Goede Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel:giggle: Garnalen selecteer ik niet uit dus er zitten ondertussen ook wel minder mooie tussen. En planten doen het idd best goed en dat zonder enige vorm van plantenvoeding.
Ik heb echt geen verstand van deze garnaaltjes, ik weet alleen dat ik ze mooi vind. Ik zie echt niet het verschil tussen een 'goede' en een 'slechte' :)
 
Ik heb echt geen verstand van deze garnaaltjes, ik weet alleen dat ik ze mooi vind. Ik zie echt niet het verschil tussen een 'goede' en een 'slechte' :)
Blijft jammer dat ze het op jouw water niet doen.
 
Hier kwam er rook uit de woning van de achterburen dus maar even op onderzoek uit. Niks aan de hand gelukkig, waarschijnlijk bezig met een ventilatie/tocht test.
 
Hier kwam er rook uit de woning van de achterburen dus maar even op onderzoek uit. Niks aan de hand gelukkig, waarschijnlijk bezig met een ventilatie/tocht test.
Of ze zijn paling aan het roken in de tuin:DD
 
Dan was het in huis, rook kwam uit het dak van de bijkeuken en een ventilatieding uit het dak van de woning.
Ik stuur ze toch voor de zekerheid die kant op.

on my way fireman GIF by Videoland
 
Blijft jammer dat ze het op jouw water niet doen.
Ja en gek genoeg doen de Japonica's het hier prima. Die uit de cube zijn ontzettend groot geworden en huizen momenteel in de Fusion. Niet dat ik ze vaak zie hoor maar zo af en toe komen ze voorbij, met name tegen de achterwand. Waar ik iedere keer van schrik na de nieuwe aanplant omdat ik 3 keer moet kijken of het echt geen libellelarve is :DD
 
Ehh......zit daar ook water in?


Heb ik iets gemist? Heb je weer een aquarium?
Ja inderdaad, maar heb geen album aangemaakt.
Bak heeft even leeg gestaan (flink vaseline op de kit en in het donker), teruggekomen en heeft hier toen een tijd leeg staan draai (behalve water en bodem dan) omdat ik twijfelde of ik toch opnieuw zou starten of niet. Bij leeg staan draaien moet je aan maanden denken waarbij ik al die tijd tegen een donkere bak aan keek en gevoerd heb zonder visjes :DD
 
Ja inderdaad, maar heb geen album aangemaakt.
Bak heeft even leeg gestaan (flink vaseline op de kit en in het donker), teruggekomen en heeft hier toen een tijd leeg staan draai (behalve water en bodem dan) omdat ik twijfelde of ik toch opnieuw zou starten of niet. Bij leeg staan draaien moet je aan maanden denken waarbij ik al die tijd tegen een donkere bak aan keek en gevoerd heb zonder visjes :DD
Leuk! Maar nu zitter er toch weer plantjes en japonica's in. Komt ernog meer in?
 
Haar ff gewassen. Zo naar de kapper, en dan heeft ie tenminste schoon haar om te knippen zonder gel of andere rommel dr in,
 
Leuk! Maar nu zitter er toch weer plantjes en japonica's in. Komt ernog meer in?
:)

Misschien toch maar een album openen...

Vrij veel planten, een groepje Keizertetra's en de Corydoras panda en een surinamensis van Wim. Die ben ik gisteren gaan ophalen.
Ik denk dat hij naar mijn smaak daarmee ook vol is.

Morgen of zondag onderhoud en dan zal ik als de reflectie in de avond minder wordt wat foto's of flimpje maken en die toch maar in een eigen topic zetten :DD want hier hoort dat ook niet thuis.
 
Haar ff gewassen. Zo naar de kapper, en dan heeft ie tenminste schoon haar om te knippen zonder gel of andere rommel dr in,
Doe ik ook altijd, scheelt de kapper ook tijd en werk want volgens de ARBO zouden ze zelf de haren moeten wassen voor het knippen etc,
 
Ja doe maar @NicoleE, want je maakt er altijd wel wat moois van!
Zal ik doen, ik heb foto's vanaf de dag dat ik de eerste planten erin zette. Ongelooflijk hoe snel het met CO2 groeit. Ben er echt blij mee.
 
Ach, ben meest met kwartier dr weer uit. Tondeuze dr langs en met de schaar wat af- en bijwerken. Betalen doe k niet, heb een abo à €18,50 p mnd voor onbeperkt.
 
Ach, ben meest met kwartier dr weer uit. Tondeuze dr langs en met de schaar wat af- en bijwerken. Betalen doe k niet, heb een abo à €18,50 p mnd voor onbeperkt.
Oh inderdaad, van dat abo heb je wel eens geschreven. Geen geld.
Mijn kapster heeft de zaak om de hoek, ook zo fijn. Ben dus ook zo weer thuis.
 
Vrij veel planten, een groepje Keizertetra's en de Corydoras panda en een surinamensis van Wim. Die ben ik gisteren gaan ophalen.
Ik denk dat hij naar mijn smaak daarmee ook vol is.
Leuk!!

wat foto's of flimpje maken en die toch maar in een eigen topic zetten :DD
Lijkt me een heel goed plan :deal::DD(y)
 
Kapper overleefd. De oren zitten er nog aan. tijd voor thee.
 
:koffie: vanuit een ☀️ Andijk wel een beste woei hier buiten 15*C
 
Zal ik doen, ik heb foto's vanaf de dag dat ik de eerste planten erin zette. Ongelooflijk hoe snel het met CO2 groeit. Ben er echt blij mee.
Dat heb je tegenwoordig al snel nodig.
De bakken hebben tegenwoordig echt zoveel meer licht als vroeger.

Daarnaast zeggen ze vaak dat co2 de zuurstof verdrijft. Maar bakken met co2 hebben juist veel meer zuurstof. Omdat de planten juist heel goed groeien.
En de dropchecker hoeft echt niet geel te zijn hoor.
Donkergroen kan ook al voldoende zijn. Afstemmen op licht en je plantengroei.

Als ik de checker op limoengroen zet, dan is het net spa rood. Dus heb langzaam terug geschroefd totdat er net wat belletjes te zien zijn.
 
Middag.

De aquaria ook weer ververst hier.
 
De bakken hebben tegenwoordig echt zoveel meer licht als vroeger.
Ja inderdaad. Zonder CO2 moest ik de verlichting op zo'n 35% houden. Nu staat hij op 75%. Ondenkbaar zonder CO2 injectie in mijn geval. Ik vermoed dat dat licht terug kan maar het loopt (nog) lekker dus laat gaan, laat gaan.
Daarnaast zeggen ze vaak dat co2 de zuurstof verdrijft. Maar bakken met co2 hebben juist veel meer zuurstof. Omdat de planten juist heel goed groeien
En wat ik begrepen heb is dat de concentraties CO2 en O2 ook nog los van elkaar staan? Dat meer CO2 niet perse betekent minder O2. Jij weet denk ik wel of dat klopt.
Dat vele zuurstof is aan het einde van de verlichtingsperiode ook duidelijk zichtbaar.
Donkergroen kan ook al voldoende zijn. Afstemmen op licht en je plantengroei.
Wat jij schrijft, in het begin spa rood, was echt teveel van het goede, niet fijn.
Vandaag heb ik nog geen CO2 injectie gezien terwijl ik goed zicht heb op de bak, drop checker mooi groen. Ben zelfs gaan controleren of de pH controller niet per ongeluk uit stond. Zo zie ik het graag.
 
Middag ff aan de wandel geweest samen, lekker in de zon en de wind.

vanmiddag een wastoren besteld. Wasmachine en droger staan helemaal boven, komen in de bijkeuken te staan.
6E784A70-9866-4F88-A287-32EB960E2211.jpeg
 
Middag ff aan de wandel geweest samen, lekker in de zon en de wind.

vanmiddag een wastoren besteld. Wasmachine en droger staan helemaal boven, komen in de bijkeuken te staan.
Bekijk bijlage 348405
Mooi ding! Ook erg fijn dat wasmachine en droger juist wat hoger staan.

Wooooooooow! Wat spuit daar weg?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan