Dubai 80 (Killerfish)


Jazeker. Al is de twijfel er nog wel. Zit eigenlijk wel een beetje met de gedachten om er een school kardinaaltetra's in te doen. Ik ben vnm dan ook even naar de LFS geweest (en ben er geslaagd :D ) om te kijken, maar ben er nog niet helemaal uit. Zaterdag waarschijnlijk nog even naar W&R Aquaz** in Zwolle om te kijken en wellicht ook nog wat vissen te halen.
Hopelijk begin volgende week dan een extra soort in de bak.

Wat betreft het slagen; vanavond als de bak niet meer weerspiegelt komen er :foto:
 
Mijn nieuwe aanwinst is een lekker enthousiast exemplaar. Niet heel veel tijd gehad om foto's te maken, maar dit geeft hopelijk al wel een beeld

921914_0_82_20160420_162112.jpg

721861_0_82_20160420_162457.jpg

428551_0_82_20160420_162146.jpg
 
Net terug uit Zwolle en zeker geslaagd qua vis.
Van links naar rechts (en dan moet je mijn eigen betta even uit het plaatje denken :D )
02x Corydoras melanotaenia (lijken heel erg op de gold stripe, maar missen de gold stripe)
10x Hyphessobrycon amandae, vuurzalm
02x Betta vrouw. 1x emerald green en 1x kobalt blauw

Totale kostenplaatje; �29,-
Valt me best mee moet ik eerlijk zeggen als ik zie wat ik voor dezelfde vissen in de LFS zou betalen.
Vissen hangen nu in de bak om aan de temperatuur te wennen. Zo wat water overhevelen en dan over een uurtje weer lekker werken. Kunnen de vissen even rustig wennen en dan komen de foto's als ze mooi op kleur zijn

198359killerfish_0_85_20.jpg

832297killerfish_0_85_20.jpg

728336killerfish_0_85_20.jpg
 
Oh, fijn om te horen. Ik zal straks even een paar foto's proberen te maken van de vissen. Hopelijk zijn de kleuren van de betta dan ook mooi te zien
 
Ben de laatste dagen erg druk geweest met werk en zie dat ik de foto's ben vergeten te plaatsen. Bij deze dan de foto's van mijn nieuwe betta's. Deze moeten het echter wel doen zonder mijn mooie man, want deze begon een beetje mijn garnalenpopulatie te verkleinen. De keuze gemaakt om deze vis te verkopen en momenteel zwemt hij bij een ander door de bak met 2 vrouwen. De foto's hebben wel last van wat weerspiegeling en daarbij zie ik dat ik nodig mijn ruiten schoon moet maken..
De kleuren van de betta veranderen afhankelijk van het licht. Zo lijkt de groene soms meer blauw, ook te zien op onderstaande foto's. Ik vind het daarbij wel heel mooi dat de vissen vrij rustig door de bak zwemmen en veelal met elkaar zwemmen.
584657killerfish_0_85_274_1.jpg


Beide in het net, vlak voor het vrijlaten
526789killerfish_0_85_274_1.jpg


Net in de bak
989178killerfish_0_85_274_1.jpg


Groen, net gemaakt
931652killerfish_0_85_274_1.jpg


Blauw, net gemaakt
274226killerfish_0_85_274_1.jpg


Beide, net gemaakt. Helaas heeft mn tel de focus gelegd op de plant..
897256killerfish_0_85_274_1.jpg
 
Ik ben ook erg gecharmeerd van de groene. Vooral het feit dat de voorste 2 vinnen zo leuk rood zijn :D

Edit: En inderdaad; deze 2 mooie vrouwen doen zeker niet onder voor sommige mannen
 
Op de 2e en de 3e foto vindt ik toch echt de kleur groen lijken. Maar ja, om daar zeker van te zijn moet er misschien een vrouw naar kijken ;).
Als ik zeg dat iets donkerblauw is dan zegt mn vrouw vaak dat het zwart is :stars:.
 
Op de 2e en 3e foto zie ik toch ook een groene betta :D mooie beestjes trouwens.
 
jessicapilon zei:
Op de 2e en de 3e foto vindt ik toch echt de kleur groen lijken. Maar ja, om daar zeker van te zijn moet er misschien een vrouw naar kijken ;).
Als ik zeg dat iets donkerblauw is dan zegt mn vrouw vaak dat het zwart is :stars:.
Op de 2e en 3e foto lijkt het inderdaad groener, maar op de 4e, is het dezelfde betta en dan is ie volgens mij blauw :p
Trouwens, de crypto lijkt is volgens mij de cryptocoryne wendtii
 
@john; de crypto is de Cryptocoryne moehlmannii. Ik wil je deze tegen een kleine vergoeding ook wel opsturen, ik wil er liever een andere plant voor op de plek. Je moet me dan maar even een pb sturen als je interesse hebt.

@shenkie & Noa; tnx! Ben er zelf ook tevreden mee.

@Christian & John; die groene is soms inderdaad meer blauw dan groen. Dat vond ik ook zo gaaf aan de vis, dit had hij in Zwolle ook al. Kan er dan wel weer een verschil in zien als ze beide blauw zijn. Dat gelukkig dan wel weer :D
 
De vissen doen het allemaal goed en zwemmen vrolijk rond. Ik kan ook merken dat mijn man weg is, het is veel rustiger in de bak en de vrouwen zwemmen mooi en rustig door de bak. Ook blij met de keuze qua school; het is er ��n met interessant gedrag en ze zijn lang niet zo schuw. Daarnaast een kleine aanpassing in de inrichting; de uitstroom heb ik verplaatst naar rechtsachter. Ik kan linksachter, iets wat nog op de planning staat, nu een mooi dicht veld van de Limnophila heterophylla maken met ervoor de Vallisneria. Ik merkte nu namelijk bij het langer worden van de L. heterophylla dat deze vrij krom trk door de stroming. Het plan is er. want ik vind de linkerhoek vrij leeg op het moment. Eerst de komende 2 weken herkansingen, daarna ga ik hier mee bezig

net ook even een totaalfoto van de bak gemaakt (zie dat hij niet helemaal scherp is op de comp) en een paar close-ups. Totaal is voor het voeren gemaakt, de rest tijdens het voeren.
755824killerfish_0_85_85_1.jpg


Lekker smullen van de nieuwe voeding, waarvoor bedankt ludger!
975163killerfish_0_85_85_1.jpg

379481killerfish_0_85_85_1.jpg


En ook mijn L104 komt even een kijkje nemen
552772killerfish_0_85_85_1.jpg


En ook de ander waagt een blik (rechtonder bij de helena de een, linksboven onder het hout, boven de panda, numero dos)
439349killerfish_0_85_85_1.jpg


Close-up
567862killerfish_0_85_85_1.jpg


En we komen steeds dichter bij
912319killerfish_0_85_85_1.jpg

828344killerfish_0_85_85_1.jpg


En waar de een zich verstopt, komt de ander op dezelfde plek weer tevoorschijn
269267killerfish_0_85_85_1.jpg


Tot ze beide naar voren durven komen, dichterbij kreeg ik ze helaas niet scherp maar ben zo blij dat ik ze zo op de foto heb weten te krijgen :smitten: :D
646534killerfish_0_85_85_1.jpg

579876killerfish_0_85_85_1.jpg
 
Mooie schone bak, geen algje te bekennen. De bodem ook, lijkt wel of het grind er net pas in ligt!
 
Tnx, ben er zelf ook erg blij mee! Zeker aangezien ik tot voor kort zeker de achterwand goed groen had. Weet niet hoe ik het doe, maar ga zo door :D
 
Leuke bak! Wel opvallend dat je verschillende corydoras soorten hebt. Ik heb zelf ook ooit de Goldstripes gehad, mooie beestjes en niet te lomp. De L104 zou ik ook nog willen haha, hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag? ;)
 
Wat leuk dat de L104's zich zo goed laten zien. Mooie visjes ook, vooral de rechtse met die mooie donkere tekening!

@Algeneter12: de P.maccus/L104 wordt in heel veel winkels als Peckoltia vittata verkocht voor minder dan � 10 per vis. In 99% van de gevallen klopt die naam niet en is het dus de P.maccus.
 
Mooie bak zo met al dat hout.
En die goldstripes zijn prachtig, zag ze erg goedkoop op Vivarium maar ze werden echt recht voor mijn neus verkocht.
 
@Thomas; Dat van die corydoras heeft een reden. De panda heb ik als enige gehouden van een nestje eigen kweek en eigenlijk wil ik deze om deze reden ook niet wegdoen; ik heb hem zelf opgevoed.
De goldstripe stonden al een hele tijd op mijn verlanglijst en bij de vivariumbeurs heb ik er 5 op de kop kunnen tikken voor 15 euro (terwijl deze vis toch al gauw boven de 10+ euro zit in de meeste winkels/bij de meeste particulieren) Om toch mijn school wat aan te willen vullen ben ik voor de corydoras melanotaenia gegaan. Op de foto zie je wel duidelijk het verschil, in het echt amper. Ik wou namelijk wel een paar corydoras meer, maar niet een totaal verschillende soort. Daarbij heb ik wel getwijfeld om de panda uit te breiden, maar ik kwam de melanotaenia tegen bij de kweker waar ik ook de rest vandaan had. Hij gaf ook aan dat dit eigenlijk nagenoeg dezelfde vis was, alleen zonder de gold stripe. Vandaar de verschillende soorten, maar hier zal het bij blijven.
Natuurlijk mag je dat vragen, ook deze vissen heb ik op de vivariumbeurs gehaald en daar heb ik er, als ik me niet vergis, 5 euro voor betaald. Blij met zo'n beurs want ik ben ook gek op deze soort, maar ze moesten me niet te groot worden en niet te duur zijn. Met deze vis ben ik voor beide punten geslaagd.

@Marlonneke; Ben er ook heel erg blij mee. Bij de minste beweging zijn ze ook zo weer weg, maar als ik even stil voor het aquarium blijf zitten steekt er altijd wel 1 de kop om de hoek. Is ook meer geluk dan wijsheid dat ze zich beide lieten zien en toevallig was ik net een paar foto's aan het maken. Wellicht heeft het voer hier ook aan bijgeholpen. Hoe dan ook; ik ben er blij mee.

@Remco; Heb ze ook niet laten liggen toen ik ze zag en erg getwijfeld over een zakje van 10. Achteraf een beetje spijt van omdat ik er heel lang naar op zoek was, maar op dat moment liep ik met de gedachte om of de similis of de sterbai (welke ik op dat moment nog had) te houden naast een 4tal van deze vissen. Was er eigenlijk al wel een beetje van uitgegaan dat er 1 zou overlijden.. Gelukkig maar bij 1 gebleven.
Maar das balen. Wellicht hebben ze ze volgend jaar weer (en mss haal ik er dan wel weer een paar bij en verkoop ik de C. melanotaenia. Wie weet

Tnx voor de complimenten trouwens. Zijn ook mooie stukken hout waar mijn L104 zich graag in/onder verstoppen. Het middelste stuk is vooral favoriet bij de een, het rechter stuk favoriet bij de ander en de cory's. Vooral uit het gat aand e voorkant van het middelste stuk steekt regelmatig een staart of een neus
 
Wat een leuke gezellige bak :D
Ik dacht ik kom ook eens een kijkje nemen in jouw foto-album haha
 
Tnx allemaal. Bak ziet er ondertussen al wel iets anders uit omdat ik niet helemaal tevreden was over delinkerhoek na het verplaatsen van de uitstroom. Ik vond deze toch vrij leeg. Morgen nog even een plantje bijhalen om een veldje te cre�ren van de lobelia cardinalis mini en dan hoop ik voor het weekend nieuwe foto's te kunnen plaatsen.
Waar ik wel heel erg blij mee ben is dat de nieuwe Helena's als een gek aan het afzetten zijn; Ludger bedankt hiervoor!
 
@ C�dric; in verhouding met de LFS was het niet heel erg duur. Maar jij vind dit wel veel voor het aantal vissen? Puur uit nieuwsgierigheid; wat betaal jij hiervoor?
@ Richard; tnx!


Omdat ik niet helemaal tevreden was met de linker hoek deze toch wat aangepast. Wat dan gelijkt weer resulteert in te veel kale plekken. Afgelopen tijd dus even wat planten erbij gehaald; nml 1 lobelia en 3 naaldgras. Nu wil ik het veldje lobelia linksvoor wat vergroten en ik heb contact met een lid die nog wat stekjes over heeft.

Daarbij heb ik net de bak schoon gemaakt en gelijk even een lichtbalk verwisseld. Van de paarse verlichting achter heb ik nu een daylight gemaakt. Merk toch dat er hier en daar wat plukjes alg op de achterwand gaan groeien en heb het vermoeden dat dat door de lamp komt. Ook heb ik bij een paar planten voedingscapsules geplaatst omdat ik bij de Limnophila wat blaadjes geel werden. Hopelijk lost dit het op omdat ik het idee heb dat vloeibare plantenvoeding bij mij alleen maar voor algen zorgt. Daarbij zien 2 vd 3 naaldgrasjes er niet echt lekker uit. Het plan is een plantenschaar te halen en de planten even in te korten. Wellicht moeten ze even wennen en dat gaan volgens mij het beste als de stengels die er nu aan zitten eraf gehaald worden. Nu heb ik alleen maar gewone scharen en daar durf ik niet mijn bak mee in ivm de garnalen
Als ik dan toch bij de LFS ben, dan wil ik gelijk even kijken naar een andere kast. 1 die zo goed als de hele breedte van de bak heeft. Ik heb nu de onderste maar vind het toch niet zo mooi dat de kast zo'n stuk kleiner is dan het aquarium zelf. Ook qua ruimte binnenin kom ik (mede door het filter) soms wat ruimte tekort) Nu heeft PetsPl*ce de bovenste als het goed is te koop van Juwel en volgens de site zijn de maten gelijk aan mijn dubai. Ik wil volgende week dus even kijken of hij hem in de winkel heeft staan en hoe hij er van binnen uitziet. Maar waarschijnlijk heb ik deze er over een week of 3 staan (dan kan ik rustig de kasten omwisselen omdat m'n ouders dan 2 weken weg zijn :D ). Ik vind dit al een hele tijd in mijn hoofd, maar heb nooit echt doorgepakt. Even kijken hoe hij er in het echt uitziet (en of de maten kloppen) en dan maar mijn vakantiegeld uit gaan geven. Onder de kasten staan ook nog wat foto's van hoe de bak er nu uitziet.
645916killerfish_0_85_295_1.jpg

381257killerfish_0_85_295_1.jpg


Vorige inrichting:
338848killerfish_0_85_85_1.jpg



Huidige inrichting; Totaal met 2x paars
869693killerfish_0_85_295_1.jpg


Totaal met 1x paars en 1x daylight, verschil is vooral in de achterwand te zien op de foto. In het echt is het wel iets beter te zien
713934killerfish_0_85_295_1.jpg


En nog wat close-ups. Links op het hout een paar stekjes javavaren gekregen. Gratis gekregen van de LFS omdat ze er niet echt heel goed uit zagen en los door de bak dreven. Hopelijk zorgen ze voor een mooie dichte hoek.
969819killerfish_0_85_295_1.jpg

156616killerfish_0_85_295_1.jpg

246868killerfish_0_85_295_1.jpg

934782killerfish_0_85_295_1.jpg
 
@c�dric; In dit bericht, vlak boven de laatste update. Is ook niet aanvallend bedoeld, mocht het zo overgekomen zijn. Is uit nieusgierigheid..

Daarbij heb ik nog een leuk filmpje die ik net heb gemaakt van de vissen. Vlak nadat ik een paar voedseltabletten in de bak heb gedaan. Het vlokvoer heb ik gegeven nadat de camera uit was omdat dit anders zo lekker door het beeld drijft. Op het filmpje is wel mooi te zien hoe erg de 2 soorten corydoras daadwerkelijk op elkaar lijken.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=GUto5B8JtbA&feature=youtu.be[/video]
 
Nee,zo was het zeker niet overgekomen.

Je mag dit zeker vragen.. ;)

Ja,ik vond het gewoon veel geld,waarom weet ik niet.

Vindt jij het dan niet veel?

Natuurlijk,bij een LFS is het meer..
 

Terug
Bovenaan