Killerfish
Well-known member
Vond het idd niet veel in verhouding met de LFS. Vissen zijn niet supergoedkoop, maar wel goedkoper tov een LFS
Mascha&Ivo zei:Daar was Mike al op ingegaan...
Zo gauw ze wat groter zijn kunnen ze naar een grotere bak, voor nu mogen ze lekker groeien bij mij in de bak.
Mascha&Ivo zei:Niet om de pret te verpesten, maar die maanvissen lijken wel erg grote ogen (=groeiachterstand) te hebben.
De rest ziet er gelukkig keurig uit 🙂
Vanwaar twee verschillende Corydoras soorten?
Ik had deze reactie al verwacht, vandaar dat ik hier ook al wat over in de tekst had gezet.c�dric zei:Is de bak ook niet te klein voor maanvissen?
Killerfish zei:Ik had deze reactie al verwacht, vandaar dat ik hier ook al wat over in de tekst had gezet.c�dric zei:Is de bak ook niet te klein voor maanvissen?
C�dric Vleminckx zei:Killerfish zei:Ik had deze reactie al verwacht, vandaar dat ik hier ook al wat over in de tekst had gezet.c�dric zei:Is de bak ook niet te klein voor maanvissen?
Sorry, had ik iets te laatst opgemerkt, zoals je al kon lezen in het vorig bericht. Die vraag stel je je natuurlijk heel snel. Maar als er een verklaring bij is, is het prima!
Heb je al een idee welke bak je gaat nemen als ze groter worden/zijn?
Killerfish zei:C�dric Vleminckx zei:Killerfish zei:Ik had deze reactie al verwacht, vandaar dat ik hier ook al wat over in de tekst had gezet.c�dric zei:Is de bak ook niet te klein voor maanvissen?
Sorry, had ik iets te laatst opgemerkt, zoals je al kon lezen in het vorig bericht. Die vraag stel je je natuurlijk heel snel. Maar als er een verklaring bij is, is het prima!
Heb je al een idee welke bak je gaat nemen als ze groter worden/zijn?
Het plan is, maar dit is een beetje afhankelijk van hoe snel ze groeien, dat ik zelf voor een grotere bak kan zorgen. Mocht dit niet lukken dan ga ik er voor zorgen dat ze bij iemand anders in de bak kunnen.
Killerfish zei:De planning is om deze week even langs de DIY shop te gaan om te kijken naar de buizen en koppelstukken voor mijn filter. Deze wil ik als volgt gaan plaatsen in de achterwand:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Daarbij wil ik dit eerst in de bak gaan hangen om te kijken of alles goed werkt/loopt en hoe de stroming is. Daarnaast wil ik even kijken of mijn intake sterk genoeg is of dat ik toch aan beide kanten maar 1 korf ga monteren. Als alles goed blijkt te werken, dan pas werk ik hem in de achterwand weg en dan pas komt de achterwand (welke al op maat gesneden is) in de bak gekit. Hierbij komt alles dus vast achter de wand te zitten, maar ik zorg er wel voor dat de filter losgekoppeld kan worden als dit nodig blijkt te zijn. De rest van de koppelingen verlijm ik waar nodig.
Mochten jullie tips/opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag! Er is nu nog niks gekit namelijk 😀
En wat denken jullie dat mooier staat? Grind of zand. Ik twijfel tussen zand (wat beter is voor de cory's, omdat ze zo ook het zand kunnen filteren en lekker kunnen grondelen) en het grind (waar de cory's ook op kunnen grondelen en omdat deze donkerder is dan het zand. Al heeft het zand ook wel weer wat..
Killerfish zei:Nu snap ik niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb het idee dat ik hetzelfde idee had. Hieronder even van de zijkant hoe de planning was, dit bedoelde jij ook?
Killerfish zei:Dan zitten we op gelijke hoogte. Dit is trouwens nog op papier, hopelijk dat het makkelijk te verwezenlijken valt..
Killerfish zei:Ik voeg namelijk niks aan voeding toe in mijn huidige setup..
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.