Goede Morgen Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag,

inmiddels 28 graden hier maar de zon is met regelmaat verscholen achter wolken.

Vanmorgen ritje dierenarts voor vaccinaties, voor wie het iets zegt; alleen Weil en kennelhoest. Vanwege de verwachtte hitte met de fiets gegaan en taxi gespeeld voor woef. Wel lekker zo, snel weer thuis in vergelijking met een retourtje met de benenwagen.
 
Middag Nicole en dat was weer een duur bezoekje dus.
Hier is het 26 graden en van mij mag de regen en onweer snel komen maar ja dat is morgen pas en dan wordt het rond de 22 graden hier en dus aangenaam.
 
Wij hebben een rondje gefietst. Zoals het de grijze golf betaamd. Daarna hebben wij onzelf getracteerd op een ijsje. Omdat het tenslotte niet elke dag zonnig is deze keer elk een ijsje! Vooruit maar weer, de beuk erin, de zon schijnt.
 
Middag Ben en dan is het een duur uitje geworden met elk een ijsje;)
Happy Summer GIF
 
Middag Marcel en hier is het nu 25 buiten en 22 binnen. Nou ja morgen nog en dan koelt het af naar 20-22 graden.
 
John, kom je nog langs met een waterijsje of moeten we onszelf weer voorzien?
Opzich een goed plan maar kun je me alvast tegemoet lopen want ik ben bang dat met deze temperaturen het ijsje al is gesmolten voordat ik er ben:DD
 
Heb maar eens ff de taal aangepast naar Engels.. want Hpa relative is toch heel iets anders als een familielid.
 
Weerstation geeft nu dit aan.
Bekijk bijlage 345561
Mooi dat hij dauwpunt geeft.
Vanaf 13 graden wordt het echt vochtig.

Dauwpunt kun je omzetten naar %RV bij bepaalde temperatuur. Via deze site.

Want %RV lijkt soms droog. Maar dat ligt ook aan hoe warm het is.

Je ziet ook vaak, dat het ‘s nachts niet kouder wordt als het dauwpunt overdag.
Wordt het wel kouder. Dan krijg je dauw (mist dus).
 
Mooi dat hij dauwpunt geeft.
Vanaf 13 graden wordt het echt vochtig.

Dauwpunt kun je omzetten naar %RV bij bepaalde temperatuur. Via deze site.

Want %RV lijkt soms droog. Maar dat ligt ook aan hoe warm het is.

Je ziet ook vaak, dat het ‘s nachts niet kouder wordt als het dauwpunt overdag.
Wordt het wel kouder. Dan krijg je dauw (mist dus).
Klopt dus precies et wat het starion ook aangeeft 38%
 
Goedemorgen
pff alweer aardig warm hier dat belooft nog wat voor vandaag
Een goed moment om wat onderwater tuinieren te gaan doen maar eerst ontbijt en :coffee::coffee: thee en :koffie:
Andijk 🌤️ 20 *C 81% LV
 
Middag allemaal en ik zit met smacht te wachten op de beloofde buien met onweer.
 
Goedemiddag

Middag luitjes, die buien kun je op je buik schrijven John dat gaat hem vandaag niet meer worden volgens buienradar:koffie:
Dan toch maar naar Limburg verhuizen:
Enkele onweersbuien. Bij buien is er plaatselijk kans op windstoten rond 60 km/uur, veel regen in korte tijd (30 mm in een uur) en hagel (1-2 cm).
 
Middag
Zou hier om 12 uur gaan :regen: nou vergeet het maar droog en warm 23 graden en vol op ☀️
Eerst maar eens een broodje naar binnen schuiven smakelijk lunch allemaal.
 
Nou als ik zo het zie dan gaan we vanavond laat wel regen krijgen en na vandaag zakt de temp terug naar zo n 20-21 graden voor de komende 14 dagen.

1656585032087.png
 
Middag luitjes, die buien kun je op je buik schrijven John dat gaat hem vandaag niet meer worden volgens buienradar:koffie:
Buienradar geloof ik nooit weer want ik keek daar ooit een keer toen ik naar Frits wilde en ja het zou tot 12 uur droog blijven. Hup ik snel op de fiets en ik was halverwege rond 10.15 en ja hoor het goot en het water liep mn broekspijpen uit.
Maar ja de voorspellingen in ons land zijn nooit zo heel betrouwbaar vindt ik.
 
Nou @Nicolientje-W laat die buienradar maar voortaan want hier hoost het momenteel en er staan grote plassen buiten. Heerlijk en lekker de deur open want het is al een stukje koeler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan