Wat is er nieuw

Een frisse nieuwe start!! (smidsy)

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
Nou, daar komen ze:
IMG_20191018_180301.jpg

IMG_20191018_180249.jpg

IMG_20191018_180238.jpg

Komt u maar met de op of aanmerkingen!!

Hopelijk trekt de alg op t zand nog snel weg en gaat alles mooi groeien... want de planten slaan nog niet echt super aan....

Het ziet er met die kardinalen wel prachtig uit.
Mooi hoor, en nou maar groeien dat groen... En een hele mooie groep kardinalen, vooral met die zwarte achtergrond.
Ja vroeg me eerst af of 30 niet teveel zou zijn, maar ze springen er wel echt uit met de donkere achterwand, en als de andere bewoners er later inzitten, ga ik kijken of er misschien nog wat meer bij kunnen....
Sommige zullen het standaard visjes en tegenwoordig van slechte kwaliteit vinden, maar ik vind ze super, let them shine!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoelde overigens niet dat 30st te veel voor je bak is he. Ik doelde meer voor de belasting voor de bacteriën. Dat niet zoderekt je no2 omhoog knalt.

Ik bedoelde overigens niet dat 30st te veel voor je bak is he. Ik doelde meer voor de belasting voor de bacteriën. Dat niet zoderekt je no2 omhoog knalt.
Ik begreep je hoor, ik houd de belasting van de bak in de gaten, en ik hoop dat de 4 weken de bak genoeg ge-ent hebben om dit aan te kunnen.... mocht ik de waardes zien stijgen, zal ik beginnen met verversen...

Ik had zelf denk ik ook met iets minder begonnen en langzamer opgebouwd maar goed, kardinaaltjes zijn nou ook weer niet zo heel erg belastend. Het ziet er in ieder geval tof uit! De eerste weken gewoon erg weinig voeren zodat je filter langzaam kan wennen aan de nieuwe bewoners. Succes er mee!

Ik had zelf denk ik ook met iets minder begonnen en langzamer opgebouwd maar goed, kardinaaltjes zijn nou ook weer niet zo heel erg belastend. Het ziet er in ieder geval tof uit! De eerste weken gewoon erg weinig voeren zodat je filter langzaam kan wennen aan de nieuwe bewoners. Succes er mee!
De ancistrus daarin tegen is best een vervuiler zo te zien haha... best wat poep op de bodem...

Ja, daar staan ze ook wel bekend om. Wat voor soort ancistrus is Ans? Ik vind haar wel mooi, en ze is nog jong he? Mijn Bessie ( ancistrus cf. cirrhosus) is inmiddels 12 cm, en dus bijna volgroeid.

Ja, daar staan ze ook wel bekend om. Wat voor soort ancistrus is Ans? Ik vind haar wel mooi, en ze is nog jong he? Mijn Bessie ( ancistrus cf. cirrhosus) is inmiddels 12 cm, en dus bijna volgroeid.
Ans is een: Ancistrus dolichopterus... en ze is nog jong inderdaad, ik denk dat ze een cm of 7 is....

Leuk zo'n grote school Kardinalen, standaard visjes maar wel mooi om te zien altijd en erg belastend zijn ze niet als ze nog zo klein zijn.
De algeneter maakt wel korte metten met de bruine alg, hier ging dat ook heel rap.
De plantjes groeien niet zo rap door het gebrek licht denk ik, maar daar komt binnenkort verandering in.

Leuk zo'n grote school Kardinalen, standaard visjes maar wel mooi om te zien altijd en erg belastend zijn ze niet als ze nog zo klein zijn.
De algeneter maakt wel korte metten met de bruine alg, hier ging dat ook heel rap.
De plantjes groeien niet zo rap door het gebrek licht denk ik, maar daar komt binnenkort verandering in.
Je bedoeld de intensiteit neem ik aan??

Mijn Bessie Smith is me ook als doli verkocht, schijnt vaker voor te komen. Maar ik ben niet minder gek op haar, ik vind haar prachtig en geniet ervan hoe ze door de bak zwemt en echt aanwezig is :smitten:

Grappig feitje; de afkorting cf in 'ancistrus cf cirrhosus' komt van het latijnse woord conferre wat vergelijken betekent. Ze weten dus zeker dat het een ancistrus is en lijkt op een cirrhosus maar niet zeker zijn. Dit zou ik dus geen officiële benaming van een vis noemen, al staat het wel vaak op kaartjes bij de aquaria en neemt men het over.

Wat je ook vaak ziet is Ancistrus sp. wat feitelijk gewoon Ancistus soort wil zeggen, en ze geen idee hebben welke precies. sp staat dus voor species.

Het is natuurlijk ook een beetje een zooitje met al die verschillende ancistrus soorten en L nummers en pleco's.

Ja, want mijn Ancistrus ziet er ook weer anders uit dan Ans. Hoewel... ik merk ook dat ze naar gelang de situatie van kleur veranderen. Ik lees vaak dat het bij de cirrhosus om de wildkleur gaat, is dan de dolichopteris een kweekvorm?

Ja, want mijn Ancistrus ziet er ook weer anders uit dan Ans. Hoewel... ik merk ook dat ze naar gelang de situatie van kleur veranderen. Ik lees vaak dat het bij de cirrhosus om de wildkleur gaat, is dan de dolichopteris een kweekvorm?
Ik denk idd dat ze allemaal wel anders zijn... Ans is echt beetje zwart grijzig, en heeft stippen, en op haar rug lijkt t alsof ze lichter grijs is op een bepaalde plek... dacht eerst beschadigd maar denk t niet....

Ach ik ben ook niet iemand die zo biotoop getrouw is en je moet doen wat jij leuk vindt.

Neuh een beetje alles uit dezelfde regio is wel leuk, ik zal geen amazone met azie combineren qua bewoners, maar planten ach... ga toch niet voor een keuring haha

Ja ik ben inderdaad heel erg blij met hoe de achterwand is uitgekomen doordat ik nu niet de rotsen maar hem zwart heb gemaakt, en ook de amazone is gewoon kleurrijker en diverser.....
Ik hoop dat de planten gaan aanslaan en dat t allemaal wat meer gaat groeien en er daardoor minder kaal uitziet...
De hydrocleys nymphoides verlsijmt wel aan de bladeren er zijn er nog maar 3 over, ik hoop dat ze het halen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan