Fotoalbum van Ruben01


Die braziliaanse klimop groeit snel!!
Hij is nu al iets van 3 cm langer geworden!!



Ik denk wel, dat ik een ZA biotoop ga maken, het lijkt me wel erg leuk om een keer wat anders te doen.
Dan ga ik deze week de bodem verlagen, tot 3 cm, en dan kijken of het nog terug komt. Als het dan terugkomt, word het filterzand.:) (ik weet het John (@Seabait ) ik stel het weer uit, maar ik wil toch wel even uitproberen wat @Loaches en @tuinkabouter zeiden:))

Dan ga ik volgende week ofzo, de vissen op marktplaats zetten. En in de meivakantie beginnen met de achterwant.
Dan zou ik zoiets willen maken:
ZA biotoop 3.jpg
ZA biotoop1.jpg
zA biotoop2.jpg


Nog iemand hiermee oneens, of een beter idee, of opmerkingen?
 
Ik kan het ff niet terug vinden wat ze zeggen maar weten ze dat er onderop een voedingsbodem zit die aan het verstikken is door de afdeklaag?
Nee volgens mij niet, maar die gaat er wel uit.:)
 
Dat verlaagde hier rond de 6.5 maar het hangt ook af van hoeveel je erin doet en of je met leidingwater of osmose ververst.
Met leidingwater denk ik, want anders heb ik een osmose-apparaat nodig.
Als ik dan ververs met leidingwater, kan ik dat er dan gewoon ingooien. Of moet ik er eerst nog wat meedoen, of moet ik dan in kleine hoeveelheden verversen?;)
 
Kleine hoeveelheden is wel aan te raden maar raakt door het kraanwater toch best snel uitgewerkt en heb je in principe niks meer aan de bodem.
Kan je beter zo'n soil nemen want die hebben nog wel een voedende werking voor planten ookal verlaagt het de ph niet meer.
 
Update!!

Deze week en vorige week in het weekend, bezig geweest, met de vijver. Filter opstelling is helemaal veranderd. Nu zit er een pomp in de vijver, en het filter is bovengronds.

Zo ziet het filter eruit:
filter.png


Filmpje, van hoe het werkt.



(op het laatst, wilde ik de hele vijver filmen, maar dat lukte niet echt.:D:D;))

Vragen zijn welkom.

Gewoon nog wat foto's:
IMG_2836.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2840.JPG
IMG_2841.JPG
IMG_2842.JPG
IMG_2843.JPG
IMG_2844.JPG
IMG_2846.JPG
IMG_2840.JPG


Camera was leeg, vandaar dat het er niet zoveel zijn.:daisy:
 
Het filter, gaat nog harder stromen, maar eerst moet ik een kraantje halen voor op een 3/4 slang. Want toen ik het pompje maximaal deed, was de afvoer te weinig...:mad:
 
Kleine hoeveelheden is wel aan te raden maar raakt door het kraanwater toch best snel uitgewerkt en heb je in principe niks meer aan de bodem.
Kan je beter zo'n soil nemen want die hebben nog wel een voedende werking voor planten ookal verlaagt het de ph niet meer.
Maar hoe houd ik dan de ph nog omlaag, turf?;)
Bedankt!
 
Kleine visjes update!!

Vandaag de kleintjes die we vorig jaar gekregen hebben geteld, het waren iets van 30 stuks!!!!

Plaatjes zeggen meer dan woorden:
IMG_2853.JPG
IMG_2854.JPG
IMG_2855.JPG
IMG_2861.JPG
IMG_2863.JPG
IMG_2865.JPG
IMG_2866.JPG
IMG_2867.JPG
IMG_2868.JPG
IMG_2869.JPG
IMG_2870.JPG
IMG_2872.JPG


De steentjes waren eerst wit......:mad:
 
Ben er nog 2 vergeten.....
Ze eten hier van de rand, net een stel koeien in de stal.:D:D
IMG_2874.JPG
IMG_2872.JPG
 
Bedankt Daan!


Vandaag naar veldhuis gefiets, een verwarming, en een testkoffer (€34,00 volgens mij) gehaald:

IMG_1604.JPG
IMG_1605.JPG
 
Is de mini heater voor je nieuw bakje? Ik ben jaloers op die testkoffer:D
 
Is de mini heater voor je nieuw bakje? Ik ben jaloers op die testkoffer:D
Ja, voor het nieuwe bakje, en als je hier naartoe komt, test ik gratis je water!:D:D;)
Hij was 'maar' 34,00 dus het is wel betaalbaar.:daisy:
 
Ja, voor het nieuwe bakje, en als je hier naartoe komt, test ik gratis je water!:D:D;)

Leuk! Hoe groot is die heater dan?

Ik geloof wel dat mijn water goed is hoor, het is meer om specifieke problemen mee te testen:D (en laat ik dat nou net soms willen:D)
 
Dat valt idd wel mee, maar ik moet dan toch nog even sparen (ik was nogal blut na almelo)
Ik moet ook weer sparen, €20,00 in de knip...

Leuk! Hoe groot is die heater dan?
13,7 cm bij 6,5 cm, en een dikte van iets van 0,5 cm. Hij was 15 euro, er is ook een nog kleinere, maar die hadden ze niet daar.
image.jpg
image.jpg


Na 30 minuten, eindelijk het water getest...
Ph 7,5
Kh 7
Gh 8
Ammoniak 0
Nitriet 0
Nitraat 15
Fosfaat 2!!! (Beetje hoog:mad:)


En toen met de stripjes getest, die ik nog had:
Ph 7
Kh 5
Gh 7
Nitriet 0
Nitraat 75
Cl2 0


Er zit verschil tussen, het nitraat is bij de stripjes veel hoger, dan met de druppels.
Ph, kh en gh zijn met de druppels weer veel hoger.:stars:
 
Oh, wat een oplichting dat de Nitraat met de druppels veel lager is! In mijn nano bakje is de nitraat vrij hoog (volgens de stripjes)

Die heater is ook mooi, ik had nog nooit zo'n platte gezien!
 
Die heater is ook mooi, ik had nog nooit zo'n platte gezien
Nee ik ook niet, stond er al verbaast naar te kijken. Hij lijkt een beetje op een kruik, die je in bed doet, om warme voeten te krijgen.:D:D;)
In mijn nano bakje is de nitraat vrij hoog (volgens de stripje
Even laten testen met druppels bij de lfs?
 
Nee, ik weet de oorzaak al..... Ik voeg ietsiepietsie te veel Macro's toe......
 
Keuze is gemaakt, ik ga een ZA biotoop maken!
Vissen staan bij aangeboden en op marktplaats.
Ik denk wel dat ik filterzand neem, want loaches heeft er best veel werk mee, om het schoon te houden. En als je een deel van het zand elke week moet uitkoken, om het schoon te houden...

Dus Zuid Amerika here I come!:D:D;)
 
Geïnspireerd op het fotoalbum van @Cidaan wilde ik het ook eens proberen:

IMG_1607.JPG
 
Nog eentje!:
IMG_1609.JPG
 
Keuze is gemaakt, ik ga een ZA biotoop maken!
Vissen staan bij aangeboden en op marktplaats.
Ik denk wel dat ik filterzand neem, want loaches heeft er best veel werk mee, om het schoon te houden. En als je een deel van het zand elke week moet uitkoken, om het schoon te houden...

Dus Zuid Amerika here I come!:D:D;)
:thumbs:
 
Ik heb de slag te pakken:D:D

IMG_1611.JPG


(Dit was heel grappig om te zien, ik zag die slak, bovenin het aquarium op het blad klimmen, en toen ging dat blad langzaam naar beneden, net een lift.:D:D)
 

Terug
Bovenaan