@Rennie; hier ben ik zelf ook super blij mee. Hoop dat ze mooi gaan groeien en mijn achterwand daar vol krijgen. Alles staat ook achter de achterwand, dus deze zal zichtbaar blijven.
@C�dric; tja. Wat wil je me vissen die het lekker vinden om te grondelen. Alls staat weer en hopelijk blijft dit zo.
@Marcel; ah, zal dat het zijn. De tv staat wel recht tegenover het aquarium.. Zou kunnen. In het vervolg de tv maar even uit laten dan. Tnx voor de complimenten, nu geduldig afwachten inderdaad.
Zondagavond stond ik op het punt de planten weer te gaan planten toen ik een reactie kreeg op mijn vuurzalmen. Deze had ik blijkbaar nog op marktplaats staan en na wat overleg tot een mooi bod gekomen van 10 euro voor de school. Dat betekende wel dat de bak vrijwel helemaal leeg moest om alles gevangen te krijgen
🙁 Ik had het iets makkelijker verwacht. Al met al is er toch nog 1 vis in de bak blijven zitten. Dit netjes gezegd tegen de man en na een poging van 1,5 uur in een lege bak, met alleen nog de boomstam, de opgave maar opgegeven. De man, op verzoek, een paar Helena's voor in de plaats meegedaan. Omdat de bak toch leeg stond, en ik toch niet helemaal tevreden was met de lichte kleur van het zand, waarbij mijn vissen toch wat flets begonnen te kleuren, gelijk maar besloten mijn grindbodem weer in de bak te gooien (de inrichting is zo goed als hetzelfde, alleen de bodem is dus anders) Dit is echt een enorme verbetering vind ik zelf en voorlopig dan ook niet meer met de bak aan de slag. Nu de vuurzalmen weg zijn, oogt de bak wel heel erg leeg. In de bak zwemt nu dus ook niet veel meer dan:
5 bijlzalmen (Carnegiella strigata)
2 maanvissen (gaan woensdag weg, maar zijn door hun nieuwsgierigheid makkelijk te vangen)
8 corydoras
1 gastrymyzon
1 oto (mag zijn leven hier slijten)
2 L104
En een hele zooi garnalen en Helena's.
Daarbij is mijn bak vrij leeg qua vis en ik ga deze week even naar de LFS om vissen te bestellen. Ik twijfel een beetje tussen de volgende soorten, maar mochten jullie anders suggesties hebben dan hoor ik het ook graag.
De welbekende kardinaaltetra, ik vind de blauwe streep wel heel gaaf en denk dat die in mijn inrichting mooi naar voren komt te springen (foto hieronder)
Om deze reden ook de neontetra, al vind ik de doorlopende rode lijn bij de kardinalen dan mooier.
De neontetra diamant, ook heel gaaf
En dan is er nog de gold-variant. Ik heb alleen geen idee of dat deze vis is of niet
Nou kwam deze vis de afgelopen week voorbij, en ook deze staat in mijn lijstje. De Aphyocharax rathbuni. Deze vis krijgt volgens internet zijn witte vinnen als ze ouder worden
En een all-time favoriet, de rasbora galaxy. Al ben ik bang dat deze te schuw gaat worden in mijn bak. Iemand die me hier tips over kan geven?
En als afsluiter nog een nieuwe totaalfoto van mijn bak. Is met veel weerspiegeling en als het vanavond nog lukt na werktijd, komt er eentje zonder weerspiegeling.
En mijn garnalenbakje, waar ondertussen ook een bodem in zit