Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja alles op het gebied van zeewater is stinkend duur Albert en al helemaal zo n grote bak. 50 euro voor een koraal is niks en dan heb je een klein stukje.
Levend steen kost ook al rond de 20 euro per kilo en voor elke 10 liter water heb je 1 kilo nodig dus reken maar uit.
 
Ja alles op het gebied van zeewater is stinkend duur Albert en al helemaal zo n grote bak. 50 euro voor een koraal is niks en dan heb je een klein stukje.
Levend steen kost ook al rond de 20 euro per kilo en voor elke 10 liter water heb je 1 kilo nodig dus reken maar uit.
Inderdaad John, ik kijk wel eens daar in de koralen en vissenhoek. Zoetwater is net wat goedkoper. En zoā€™n 2mtr bak is wel een energievreter en dr gaat heel wat koraal enzo in. Het is wel prachtig, maar ik houdt het bij mn Lido 120 en mijn meter terrarium.
 
Ja ik ben blij dat ik de bak in 2019 heb gekocht en net voor die dure prijzen dus. In deze tijd was ik daar niet meer aan begonnen.
 
Nou naast dat blowen op de wallen straks niet meer mag mag je van de rijdende rechter in bepaalde gevallen niet meer roken op je balkon omdat de buurvrouw daar last van heeft.
Ik wacht op het moment dat een scheet laten wordt gezien als milieudelict en ja die tijd komt nog wel hoor;)
 
Nou naast dat blowen op de wallen straks niet meer mag mag je van de rijdende rechter in bepaalde gevallen niet meer roken op je balkon omdat de buurvrouw daar last van heeft.
Ik wacht op het moment dat een scheet laten wordt gezien als milieudelict en ja die tijd komt nog wel hoor;)
Het zou me echt niet verbazen nee.
Nog ff en we krijgen nog de verplichting om naast het plassen onder de douche slechts 1 keer per week schoon ondergoed aan te trekken ivm het milieu:LOL:
 
Nou naast dat blowen op de wallen straks niet meer mag mag je van de rijdende rechter in bepaalde gevallen niet meer roken op je balkon omdat de buurvrouw daar last van heeft.
Ik wacht op het moment dat een scheet laten wordt gezien als milieudelict en ja die tijd komt nog wel hoor;)
Roken is zo 1900.

Ik snap het wel hoor.
Het is ook zo vervelend dat ze ook voor de ingang staan te roken. Moet je eerst door die meuk.
 
Nou, ik zal vanavond wel stuiteren door de koffie. De Moccamaster aan het uitproberen. Eerste kan gezet maar die is dus te sterk. Op naar kan nummer 2 (nee ik heb die eerste kan niet leeg gedronken hoor).

mag je van de rijdende rechter in bepaalde gevallen niet meer roken op je balkon omdat de buurvrouw daar last van heeft.
Ik trek gewoon mijn raam of deur even dicht als het me stoort. En ja, lichamelijk heb ik er last van door mijn astma.
En nee ik vind het niet leuk maar als je in een flatje woont heb je nou eenmaal te maken met je buren, krijg je als je hutje mutje woont.
Het resultaat is dat we als buren fijn met elkaar om gaan en ra ra, dan kun je ook mee van elkaar hebben.

Het is ook zo vervelend dat ze ook voor de ingang staan te roken. Moet je eerst door die meuk.
Of in de gemeenschappelijke ruimtes. Dat vind ik echt not done.
Als ik bij mijn moeder in het woonzorgcentrum op bezoek ga moet ik eerst door een corridor van rokende bewoners en medewerkers vooral met mooi weer Hoofdingang. Verbaast me steeds weer dat dit wordt toegestaan op deze plek.
 
Roken is zo 1900.

Ik snap het wel hoor.
Het is ook zo vervelend dat ze ook voor de ingang staan te roken. Moet je eerst door die meuk.
Ja bij een ingang heb ik ook zoiets van ga dan 100 meter verderop staan maar ja op je eigen balkon is wel wat anders vindt ik. Straks sta je in de tuin te blowen of te roken en dan zul je maar een buur hebben die er last van heeft.
Maar goed ik bedoel het ook meer in het algemeen en in dit land komen er als meer regels bij en de instanties weten vaak zelf de helft er niet van maar van jouw verwachten ze dat wel.
Wij hebben hier dan te maken met veel regeltjes omdat we een uitkering (wajong) hebben en een toeslag daarop en een PGB/ZIN en daarbij de toeslagen en extra kinderbijslag en dubbele kinderbijslag en diverse tegemoetkomingen vanwege de handicap van Jurgen en Jes.
Nou je ziet echt door de bomen het bos niet meer want voor voorziening 1 telt iets als vermogen of inkomsten mee maar bij voorziening 2 weer niet en ga zomaar door.
 
Maar goed ik bedoel het ook meer in het algemeen en in dit land komen er als meer regels bij en de instanties weten vaak zelf de helft er niet van maar van jouw verwachten ze dat wel.
Ja dat is ook zo. En als je ojee een fout maakt bij aanvragen bijvoorbeeld dan ga je nat. Gelukkig nooit aan de hand gehad hoor maar ik denk dat we wel voorbeelden genoeg kennen uit de media.
Wij hebben hier dan te maken met veel regeltjes omdat we een uitkering (wajong) hebben en een toeslag daarop en een PGB/ZIN en daarbij de toeslagen en extra kinderbijslag en dubbele kinderbijslag en diverse tegemoetkomingen vanwege de handicap van Jurgen en Jes.

Nou je ziet echt door de bomen het bos niet meer
Dat laatste dus. En dan mag je blij zijn als je het zelf allemaal kunt behapstukken.
 
Liepen gisteren door de Aldi met de boodschappenkar, en voor ons liep ook een kettingroker. Rookte op dat moment niet, maar hij meurde naar rookā€¦ niet normaal zeg.
 
En dan mag je blij zijn als je het zelf allemaal kunt behapstukken.
Niet altijd dus en dat heb ik met de PGB meegemaakt. De vraag was of Jurgen een contract moet op basis van uurtarief of op basis van dagdelen en logeren. Nou vertelde de Menzis dat St MEE was ingehuurd om daarbij te helpen en ga daar maar heen. Ik dus een afspraak gemaakt en daaraan gekomen heb ik het voorgelegd en krijg tot mn verbazing te horen dat ze meer bemiddelen maar niet dit soort zaken doen. Ik zeg dus Menzis stuurt me hierheen en de man vond dat raar maar ja al met al had je er niks aan.
We hebben toen uit gemak maar een uurtarief aangehouden want op zo n moment ben je er wel even klaarmee en dat is maar 1 voorbeeldje.
Jrs heeft bv Wajong met een toeslag omdat we getrouwd zijn. Schenkingen mag je met Wajong houden ongeacht de hoogte. Maar ja de toeslag die je erbij kan krijgen zegt nee je mag tot maximaal het vrij te laten bedrag aan schenkingen ontvangen. Heerlijk toch al die regeltjes:juggle:
 
Liepen gisteren door de Aldi met de boodschappenkar, en voor ons liep ook een kettingroker. Rookte op dat moment niet, maar hij meurde naar rookā€¦ niet normaal zeg.
Ja nou daar heb ik niet zoveel moeite mee want ik kom dit soort gasten bij de zomerdag ook wel bij de kassa tegen maar die ruiken dan naar zweet en dat is ook geen pretje.
Gelukkig kan de geur aan de kleding van een roker geen kwaad en ook zweetlucht niet:DD
 
Niet altijd dus en dat heb ik met de PGB meegemaakt. De vraag was of Jurgen een contract moet op basis van uurtarief of op basis van dagdelen en logeren. Nou vertelde de Menzis dat St MEE was ingehuurd om daarbij te helpen en ga daar maar heen. Ik dus een afspraak gemaakt en daaraan gekomen heb ik het voorgelegd en krijg tot mn verbazing te horen dat ze meer bemiddelen maar niet dit soort zaken doen. Ik zeg dus Menzis stuurt me hierheen en de man vond dat raar maar ja al met al had je er niks aan.
We hebben toen uit gemak maar een uurtarief aangehouden want op zo n moment ben je er wel even klaarmee en dat is maar 1 voorbeeldje.
Jrs heeft bv Wajong met een toeslag omdat we getrouwd zijn. Schenkingen mag je met Wajong houden ongeacht de hoogte. Maar ja de toeslag die je erbij kan krijgen zegt nee je mag tot maximaal het vrij te laten bedrag aan schenkingen ontvangen. Heerlijk toch al die regeltjes:juggle:
Extra kopzorgen die je helemaal kunt kunt gebruiken in zo'n situatie.
 
Extra kopzorgen die je helemaal kunt kunt gebruiken in zo'n situatie.
Ja dat hele PGB gebeuren heb ik als een ramp ondervonden want daar zit zoals met veel in ons landje een boekwerk met regeltjes aan vast en als ouder ben je zelf verantwoordelijk.
Dus daarom zijn we weer overgestap op Zorg in natura en dan wordt alles door de zorgverlener geregeld.
De PGB valt onder de WLZ en die moet je dus goed kennen om geen problemen met een PGB te krijgen. Nou voor je al die stof hebt gelezen en begrepen ben je 2 jaar verder.
 
Hier blijkt buikgriep geen buikgriep maar corona. Had ondertussen al weer veel last van longen waar veel slijm in zit en nog steeds vehoging, sinds eind van de mddag ineens geen reukvermogen meer, toen ging er lampje branden:!:'(
Oei, dat is minder. Wordt gauw beter!
 
Leuk! Welke kleur is het geworden?
Dat vond ik een lastige. Behoudend of veel kleur?
Ben voor behoudend gegaan omdat ik eerder een koffiezetter heb gehad met veel kleur en daar toch op uitgekeken raakte en de kleur op een bepaald moment toch wel begon te vloeken in de keuken.

Heb een soort van antraciet gekozen. Past eigenlijk overal bij vind ik. En tijdloos.

MM.JPG
 
Dat vond ik een lastige. Behoudend of veel kleur?
Ben voor behoudend gegaan omdat ik eerder een koffiezetter heb gehad met veel kleur en daar toch op uitgekeken raakte en de kleur op een bepaald moment toch wel begon te vloeken in de keuken.

Heb een soort van antraciet gekozen. Past eigenlijk overal bij vind ik. En tijdloos.

Bekijk bijlage 356254
Mooi!
En al een lekker bakje koffie gezet?
 
En je moet alle papieren 7 jaar bewaren, ook zo zot.
Ja en overal lees je ook 5 jaar en daar ben ik ook vanuit gegaan:

Middag binnenkomers.
 
En al een lekker bakje koffie gezet?
De eerste kan die ik zette was veel te sterk, poging 2 was prima gelukt. Bitter en zuur in evenwicht (zachtere smaak) terwijl met mijn oude apparaat ik de koffie vaak te bitter vond. Dat was ook een reden om een ander apparaat te willen.

Typisch ook, als je op YouTube zoekt naar product reviews krijg je vooral 'brew tips' te zien. Hilarisch eigenlijk maar blijkbaar is dit een apparaat voor 'nerds', zonder deze mensen te kort te willen doen.
 
Ja en overal lees je ook 5 jaar en daar ben ik ook vanuit gegaan:

Middag binnenkomers.
Dat is dus gewoon een spoedcursus hoe je een goed ondernemer bent.
 
Ja bij een ingang heb ik ook zoiets van ga dan 100 meter verderop staan maar ja op je eigen balkon is wel wat anders vindt ik. Straks sta je in de tuin te blowen of te roken en dan zul je maar een buur hebben die er last van heeft.
Maar goed ik bedoel het ook meer in het algemeen en in dit land komen er als meer regels bij en de instanties weten vaak zelf de helft er niet van maar van jouw verwachten ze dat wel.
Wij hebben hier dan te maken met veel regeltjes omdat we een uitkering (wajong) hebben en een toeslag daarop en een PGB/ZIN en daarbij de toeslagen en extra kinderbijslag en dubbele kinderbijslag en diverse tegemoetkomingen vanwege de handicap van Jurgen en Jes.
Nou je ziet echt door de bomen het bos niet meer want voor voorziening 1 telt iets als vermogen of inkomsten mee maar bij voorziening 2 weer niet en ga zomaar door.
Toeslagen zijn in het leven geroepen omdat het beleid faalt.
Je zou helemaal geen toeslagen nodig moeten hebben.

En iedere vorm van toeslag gaat linea recta in de zakken van zoā€˜n instantie.
Die kijken wat je budget is, en zorgen dat het precies op komt.

Bij mijn moeder heeft de gemeente het beheer van de zorg taxiā€™s weer in eigen hand genomen.
Dat was uitbesteeds aan een aanbieder. Maar die maakte gewoon het budget op. Ook al waren er geen ritten..
 
@NicoleE koop je gemalen filterkoffie, of maal je zelf (nog)?
Ik heb vandaag filterkoffie gebruikt en zal de 2 pakken die ik nog heb ook gewoon opmaken. Maar het verschil was al ontzettend groot.

Tussentijd ga ik gebruiken om een goed apparaat te vinden om zelf te malen en me te verdiepen in soorten koffie. Want op dat gebied ben ik een 'nitwit'. Ik wil het versschil wel eens ervaren als ik zelf de koffie ga malen. Genoeg gelezen waarom dat veel lekkerder zou zijn. Nieuwsgierig.
 
De eerste kan die ik zette was veel te sterk, poging 2 was prima gelukt. Bitter en zuur in evenwicht (zachtere smaak) terwijl met mijn oude apparaat ik de koffie vaak te bitter vond. Dat was ook een reden om een ander apparaat te willen.

Typisch ook, als je op YouTube zoekt naar product reviews krijg je vooral 'brew tips' te zien. Hilarisch eigenlijk maar blijkbaar is dit een apparaat voor 'nerds', zonder deze mensen te kort te willen doen.
Over koffie nerd gesproken.


Dit gaat mijn pet soms te boven. Maar je kunt het zo gek maken als je wilt.

Dit is een heerlijke koffie voor de moccamaster.
 
Ik heb vandaag filterkoffie gebruikt en zal de 2 pakken die ik nog heb ook gewoon opmaken. Maar het verschil was al ontzettend groot.

Tussentijd ga ik gebruiken om een goed apparaat te vinden om zelf te malen en me te verdiepen in soorten koffie. Want op dat gebied ben ik een 'nitwit'. Ik wil het versschil wel eens ervaren als ik zelf de koffie ga malen. Genoeg gelezen waarom dat veel lekkerder zou zijn. Nieuwsgierig.
Zelf malen hoeft niet altijd veel lekkerder te zijn. Dat ligt aan de juiste maalgraad.
Maar wat mensen vergeten. Gemalen koffie gaat heel snel om. En dan bedoel ik, dat de smaken achteruit gaan.
Je moet een gemalen koffie het liefst binnen 1 a 2 weken op hebben.
Koffie kan niet tegen lucht en licht. Oxideerd.
Het voordeel van bonen, is dat de koffie wat langer vers blijft, omdat het minder oppervlak aan de lucht bloot staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan