Erwin's zijn thuis oceaan.......


Fluoriserende kleurtjes, vissen die mooi de ruimte hebben. Ik ben snel tevreden. Schitterend om te zien! :thumbs:
 
Wow, wat mooi. Kan je niet een livestream regelen ofzo. Dan kunnen we gewoon af en toe een uurtje naar je bak kijken. :c:koffie:;)
 
Mijn Mandarijntje (mannetje) poseerde eens gretig :D
mandarin male-2.jpg
 
Altijd respect voor de mensen die het opbrengen dit beestje te verzorgen!.
Lezers pas op. Dit is een van de grotere uitdagingen in de zeewereld. Erwin! Top!
 
Altijd respect voor de mensen die het opbrengen dit beestje te verzorgen!.
Lezers pas op. Dit is een van de grotere uitdagingen in de zeewereld. Erwin! Top!

Idd ja mag best vermeld worden.
Hij zwemt hier nu een dik jaar rond en pakt sinds een maand of 6 ook gretig artemia, cychlops en mysis. Meneer komt meteen naar voren als er gevoerd word :D
Vrouwtje had ik ook maar helaas gaf zij het na twee maanden al op :(
 
Idd ja mag best vermeld worden.
Hij zwemt hier nu een dik jaar rond en pakt sinds een maand of 6 ook gretig artemia, cychlops en mysis. Meneer komt meteen naar voren als er gevoerd word :D
Vrouwtje had ik ook maar helaas gaf zij het na twee maanden al op :(

Ik zag op de foto al dat hij mooi dik is. En vind het erg erg tof dat je hem aan die voeding hebt. Ik heb het ooit met een koppel ocellatus gedaan, en kwam met veel geluk weg.
Het blijft lastig. En ik vind het moeilijk om online te zeggen, maar als je er 1 verliest maar je 2e doet het wel goed... dan is dat denk ik een win. Zeker met deze vissen.
Een jaar is een soort van keerpunt. Als je hem dan dik hebt en aan het voer hebt gekregen dan gaat het wel lukken.

Serieus respect, want dit is echt een huisdier wat aandacht nodig heeft!
 
Mooi koraal Erwin en ook qua kleur erg mooi dat roze.

Blauw/lilac/paars is hij John, dank je :)

Wauw! Wat een gafe foto van die pitvis!

En de rest is gewoontjes(voor jou dan:D:p)

Haha dank je wel. Niet gewoontjes maar deze van de manderijn sprong er echt bovenuit :D

Toch leuk om te zien dat het jou vooral om de koralen gaat :)

Ik weet nog in het begin toen ik de bak opstarte, het zou een probleem worden om hem goed uit te lichten voor de moeilijkere koralen en/dus dacht ik aan een fishonly tank :D Tot ik mijn eerste koraaltje (een leder) zag wapperen in de stroming en dacht........... damn zooo mooi :D dus fishonly van de baan en alles op alles gezet om er een pracht koraal (mixed reef) bak van te maken. Na vele tegenslagen begint me dat nu goed te lukken en begin ik langzaam sps koraal het mooist van allemaal te vinden, statisch vaak weinig beweging in maar de charme pfff geen woorden voor.
Uiteraard komen er nog best wat vissen bij, ik wil mijn schoolvis de anthias dispar gaan uitbreiden naar 20-30 stuks zodat het een genot is om de hele groep te zien rondtrekken in mijn slootje :D maar het klopt........... koraal vind ik belangrijker als vis, die ontwikkeling/groei/poliepen zijn ronduit verslavend :smitten:
 

Terug
Bovenaan