Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag.

Deze ochtend een mooie wandeling gemaakt. Zo‘n 12 km.

Via de groeve richting kleine meer, dan om het groote meer, om het zwaluwmeer en weer via de groeve naar huis.
 
Nou hier was het gister vergelijkbaar hoor en wij hadden nog wat tegoedbonnen voor droog weer liggen.
 
Beterschap @benvo en ega.

Hier is het nog spekglad dus ook amper verkeer op de weg, en morgen zou er sneeuw bij komen. Met de hond uitlaten loop ik door de sneeuw, daar glij ik tenminste niet uit. Vreemde gewaarwording dat de hond niet door de laag sneeuw zakt (en ik wel). Iets met 'lichtgewichtje' op een bevroren ondergrond.
 
Voorzichtig aan doen dus. Al gewend aan de lege plek? Doet de nieuwe plant het nog goed?
Ja ben zeker voorzichtig, en ben maar beperkt buiten. Net genoeg om de hond uit te laten en gelukkig hoef ik maar een smalle weg over te steken en dan sta ik meteen op het besneeuwde gras.

De plant lijkt het nog prima te doen, toch even spannend want hier koelt het s' nacht misschien wel wat teveel af, maar ik zet de verwarming zoals ik het prettig vindt en niet hoger vanwege een plant. We gaan het zien :)

Ik denk dat droge lucht een grote probleem kan zijn dan de temperatuur 's nachts. en de luchtvochtigheid daalt behoorlijk met de verwarming 24/7 aan en een zonnetje in huis.
 
Met genoegen groet ik u allen. Gelukkig hebben we hier nog geen sneeuw gezien. Daarentegen is de griep zeer hardnekkig, mijn lief loopt ook snuffelend rond maar weigert zicht over te geven. (Telkens blijkt weer dat de dames het sterke geslacht zijn!!) Zelf ben ik al hoestend ook een week onderweg zonder merkbare verbetering. Ik wens onszelf beterschap toe!
Beterschap beiden.
 
Goedemorgen allemaal. Fijn als je aangestoken wordt door je huisgenoten. 🤧😷
 
Venkel thee met honing wordt het veel drinken vandaag. En toch maar even een test. Als het alleen me keel en wat verkoudheid is dan ga ik misschien nog even vanmiddag naar de Hornbach als ik me niet te belabberd voel. Geen idee of het verstandig is om de kou in te gaan. Nu zeggen ze wel dat kou bacteriën dood dus aan de andere kant.🍯🐝
 

Bijlagen

  • IMG_20230122_064456624~2.jpg
    IMG_20230122_064456624~2.jpg
    277.4 KB · Weergaven: 15
. Daarentegen is de griep zeer hardnekkig, mijn lief loopt ook snuffelend rond maar weigert zicht over te geven. (Telkens blijkt weer dat de dames het sterke geslacht zijn!!) Zelf ben ik al hoestend ook een week onderweg zonder merkbare verbetering. Ik wens onszelf beterschap toe!
Nee hoor benvo,
toevallig een artikel in de krant gelezen hierover gisteren,
wij mannen worden echt wel zieker dan de vrouwen.
Heeft met bepaalde reaktoren in het lichaam te maken.
M.a.w. wij mannen overdrijven niet ;)
 
Goedemorgen

Wie heeft het linkje naar de webshop die rollen filtervlies verkoopt?
Wil kijken/proberen of dat een alternatief kan zijn voor Philips filters. Die zijn amper te krijgen en alleen tegen de hoofdprijs.
Die van Ali schijnen dun en slap te zijn. Moet er nog als sample bestellen.

Vrees dat het niet gaat werken maar niet geschoten is altijd misgeschoten.

Misschien zijn filtermatten met een hele fijne structuur wel een beter alternatief. Het materiaal moet water op kunnen zuigen.

Is voor een koud water verdamper/luchtbevochtiger en ik zou de filters graag zeer regelmatig vervangen. Daarom zoek ik naar een hack.

Gisteren op een bepaald moment 37% luchtvochtigheid in huis en dat vind ik zelf niet meer fijn.

Wel te merken dat hier geen 3 aquaria meer staan.
 
Dankjewel John.
Ik weet niet hoe jou luchtbevochtiger werkt. Maar de meeste werken door een filter in een bak met water. Waar het filter het water opzuigt.
Een standaard filter zal geen water opzuigen.

Je hebt ook bevochtigers die water van bovenaf over een filter sprenkelen. Dan zou een standaard filter wel enigzins kunnen werken.

Doorgaans zijn de filters gemaakt van een soort papier op een metalen structuur.

Het is bij luchtbevochtigers jammergenoeg altijd zo, dat fabrikanten juist verdienen aan de filters.
Dus bij aanschaf kun je goed kijken naar de prijs van die dingen.

Mocht je nog een osmose filter in huis hebben, dan kun je er ook beter osmose water in doen. Dan gaan je filters heel lang mee.
Als je filters heel erg duur zijn, kan dit misschien wel goedkoper zijn.
 
Ik weet niet hoe jou luchtbevochtiger werkt. Maar de meeste werken door een filter in een bak met water. Waar het filter het water opzuigt.
Een standaard filter zal geen water opzuigen.

Je hebt ook bevochtigers die water van bovenaf over een filter sprenkelen. Dan zou een standaard filter wel enigzins kunnen werken.

Doorgaans zijn de filters gemaakt van een soort papier op een metalen structuur.

Het is bij luchtbevochtigers jammergenoeg altijd zo, dat fabrikanten juist verdienen aan de filters.
Dus bij aanschaf kun je goed kijken naar de prijs van die dingen.

Mocht je nog een osmose filter in huis hebben, dan kun je er ook beter osmose water in doen. Dan gaan je filters heel lang mee.
Als je filters heel erg duur zijn, kan dit misschien wel goedkoper zijn.
Ik kom hier later uitgebreider op terug. Zit nou mobiel en dat maakt het lastig overzicht te houden.
 
Pff, nee he?
Zal ik dan maar ff helpen?

Je moest er nog een nachtje over slapen em dan zou je me eindelijk het verlossende antwoord geven:DD
Ja ik heb denk ik te weinig uren geslapen dus het is allemaal nog vaag maar ja jij hebt extra uren geslapen en zal het dan vast prima begrijpen:juggle::juggle:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan