik geen CO2 zou toevoegen; ik zit dan ongeveer op 7.5
Nu moet ik toegeven dat ik mijn water al een redelijke tijd niet getest heb, maar voorheen zat het altijd tussen de 6.5 en 7. Net even gemeten en idd; het zit meer tussen de 7 en 7.5. Nu moet ik toegeven dat ik nog niks raars aan de vis merk en deze is even vrolijk als altijd. Zit bij de LFS ook op gewoon leidingwater, dus even aanzien. Ik kan hem helaas nu niks beters bieden qua waarden en ben vergeten te meten. Nu heb ik ook alleen strips, dus heel nauwkeurig zal het ook niet altijd zijn

Prachtig zo, al zien ze er toch wat eng uit zo:D Als ze 4 meter zouden zijn geweest was ik snel weggezwommen:D
Echt he, same here!

Tnx!
 
Wat een prach-tig-e heb je! :smitten:
De halfsnavelbekjes zijn erg mooi, net als je foto's trouwens!
Waar fotografeer jij mee?
 
Blijft een prachtige bak!

Tnx!

Het viel mij ook op dat je daarmee prima foto's van aquaria maakt. Heb zo'n ding van t werk en werkt wonderwel goed.
Enige nadeel, maar dat heeft elke smartphone, is dat je niet kunt zoomen. Maar ben er enorm tevreden mee. Heb alleen het idee dat het forum de foto's soms wat verminderd qua qualiteit, maar ach. Als ze maar duidelijk zijn :D

Daarnaast ook net even water ververst en gelijk wat extra vallisneria geplant. Mooie volle hoek nu. Planten hebben ook mooie lange wortels en blijven hiermee goed staan. Nu nog even geduld hebben tot ze over het oppervlak groeien, al vind ik dit al onwijs gaaf! Mooie volle hoek nu, wat beschutting voor de rathbuni's en straks ook voor de halfsnavels. Denk dat dit trouwens ook wel de cory's goed gaat doen, omdat ik hiermee nu ook de opening rechts afsluit als het ware. Ze hebben nu een veel donkerdere grot onder het hout zonder een grote opening. We zullen zien, tijd voor wat foto's

Kon mijn hand blijkbaar niet helemaal stil houden :oops:
20171020_140442.jpg


Klein stukje hout bij de wortels om dit wat minder zichtbaar te maken
20171020_142730.jpg


20171020_142748.jpg


De inkijk vanaf deze hoek bedoelde ik. Onder het rechter stuk hout zitten de cory's meestal en nu hebben ze wat meer beschutting. Hopelijk worden ze ook wat minder schuw
20171020_142759.jpg


En ook wel leuk om te laten zien, mijn filter staat dus rii oppervlak. Heeft net niet genoeg kracht om alles nat te spuiten :D
20171020_142001.jpg
20171020_142013.jpg


Was hem weer, deze week maar even foto's maken als de bak weer helder is en het 's avonds weer donker

Edit; en natuurlijk wat lekkers meegenomen. Rode muggenlarven
20171020_143851.jpg
 
Die vallisneria's zullen vast mooi staan Mike!
 
Zo, dat is een vreetfestijn ;)
En ook binnen 10 minuten meestal op :D Als ze het eenmaal gevonden hebben geniet echt iedereen er van. Van de rathbuni's, de dwergknorren, cory's en zelfs de garnalen. Ontzettend gaaf om te zien!

Die vallisneria's zullen vast mooi staan Mike!
Ben ik ook van overtuigd. Vind het nou al gaaf staan, laat staan helemaal dichtgegroeid straks en half over het oppervlak :D
 
En even een bericht met de foto's. Tl verlichting even aangezet omdat het anders nauwelijks te zien is. Water is ook weer bijna helemaal helder

Before
20171018_195255.jpg


En after
20171020_203750.jpg


Met de wortels mooi boven het grind voor zover mogelijk, hopelijk slaat het goed aan
20171020_203739.jpg


En van de voorkant
20171020_203725.jpg


Met nog een totaalfoto
20171020_203715.jpg


En omdat ze zo lekker nieuwsgierig waren, nog wat foto's van de vissen waar ik stiekem toch gigantisch verliefd op ben geworden :smitten:
20171020_203804.jpg


De meeste zijn echt wit-wit, sommige (de voorste rechts) wat grijziger. Al veranderen de kleuren soms ook van de vissen. De rode vinnen zijn daarentegen wel steeds meer aanwezig. Happy me, matcht leuk bij de rathbuni's
20171020_203808.jpg


Dat rode is bij deze vis wat beter te zien denk ik
20171020_203833.jpg
 
Zijn leuk he die halfsnavels.
Grappig ook als die klep opengaat als er wat te eten is.

Heb ze sinds een maandje er ook weer in.
Vroeger had ik ze ook en kweekte ze als een malle.
 
Zijn leuk he die halfsnavels.
Grappig ook als die klep opengaat als er wat te eten is.

Heb ze sinds een maandje er ook weer in.
Vroeger had ik ze ook en kweekte ze als een malle.
Super zijn ze! En idd, de klep hoeft maar open te gaan of ze schieten naar de plek waar ik eigenlijk standaard voer :D

Hoop dat ze idd gaan kweken en dat de vallisneria voldoende bescherming biedt voor de jongen. Of uitvangen als ik ze zie zwemmen en in een aparte bak opkweken. Zou gaaf zijn als het lukt. Weet jij hoe je het verschil tussen man en vrouw kunt zien? Heb er 7 dus zal vast wel wat verschil zijn
 
Met de wortels mooi boven het grind voor zover mogelijk, hopelijk slaat het goed aan

Nou en als het gaat moet je om de twee weken de stekken afhalen! Wel stom is met vallisneria, als je de spiralis hebt, dus wat kleinere slierten, is het geen doen om die stuk voor stui af te knippen! Heb je er kleiblletjes bijgedaan?
 
3x raden welke ik, althans besteld, dus heb :D

Ik kijk het eerst maar even aan hoe goed het aanslaat voordat ik aan stekken denk. Ik wil de planten goed geworteld hebben, want merk nu al dat je ze er te makkelijk uit kunt trekken als ze iets blijven plakken aan je hand...

En zijn kleibollen echt nodig? Wordt altijd zo'n zooi als je toch wat verplaatst of door het grind gaat, de laag is namelijk alles behalve dik bij mij :juggle:
 
En zijn kleibollen echt nodig? Wordt altijd zo'n zooi als je toch wat verplaatst of door het grind gaat, de laag is namelijk alles behalve dik bij mij :juggle:

Nou met jouw filters is dat zo afgezogen hoor:D Nee niet per sé nodig maar ik merk wel dat ze het veel beter doen dan! Kijk het eerst maar aan. Als je genoeg plantenbemesting in het water hebt zitten zou dat ook al voldoende moeten zijn!
 
Jij hebt een bakje dat geld kost en je bak is om te stelen he Mike.:smitten:
Je hebt er verstand van om tot zo'n mooie resultaten te komen elke keer dikke chapeau beste vriend.:thumbs::petjeaf:
Is dat een Ramirezi die ik op de foto heb gezien ?
 
Mooi weer allemaal!

Weet jij hoe je het verschil tussen man en vrouw kunt zien? Heb er 7 dus zal vast wel wat verschil zijn


Is lang geleden dat ik ze zelf heb gehad maar zal vast wel verschil te zien zijn aan de aarsvinnen oid maar de vrouwtjes worden een flink stuk groter en forser dan de mannetjes iig.
 
3x raden welke ik, althans besteld, dus heb :D

Ik kijk het eerst maar even aan hoe goed het aanslaat voordat ik aan stekken denk. Ik wil de planten goed geworteld hebben, want merk nu al dat je ze er te makkelijk uit kunt trekken als ze iets blijven plakken aan je hand...

En zijn kleibollen echt nodig? Wordt altijd zo'n zooi als je toch wat verplaatst of door het grind gaat, de laag is namelijk alles behalve dik bij mij :juggle:
Ik heb Rootsticks nog een vol potje maar gebruik ik niet want heel je zandbodem kleurt rood en dat kun je er nooit meer uithalen.
 
Nou met jouw filters is dat zo afgezogen hoor:D Nee niet per sé nodig maar ik merk wel dat ze het veel beter doen dan! Kijk het eerst maar aan. Als je genoeg plantenbemesting in het water hebt zitten zou dat ook al voldoende moeten zijn!
Ik kijk het even aan, heb sws nog wel wat liggen dus kan het er zo aan toevoegen. Filters zullen het vast en zeker snel afzuigen, maar als het niet nodig blijkt liever niet.
Gebruik verder totaal geen voeding, op de capsules na bij een aantal planten. Tijd zal het leren

Jij hebt een bakje dat geld kost en je bak is om te stelen he Mike.:smitten:
Je hebt er verstand van om tot zo'n mooie resultaten te komen elke keer dikke chapeau beste vriend.:thumbs::petjeaf:
Is dat een Ramirezi die ik op de foto heb gezien ?
Tnx! Wil hem zo strak mogelijk houden idd. Ben alleen steeds meer aan het balen van dr paar krassen die in het glas zitten, van de vorige eigenaar. Maar als dat het enige is; ik mag niet klagen.
Hij is gelukkig te zwaar om te tillen dus stelen wordt lastig :D
Ja dat is een ramirezi! Leuk visje

Mooi weer allemaal!




Is lang geleden dat ik ze zelf heb gehad maar zal vast wel verschil te zien zijn aan de aarsvinnen oid maar de vrouwtjes worden een flink stuk groter en forser dan de mannetjes iig.
Ga ik er morgen eens goed naar kijken! Nu @work en als ik vannacht thuiskom is de verlichting uit :stom:

Ik heb Rootsticks nog een vol potje maar gebruik ik niet want heel je zandbodem kleurt rood en dat kun je er nooit meer uithalen.
Kende ze niet dus even opgezocht, Is idd ook zeker een optie. Hier een donkere bodem dus verkleuren zal wel niet zo snel gebruiken. Ik ga deze even in mn achterhoofd houden. Tnx voor de tip!
 
Graag gedaan van de tip Mike maar hou jij al jouw andere vissen op dezelfde waarden als voor de Ramirezi ? En lukt dat dan perfect ?
Ik moet nog effe wat geduld oefenen voor ik aan mijn bak kan beginnen wat een serieuze klus zal zijn.
 
Dat deed ik wel tot ik gisteren zijn lijfje zag liggen. Ik heb afgelopen week een waterwissel gedaan en ik zet mijn thermostaat en filter altijd uit linksachter, omdat deze anders drooglopen ivm de skimmer. Dit was dus donderdag. Merkte gisteren aan mijn vissen dat ze lang niet zo energiek waren (druk weekend, weinig thuis geweest) en vooral de rathbuni's best een beetke flets waren. Gelijk even de temperatuur gecheckt en tot mijn schrik stond deze op 17 graden en ik kwam er dus achter dat ik mijn filter en verwarming dus was vergeten aan te zetten.

Ik had donderdagavond al wel zo'n gevoel van, ik ben wat vergeten, maar kon er niet echt achter komen wat dat nou was. Gelijk de knop om en na een paar uur was de bak weer op temperatuur, maar dit heeft me helaas wel mijn ramirezi gekost.
Nu telde ik ook maar 13 rathbuni's, hopelijk verstoppen die laatste zich maar we zullen zien. Domme fout van me, hopelijk overleeft de rest het. Net even gevoerd en alle corydoras kunnen tellen en alle vissen zijn nu geteld (op die 2 rathbuni en de modderkruiper na). Time will tell

En om toch even positief te eindigen, even wat foto's van de bewoners. Dit keer van de variatie aan kleur bij mijn garnalen, afgesloten met 1 foto van mijn corydoras met op de achtergrond een L104 :smitten: En ja, ik spaghetti, de garnalen spaghetti. Heel af en toe krijgen ze dit, genieten ze toch van. Paar foto's van afgelopen week, paar van vandaag
20171022_135939.jpg
20171022_135951.jpg
20171022_135956.jpg
20171022_140042.jpg
20171022_140052.jpg
20171024_164505.jpg
20171024_164513.jpg
20171024_164520.jpg
20171024_164537.jpg
20171024_193808.jpg
 
Mooi idd die verschillende kleuren van de vuurtjes! Spijtig helaas van je ramirezi.... T' was een erg mooi bessie! Stom dat je dit dan zo moet leren....
 
Das jammer van die mooie Ramirezi maatje maar hopelijk blijft het bij die ene en je garnalen zijn wel supermooi van kleur en echt fotogeniek he
 
Vooral die ene op het hout, mooie fotoserie kunnen maken :D
20171022_135939.jpg
20171022_135947.jpg
20171022_135948.jpg
20171022_135951.jpg
20171022_135954.jpg
20171022_135956.jpg


En idd jammer van mijn ramirezi. Voor nu laat ik het bestand even zo, wellicht dat ik op de beurs een mooie eyecatcher kan vinden. Baal er ook echt van, was zo'n gave vis
 
Vooral die ene op het hout, mooie fotoserie kunnen maken :D
Bekijk bijlage 84231 Bekijk bijlage 84232 Bekijk bijlage 84233 Bekijk bijlage 84234 Bekijk bijlage 84235 Bekijk bijlage 84236

En idd jammer van mijn ramirezi. Voor nu laat ik het bestand even zo, wellicht dat ik op de beurs een mooie eyecatcher kan vinden. Baal er ook echt van, was zo'n gave vis
Als je de foto's bekijkt en klikt op telkens de volgende foto is het net een vertraagde film die je afspeelt super.
 

Terug
Bovenaan