Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen


Denk dat ik vandaag maar afzie om de muren te gaan sauzen.
Ik geef je groot gelijk. Ook gezonder om met dit weer de activiteiten op een laag pitje te zetten als het even kan.
 
Moge Nicole en ik doe altijd rustig aan maar met dit weer doe ik heel erg rustig aan:DD
 
Kan nog net goedemorgen vanuit een ☀️ Andijk 26*C


 
Middag allemaal.
 
Middag, we zitten dr weer lekker warm bij.. zal eerst eens ff wat lekkers gaan eten als lunch. Eitje tikken?
IMG_2723.jpeg
 
Middag Albert en je kan een ei op het wegdek bakken straks:DD
Hier zitten we op 24 graden momenteel.
 
Goedemiddag,

Hier inmiddels 30 graden in de schaduw aan de achterkant.
 
Middag Nicole. Ja het is niet te doen met die temperatuur.
 
Poeh, ff wasmachine leeggehaald en was opgehangen boven op de natuurlijke droogplek in het trapgat. En de machine opnieuw gevuld, nu met witte was. Lekker draaien omdat de zon goed schijnt. Kost het minste dan met de opbrengst vd panelen.

De ega op t werk ivm bespreking cliënten met de huisartsen en overige verpl. kundigen. Dus dan doe ik de huishoudelijke zaken maar even.
 
Moge Albert en vandaag doen jullie dat op het tempo van een snelwandelaar dus😉
Struikelpasje 😁

Ik heb lekker gewerkt vandaag! Maar 2 keer bijna aangereden omdat mensen weer geen voorang verlenen maar wel dom kunnen lachen en zwaaien. Blij dat ik dan nog op de rem trap. Zal is een oude fiets pakken dan gooi ik die er gewoon voor. Begin het echt een beetje zat te zijn. Zie me leven half voor me ogen flitsen elke keer wanneer ík op het laatste moment op de rem moet trappen. Ben nog geen 20 minuten op de fiets geweest vandaag. Straks durf ik de weg niet meer op. Grr... had gewoon iemand onder kunnen liggen
 
Middag Don en je kan beter gaan lopen denk ik. Gooien met fietsen is ook maar vermoeiend en al helemaal met dit weer.
 
Ik kwam online om eens naar de buien/onweerradar te kijken maar nog niets onheilspellends te zien op de kaarten. Zal mij benieuwen dat code oranje.
 
Zoals zovaak wordt dat alarm vast straks weer ingetrokken:DD
 
Struikelpasje 😁

Ik heb lekker gewerkt vandaag! Maar 2 keer bijna aangereden omdat mensen weer geen voorang verlenen maar wel dom kunnen lachen en zwaaien. Blij dat ik dan nog op de rem trap. Zal is een oude fiets pakken dan gooi ik die er gewoon voor. Begin het echt een beetje zat te zijn. Zie me leven half voor me ogen flitsen elke keer wanneer ík op het laatste moment op de rem moet trappen. Ben nog geen 20 minuten op de fiets geweest vandaag. Straks durf ik de weg niet meer op. Grr... had gewoon iemand onder kunnen liggen
Tja, ik zeg ook altijd tegen de zoon: nooit voorrang nemen, ook al heb je het. Ik zelf fiets ook nooit zomaar door ook al heb ik voorrang. Altijd hand aan de rem en goed uitkijken of ze je wel zien.
 
Altijd hand aan de rem en goed uitkijken of ze je wel zien.
Dat inderdaad.

En bij zwaarder verkeer waarbij je een dode hoek verwacht altijd even contact maken met de bestuurder. Heel vervelend als die dan op zijn telefoon zit te appen of zo, in plaats van met zijn mede verkeersdeelnemers te communiceren. Even een knikje dat je gezien bent volstaat.

Zo heb je ook automobilisten die geen voorrang hebben maar te hard op de kruising af komen rijden zonder er blijk van te geven dat ze je gezien hebben, dan ga ik liever bijna helemaal in de rem.


Als fietser ben je erg kwetsbaar, goed om je daar bewust van te zijn.
 
Koffietijd met een ‘ouderwetse’ Pennywafel.
 
Als fietser ben je erg kwetsbaar, goed om je daar bewust van te zijn.
Klopt maar niet alleen als fietser want in een onderzeeër ben je je leven ook niet zeker:DD

Ik ben bang dat ze dat ding niet optijd gaan vinden.
 
Koffietijd met een ‘ouderwetse’ Pennywafel.
Laat het je smaken Albert, ik zit hier nu ook aan de koffie.

Klopt maar niet alleen als fietser want in een onderzeeër ben je je leven ook niet zeker:DD

Ik ben bang dat ze dat ding niet optijd gaan vinden.
Daar ben ik ook bang voor. Het is wel een heel groot gebied ook waar ze moeten zoeken.

En het zou me niks verbazen als alle systemen al lang zijn uitgevallen.
 
Poeh, 30,5 geeft de thermo ineens aan nu. Moest ff trapje terug naar de schuur doen. Snel weer in huis met de deur dicht.
laat t maar snel wat gaan regenen en iets afkoelen
 
Poeh, 30,5 geeft de thermo ineens aan nu. Moest ff trapje terug naar de schuur doen. Snel weer in huis met de deur dicht.
laat t maar snel wat gaan regenen en iets afkoelen
Bloedje heet inderdaad maar we hebben het hier van de week eerder gehad. Alleen was het toen niet zo benauwd. Temperatuur binnen is gek genoeg om aardig omhoog gelopen terwijl de zon nu weg is. Waarschijnlijk omdat het vannacht niet bijzonder veel afkoelde. En van mij mag hij de rest van de dag wegblijven.
 
Hier is het 28 graden en in huis 24,5. Afkoelen doet het inderdaad amper met de warme nachten.
 
Avond allemaal.
 
Goedemiddag.
Kan nog net, ziet er wel onheilspellend uit.

Voorspelling ziet er niet best uit.
buienradar..jpg
 
Middag Don en je kan beter gaan lopen denk ik. Gooien met fietsen is ook maar vermoeiend en al helemaal met dit weer.
Nou ik krijg de neiging daar een uur met me telefoon te filmen en dat naar de gemeente te sturen het is echt super gevaarlijk daar en ik heb al een keer een melding gedaan ze willen alleen niets doen. Van mij appart zetten ze er slagbomen of een stoplicht neer ofzo. Heb net iets te vaak ambulance zien staan daar.

Ik kan me er gewoon gigantisch boos om maken. Ik zie elke bijna aanrijding als poging tot moord. Onoplettende en onverantwoordelijke automobilisten in een moordwapen op 4 wielen. Dat ze maar allemaal rijontzegging krijgen.
Ik krijg gewoon oprecht een euforisch gevoel als er iemand netjes optijd afremt en om zich heen kijkt. Zo erg dat me dat gerust stelt dat er toch nog verantwoordelijke bestuurders zijn.

Ik wil niet voor niets geen rijbewijs, daar maak ik net te veel oepsies voor. Al zou ik een voorbeeldige bestuurder zijn die er misschien wel een goed gevoel voor zou kunnen hebben ik doe er niet aan.
 
Tja Don die plekken heb je hier ook en om de haverklap vinden daar aanrijdingen plaats. Al die aanpassingen zullen wel weer een centenkwestie zijn.

Nou hier net 2 wolken maar de zon schijnt weer uitbundig.
 
Tja, ik zeg ook altijd tegen de zoon: nooit voorrang nemen, ook al heb je het. Ik zelf fiets ook nooit zomaar door ook al heb ik voorrang. Altijd hand aan de rem en goed uitkijken of ze je wel zien.
Ja de hand aan mn rem is mn redding geweest, enige probleem is daar dat de man voor de rotonde moest afremmen, maar voor de haaientanden daarna gaf hij een dot gas. Ik had al lang op de rem gedrukt gelukkig. Maar als ik dat niet had gedaan was ik er of onder of vol tegenaan geknald.

Zn close call heb ik in jaren niet meer gehad althans. Ben er nog vrij cool onder gebleven. Ooit flip ik een keer 😔 ik vat het echt persoonlijk op dat soort situaties. Daarnaast weet ik hoeveel scholeren en buurtjongeren over dat stukje rijden en ik zie ze nog huilend op de grond liggen daar. Agja im alive en heb een goedde dag gehad dus mag niet klagen

Hoop dat jullie ook allemaal een fijne dag gehad hebben!
 
Tja Don die plekken heb je hier ook en om de haverklap vinden daar aanrijdingen plaats. Al die aanpassingen zullen wel weer een centenkwestie zijn.

Nou hier net 2 wolken maar de zon schijnt weer uitbundig.
Wacht jij maar met je wolken. 😂 Volgens mij krijg jij over een paar uur een flinke plens water daar. Ik zou niet te laat wandelen 😁
 
Ik kijk net op de buienradar en Grunn krijgt net wel of niet regen en de hoeveelheid zou 8 mm zijn tot 01.00.
Nou van mij mag het vanaf nu tot morgen hozen hoor.
 
Goedemorgen Marcel en maak je maar op voor een warme dus een dag met ellendig weer. Het is nu lekker hier buiten maar ja ook hier verwachten ze rond de 28 graden.
Nou, John. Dat is uitgekomen hoor.
Wat een benauwd weer buiten. Echt vochtig.
En hie ze het weten te bedenken weet ik niet. Maar deze morgen moest er aan het klimaat systeem gewerkt worden op het werk.
Dus het was behoorlijk warm en vochtig.

Gelukkig is het hier binnen erg lekker. 23 graden met 50% RV.
 
Ik kijk net op de buienradar en Grunn krijgt net wel of niet regen en de hoeveelheid zou 8 mm zijn tot 01.00.
Nou van mij mag het vanaf nu tot morgen hozen hoor.
Ja doe maar net wel en reken maar 16mm want er is een druk vanuit het zuiden. 😁
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan