Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moggel Antje en hou de post goed vast vandaag:DD
 
Middag John
324500914_511053577791440_4102345654101582754_n.jpg
 
Hallo jonge en minder jonge luiden.

Vandaag ben ik aan het knutselen geweest aan een cassette recorderdeck. Ik hou van oudere muziek apparaten zoals minidisc min platen spelers, walkman's en dus ook een cassettedeck. Er gaf iets een schreeuwend geluid. Dat bleek een 12 volts motortje te zijn. Dit dingetje heb ik ook losgepeuterd. En voorzien van wat smering maar dat heeft nog niet geholpen. Nou zijn dat dingen van zo'n 30, 35 jaar oud dus slijtage aan zo'n borstelmotortje zal er ook niet vreemd aan zijn. 'k Heb het ding voorlopig maar terug in elkaar gezet maar ik zou eigenlijk een 12 volts Denon capstan servo motortje moeten hebben... Nu niet gelijk allemaal roepen dat jullie zo'n motortje hebben of een ander oud Denon recorder deck en staan te springen om het naar mij te zenden, nee, één is al voldoende...
Jullie reacties op bovenstaand bericht vielen tegen. Maar bovenstaand bericht heeft wel een vervolg gekregen: Ik kocht voor een leuk bedrag een cassettedeck op marktplaats. Ook een Denon, een type welke destijds tot de top behoorde, een "3 head deck". Maar daarmee is het verhaal nog niet geëindigd. Want rondkijkend in een kringloop winkel hier ter plaatse zie ik een Philips cassettedeck staan voor een tientje. Ik mocht het ding even testen maar er zat geen beweging en dus ook geen geluid in het apparaat wat toch wel weer handig zou zijn. De mevrouw die me hielp vertelde dat het ding dan bij het grof vuil gezet zou worden. Maar dat mocht ik ook wel doen. Ik heb de recorder meegenomen om er, puur uit nieuwsgierigheid eens in te kijken. Later bedacht ik me dat het ding misschien als donor apparaat gebruikt kon worden voor mijn Denon met het kapotte motortje. Het idee bleek goed, de uitvoering veel nogal tegen, ik het er drie volle namiddagen aan gewerkt. Zo'n Philips capstan servo motortje bleek toch wat anders te werken. Voor de Phillips vond ik een Service Manual maar voor de Denon was een dergelijk item, om de elektronica uit te kunnen lezen, niet te vinden. Maar met wat slimmigheidjes heb ik de Denon weer werkend! Nu heb ik dan wel twee cassettedecks wat mijn vrouw weer wat overdreven vind...
IMG_20230110_162941.jpg
IMG_20230110_162945.jpg
IMG_20230110_162948.jpg

 
Goedemiddag!


Jullie reacties op bovenstaand bericht vielen tegen. Maar bovenstaand bericht heeft wel een vervolg gekregen: Ik kocht voor een leuk bedrag een cassettedeck op marktplaats. Ook een Denon, een type welke destijds tot de top behoorde, een "3 head deck". Maar daarmee is het verhaal nog niet geëindigd. Want rondkijkend in een kringloop winkel hier ter plaatse zie ik een Philips cassettedeck staan voor een tientje. Ik mocht het ding even testen maar er zat geen beweging en dus ook geen geluid in het apparaat wat toch wel weer handig zou zijn. De mevrouw die me hielp vertelde dat het ding dan bij het grof vuil gezet zou worden. Maar dat mocht ik ook wel doen. Ik heb de recorder meegenomen om er, puur uit nieuwsgierigheid eens in te kijken. Later bedacht ik me dat het ding misschien als donor apparaat gebruikt kon worden voor mijn Denon met het kapotte motortje. Het idee bleek goed, de uitvoering veel nogal tegen, ik het er drie volle namiddagen aan gewerkt. Zo'n Philips capstan servo motortje bleek toch wat anders te werken. Voor de Phillips vond ik een Service Manual maar voor de Denon was een dergelijk item, om de elektronica uit te kunnen lezen, niet te vinden. Maar met wat slimmigheidjes heb ik de Denon weer werkend! Nu heb ik dan wel twee cassettedecks wat mijn vrouw weer wat overdreven vind...
Bekijk bijlage 354618Bekijk bijlage 354619Bekijk bijlage 354620
Bekijk bijlage 354621
Ja Ben, dit gaat me de pet echt te boven :) maar als ik het filmpje bekijk dan moet het nu dus werken naar behoren?
Hoe lang ben je zo met dit soort dingen bezig? Lijkt me nogal een gepuzzel en je moet echt wel weten wat je doet. Dus een dikke bravo van mij.
 
Goedemiddag!



Ja Ben, dit gaat me de pet echt te boven :) maar als ik het filmpje bekijk dan moet het nu dus werken naar behoren?
Hoe lang ben je zo met dit soort dingen bezig? Lijkt me nogal een gepuzzel en je moet echt wel weten wat je doet. Dus een dikke bravo van mij.
Als ik heel eerlijk ben begrijp ik ook niet altijd alles maar met wat logisch nadenken kom je ver, denk ik.
 
Middag, ik heb al effe weekend! Gedoucht en klaar om straks richting het noorden te gaan, zouden naar UMCG ook, maar dat gaat niet door. Alleen familiebezoekjes doen vanmiddag en vanavond,
 
Jullie reacties op bovenstaand bericht vielen tegen. Maar bovenstaand bericht heeft wel een vervolg gekregen: Ik kocht voor een leuk bedrag een cassettedeck op marktplaats. Ook een Denon, een type welke destijds tot de top behoorde, een "3 head deck". Maar daarmee is het verhaal nog niet geëindigd. Want rondkijkend in een kringloop winkel hier ter plaatse zie ik een Philips cassettedeck staan voor een tientje. Ik mocht het ding even testen maar er zat geen beweging en dus ook geen geluid in het apparaat wat toch wel weer handig zou zijn. De mevrouw die me hielp vertelde dat het ding dan bij het grof vuil gezet zou worden. Maar dat mocht ik ook wel doen. Ik heb de recorder meegenomen om er, puur uit nieuwsgierigheid eens in te kijken. Later bedacht ik me dat het ding misschien als donor apparaat gebruikt kon worden voor mijn Denon met het kapotte motortje. Het idee bleek goed, de uitvoering veel nogal tegen, ik het er drie volle namiddagen aan gewerkt. Zo'n Philips capstan servo motortje bleek toch wat anders te werken. Voor de Phillips vond ik een Service Manual maar voor de Denon was een dergelijk item, om de elektronica uit te kunnen lezen, niet te vinden. Maar met wat slimmigheidjes heb ik de Denon weer werkend! Nu heb ik dan wel twee cassettedecks wat mijn vrouw weer wat overdreven vind...
Bekijk bijlage 354618Bekijk bijlage 354619Bekijk bijlage 354620
Bekijk bijlage 354621
Mooi Ben! Vooral die schuiflade vd cassete, dat ken ik niet. Ken alleen losklappende versies waar je hem inlegt en dan dicht moet duwen. Is dit Auto Reverse. Of moet je hem handmatig draaien?
 
Laatst bewerkt:
Jullie reacties op bovenstaand bericht vielen tegen. Maar bovenstaand bericht heeft wel een vervolg gekregen: Ik kocht voor een leuk bedrag een cassettedeck op marktplaats. Ook een Denon, een type welke destijds tot de top behoorde, een "3 head deck". Maar daarmee is het verhaal nog niet geëindigd. Want rondkijkend in een kringloop winkel hier ter plaatse zie ik een Philips cassettedeck staan voor een tientje. Ik mocht het ding even testen maar er zat geen beweging en dus ook geen geluid in het apparaat wat toch wel weer handig zou zijn. De mevrouw die me hielp vertelde dat het ding dan bij het grof vuil gezet zou worden. Maar dat mocht ik ook wel doen. Ik heb de recorder meegenomen om er, puur uit nieuwsgierigheid eens in te kijken. Later bedacht ik me dat het ding misschien als donor apparaat gebruikt kon worden voor mijn Denon met het kapotte motortje. Het idee bleek goed, de uitvoering veel nogal tegen, ik het er drie volle namiddagen aan gewerkt. Zo'n Philips capstan servo motortje bleek toch wat anders te werken. Voor de Phillips vond ik een Service Manual maar voor de Denon was een dergelijk item, om de elektronica uit te kunnen lezen, niet te vinden. Maar met wat slimmigheidjes heb ik de Denon weer werkend! Nu heb ik dan wel twee cassettedecks wat mijn vrouw weer wat overdreven vind...
Bekijk bijlage 354618Bekijk bijlage 354619Bekijk bijlage 354620
Bekijk bijlage 354621
Hee knutselsmurf.

Deze is ook leuk:

 
Middag.

Deze ochtend een iets wat grote wandeling gemaakt. 3 uur later pas weer thuis.

Daarna een airfryer XXXL (speciale uitvoering) gaan halen. Want dat is wat makkelijker.
 
5DFD88BB-F8EC-4F37-B239-5175871672EA.jpeg


Mijn moeder wil ook een airfryer. Dus nu hebben heel even 2 XL airfryers staan.
Morgen gaan we hem langsbrengen en nemen gelijk wat oliebollen mee. Kunnen we ze daar gelijk opwarmen in de airfryer.
 
Mooi Ben! Vooral die schuiflade vd cassete, dat ken ik niet. Ken alleen losklappende versies waar je hem inlegt en dan dicht moet duwen. Is dit Auto Reverse. Of moet je hem handmatig draaien?
Nee, voor die schuiflade, die trouwens aanvankelijk ook weigerde, zit er ook een motor voor in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan