Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat niet alleen voor honden geboren eind 2021 en later want ik lees dit op een site van de overheid:

Is de hond op of na 1 november 2021 geboren of geïmporteerd? Dan moet deze een geldig EU-paspoort hebben.

Edit: of is het nodig omdat je weleens de grens overgaat met de hond?
 
Avond. Een paar bloemetjes uit de tuin gewoon omdat het kan.
20230621_214329.jpg
20230621_214348.jpg
 
Mijzelf net geregistreerd bij de Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland (RVO). Het entingsboekje/paspoort van de oudste hond was vol. En om een nieuwe te krijgen heb ik een UBN (Uniek Bedrijfsnummer) nodig. Ik ben particulier, heb geen bedrijf (hondenfokkerij) en ben ook geen kleinschalig fokker en ik heb ook geen nestje liggen.

Ben er wel voorstander van hoor, het maakt met wat andere maatregelen het traceren/volgen van honden veel makkelijker. Maar echt makkelijk vond ik het niet. Ik kan wel groepen mensen bedenken die moeite hebben zich te registreren voor het UBN. Voor hen wordt de wereld steeds ingewikkelder.
Wat goed bezig! De meeste mensen doen het allemaal zwart. Of hebben inderdaad een fokkerij en kunnen er niet omheen.
 
Wat goed bezig! De meeste mensen doen het allemaal zwart. Of hebben inderdaad een fokkerij en kunnen er niet omheen.
Nou dit is toch echt 'moeten'. Al zou ik het anders ook wel gedaan hebben denk ik.
Zonder UBN krijg je tegenwoordig geen hondenpaspoort aka inentingsboekje meer. En zonder dat boekje kun je je hond nooit onderbrengen in een pension of bv mee naar buitenland nemen omdat de Rabiës vacc. er ook in komt te staan. Net als wat andere behandelingen die voor het reizen met de hond van belang kunnen zijn.

Ik wil graag een paspoort omdat ik de honden ook pensionklaar wil hebben. Zeg nooit nooit... ik kan dadelijk een blindedarmontsteking hebben of van de weg gereden worden en dan bv geen oppas voor de honden kunnen bereiken. Dan zullen ze naar pension moeten.

Ooit voor info bebeld met het asiel hier dat gerund wordt door de dierenbescherming. Dierenasiel vangt in noodgevallen niet op. Het dierenasiel hier geeft aan ze alleen op te nemen als je afstand doet, terwijl ze met noodopvang in hetzelfde rothok komen te zitten.
Aan mijn schrijftaal merk je wel wat ik ervan vind.




Wij hebben maar heel weinig ruimte achter het huis. Maar we houden wel van bloemen. Dus daar waar het kon.....
Het bloeit wel heel uitbundig! Prachtige Agave heb je ook <3
 
Nou dit is toch echt 'moeten'. Al zou ik het anders ook wel gedaan hebben denk ik.
Zonder UBN krijg je tegenwoordig geen hondenpaspoort aka inentingsboekje meer. En zonder dat boekje kun je je hond nooit onderbrengen in een pension of bv mee naar buitenland nemen omdat de Rabiës vacc. er ook in komt te staan. Net als wat andere behandelingen die voor het reizen met de hond van belang kunnen zijn.

Ik wil graag een paspoort omdat ik de honden ook pensionklaar wil hebben. Zeg nooit nooit... ik kan dadelijk een blindedarmontsteking hebben of van de weg gereden worden en dan bv geen oppas voor de honden kunnen bereiken. Dan zullen ze naar pension moeten.

Ooit voor info bebeld met het asiel hier dat gerund wordt door de dierenbescherming. Dierenasiel vangt in noodgevallen niet op. Het dierenasiel hier geeft aan ze alleen op te nemen als je afstand doet, terwijl ze met noodopvang in hetzelfde rothok komen te zitten.
Aan mijn schrijftaal merk je wel wat ik ervan vind.





Het bloeit wel heel uitbundig! Prachtige Agave heb je ook <3
Dus je bent al particulier hondenfokker als je 1 hond hebt die je in een pension wilt opvangen?

Werkt dat ook zo met katten dan? Als mn katten weglopen ofzo? Moet ik dan ook geregistreerd staan in geval dat ze mij niet kunnen bereiken?
 
Werkt dat ook zo met katten dan? Als mn katten weglopen ofzo? Moet ik dan ook geregistreerd staan in geval dat ze mij niet kunnen bereiken?
Nee voor katten is dit nog niet verplicht. Je hoeft ze niet bij wet te laten chippen en te registreren in een databank. Het is natuurlijk wel handig, mochten ze een keer niet thuiskomen, dat ze gechipt zijn. Het schijnt dat er erg veel katten zijn die niet thuiskomen niet meer bij de eigenaar terecht komen. Een chip kan daarbij helpen. Mits goed geregistreerd, bv bij de NDG

ALs je ze naar pension zou moeten brengen heb je wel een inentingenboekje nodig. Ik weet niet of daarvoor de kat gechipt moet zijn, om aan te kunnen tonen dat dat boekje bij die specifieke kat hoort.

Komen ze in een asiel terecht zullen ze na een bepaalde tijd worden gevacc. Geen idee hoe snel ze dat doen. Vroeger hadden asiels 14 dagen 'bewaarplicht'. Geen idee hoe lang dat termijn nu is.

Dat hele UBN is bij mijn weten om de illegale handel in honden een halt toe te roepen.
 
Nee voor katten is dit nog niet verplicht. Je hoeft ze niet bij wet te laten chippen en te registreren in een databank. Het is natuurlijk wel handig, mochten ze een keer niet thuiskomen, dat ze gechipt zijn. Het schijnt dat er erg veel katten zijn die niet thuiskomen niet meer bij de eigenaar terecht komen. Een chip kan daarbij helpen. Mits goed geregistreerd, bv bij de NDG

ALs je ze naar pension zou moeten brengen heb je wel een inentingenboekje nodig. Ik weet niet of daarvoor de kat gechipt moet zijn, om aan te kunnen tonen dat dat boekje bij die specifieke kat hoort.

Komen ze in een asiel terecht zullen ze na een bepaalde tijd worden gevacc. Geen idee hoe snel ze dat doen. Vroeger hadden asiels 14 dagen 'bewaarplicht'. Geen idee hoe lang dat termijn nu is.

Dat hele UBN is bij mijn weten om de illegale handel in honden een halt toe te roepen.
Ja precies daarom vind ik het ook zo goed van je dat je er aan mee werkt. Ik ben best wel tegen de illegale honden handel. Er is zo veel mis daarin...

Dan heb ik alles voor elkaar met me katten die ik heb kant en klaar van het asiel gehaald 😜
 
Mijzelf net geregistreerd bij de Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland (RVO). Het entingsboekje/paspoort van de oudste hond was vol. En om een nieuwe te krijgen heb ik een UBN (Uniek Bedrijfsnummer) nodig. Ik ben particulier, heb geen bedrijf (hondenfokkerij) en ben ook geen kleinschalig fokker en ik heb ook geen nestje liggen.

Ben er wel voorstander van hoor, het maakt met wat andere maatregelen het traceren/volgen van honden veel makkelijker. Maar echt makkelijk vond ik het niet. Ik kan wel groepen mensen bedenken die moeite hebben zich te registreren voor het UBN. Voor hen wordt de wereld steeds ingewikkelder.
Nou wat een gedoe weer voor een partikulier Nicole.

Avond allemaal.

Ja, dit vind ik nou echt de meest onzinnige constructie ooit bedacht.
Waarom moet je nu ondernemer worden, voor een nieuw hondenpaspoort.
Dat zou toch echt anders moeten kunnen.
Een nieuwe identiteit (dus een pup) ja dat is logisch. Maar vernieuwen.

Als ik een nieuw paspoort moet hebben, hoef ik toch ook niet eerst te vragen of m’n ouders mij weer aangeven.
Zou wat wezen.
 
Als ik een nieuw paspoort moet hebben, hoef ik toch ook niet eerst te vragen of m’n ouders mij weer aangeven.
Ik zou dan een groter probleem hebben want ik ben aangespoeld🤣
 
Goedenavond allemaal🙂
Er werd net plotseling aangebeld.
Toen ik open deed zag ik dat het weekend eindelijk voor de deur stond:DD
Dus die heb ik snel binnengetrokken en de deur dicht gegooid, stel je voor dat iemand m gepikt had:juggle:
 
Avond. Het was gezellig op straat met de hardloopwedstrijden. Bij De 10km lopers was er volgens mij eentje die de hele afstand sprintend deed.
 
Ja, dit vind ik nou echt de meest onzinnige constructie ooit bedacht.
Waarom moet je nu ondernemer worden, voor een nieuw hondenpaspoort.
Dat zou toch echt anders moeten kunnen.
Een nieuwe identiteit (dus een pup) ja dat is logisch. Maar vernieuwen.

Als ik een nieuw paspoort moet hebben, hoef ik toch ook niet eerst te vragen of m’n ouders mij weer aangeven.
Zou wat wezen.
Sterker nog, pups krijgen geen paspoort als de fokker geen UBN heeft. Dus ook de particulier die 1 nestje fokt moet zo'n UBN aanvragen. Het helpt denk ik inderdaad de malafide hondenhandel minder lucratief te maken zolang je geen corrupte dierenartsen hebt. Of zolang men niet via een omweg, via BE, importeert vanuit het Oostblok.

Stichtingen die honden importeren moeten tegenwoordig ook een UBN hebben. Sommige stichtingen proberen dat af te schuiven op de koper van de hond, die dat dan binnen 14 dagen moet doen.

En dat er malafide dierenartsen zijn dat horen we toch wel op zijn tijd in het nieuws.

Maar in mijn geval, ik moet gewoon voor een hond van 8 jaar, die ik al 8 jaar in mijn bezit heb, een nieuw entingsboekje/paspoort hebben omdat het huidige vol is.
De dierenartsen mogen geen nieuw paspoort uitgeven als hun klant geen UBN nummer heeft. Niet als het om pups gaat, maar ook niet voor een volwassen hond die reeds een geldig paspoort heeft.

Met het UBN gekoppeld aan het paspoortnummer kunnen ze zien hoeveel en welke honden in mijn bezit zijn (geweest).

En zo'n UBN is in dit geval 1 jaar geldig.

Nou is het geregeld. Het nieuwe paspoort ligt klaar voor mij in de praktijk en daarmee is het oude paspoort vervallen.

Wat een rompslomp toch.
 
volgens mij eentje die de hele afstand sprintend deed.
Ras appart. Als een soort elegante gazellen kunnen ze zich voortbewegen😀 wat voor hun 1 stap is is wandel ik in 2 uur 😁
 
Vanmiddag in de stad vloog een “zwaar” vliegtuig een aantal keer over, niet gebruikelijk. We zitten dicht bij Geilenkirchen waar AWACS vertrekken maar dit was anders. Door de hoogte waarop het vloog slechts te zien. online opgezocht en ik zag dat het een US Stratotanker was. Nam uiteindelijk koers richting UK.
Die vliegbeweging eerder gezien.
Lees net dat de NAVO een grote luchtoefening had en dat dit de laatste dag was. Verklaart wellicht wat de Stratotanker boven Sittard deed.
 
Goedemorgen allemaal.
 
aloha allen
 
Aloha.
 
Moge Andre.
 
Goedemorgen.

Het is hier al strak blauw met zon. Beloofd een mooie dag te worden.
 
Mogge. Koffietijd in de tuin. Al druk geweest met onkruid tussen de tegels wegplukken. Tank vd auto gevuld bij de Duitsers. Scheelt ruim €13 op een volle tank. En zo de lampen en de gordijnrail weer aan t plafond maken en dan nog met water spelen voordat het te warm wordt om nog bezig te zijn.
 
Goede morgen vanuit een ☀️ Andijk
:koffie:
 
Moge binnenkomers en de zon breekt door dus dit weekend ga ik me weer ingraven:DD
 
@Crash , Lex van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
 
Middag allemaal en dat was weer een mooie kwalificatie in de MotoGP en hier zien we steeds anderen op de eerste rij en dat maakt het juist zo mooi in deze tak van de motorsport.
 
Nou het gaat weer lekker daar in het Oosten en de Wagner groep is nu aan het vechten met de Russen. Wat bezielt de mensen toch om dit te doen en om zoveel slachtoffers te maken.
 
Nou het gaat weer lekker daar in het Oosten en de Wagner groep is nu aan het vechten met de Russen. Wat bezielt de mensen toch om dit te doen en om zoveel slachtoffers te maken.
Ze hebben andere overguigingen en geloven he john. Onderandere gehersenspoeld door de media. Maar mensen zijn beesten. Wij ook. In nederland zou het niet anders gaan. Weet nog als de dag van gisteren hoe ik op het nieuws zag hoe hier bij het station een rel was. Niets wat de mens doet, denkt of voelt is onmenselijk
 
Ja soms zijn we rare en nare wezens.
 
Goedemiddag. Vanmorgen wat boodschappies gedaan.
Hele rij bij de kassa in de Supermarkt, vraag ik of er een kassa bij kan want moet voor donker thuis zijn.
Kijken ze me aan met een blik waarvan je denkt als die dodelijk is dan ben ik gelijk klaar met de boodschappen.

Daarna nog even door naar de LFS te Dordrecht.
Was nog net op tijd want hij zou om 13 uur het bordje OPEN omdraaien en dan staat er DICHT.
5 slaketende slakken en 5 Corydoras Pygmaeus aangeschaft, die ga ik zo overzetten maar eerst druppelen.
Daar had ik echt zinderderin :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Gini :petjeaf:
      Terug
      Bovenaan