Wat is er nieuw

Fotoalbum van Rubz

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rubz
  • Startdatum Startdatum
gast ga iemand anders album vol spammen

Ja hallo, mister sensitive over here!
Vol spammen is net iets anders hoor Rub, Marcel zal nu wel twee keer nadenken vooraleer hij nog eens een grapje maakt in jouw richting dus als dat de bedoeling was: goed zo..

Gezien je huidige functie / opleiding, had ik wel een iets meer genuanceerde en educatief verantwoorde reactie verwacht.
Maar je zult vast een zware dag hebben gehad.

Zoals hierboven reeds aangehaald, zal ik zeker 2x nadenken bij het plaatsen van een reaktie. (heb ik bij deze reaktie ook gedaan)
Rest mij nog te zeggen. Veel succes met je hobby en carriere.

Gezien je huidige functie / opleiding, had ik wel een iets meer genuanceerde en educatief verantwoorde reactie verwacht.
Maar je zult vast een zware dag hebben gehad.

Zoals hierboven reeds aangehaald, zal ik zeker 2x nadenken bij het plaatsen van een reaktie. (heb ik bij deze reaktie ook gedaan)
Rest mij nog te zeggen. Veel succes met je hobby en carriere.

reactie is met een C. Hier heb je, je educatieve antwoord. De nuance laat ik achterwege😉

reactie is met een C. Hier heb je, je educatieve antwoord. De nuance laat ik achterwege😉

Oké, ben je zeker dat je schrijf- en/of taalfouten wil gaan uitlichten, Rubz?
Als dat de bedoeling is kan ik jouw reacties wel eens doorlichten en corrigeren waar nodig...

Kijk, een voorproefje:
In je laatste post gebruik je een komma waar het niet nodig is. Meer nog: door je komma klopt je zin zelfs niet meer. Op zich is een dergelijke fout niet erg maar wanneer je zelf de taalpurist uithangt doe je dat toch beter foutloos...
Dat is misschien iets om op te letten. 😉

Maar:
Laten we het wel gezellig houden beste mensen en misschien nu weer on topic😉.

Ik ben akkoord met John dus net als Marcel wens ik je nog veel succes!
Laatste tip: chill out, man! 🙂

Serieus.. verwijder deze hele topic maar. Ik ben er wel klaar mee.

Mensen, laat het even bezinken.
Ik ben er van overtuigd dat Marcel dat zeker niet zo bedoelde.
De sectie ''Fotoalbum'' is één van mijn favoriete plaatsen op het forum, maar dan moet ook nog wel leuk blijven😉.
Laat de rust wederkeren en zoals hierboven al enkele keren aangehaald, nu ontopic.
Toon nog eens een paar leuke foto's van je bakkie😉.

Laatst bewerkt:
Ik ben het eens met Cedric 🙂 Het wordt een mooi aquarium en ik zou het graag blijven volgen 😀

De eerste Helferi gestekt en het aquarium ontdaan van de opstart bruin alg.

Week 3 - 'Lonely Tree'
CAM01129.jpg

@Pat home 40; Bedankt!

@tuinkabouter; Ik heb vorige week de gemixte stukjes lichtjes afgezogen en wat wit zand er weer over heen gedaan. Verversen met een vergiet en hupla!

Misschien een idee met je tuinslang bij de 70% waterwissel:regen:

Zal vd week wel even een updateje plaatsen. weinig veranderd. Alles draait 🙂 alleen wat garnalen uitval..

Maar jou scape is super gelukt man!

thanks mate, Dat is ook belangrijk! Ja de planten langzaam aan wat stekken en laten groeien. Haal denk ik nog enkele kleine dragon stones om het nog iets completer te maken.

Ziet er zeer netjes uit! Misschien dat ik erover heen heb gelezen maar wat gaat je visbestand voor dit aquarium worden?

Leuk dat je even naar mijn bakken komt kijken. Ik heb mijn lfs al opdracht gegeven om uit te kijken naar de microdevario kubotai. Te beginnen met 15 stuks en later nog eens 10 tot 15. Verder eerst niets.

Een grote school microdevario kubotai zal denk ik niet misstaan in je aquarium. Een erg apart visje

Ik ben ook fan van Kubotai maar je bak lijkt me vrij 'kaal' voor hen eerlijk gezegd.
Ik heb ze ook en merk dat ze houden van plekjes met meer/hogere beplanting en/of eventueel wat drijvers.
In dergelijke scapes zie je soms dat de visjes hoofdzakelijk dicht bij de bodem of ergens in een hoekje stil samen scholen doordat ze zich niet echt veilig voelen wegens te weinig beschutting.
Maar misschien is het wel de bedoeling dat je ook wat hogere plantjes of drijvers gaat toevoegen?

Een grote school microdevario kubotai zal denk ik niet misstaan in je aquarium. Een erg apart visje

ja inderdaad en je ziet hem ook niet zoveel. Dat vind ik ook leuk!

Ik ben ook fan van Kubotai maar je bak lijkt me vrij 'kaal' voor hen eerlijk gezegd.
Ik heb ze ook en merk dat ze houden van plekjes met meer/hogere beplanting en/of eventueel wat drijvers.
In dergelijke scapes zie je soms dat de visjes hoofdzakelijk dicht bij de bodem of ergens in een hoekje stil samen scholen doordat ze zich niet echt veilig voelen wegens te weinig beschutting.
Maar misschien is het wel de bedoeling dat je ook wat hogere plantjes of drijvers gaat toevoegen?

Dat heb ik al in het achterhoofd. Ik laat denk ik wat riccia bovenop de boomstam groeien. Als een soort parasolletje en hoop zo ook dat ze meer in de buurt van de stam gaan zwemmen. Verder hoop ik dat ze door het aantal visjes zich wel wat veilig gaan voelen. Mocht ik niet het gewenste gedrag (relaxte visjes). Zal ik dan eens gaan overdenken hoe ik het wat beter voor ze kan maken en toch bij de scape te blijven.

Dat heb ik al in het achterhoofd. Ik laat denk ik wat riccia bovenop de boomstam groeien. Als een soort parasolletje en hoop zo ook dat ze meer in de buurt van de stam gaan zwemmen. Verder hoop ik dat ze door het aantal visjes zich wel wat veilig gaan voelen. Mocht ik niet het gewenste gedrag (relaxte visjes). Zal ik dan eens gaan overdenken hoe ik het wat beter voor ze kan maken en toch bij de scape te blijven.

Persoonlijk zou ik achteraan links een paar stengelplantjes of bvb wat crypto's plaatsen.
Het frisse groen van bvb Braziliaanse klimop zou volgens mij mooi afsteken tegen het bruin van de boom en je kan dit dan laten doorgroeien aan de oppervlakte...
Of misschien vind je Nymphoides sp. Taiwan leuk? Ook fris groen, niet zo'n moeilijk plantje dat goed 'opvult'. Ludwigia repens super red zou ook mooi kunnen zijn.
Met wat hogere plantjes zou je de techniek ook een beetje camoufleren en hou je toch een open gevoel links vooraan en aan de rechterkant...

Of je kan ook een minder conventioneel drijvertje overwegen 😉 In mijn bakje is er spontaan wat dwergnaaldgras beginnen groeien aan de oppervlakte nadat het was losgekomen, ondertussen is dit al een drijvend grasveldje van ongeveer 10 vierkante cm geworden. Onderaan een kluwen van witte worteltjes en populair bij de garnalen en bij de kubotai (in het dichte gras durft er zelfs al eens een jonkie te overleven). Het ziet er zelfs zo grappig uit dat ik stelselmatig andere drijvers verwijder zodat het kan verder groeien...

allereerst thanks voor je reactie. Die is precies in mijn straatje. Want daar had ik ook over nagedacht en nu je het zo noemt krijg ik daar steeds meer zin in. Dat warmte element en die filterpijp moeten weg gewerkt worden. De braziliaanse klimop ken ik. Denk je dat die een beetje te leiden is langs het warmte element enzo? Of zal die dat niet waarderen? Nymphoides sp. Taiwan even gegoogled. Heeft wel wat weg van de klimop maar dan grote lobbige bladeren. Ook de moeite waard eens even te onderzoeken.

Links achter is wel de plaats met het minst licht dus ik zoek dan wel inderdaad een vol hoog plantje die de techniek weg werkt inderdaad maar die niet hoeft de baden in het licht om vol te worden. Ik wil niet van die lange stengels waardoor ik dan alsnog tegen die buizen aan kijk.

Erg nice dat je al kwekelingen hebt van de kubotai. Ik HOOP ook dat ik ,mijn eigen schooltje zich gaat uitbreiden😀 Als je meer ideeën hebt altijd welkom!

De Nymphoides is misschien minder geschikt omdat het inderdaad kan uitgroeien tot veel stengels en drijvende bladeren. Als je hem wat pest zoals een lotus kan je de bladeren wel onder water houden maar ik heb de indruk dat de plant 'zoekt' naar het oppervlak. Eens er één blad het oppervlak bereikt groeien de volgende bladeren precies automatisch door tot bovenaan vooraleer open te gaan terwijl ze anders reeds open gaan onder water. Het kan mijn idee zijn maar zolang je zorgt dat er geen blad boven raakt groeit ze precies mooier. Maar in jouw bak zal ze misschien niet genoeg body hebben onder water.

Ik denk dat de Braziliaanse klimop inderdaad misschien beter past in jouw bak. Ook heb ik de indruk dat het niet zo een moeilijke plant is, heb ze in een bak met CO2 en in een low tech bakje en beide gaan vrij goed. Ik vond het wel een b*tch om te planten, maar dat lag aan mij en aan het moment denk ik.
Is wel een makkelijk plantje om te toppen, gaat snel vertakkingen vormen waardoor het snel voller wordt..

Als je echt weinig licht hebt daar is een crypto-soortje misschien ook een idee? Sommige varens zijn ook zeer mooi maar ik weet niet hoe veeleisend die zijn...
Lobelia is ook een mooi vullend plantje en ik heb er hier die het vrij goed doen bij relatief weinig licht.

Edit: als je wilt kweken zal veel (drijf)groen nodig zijn. Zowel om in af te leggen als om de jongen schuilmogelijkheden te geven. Hoewel ik bij de Kubotai een groeiende citroengarnalen populatie heb overleven er weinig Kubotai-jongen. Wanneer de jonkies net vrijzwemmend zijn zijn ze blijkbaar onweerstaanbare hapjes. Ik heb één jong gehad dat op eigen houtje overleefd is maar de andere overlevers heb ik uitgevangen wanneer ik ze zag en heb ze dan in een nanocube opgekweekt tot veilige grootte...

Ik denk inderdaad dat ik voor de klimop ga. Ik zie al dat die erg dicht kan groeien. En ik denk inderdaad dat het frisgroene mooi afsteekt tegen de stam.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de nieuwe kweek kubotai bij volwassenen zet? En schieten de gesnoeide toppen ook wortel als je ze plant? Ohja en wat voor waterwaarden streef jij na voor het houden als voor de kweek?

Week 5 - 'Lonely Tree'

CAM01146.jpg

Ruben,

Ik wil niet vervelend zijn hoor. Maar ik zie geen verschil?:S:sorry:

haha is ook weinig verschil. Oke nu kan ik je reactie wel waarderen. Maar ik maak elke week een foto en plak die achter elkaar in een slideshow. Ben nog beetje oldfashion en doe het via kabeltje. Als ik ze dan op laptop heb klap ik ze gelijk hier ook in het album. It doesn't hurt nobody😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan