Flappie00's bakkie


Het is een 2e hands filter is hooguit 3uur uitgeweest. Vandaar dat ik denk dat die piek niet meer komt.
 
Het is een 2e hands filter is hooguit 3uur uitgeweest. Vandaar dat ik denk dat die piek niet meer komt.
Ik zou dan inderdaad beginnen om (kleine groepjes) vissen toe te voegen.
Als je heel lang wacht sterven er ook weer veel bacteriën omdat ze niets te 'eten' hebben.

Edit: ik zie dat je al 5 visjes erin hebt. Leuke!
 
Alweer even terug dus tijd voor een update. Flappies bakkie draaid goed. Zo goed dat er 2 baby visjes zijn ontstaan. Ik denk van de Prestillas maar dat weet ik nog niet zeker.
De gouramies zijn ook lekker op dreef die zijn bezig met schuinnesten.
IMG_20200422_084038.jpg


Enige wat me dwars zit...
Ik ben gister bij de lfs geweest om mijn tl te vervangen voor led. Nu heb ik gezecht wit licht er in te willen. Het kon even duren dus hij zou me bellen als t klaar was. Mijn man heeft de lamp opgehaald ingebouwd in mijn armatuur. Nu zie ik dus dat ie blauw is en ik vind het geen gezicht. Is er een andere kleur did ik kan toevoegen om het blauwe te vermideren? Het gaat om een sera led x-change tube
 
Alweer even terug dus tijd voor een update. Flappies bakkie draaid goed. Zo goed dat er 2 baby visjes zijn ontstaan. Ik denk van de Prestillas maar dat weet ik nog niet zeker.
De gouramies zijn ook lekker op dreef die zijn bezig met schuinnesten. Bekijk bijlage 296574

Enige wat me dwars zit...
Ik ben gister bij de lfs geweest om mijn tl te vervangen voor led. Nu heb ik gezecht wit licht er in te willen. Het kon even duren dus hij zou me bellen als t klaar was. Mijn man heeft de lamp opgehaald ingebouwd in mijn armatuur. Nu zie ik dus dat ie blauw is en ik vind het geen gezicht. Is er een andere kleur did ik kan toevoegen om het blauwe te vermideren? Het gaat om een sera led x-change tube
De lamp terugbrengen en voor de juiste omruilen.
 
De lamp terugbrengen en voor de juiste omruilen.
Inderdaad, zo snel mogelijk terug gaan met die lamp. Als je het product al gebruikt hebt en het bevalt je niet is een winkel volgens mij niet verplicht om deze om te ruilen. Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten en overwegen om hem niet te gebruiken tot die tijd. Tot die tijd even de oude lamp er weer in draaien en die gebruiken tot je hem hebt kunnen omruilen.
 
Dat gaat helaas niet. Snieren zijn doorgeknipt....
Gaan vandaag terug. Word vervolgd. Ondertussen hebben de gouramies het ook reuze naar hun zin. Iniedergeval t mannetje. T nest is nog groter geworden.
IMG-20200422-WA0016.jpeg
 
Terug gegaan naar de winkel situatie uitgelegt. Ze namen de lamp sowieso niet terug. Ik heb er nu een rode bijgenomen. Het blauwe is nu een stuk minder. Wel weet ik dat ik daar niet meer terug kom en vervolgens wat verder rijd.
 
Jammer zeg deze ervaring. Ik ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet met de extra lamp. Ben je uit eindelijk veel geld kwijt geweest?
 
Mag ik vragen waarom je de snoeren doorgeknipt hebt? Voor extra lengte ofzo? Geen oordeel hoor, gewoon nieuwsgierig
 
Ik dacht dat dit al het geval was toen ze bak kocht (tweedehands via Marktplaats). :petjeaf:
Ik dacht dat het op onderstaande bericht sloeg, dat ze van de nieuwe lamp bij het inbouwen de snoeren door had geknipt en deze daardoor niet retour naar de winkel kon?

Ik ben gister bij de lfs geweest om mijn tl te vervangen voor led. Nu heb ik gezecht wit licht er in te willen. Het kon even duren dus hij zou me bellen als t klaar was. Mijn man heeft de lamp opgehaald ingebouwd in mijn armatuur. Nu zie ik dus dat ie blauw is en ik vind het geen gezicht.
Dat gaat helaas niet. Snieren zijn doorgeknipt....
 
Nee dat is niet van de lamo zwlf maar van mijn armatuur waar de tl verlichting aan vast zat.
Ja wel veel geld kwijt maar zowiezo had ik aan een lamp niet genoeg en nu heb ik nog een witte bij besteld via internet. Nu met 3 lampen kom ik op zo een 3500lumen uit op een bak van 300 liter
 
Ik heb geen idee of het veel lumen zijn hoor voor maar straks moet je nog CO2 gaan toevoegen joh omdat je nu mogelijk sterkere lampen hebt. :DD:juggle:
 
Wat ik dacht valt t mee 10 lumen per liter iets meer
 
15903351587946698525094441377847.jpg


Flappie bakkie lijkt eindelijk wat beter te lopen. De bruine alg en staghorn alg is minder en de plantjes lijken te groeien. De babys lijken guppen te zijn. Gek want ik heb geen guppen ouders. De bak die ik heb werd wel gebruikt als guppe/molly/plattys baby aquarium wellicht zat er nog iets in t filter of in een hoekje verstopt.
 
Haha wat grappig die verloren baby guppen die je mogelijk mee hebt gekregen van de vorige eigenaar. Het ziet er inderdaad netjes uit hoor, ik hou zelf van een flink vol beplantte bak maar smaken verschillen natuurlijk en volgens mij wilde je de bak ook wat voller beplanten dacht ik. Ik ben benieuwd naar de voortgang! :petjeaf:
 
Alweer een tijdje niks gepost in dit topic. Het virus was langzaam wat vervaagt maar ondertussen helemaal terug.
Wel metvde nodige problemen. Punt alg en een fosfaat en nitraat wat niet lekker gaat.
Na vandaag lijkt het dan eindelijk wat in balans te komen. Nu zit ik constand met de gedachten van co2 toevoegen ja of nee...
Aanschaf is best prijzig maar je krijgt er wel een mooie bak voor terug.
Mocht iemand een leuke aanbieding weten....

IMG_20201008_160220.jpg
 
Leuk dat je weer actief bent en zelf kijk ik voor co2 altijd even op MP en ik heb daar 2 setjes gekocht die al jaren zonder problemen dienst doen.
 
Ik heb mijn CO2 drukregelaar ook van Marktplaats. Toevallig wel van een goede aquascaper gekocht. Ik gebruik hem nu ruim anderhalf jaar met veel plezier. In mijn herinnering heb ik er minder dan 40,- euro voor betaald inclusief verzendkosten.

Maar goed, is de vraag niet of je eigenlijk wel een CO2 installatie nodig hebt? :petjeaf:
 
Ik denk t wel. Aangezien ik punt alg heb en nog meer planten wil planten
 
Flappie00 gaat weer aan het bakkie.
Vandaag opgehaald en morgen flink aan de schoonmaak zowel bak als kost kan wel een beurtje gebruiken.

Het is een Juwel 180 met 2 ledlampen
RGB en daglicht.
Zons opkomst en ondergang kastje zit erbij maar moet nog even uitvogelen hoe dat werkt.
Misschien morgen nog even naar de hornbach om een extern filter te halen. Waarschijnlijk de jbl e1502
DEFF717C-94DD-4E2C-AC5C-271DAD6F38A0.jpeg
 

Terug
Bovenaan