Dubai 80 (Killerfish)


Silvinia natans als ik me niet vergis
 
Ik ga voor het Mosselplantje :DD
 
Zo zijn ze van boven... had deze naam meegekregen
15837863641955664074600872050043.jpg
 
Ik heb deze ook, zoals John al aangaf het mosselplantje, of watersla (Pistia stratiotes). De wortels worden hier zo'n 10 tot 15 cm lang. Onder de juiste omstandigheden in de natuur wellicht zelfs langer. Een enorm behulpzaam plantje omdat ze bekend staan in de hydroponics wereld als enorme waterzuiveraars.
 
Tnx beide! Weten we dat ook weer :D
 
Best heel tevreden met de bak, maar merkte wel dat de plantengroei wat stabieler werd met het toevoegen van de drijvers. Die er uitgehaald en in de Lido gedaan. Net even de crypto's wat meer uit elkaar gehaald, omdat ik toch een beetje een gat had naast het hout. Moet nog even bijtrekken, maar is nu al een stuk voller.

before en after ernaast
20200321_201309.jpg
20200321_204102.jpg


En in de overzichtsvariant. Scherm weerspiegelt een beetje op de eerste foto... :oops: Had net de drijvers eruit gehaald dus water niet helemaal helder.
20200321_201221.jpg
20200321_204056.jpg


Kreeg overigens ook hulp. Dat grazen voelt toch wel heel raar
20200321_203207.jpg


En alsof de bak het over zich afroept :stom: Voorheen de ene cr, nu de ene vuurgarnaal :stom:
20200318_172855.jpg
 
Haha, leuk die garnaal, ze zijn ook echt niet bang/verlegen, dat merk ik hier ook.
 
Mis links toch nog hoogte, maar weet niet goed wat. Toch wat tussen wand en achterkant? Extra plantje in de bodem??? Tips zijn fijn!
20200322_220109.jpg

Edit, maar dan wel zodat ik vanaf mn bed de bak nog in kan kijken (met demeest korrelige foto :stom:)
20200322_222642.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vooralsnog dit als idee, moet nog even kijken naar een iets groter model voor het grote gat dat wat hoger zit. Is een combi van anubias nana bonsai en mini. Mijn groepje hangjeugd ging ook mooi in de hoek hangen :DD
20200323_190801.jpg
20200323_191215.jpg
 
Dat is een hele verbetering die plantjes zo op die ''boomstronk''
 
Tijd voor een korte update. Hout drijf niet echt meer dus eindelijk de magneet eraf. Planten doen het super en de klimop (waarvan ik de naam niet kan onthouden) alweer moeten snoeien en her en der kleine stekjes van teruggeplaatst. Miste links wat hoogte, maar mocht niet teveel zijn omat ik er dan vanaf mn bed de bak niet meer in kan kijken. Wat stekjes vallisneria geworden, want die zullen ook mooi met de stroming meewaaien. Was mooi tr combineren met de wekelijkse waterwissel.

Verlichting is nu vrij gedimd, maar d eheldere foto even voor een duidelijkere inrichting

20200425_210757.jpg
20200425_210859.jpg
20200425_211827.jpg
 
Vandaag helaas toch het flesje kruidnagelolie moeten gebruiken. Een van de espei was al wat minder kleurrijk en werd wat grauwer sinds een paar dagen. Vermoedelijk sinds gister al dat het wat erger was, maar viel me vandaag oas op (weinig op mn kamer geweest gisteren).

Besloten toch tot euthanasie over te gaan, want leek me niet dat ie dit ging overleven. De rest is niks aan te merken en alles zwemr verder vrolijk rond

20200430_171314.jpg
 
Jammer Mike maar ja dat hoort er ook bij en dan is het denk ik een wijs besluit.
 
hij lijkt ook wat opgeblazen in vgl met de andere espei
 
hij lijkt ook wat opgeblazen in vgl met de andere espei
Klopt idd. Had ie eergister nog niet, toen was ie alleen wat valer. Vinnen zien er ook slecht uit, is hard gegaan in 1,5 dag.

Jammer Mike maar ja dat hoort er ook bij en dan is het denk ik een wijs besluit.
Helaas hoort het er bij, gelukkig slechts de 2de keer dat ik het heb hoeven doen
 
Al een tijdje hier niks meer gepost zie ik dus weer hoog tijd. Vond de beplanting te laag en wou eigenlijk wat meer hout in de bak verwerken dan dat ene stuk spiderwood. Vorige week ofzo dus al het stuk in de bak gelegd in de hoop dat hij zich iets vol zou zuigen, al wist ik uit ervaring met dat stuk dat het eerder een maand of 2 zou zijn, maar beter iets dan niets. De bak heeft er dus even zo bijgestaan, al leken de vissen de hoogte wel te waarderen. Was al even bezig geweest met het poetsen van de ramen enzo toen ik me bedacht dat ik ook wel even tijd had voor een kleine rescape. En dan is een before foto ook wel handig... Lekker helder ook :stom:
20200526_145146.jpg


Vooraf al beetje met de stenen wezen prutsen over hoe ik het ongeveer wou en daar kwam dit uit;
20200526_155311.jpg
20200526_155318.jpg
20200526_160357.jpg


Dat was het idee, maar pakte toch wat anders uit. Filterspons op maat geknipt en op de bodem gelegd onder de stenen voor de druk, nadat al het zand naar links was geschoven (te zien op de derde foto hierboven). Stenen in de bak en de ruimte erachter opgevuld met het afgeronde grind van dennerle wat eerder in de bak heeft gezeten. Gaatjes afgevuld met filterwatten zodat het niet tussen de stenen vandaan zou komen. Planten weer terug en waar nodig wat nieuwe voeding bij de wortels. Dit is het uiteindelijke resultaat geworden, de filters moeten het alleen nog even schoon trekken. Heb flink wat gesnoeid in de cypto's dus die moeten nog even weer dichtgroeien en rechttrekken. Links voor de topclean van jbl staat de vallisneria die daar de hoogte ingaat. Rechtsachter die grote groene plant waar ik de naam van blijf vergeten. De ene al mooi groen, ernaast nog een kleiner exemplaar die even moet groeien. Voor het hout staat ook nog wat crypto, maar die moeten ook nog even weer flink groeien.
20200531_143203.jpg


Stenen liggen dusdanig dat er een tunnel is gecreeerd die achter de crypto's weer uitkomt en het gat in de achterwand, daar kunnen de vissen dus mooi onderdoor/tussendoor. Links bij het hout hetzelfde, deze is hol van onder waardoor ook hier een tunnel is ontstaan. Het gat in het midden bij de bladeren is de weg naar het gat in de achterwand, dus ook daar kunnen de cory's mooi doorheen/onderdoor/tussendoor.
20200531_143616.jpg
20200531_143625.jpg


En laten we dan afsluiten met een paar foto's van de bewoners. Binnenkort maar even wat betere foto's nemen als het wat donkerder is en het water weer helder
20200524_145946.jpg
20200524_150034.jpg
20200520_200802.jpg
 
Mooi Mike! En wat zijn je Espei's prachtig van kleur.
 
Mooi Mike! En wat zijn je Espei's prachtig van kleur.
Dat zijn ze zeker, vooral onder de tl buizen die in de middag een paar uurtjes branden. Dan knalt het rood/oranje echt van de vissen af. Nog steeds erg blij met mijn keuze
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Kan ik goed begrijpen. Ik had ze destijds ook in mijn meterbak. Ze zijn mooier dan hun zusjes: Hengeli's.
 
Zeker waar! Deze hebben dan ook zeker mijn voorkeur. Tijdje een combi gehad van beide en dat had ook wel wat, maar je zag wel duidelijk het verschil

edit;
blijft een mooie bak(y)
Tnx!
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Even wat getest met mn nieuwste aanschaf (gimball)

Heb de instellingen nog niet helemaal goed staan, maar geeft wel even een beeld van het aquarium. 5 minuten video goed voor 20 seconden beeld :DD Ondertussen Netflixen helpt echter ook niet echt met de reflectie :stom:


 
Leuk speelgoed zo'n gimball :DD
 
Welke heb je gekocht?
 
Zie pb, houden we het hier even ontopic :DD
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
:love: jaa heel mooi weer. Knallen er lekker uit
 
Omdat het groeien niet helemaal lekker ging, besloten even drastisch te werk te gaan. Zag dit laatst bij een ander lid, dus de crypto's flink gesnoeid.

Ik kijk even aan hoe dit gaat, maar wellicht dat de bruinere tzt ook nog kort gaan, maar wou nou ook even wag bescherming houden voor de cory's zonder alles gelijk kaal te maken
20200607_153852.jpg
 
prachtige bak! heftige snoeibeurt aan de linkerkant en rechter kant ik durf dat nooit zo goed haha. Hoe heten de visjes die erin zitten? is dit de kegelvlek barbeel, espei of hockeystick barbeel?
 

Terug
Bovenaan