Goede Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor wie het echt niet voor elkaar krijgt, of het geduld niet heeft, is er tegenwoordig een digitaal aquarium :). Ik las het in de krant maar vanwege © er maar screen shots van gemaakt, dus een linkje.

 
Voor wie het echt niet voor elkaar krijgt, of het geduld niet heeft, is er tegenwoordig een digitaal aquarium :). Ik las het in de krant maar vanwege © er maar screen shots van gemaakt, dus een linkje.

Scheelt je een hoop werk en kosten:DD
 
Voor wie het echt niet voor elkaar krijgt, of het geduld niet heeft, is er tegenwoordig een digitaal aquarium :). Ik las het in de krant maar vanwege © er maar screen shots van gemaakt, dus een linkje.

Dat is dus ontwikkeld vooral voor mensen met dementie. Ben benieuwd of dat een beetje betaalbaar is, ik denk dat dat geweldig werkt bij sommige mensen.
 
Dat is dus ontwikkeld vooral voor mensen met dementie. Ben benieuwd of dat een beetje betaalbaar is, ik denk dat dat geweldig werkt bij sommige mensen.
Ja inderdaad, staat hier ergens in een zorgcentrum opgesteld. Geen idee wat het kost hoor. Ik moet zeggen dat ik het verrassend echt vind, behalve dan die nepplanten op de achtergrond. Hadden ze daar nou echt planten voor gekozen! Maar het idee blijf ik goed vinden.
 
Ja inderdaad, staat hier ergens in een zorgcentrum opgesteld. Geen idee wat het kost hoor. Ik moet zeggen dat ik het verrassend echt vind, behalve dan die nepplanten op de achtergrond. Hadden ze daar nou echt planten voor gekozen! Maar het idee blijf ik goed vinden.
Vindt ik dit toch een beter initiatief. Gedaan oa door de LFS waar ik altijd kwam voor mn aquaria en vissen.


 
Voor wie het echt niet voor elkaar krijgt, of het geduld niet heeft, is er tegenwoordig een digitaal aquarium :). Ik las het in de krant maar vanwege © er maar screen shots van gemaakt, dus een linkje.

Vermoedelijk denkt @jessicapilon dat dit wel iets voor mij zal zijn...
 
Middag luitjes hier na de post ff naar de mart geweest voor 2 lekkerbekkies en een gerookte makreel, meteen maar een valbescherming gekocht voor mijn werktelefoon want anders heeft laten repareren ook geen nut (scherm is kapot):koffie:
 
Wordt volgens mij volledig verzorgd. Onderhoud etc.
Dan is het een optie. Merk het bij mijn vader en de vissen in de vijver die hij veeeeeels te vaak voert. Dementie en vissen voeren is geen goede combi :deal:
 
Hier heeft de liefde voor onderwater tuinieren het gewonnen van de postzegel tuin en de lange rust pauze ;)
Maar nu eerst :koffie:
 
Middag Jaap en postzegels is ook maar wat hoor.
 
Vindt ik dit toch een beter initiatief. Gedaan oa door de LFS waar ik altijd kwam voor mn aquaria en vissen.


Die kende ik ook, heb indertijd gedacht over zoiets voor mijn vader. Maar dat is niet altijd haalbaar🙁
 
Kunnen de mensen bij wie dit staat zelf in het aquarium komen en bv de vissen voeren?

Wordt volgens mij volledig verzorgd. Onderhoud etc.
Nee de vissen zijn net zo nep als de planten van plastic.
Het is een monitor waar je naar kijkt dus er hoeft niks gevoerd te worden. En er komt geen water aan te pas dus buiten de schakelaar of het insteken van de stekker komt er volgens mij geen onderhoud bij kijken.

Edit: @Fozzy: ik had jou verkeerd begrepen. Knops in Geleen biedt ook dergelijke service aan, legt ook bakken aan, ook bij de particulier.
 
Vindt ik dit toch een beter initiatief. Gedaan oa door de LFS waar ik altijd kwam voor mn aquaria en vissen.
Is het absoluut maar het zorgbudget wordt als maar kleiner dus ik snap dergelijke overwegingen wel.
 
Ik heb genoten!

386B50E6-E731-408D-A562-057711DDA053.jpeg
 
Vanmiddag het aquarium even ververst en de planten flink gesnoeid.
Ik heb daar geen geduld voor. Dus eens in de zoveel weken gewoon de botte bijl erdoor.

Gelijk weer nieuwe plantenvoeding aangemaakt.

Nu een lekker gerijpt rummetje.
 
Avond Marcel en wist je dat je kunstplanten niet hoeft te snoeien?
 
Het viel mij van de week op, dat de herfstkleuren al beginnen.
Als ik hier de deur uit stap, dan ruikt het ook al naar herfst.

Die foto is gemaakt op een terrein dat sinds een paar jaar teruggegeven is aan de natuur. We zien er bijzondere 'nieuwe' soorten. Het is daar nog volop in ontwikkeling.

Hopelijk blijft het ook natuur want de politiek wil het zoveelste megalomaan prestige project beginnen. Een vakantiepark laten bouwen. Weg stuk natuur, waar Sittard al niet al teveel van heeft.
Ik moet er niet aan denken, dan woon ik in eens niet tegen de natuur op maar tegen een bende huisjes met een zogenaamd natuureducatiepad dwars door het oude gedeelte. GRRRRRRRRRR.

De ontwikkelaar wilde een park op NL gebied èn een op Duitsgebied met daar tussen vermaak voor de vakantiegangers. Op DE gebied gaat het gelukkig niet door.


Ik heb daar geen geduld voor. Dus eens in de zoveel weken gewoon de botte bijl erdoor.
Het groeit toch weer keihard terug.
Vorige week nog spijt dat ik de lotus zo gekortwiekt had, nu is hij al weer aan een knipbeurt toe!
 
Als ik hier de deur uit stap, dan ruikt het ook al naar herfst.

Die foto is gemaakt op een terrein dat sinds een paar jaar teruggegeven is aan de natuur. We zien er bijzondere 'nieuwe' soorten. Het is daar nog volop in ontwikkeling.

Hopelijk blijft het ook natuur want de politiek wil het zoveelste megalomaan prestige project beginnen. Een vakantiepark laten bouwen. Weg stuk natuur, waar Sittard al niet al teveel van heeft.
Ik moet er niet aan denken, dan woon ik in eens niet tegen de natuur op maar tegen een bende huisjes met een zogenaamd natuureducatiepad dwars door het oude gedeelte. GRRRRRRRRRR.

De ontwikkelaar wilde een park op NL gebied èn een op Duitsgebied met daar tussen vermaak voor de vakantiegangers. Op DE gebied gaat het gelukkig niet door.



Het groeit toch weer keihard terug.
Vorige week nog spijt dat ik de lotus zo gekortwiekt had, nu is hij al weer aan een knipbeurt toe!
Ja lotus moet je blijven pesten. Hier ook weer heel veel bladeren eraf geknepen.
En hoe vaker je dat doet, hoe meer bladeren er komen.

Ik vind het net onkruid. Die lotussen komen overal op.
Ik plant er 2, en nu heb ik er alweer een stuk of 10.
Als het er teveel worden, dan trek ik er weer een paar uit.

Voordeel is wel, het blijft snel een volle bos. Ook al heeft ieder plantje maar 2 bladeren.

En ik heb in dit aquarium niet eens bodem voeding erbij gestopt.
Maar ik heb wel een dunne bodem. 4-5 cm vooraan.
Achteraan 7-8 cm.
Misschien trekt de EI bemesting dan toch ook in de bodem.
 
Ja lotus moet je blijven pesten. Hier ook weer heel veel bladeren eraf geknepen.
En hoe vaker je dat doet, hoe meer bladeren er komen.

Ik vind het net onkruid. Die lotussen komen overal op.
Ik plant er 2, en nu heb ik er alweer een stuk of 10.
Als het er teveel worden, dan trek ik er weer een paar uit.

Voordeel is wel, het blijft snel een volle bos. Ook al heeft ieder plantje maar 2 bladeren.

En ik heb in dit aquarium niet eens bodem voeding erbij gestopt.
Maar ik heb wel een dunne bodem. 4-5 cm vooraan.
Achteraan 7-8 cm.
Misschien trekt de EI bemesting dan toch ook in de bodem.
Weet je dat ik een Lotus voorheen nooit aan de gang kreeg? Planten groeien ook ontzettend hard, zeker in vergelijking met voorheen. Zal toch echt de toevoeging van CO2 zijn waardoor er meer licht boven kan.
Ik heb vooraan ook een erg dunne bodem, komt zelfs niet boven de rand uit en als ik dat zie gebeuren, wip ik het teveel met een bankpasje terug. Effe wieberen dan dat zand.
 
Avond Albert.

Ik heb mn bodem overal even dik en ik gok zo n 5 cm.
 
Weet je dat ik een Lotus voorheen nooit aan de gang kreeg? Planten groeien ook ontzettend hard, zeker in vergelijking met voorheen. Zal toch echt de toevoeging van CO2 zijn waardoor er meer licht boven kan.
Ik heb vooraan ook een erg dunne bodem, komt zelfs niet boven de rand uit en als ik dat zie gebeuren, wip ik het teveel met een bankpasje terug. Effe wieberen dan dat zand.
Echt jaren geleden. 16 jaar denk ik..

Had ik een juwel vision. En ik ging naar Wesdijk in Barendrecht en zij dat mijn planten het zo slecht deden. Ondanks de voeding en licht.
Kreeg het advies om co2 te geven.
Dus met een set naar huis. En sindsdien had ik eindelijk planten die groeien.
Dus nooit meer vanaf gestapt.
 
Avond Albert!

En de rest ook natuurlijk.
 
Nog een paar weken ’genieten’ van het daglicht na het eten eind vd maand is dat ook weer gebeurd en is het om 6u donker.. niks aan, maar t hoort erbij
 
Kreeg het advies om co2 te geven.
Dus met een set naar huis. En sindsdien had ik eindelijk planten die groeien.
Dus nooit meer vanaf gestapt.
Hier dezelfde ervaring. Merkte het bij de Dennerle Cube. Het groeide bij wijze van spreken harder dan ik snoeien kon. En dat merk ik nu met de Fusion ook weer. Ik denk dat als ik 2 weken niet snoei de bak potdicht zit.

Vroeg me nog iemand hoe lang het duurde tot de planten tot aan de waterlijn zouden staan, maandje of 6 werd gedacht. Ik zei toen 'binnen 3 maanden'. Vandaag staat het ondanks snoeien aan de water lijn. 19 Augustus beplant, dus het was een week of 8. Voorheen nooit de planten zo hoog gekregen.
 
Filmpie kijken op Disney+. Overig is toch niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan