Garnalenbakje van Nanoe


Nou je hebt al best veel geduld hoor en hier had die al ergens anders gelegen

wat nog het meest bijzonder is van alles, is dat ik bijzonder kalm blijf bij dit hele gebeuren :DD
Meestal heb ik iets minder geduld...
 
Kit voelt al goed hard aan (was ook maar een dun laagje). Dus over een uur of 4 maar weer eens water erin laten en duimen dat het nu dicht zit.
Anders gooi ik die bak de deur uit 😋 :DD
ik haal hem met alle plezier op hoor ( behalve als hij in duizenden stukjes ligt natuurlijk )
 
De pomp draait. Zand, stenen en hout staan erin. Zo de planten uit de oude bak trekken en dan garnalen en L nummers vangen
20210309_171331.jpg
 
Jeetje wat een tegenslagen...
Maar fijn om te lezen dat het dit keer goed gaat.
Je laatste foto laat iets veelbelovends zien, ik ben heel benieuwd!
 
ik zie de garnaaltjes al mooi rond scharrelen, morgen ( of later ) nog wat mooiere foto's en dan gaan we helemaal kwijlen ....
 
Mooie dekking en kleur van je garnalen Judith en dat zie je weleens anders.
 
Nog maar 1 sewelia?
Bak is gaaf
 
hier Laats ook gedaan met opstart bij een aantal bakken gewoon hoppa garnalen en alles er in da gaat heel goed geen dooie garnaal gezien snap nu eindelijk de dry kamer hahah is wel handig met filter etc
 
Het filter wat eronder staat draait al een paar weken en daarin zit weer ruim ingedraaid siporax. Dus geen problemen allemaal qua indraaien. Alleen als zo mn groep danio's erin komt wel even opletten en vaker verversen.
 
Ziet er erg mooi uit ondanks de tegenslag.
 
nou w8ten af dan zou wel geinig zijn 1000 van garnalen in een groep
 
Wow! Zo mooi! Ik werd wel helemaal misselijk toen ik de barst in de onderplaat zag, maar dat heb je goed opgelost zo te zien. Ik weet niet of ik zo kalm was gebleven hoor! :oops: Maar dit is echt wel helemaal geweldig om te zien zo!
 
Die garnalen kunnen kilometers maken... in vergelijk met hun lichaamslengte..:smitten:
 
hoe kan dat nou? Je had het hout toch al veel langer in het water?
 
Mooie bak! Hoe gaat het met dat hout? Ik heb het ook gekocht en licht nu al een paar weken in te wateren, maar er blijft meuk uit komen dat ook nog eens ontzettend stinkt..
 
hoe kan dat nou? Je had het hout toch al veel langer in het water?
2 weken, ligt er in totaal nu 3 weken in, dus is niet heel gek dat het gaat schimmelen. Kan ook zijn dat het weg trekt en over een jaar weer begint, heb ik ook al eens gehad.
Mooie bak! Hoe gaat het met dat hout? Ik heb het ook gekocht en licht nu al een paar weken in te wateren, maar er blijft meuk uit komen dat ook nog eens ontzettend stinkt..
Water blijven verversen. En om het proces te versnellen warmer water erbij doen. Rond de 40 graden. Wij deden 2 tot 3x per dag schoon, warm water erin. Tussendoor iedere keer goed afspoelen.
 

Terug
Bovenaan