Goede Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt weer kouder buiten blijkt…

Schrik me de tiefus net, zit er een enorme spin in het bad.
Nou, zo groot als je hand. Brrrrrr:eek:
 
Ze hadden over die wolfspinnen wat nu in NL is??
Die was het niet. Was een enorme trechterspin. Zo 1 die je in je schuur ook altijd onverwachts tegenkomt.
Meestal is de bloempot dan ook gelijk stuk……….heel raar.
 
Da’s wel heel groot.. tenminste als je handen als kolenschoppen hebt.
 
Moge Harold en nee hoor die heb ik niet in de stad maar ben elke dag rond 5 uur al op.

Moge Thea.
 
Goedemorgen allemaal
 
Goedemorgen :koffie:
Andijk 🌥️ 15*C 74% LV
 
Het wordt weer kouder buiten blijkt…

Schrik me de tiefus net, zit er een enorme spin in het bad.
Nou, zo groot als je hand. Brrrrrr:eek:
You Suck Vacuum Cleaner GIF by Design Museum Gent


Dat is dan mijn oplossing.

Moge binnenkomers.
 
Middag JW.
Het is nat buiten inmiddels.
 
Het wordt weer kouder buiten blijkt…

Schrik me de tiefus net, zit er een enorme spin in het bad.
Nou, zo groot als je hand. Brrrrrr:eek:
Dat komt door een verkeerde bezuinig, denk ik. Je moet ook water in je badkuip doen. Tot nu toe heb ik nooit een spin met een zwemdiploma gezien. En zonder een diploma mag een spin niet in bad, dat is algemeen bekend.:):);) Maar ze kunnen eigenwijs en ook soms dom zijn want Wikipedia schrijft er dit over: De bekende grote harige huisspin (Tegenaria atrica, vermoedelijk de hier afgebeelde soort) die weleens in de badkuip zit hoort tot deze familie. Zij kruipt overigens niet uit de afvoer, maar valt er in en kan er dan niet meer uitklimmen.
399px-Tegenaria_spc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
goed thuisgekomen met de Corydoras.

Nu ze rustig aan het overwennen.


Mijn Corydoras sterbai's hebben daar nog nooit enige hinder van ondervonden.
Ik heb nog bij Wim nagevraagd. Hij had zoals ik al dacht ook CO2 op de bak en heeft ook nooit problemen ondervonden. Ik zal alert zijn maar ben stukken minder ongerust.


Dat komt door een verkeerde bezuinig, denk ik. Je moet ook water in je badkuip doen. Tot nu toe heb ik nooit een spin met een zwemdiploma gezien. En zonder een diploma mag een spin niet in bad, dat is algemeen bekend.:):);) Maar ze kunnen eigenwijs en ook soms dom zijn want Wikipedia schrijft er dit over: De bekende grote harige huisspin (Tegenaria atrica, vermoedelijk de hier afgebeelde soort) die weleens in de badkuip zit hoort tot deze familie. Zij kruipt overigens niet uit de afvoer, maar valt er in en kan er dan niet meer uitklimmen.
Bekijk bijlage 348355
Toen ik in bad lag kwam zo'n grote zwarte 'kelderspin' uit het gaatje van de overloop gekropen :rolleyes:
 
Goedemiddag,
goed thuisgekomen met de Corydoras.

Nu ze rustig aan het overwennen.



Ik heb nog bij Wim nagevraagd. Hij had zoals ik al dacht ook CO2 op de bak en heeft ook nooit problemen ondervonden. Ik zal alert zijn maar ben stukken minder ongerust.



Toen ik in bad lag kwam zo'n grote zwarte 'kelderspin' uit het gaatje van de overloop gekropen :rolleyes:
Het hebben van een bad kan dus kennelijk ook nadelen hebben... Zelf heb ik geen problemen met spinnen want het zijn, beter kan ik zeggen, ik vind het een nuttig dier. Ze schijnen bijvoorbeeld muggen en dazen te verorberen die met name ik geen nuttige dieren vind.
 
Het hebben van een bad kan dus kennelijk ook nadelen hebben... Zelf heb ik geen problemen met spinnen want het zijn, beter kan ik zeggen, ik vind het een nuttig dier. Ze schijnen bijvoorbeeld muggen en dazen te verorberen die met name ik geen nuttige dieren vind.
Vraag maar eens aan de zwaluw hoe nuttig een mug is :)
 
Vraag maar eens aan de zwaluw hoe nuttig een mug is :)
Dat doe ik niet want daar zou een eindeloze discussie door ontstaan. Het lijkt een contradictie want in dit geval ben ik het oneens met de zwaluw en toch ondersteun ik beslist zijn of haar gedrag! :):):)
 
Laatst bewerkt:
Middag. Bijna weekend. Morgenvroeg nog ff een paar uurtjes. Trouwens een beste woei langs het kanaal hier toen ik naar huis fietste. Ondersteuning maar beetje extra laten werken dan.
 
Middag Albert en hier staat ook een straffe wind. Prima te doen verder met 18 graden.
 
Middag :koffie: daarna het laaste stuk behang verwijderen in de aquarium/hobby kamer.
Morgen komt de stucadoor om de boel weer strak te maken.
Wel vroeg 7,30 uur staat ie voor de deur of ik dan zo vriendelijk wil zijn om deze open te doen;):eek:
 
Over spinnen gesproken
Eens zo grote zwarte in mijn bed gehad:eek:
Onder het mom van wat kriebelt daar bij mijn tenen:DD
Beest wist niet hoe gauw ie uit bed moest komen of dat door die grote voeten kwam of anders zullen we nooit weten:DD;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan