Goede Morgen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Hannah. Met die warmte is het ook lastig om goed te slapen.
Oh ja, gisteren was het zeker 36 graden en heb tot zeker half 11 in de tuin gezeten en krijg mijn wonig niet meer koel, ook niet als ik 's avonds uren lang het raam laat open staan in de slaapkamer.
En op zo'n dagen kan je ook beter niet naar het zwembad gaan omdat daar dan iedereen is....en corona is ook nog niet gedaan.

Of het ook een reden was waarom ik zo laat mijn computer uitgedaan heb weet ik niet maar ik gisteren nog een dosis cortisone gekregen voor mijn ogen en vorige week ook 2 halve. Ik denk het eerder niet dat het de reden was, veel meer de warmte.
 
Ja niks waard die warmte en inderdaad blijft het in huis nog lang warm.

Middag allemaal.
 
Of het ook een reden was waarom ik zo laat mijn computer uitgedaan heb weet ik niet maar ik gisteren nog een dosis cortisone gekregen voor mijn ogen en vorige week ook 2 halve
Met zulke temperaturen zal het inderdaad de hitte wel zijn, dan zou je zonder cortisone ook slecht slapen denk ik zo. Maar als ik naar cortisone kijk en het effect op mij? Ik ga stuiteren ;) en kan in eens de hele wereld aan LOL
 

Nee ik was het niet want ik heb er al genoeg in de tuin staan hoor.
 
Als je veel foto’s en andere data hebt op telefoon of tablet kun je beter een NAS overwegen. Heb een Synology staan van 2x1 Tb. En met de apps op telefoon of tablet kun je heel handig (automatisch) data back-uppen van telefoon en tablet.
eenmalige aanschaf is niet eens zo prijzig vergeleken met wat je er voor krijgt.
 
Heb zojuist een ipad air 5 64 GB gekocht.
Ze hebben alleen bijna niets op vooraad. Dus komt morgen met de post.

De meeste foto’s staan hier in google drive. Combineerd goed met de pc.

De verkoper heeft ook uitgelegd waarom de 16 GB zo snel vol zit.
Dat komt omdat apple het besturings systeem ook voor de pro en voor macbook gebruikt.
Dus het systeem is veel te uitgebreid voor ipads.
Toen de ipad mini nieuw was, zat er maar 6 GB aan systeem software op.
Dus 10 GB krijg ik niet vol.
Nu zit er 12 GB aan systeem software op. Blijft er weinig voor de gebruiker over…..
 
Goedemorgen.

Denk dat ik vandaag veel geld uit moet gaan geven.

Gisteren was ik een email aan het typen. En ineens melding ‘ipad vol’
Dat besturingssysteem wordt ook steeds groter. Heb zelf maar 50 foto’s en een paar pdf op de ipad staan.
Ja met 16 GB en een besturingssysteem van 12 GB, dan houd je niks meer over.
Mail is niet opgeslagen. Inmiddels alles van de ipad gehaald.
Maar ja, dan is er ook geen lol meer aan. Dat je moet gaan tellen wanneer die weer vol is.
Dus straks maar voor een ander kijken.
Maar ja, zelfs een nieuwe Ipad raakt weer eens vol. Je kan ook gewoon schoonmaken! Kijk maar eens via Itunes of Finder bijvoorbeeld wat je zoal hebt en wat weg kan. Niet gebruikte app's , foto's die je wilt bewaren opslaan buiten de Ipad op je PC of een extern opslag apparaat. De cloud is een mogelijkheid. Je kan nog behoorlijk ruimte creëren al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van het systeem "Apple" die alles vastzetten. Ik wil zelf mijn programma's beheren maar ik begrijp ook dat wanneer je daar minder interesse in hebt dat een Apple OS voordelen heeft.
 
Hier een mini 32 GB. Met meer dan 1000 foto's en filmpjes, weliswaar geoptimaliseerd, heb ik nog een paar GB over. Ik schat dat momenteel 50% van de ruimte gebruikt wordt voor software.

De telefoon heeft 256 GB, dacht dat ik die nooit vol zou krijgen, maar ik ben al over de 64 GB heen. Weliswaar zijn de foto's daar op niet geoptimaliseerd en staan er diverse luisterboeken op. Die laatste vreten ruimte. Foto's optimaliseren zou hier op de telefoon bijna 19 GB schelen! Dus de originelen in de cloud opslaan en op de telefoon/iPad alleen de geoptimaliseerde scheelt wel behoorlijk.

Mocht je ooit wel veel foto's gaan maken of op je iPad willen bewaren, dan is zelfs 64 GB te min.
Ik weet niet hoe jij de iPad gebruikt maar zelf zou ik daarom minimaal een nieuwe iPad met 128 GB nemen. Ze gaan toch vrij lang mee als je dat wilt en met de programma's die als maar zwaarder worden zijn die extra GB volgens mij geen luxe.
Foto's altijd op een apart medium opslaan, zou mijn advies zijn. Dus van tijd tot tijd je bestand schonen. Apple heeft ook als eigenschap dat het, wanneer je opslag nagenoeg vol is, om bij OS updates zelf ruimte te creëren. En dat zou best ergens kunnen zijn waar jij dat nou net liever niet had gehad.
 
Heb zojuist een ipad air 5 64 GB gekocht.
Ze hebben alleen bijna niets op vooraad. Dus komt morgen met de post.

De meeste foto’s staan hier in google drive. Combineerd goed met de pc.

De verkoper heeft ook uitgelegd waarom de 16 GB zo snel vol zit.
Dat komt omdat apple het besturings systeem ook voor de pro en voor macbook gebruikt.
Dus het systeem is veel te uitgebreid voor ipads.
Toen de ipad mini nieuw was, zat er maar 6 GB aan systeem software op.
Dus 10 GB krijg ik niet vol.
Nu zit er 12 GB aan systeem software op. Blijft er weinig voor de gebruiker over…..
Dat lijkt me niet juist: Sinds 2019 heeft Apple de OS systemen die vroeger gekoppeld waren gescheiden. Er is sinds die tijd een eigen IPadOS.
 
Wat een gedoe met die telefoons, tablets en het geheugen. koop een simpele Nokia 3310 icm met een Polaroid voor foto s en klaar is kees:LOL::LOL:
Internet is niet nodig want dat kan onder werktijd bij de baas en 30 jaar geleden ging alles ook heel goed zonder internet toch:DD
 
Maar ja, zelfs een nieuwe Ipad raakt weer eens vol. Je kan ook gewoon schoonmaken! Kijk maar eens via Itunes of Finder bijvoorbeeld wat je zoal hebt en wat weg kan. Niet gebruikte app's , foto's die je wilt bewaren opslaan buiten de Ipad op je PC of een extern opslag apparaat. De cloud is een mogelijkheid. Je kan nog behoorlijk ruimte creëren al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van het systeem "Apple" die alles vastzetten. Ik wil zelf mijn programma's beheren maar ik begrijp ook dat wanneer je daar minder interesse in hebt dat een Apple OS voordelen heeft.
Denk dat hier weinig aan schoon te maken is. Alle foto’s zijn er al af. Alle boeken ook.
Alleen de apps staan er nog op.
Systeem is gewoon te groot geworden.

0EF5F878-9AFE-4F3D-ADE6-EDF4E75CE98E.jpeg
9B9C9AB9-9423-4A23-8176-7A7D7E61B7E4.jpeg
 
Middag
Wat een gedoe allemaal met die Apple spullen.
Blij hier met pc en laptop al wel op leeftijd maar voldoen nog prima en als het vol mocht raakten SSD er bij en klaar.
Telefoon heeft ook voldoende ruimte 128gb met uitbreiding mogelijk tot 580gb.
 
Met zulke temperaturen zal het inderdaad de hitte wel zijn, dan zou je zonder cortisone ook slecht slapen denk ik zo. Maar als ik naar cortisone kijk en het effect op mij? Ik ga stuiteren ;) en kan in eens de hele wereld aan LOL
Het zijn wel eerder de bijwerkingen van de hoge temperaturen. Van de cortisone merk ik tot nu toe nog niet veel.
Vorige week maandag, toen ik de eerste halve dosis gekregen heb heb ik wel een iets hogere hartslag kunnen vaststellen maar meer niet.
Niet eens de glucose was veel hoger dan normal en de dokter hat me gewaarschuwd "glucose kan 500 worden en het kan zijn dat je naar het ziekenhuis moet". Heb dan mijn tante gebeld om naar raad te vragen (zij was ook interniste maar heeft al lang geen praktijk meer) en zei "je moet dat doen"

Het enige wat me echt deed wakker liggen was dat ik weer gewicht zou kunnen bij nemen en hoop dat het tenminste aanslaat :rolleyes:
 
Middag
Wat een gedoe allemaal met die Apple spullen.
Blij hier met pc en laptop al wel op leeftijd maar voldoen nog prima en als het vol mocht raakten SSD er bij en klaar.
Telefoon heeft ook voldoende ruimte 128gb met uitbreiding mogelijk tot 580gb.
Tja men wil vaak moderne apparaten die klauwen met geld kosten en vaak heb je er een hoop ellende mee. Apple zal allemaal wel leuk en aardig zijn maar ja ook een hoop gedoe inderdaad.
 
Tja men wil vaak moderne apparaten die klauwen met geld kosten en vaak heb je er een hoop ellende mee. Apple zal allemaal wel leuk en aardig zijn maar ja ook een hoop gedoe inderdaad.
Zoals met veel spullen betaal je voor de naam meer als voor wat er in zit.
Merken met minder naams bekendheid zijn vaak net zo goed als de zogenaamde A merken.
 
Tja men wil vaak moderne apparaten die klauwen met geld kosten en vaak heb je er een hoop ellende mee. Apple zal allemaal wel leuk en aardig zijn maar ja ook een hoop gedoe inderdaad.

Zoals met veel spullen betaal je voor de naam meer als voor wat er in zit.
Merken met minder naams bekendheid zijn vaak net zo goed als de zogenaamde A merken.
Dr is helemaal niks mis met Apple. Ik werk met Apple en PC, beide met Adobe software, enige is dat je op de Apple om bepaalde software te kunnen draaien dit dmv Third Party software moet doen zoals Remote Desktop oid.

En dit is met overige apparatuur idem Dito. De een wil een Samsung tevee, terwijl een ander zweert bij LG of Sony, of Philips ivm dat Ambilight welke je hele kamer een kleur geeft.
 
Ieder zn voorkeur inderdaad Albert en er vast niks mis met Apple maar ja het is vaak wel veel duurder dan een gelijkwaardig product van een andere fabrikant.
 
Zeg moet jij je siësta niet eens gaan doen.....:DD:DD
 
Ja die heb ik al lang gedaan hoor. Meestal gelijk na 12 uur:deal:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Dr is helemaal niks mis met Apple. Ik werk met Apple en PC, beide met Adobe software, enige is dat je op de Apple om bepaalde software te kunnen draaien dit dmv Third Party software moet doen zoals Remote Desktop oid.

En dit is met overige apparatuur idem Dito. De een wil een Samsung tevee, terwijl een ander zweert bij LG of Sony, of Philips ivm dat Ambilight welke je hele kamer een kleur geeft.
Er is ook niks mis met Apple Albert
Maar net wat John aangeeft is de prijs erg fors ten opzichte met vergelijkbare apperaten.
Dat heeft niets te maken met een voorkeur merk.
Ik zelf heb de meer prijs er niet voor over een ander wel en das prima.
 
Dr is helemaal niks mis met Apple. Ik werk met Apple en PC, beide met Adobe software, enige is dat je op de Apple om bepaalde software te kunnen draaien dit dmv Third Party software moet doen zoals Remote Desktop oid.

En dit is met overige apparatuur idem Dito. De een wil een Samsung tevee, terwijl een ander zweert bij LG of Sony, of Philips ivm dat Ambilight welke je hele kamer een kleur geeft.
Er is niets mis met Apple noch met Windows al kan je er persoonlijk van alles op aan te merken hebben. Maar er zijn wel belangrijke verschillen. Wanneer je bijvoorbeeld kiest voor gebruiksgemak dan wint Apple het. Maar voor ondersteuning van software wat ook meteen maakt dat de meeste software beschikbaar is voor Windows heeft Apple niet de aangewezen OS. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat software een goedkeuring nodig is om überhaupt te kunnen werken op Apple en veelal moet er ook een betaling plaatsvinden in de vorm van een afdracht in percentages. Apple ondervangt ook wel weer veel door extra software standaard aan te bieden op hun computersystemen. Vroeger had men, doordat Apple minder gebruikt werd ook nog het pluspunt dat er minder virus problemen waren. Inmiddels is dat wel achterhaalt, ook de Apple OS kent aanvallen op hun OS. Ben je zelf in voor programmeren, iets wat ik zelf van tijd tot tijd wel doe, dan is Windows toch beter te gebruiken. Op een PC, waar dus gewoonlijk Windows op geïnstalleerd is kan je bovendien ook andere OS vormen gebruiken zoals bijvoorbeeld Linux. Hobbyisten onderhouden ook nog systemen zoals ArcaOS, een afgeleide van Unix waar Linux trouwens ook van afstamt, een 32 bits OS. Maar Dos vormen worden ook nog wel in leven gehouden. Vergeet ook niet de Commodore enthousiasten die hun eigen vormen en dialecten kennen voor de 16, 64 maar zeker ook voor de Amiga's. In deze wereld is nog veel te zien! Maar ik begrijp best dat dit niet voor iedereen "a peace of cake" is Gauw maar weer terug naar de visjes??
 
Maar net wat John aangeeft is de prijs erg fors ten opzichte met vergelijkbare apperaten.



Aha, dat was jij dus die als een gek hier gisteren door de straat stuiterde om half 11;)
Ik ben je dankbaar dat je het busje niet hebt laten komen voor mij :DD
Foto's altijd op een apart medium opslaan, zou mijn advies zijn. Dus van tijd tot tijd je bestand schonen. Apple heeft ook als eigenschap dat het, wanneer je opslag nagenoeg vol is, om bij OS updates zelf ruimte te creëren. En dat zou best ergens kunnen zijn waar jij dat nou net liever niet had gehad.
Altijd alles back uppen, niet alleen foto’s.
Wat een gedoe met die telefoons, tablets en het geheugen. koop een simpele Nokia 3310 icm met een Polaroid voor foto s en klaar is kees:LOL::LOL:
Klaar was Rutte bedoel je. En toen was men ook wel een beetje klaar met hem ;)
Ieder zn voorkeur inderdaad Albert en er vast niks mis met Apple maar ja het is vaak wel veel duurder dan een gelijkwaardig product van een andere fabrikant.
Nou, net eens gekeken. De mini 4 dateerde van september 2015. Zelf zal ik hem dan van 2016 hebben. Afgelopen jaar is net als de jaren ervoor iOS nog bijgewerkt. Batterij brengt me met intensief gebruik nog de dag door. Dat vind ik prima prestaties voor de aankoopprijs en zo’n oud beestje. De iPad is nog steeds sneller dan ik ben dus ook dat zit snor.

Maar moet erbij zeggen dat ik ook niet iemand ben die steeds het nieuwste van het nieuwste moet hebben en zoals je merkt nog steeds blij ben met de mini 4. Maar zo bekeken, een iPad 7 jaar geleden voor het eerst uitgegeven, en zo lang mee gaat, dan vind ik de prijs nog reuze meevallen. Maar ik begrijp goed dat mensen andere keuzes maken. Prioriteiten.

Ik weet niet of mijn volgende (telefoon) weer een Apple gaat zijn. Zolang ik FaceTime nodig heb om te bellen wel. Dat is namelijk de enige manier om met mijn moeder te “bellen” door haar slechte gehoor. Andere software snapt ze dan niks meer van maar dat mag ook als je 92 bent :)
 
Wat doe je met dat jonge grut straks Albert?
 
Wat doe je met dat jonge grut straks Albert
Opeten? Grapje. Ik doe er niks mee. Maar de vrouw zal ze wel verkopen als ze het overleven want de ouders walsen er als blinde paarden overheen
 
Ok ja ik dacht dat je ze zou houden maar ja op den duur heb je ook ruimte tekort natuurlijk. Als er al kleintjes overleven dan.

Avond allemaal.
 
Rondje aan de wandel geweest. Nu voor raam open en achter de deur, even doorwaaien.
buiten 20,5 en binnen nog 25 Graden.
 
Het koelt erg langzaam af Albert in huis dus hier staat ook alles open. Vooral op de slaapkamers is het nog erg warm maar goed het koelt buiten verder af dus ik hoop binnen dan ook.
 
It giet weer oan…. Voetjebal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan