Goede Morgen Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Jantje en met de tuindeur open is het in huis 21.5 dus prima te doen voor nu.
 
Daar kan ik jaloers op worden:LOL:
Lekker doorwaaien met de tuindeur open.
Hier zit de hitte inmiddels in de muren, waardoor het vannacht nog 27 was:stom:
Heb hier enkel een deur van mijn frans balkonnetje dat open kan, en dat helpt niet veel.
 
Ik moet niet denken aan dat soort temperaturen zeg.
 
Mogge, gisteravond naar bed om 9u met 39.1 koorts . behoorlijk gezweet vannacht en weer niet echt geslapen dus, net ff gedoucht, ontbijtje en PCM erin. Temperatuur is nu 37.1, lichaamstemp he, buiten nog niet gelukkig. Daar is t nu 26,2
 
Goedemorgen, ik vraag me hier af of er al een overleg is begonnen om de luchthavens plat te leggen ivm overlijdingsrisicos door de uitgestoten smog en warmte.
Ik wil zeggen dat op een dag als vandaag er flink veel stikstof en co2 wordt opgenomen door mijn tuinperikelen.
Maar het vliegverkeer erboven functioneert 'averechts'.
Mij aanplanten produceren wellicht meer zuurstof 02 als dat ik zelf verbruik, al betwijfel ik dat vnl swinters.
Houdt het het niet in dat het schipholmonster op me zuurstof kan rondsmoggen.
😀 zo dat moest er ff uit, voel me opgelucht na dit uiten🐝
 
Goedemorgen,

ik was vanmorgen al om 6.30 terug met de hond, maar vond het een uur geleden best nog kunnen een rondje te lopen met haar. En dan de rest van de dag zoveel mogelijk binnen met haar. Hooguit voor een snelle plas naar buiten waarbij ik haar optil totdat we op het gras staan.
Gisteravond toen ik aan mijn laatste rondje begon, de zon was al lang en breed weg, was de stoep nog steeds erg warm.
 
Mogge, gisteravond naar bed om 9u met 39.1 koorts . behoorlijk gezweet vannacht en weer niet echt geslapen dus, net ff gedoucht, ontbijtje en PCM erin. Temperatuur is nu 37.1, lichaamstemp he, buiten nog niet gelukkig. Daar is t nu 26,2
Dat is minder Albert die koorts, best nog hoog ook.
Ik dacht laat ik eens kijken wat het nu hier buiten is, en volgens Weerplaza is dat al 30° terwijl het een uur geleden nog 'maar' 25 was. Daar schrik ik wel van.
 
Moge binnenkomers en buiten is het hier 26 graden en in de kamer zo n 22. Nou ja na vandaag trekt de warmte gelukkig weer weg en gaan we naar de 21-22 graden toe hier.

Sterkte Albert.
 
Morguh.......word echt warm vandaag hier in het zuiden .40 graden ..................zal vandaag me AQ iets terug moeten koelen met een fles met ijswater erin....:stars:
 
Goedemorgen :koffie:
Andijk ☀️ 24*C 63% LV
gemiddelde aquarium temperatuur 25,7 *C niet aan het handje dus.
 
Morguh.......word echt warm vandaag hier in het zuiden .40 graden ..................zal vandaag me AQ iets terug moeten koelen met een fles met ijswater erin....:stars:
Wat is de temperatuur van het water en hoe groot is je bak?
In elk geval kleppen open als je geen springers hebt en verlichting uit.
 
Moge Jaap en Limbo.
Ik hou alleen de zeewaterbak in de gaten en die staat nog steeds op 25 graden zoals altijd dus niks aan de hand.
 
Morgen,
mijn vissen hebben hebben hebben het graag warm maar ik heb het ook in de gaten. Nog is het 26,6 graden in de grote bak en in de kleine ook zo iets.
 
Morgen,
mijn vissen hebben hebben hebben het graag warm maar ik heb het ook in de gaten. Nog is het 26,6 graden in de grote bak en in de kleine ook zo iets.
Temperatuur is volgens mij minder een probleem dan zuurstof. Hoe warmer het water, hoe minder zuurstof in het water. Zorg in elk geval dat je voldoende oppervlaktebeweging hebt voor uitwisseling van gassen.
 
Middag allemaal.
 
Wat is de temperatuur van het water en hoe groot is je bak?
In elk geval kleppen open als je geen springers hebt en verlichting uit.
Heb 40 liter bakje momenteel. Zat op 26,5 graden en heb met ijs fles kunnen terug koelen tot 24.1 verlichting staat idd uit vandaag.. heb genoeg dag licht op de kamer dus dat komt wel goed... dank voor de tip ....:petjeaf:
 
Middag
Smakelijk lunch allemaal
Buiten 32*C binnen 25*C
 
aloha allen, al een drukke dag gehad zover, dus vandaar de wat latere begroeting
 
Heb 40 liter bakje momenteel. Zat op 26,5 graden en heb met ijs fles kunnen terug koelen tot 24.1 verlichting staat idd uit vandaag.. heb genoeg dag licht op de kamer dus dat komt wel goed... dank voor de tip ....:petjeaf:
Als je bakje niet te hoog staat kun je een ventilator richten op het wateroppervlak. Hierdoor verdampt water en de verdampingswarmte koelt je watertje. Kan zomaar 3-4 graden schelen.
 
Middag. Zelden was de was zo snel droog :))
Wat let je nog een paar machines te draaien 😆 op een dag met een meteorologische enkelband. Je kunt toch bijna nergens heen met deze temperaturen 😉
 
Wat let je nog een paar machines te draaien
Goed idee en als de was gedraaid is dan mag Thea de mijne ook wel doen want ik neem aan dat ze de was van de "buurman" graag even doet en dat dan ook ophaalt en gestreken terugbrengt:LOL::LOL:
 
Wat let je nog een paar machines te draaien 😆 op een dag met een meteorologische enkelband. Je kunt toch bijna nergens heen met deze temperaturen 😉
Hij draait momenteel ook alweer :DD Ben er blij dat ik vandaag niet hoef te werken of ergens naartoe moet. Is hier binnenmomenteel 23.7, dus nog goed te doen.
 
Goed idee en als de was gedraaid is dan mag Thea de mijne ook wel doen want ik neem aan dat ze de was van de "buurman" graag even doet en dat dan ook ophaalt en gestreken terugbrengt:LOL::LOL:
Je verward me denk ik met iemand die heeeeel vriendelijk en sociaal is :DD:DD En ik heb geen strijkijzer:deal:
 
Je verward me denk ik met iemand die heeeeel vriendelijk en sociaal is :DD:DD En ik heb geen strijkijzer:deal:
Ik ben niet de moeilijkste en je mag het ook onder je matras leggen als het droog is en dan de was een dag later terugbrengen hoor:p.
Of je heeeeel vriendelijk en sociaal bent dat durf ik nu niet te zeggen maar wel vriendelijk en sociaal genoeg om de was van de "buurman" te doen. Dus ik ga de was vast klaarzetten:DD
 
Middag luitjes ben lichtelijk oververhit geraakt tijdens post lopen maar inmiddels weer afgekoeld en de rest van de dag niks doen:koffie:
 
Middag luitjes ben lichtelijk oververhit geraakt tijdens post lopen maar inmiddels weer afgekoeld en de rest van de dag niks doen:koffie:
Middag Antje en volgens mij ben je veel vaker oververhit;)
Ik doe daarom de hele dag al niks en met de ventilator aan is het prima te doen hier en 23 graden in de kamer. Lekker de Tour kijken.
 
Tijd voor een "fruitijsje". Bevroren mango, meloen en bosbessen en een paar verse aardbeien.
20220719_141824.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan