Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag, nog ff buiten genieten onder het zonnescherm, voor zover het kan met het geluid van een rondvliegende Kolibrie-helicopter.
 
Kijken ze me aan met een blik waarvan je denkt als die dodelijk is dan ben ik gelijk klaar met de boodschappen.
Heb jij de indruk dat ze niet hard genoeg werken dan? 😂 Een halve supermarkt word gerund door kinderen wat wil je 😜 ik denk dat niemand het leuk vind zn rij te hebben staan ook de kassière niet. Die heb je nou ook niet echt een fijne werkdag bezorgd op die manier he 😂
 
  • Haha
Waarderingen: iTom
Is dat niet alleen voor honden geboren eind 2021 en later want ik lees dit op een site van de overheid:

Is de hond op of na 1 november 2021 geboren of geïmporteerd? Dan moet deze een geldig EU-paspoort hebben.

Edit: of is het nodig omdat je weleens de grens overgaat met de hond?
Gisteren overheen gelezen.

Een nieuw EU paspoort is blijkbaar alleen geldig als het gekoppeld is aan een UBN nummer. Dat staat helemaal los van de regel die jij opnoemt.
Het kwam voor mij ook als een verrassing want mijn hond is van augustus 2015.

Naar het buitenland gaan heb je inderdaad een geldig paspoort nodig omdat dat de enige manier is om aan te kunnen tonen dat je hond daadwerkelijk de rabiës vaccinatie heeft gehad. Maar dit geldt dus ook voor pensions.

Nou woon ik op die grenspaal en ik wandel dus regelmatig op Duits gebied maar heb daarvoor nog nooit een hond laten vaccinaren tegen Rabies. In die dikke 30 jaar ook nooit controle gehad.
Vlak over de grens komt ook geen Rabiës voor.
 
Genieten vd bijen en vogeltjes die komen eten en drinken af en toe.
IMG_3924.jpeg
 
Mooie boom! Lijkt bijna exotisch 😄 waarom is jouw lucht blauwer dan de mijne? 😂
Dat is een Dakplataan, wordt zo gevormd bij de kweker. Zitten door een paar van die dikke takken stukken pijp in om de vorm zo te houden tijdens het groeien.

Blauwer? Omdat ik dichter bij Groningen woon en daar is het, volgens @jessicapilon, altijd kouder dan de rest van t land.
 
Nou het gaat weer lekker daar in het Oosten en de Wagner groep is nu aan het vechten met de Russen. Wat bezielt de mensen toch om dit te doen en om zoveel slachtoffers te maken.
Het zou tijd worden dat daar eens een interne opstand ontstaat. Dan laten ze die oekrainers misschien met rust.
Laat die wagner maar eens richting poetin trekken.

Maar ja. Die prigozwein wil je ook niet aan de macht zien.
 
Dat is een Dakplataan, wordt zo gevormd bij de kweker. Zitten door een paar van die dikke takken stukken pijp in om de vorm zo te houden tijdens het groeien.

Blauwer? Omdat ik dichter bij Groningen woon en daar is het, volgens @jessicapilon, altijd kouder dan de rest van t land.
Het deed me inderdaad erg aan een bonsai denken. Die worden natuurlijk ook zo in vorm gebracht ongeveer. Kan me voorstellen dat daar een boel werk aan is geweest! Lijkt me wel leuk om ooit zelf ook is een plant te vormen, bonsai dan 😄

Denk dat dit bij mij smog is. Of gewoon de wolken die als een satijnen dekentje de lucht bedekt 😄
 
Klopt Marcel en die is geen haar beter. Die slaan je de hersenen in als je de bevelen niet opvolgt. Het lijken wel barbaren.
Omdat ik dichter bij Groningen woon en daar is het, volgens @jessicapilon, altijd kouder dan de rest van t land.
Het is hier 26 graden en de zon laat veelal verstek gaan vanmiddag.
 
Heb jij de indruk dat ze niet hard genoeg werken dan? 😂 Een halve supermarkt word gerund door kinderen wat wil je 😜 ik denk dat niemand het leuk vind zn rij te hebben staan ook de kassière niet. Die heb je nou ook niet echt een fijne werkdag bezorgd op die manier he 😂
Ik kan daar slecht tegen, klanten die moeten wachten omdat andere volwassen medewerkers het niet nodig vinden om bij te springen lopen weg en komen niet meer terug. Mentaliteit waar geen mens blij van wordt, zo van "mijn collega komt zo bij u"
Heb zelf wel een beetje (50 jaar) ervaring in de winkelbranche en de detailhandel.

Maar ja, tegenwoordig zeggen ze al snel dat zoals ik denk grens overschrijdend gedrag vertoont en komen er klachten.
Als een verkoper of verkoopster 's-ochtends bij mij op het werk kwam en voor dat de winkel opging eigenijk al gelijk begon te zuchten en te steunen dat het wel niets zou worden dan stuurde ik die gelijk naar huis want dan gaat het ook niets met die persoon worden die dag. Mijn collega's wisten dat en heb nooit problemen met ze gehad, altijd met heel veel plezier ons werk gedaan met een gezellig en hard werkend team.
 
Ik kan daar slecht tegen, klanten die moeten wachten omdat andere volwassen medewerkers het niet nodig vinden om bij te springen lopen weg en komen niet meer terug. Mentaliteit waar geen mens blij van wordt, zo van "mijn collega komt zo bij u"
Heb zelf wel een beetje (50 jaar) ervaring in de winkelbranche en de detailhandel.

Maar ja, tegenwoordig zeggen ze al snel dat zoals ik denk grens overschrijdend gedrag vertoont en komen er klachten.
Als een verkoper of verkoopster 's-ochtends bij mij op het werk kwam en voor dat de winkel opging eigenijk al gelijk begon te zuchten en te steunen dat het wel niets zou worden dan stuurde ik die gelijk naar huis want dan gaat het ook niets met die persoon worden die dag. Mijn collega's wisten dat en heb nooit problemen met ze gehad, altijd met heel veel plezier ons werk gedaan met een gezellig en hard werkend team.
Jij hebt een totaal andere werkmentaliteit dan hun. Ik kan me daar ook wel in vinden. Ik heb nooit in hun schoenen gestaan. Maar ik weet wel hoe ongeorganiseerde chaos het in winkels kan zijn. Ik zou het zelf niet kunnen 😂 heb een paar jaar als inpakker aan de lopende band gewerkt in een keukenfabriek. "Eigen" afdeling, lekker zwaar werk en geen afleiding. Daar kon ik me wel in vinden. Lekker aanpakken en doorpakken.

Nee ik loop nog liever achter de vuiliswagen om jouw afval op te halen (heb 1 dagje vuilnisman geprobeerd) dan dat ik je in de supermarkt tegen zou komen op me eerste werkdag. Want 1 werkdag zal genoeg zijn om mij te breken ben ik bang voor 😂

Heb zelf wel bergen geduld als ik niet met paniekklachten in de rij sta. Ik knoop me praatjes wel aan 🤔 en anders een goed excuus om lekker hersenloos rond te kijken zonder een enkel druk te hoeven voelen. Op mn gemakje 😄
 
Laatst bewerkt:
Middag allemaal,
Geniet van het mooie weer:DD
 
Middag JW en ik wacht op het weer van de volgende week met zo n 22 graden en af en toe een buitje. Dan kun je lekker nog wat doen zonder dat je je rot zweet.
Deze hitte kan ik geen mooi weer noemen . Het moet toch niet zo moeilijk zijn om jaarrond 22 graden te regelen:DD
 
Sinds wanneer doe jij dingen waar je van kunt gaan zweten🤔:DD:sorry:
Ik ga al zweten van het modereren hier :DD
Ik durf ook al niet meer na te denken, als ik dat al ooit deed, want dan breekt het zweet me ook al uit.
 
Middag JW en ik wacht op het weer van de volgende week met zo n 22 graden en af en toe een buitje. Dan kun je lekker nog wat doen zonder dat je je rot zweet.
Deze hitte kan ik geen mooi weer noemen . Het moet toch niet zo moeilijk zijn om jaarrond 22 graden te regelen:DD
Middag John,
Jaarrond 22 wel iets teveel van het goede. Ik kan me herinneren dat we met de jaarwisseling weer hadden om te bbq-en. Maar 20 a 25 in de zomer is zat:DD
 
Wat is het vandaag lekker niet koud! Lekker geen winterjas meer aan en nog zitten rillen op de fiets terwijl je vingers er afvriezen omdat geen handschoen dik genoeg is om de nederlandse toendrakou te weerstaan.

Ik kon vandaag naar buiten stappen zonder bang te zijn dat ik over ijs glijd. Lekker doorlopen was dat. Zn positieve ervaring! Zag een wolk overdwalen ik denk nee he sneeuw... Gelukkig daar ook geen problemen mee nu! Heb zelfs mn buienrader uit kunnen laten. Hele geruststelling 😁
 
Ik kon vandaag naar buiten stappen zonder bang te zijn dat ik over ijs glijd. Lekker doorlopen was dat. Zn positieve ervaring
Ben je gister niet buiten geweest dan want ook toen lag er weinig ijs hoor🤣

Avond allemaal.
 
Avond dames en heren
 
Avond Albert.
 
Ben je gister niet buiten geweest dan want ook toen lag er weinig ijs hoor🤣

Avond allemaal.
Wat zijn we een geluksvogels eigenlijk dan he met dit weer😁 ik denk k zal het is anders aan pakken die praatjes over het weer 😜 volgens mij heb ik gewoon een hittesteek
 
Goedenavond.

Wat een heerlijk weertje vandaag.
Strak blauwe lucht en 28 graden.
Deze morgen gezellig naar de markt geweest.
Bij de italiaan heerlijke reuze olijven met knoflook gekocht. En met feta gevulde groene pepers.
Bij de notenkraam nog wat lekker nootjes gekocht. Trouwens die noten zijn behoorlijk duur geworden.

Lekker geluncht bij vd Valk.

En in de middag nog naar een streekproducten winkel geweest.
Een mango chutny en rode uien compot gekocht.
Ook nog een appel/peren stroop.
En een fles witte wijn gekocht van de fromberg. Ligt hier ongeveer 1 km vandaan.


 
Goedenavond.

Wat een heerlijk weertje vandaag.
Strak blauwe lucht en 28 graden.
Deze morgen gezellig naar de markt geweest.
Bij de italiaan heerlijke reuze olijven met knoflook gekocht. En met feta gevulde groene pepers.
Bij de notenkraam nog wat lekker nootjes gekocht. Trouwens die noten zijn behoorlijk duur geworden.

Lekker geluncht bij vd Valk.

En in de middag nog naar een streekproducten winkel geweest.
Een mango chutny en rode uien compot gekocht.
Ook nog een appel/peren stroop.
En een fles witte wijn gekocht van de fromberg. Ligt hier ongeveer 1 km vandaan.


Hoeveel betaal jij? Ik haal bij mijn notenkraan meestal een mix met krenten en pindas enzo. Die kost dan 3.50 voor 500gram dat vind ik wel te doen. De rest is over prijst vind ik. Ben het vandaag vergeten anders had ik ook wel nootjes gehaald. Ik eet ze een stuk minder. Kan het wel gebruiken eigenlijk🤔
 
En omdat het een aquaforum is
20230624_214621.jpg
 
Ondanks de droogte bloeit er gelukkig toch nog van alles in de tuin.
Bekijk bijlage 361835Bekijk bijlage 361836Bekijk bijlage 361837
Mooi Thea, genieten als het zo uitbundig bloeit. Sproei je?
Goedenavond.

Wat een heerlijk weertje vandaag.
Strak blauwe lucht en 28 graden.
Deze morgen gezellig naar de markt geweest.
Bij de italiaan heerlijke reuze olijven met knoflook gekocht. En met feta gevulde groene pepers.
Bij de notenkraam nog wat lekker nootjes gekocht. Trouwens die noten zijn behoorlijk duur geworden.

Lekker geluncht bij vd Valk.

En in de middag nog naar een streekproducten winkel geweest.
Een mango chutny en rode uien compot gekocht.
Ook nog een appel/peren stroop.
En een fles witte wijn gekocht van de fromberg. Ligt hier ongeveer 1 km vandaan.


Heerlijk dagje. Je bent volop aan het genieten hier in het Limburgse geloof ik.
 
Hoeveel betaal jij? Ik haal bij mijn notenkraan meestal een mix met krenten en pindas enzo. Die kost dan 3.50 voor 500gram dat vind ik wel te doen. De rest is over prijst vind ik. Ben het vandaag vergeten anders had ik ook wel nootjes gehaald. Ik eet ze een stuk minder. Kan het wel gebruiken eigenlijk🤔
Pistache nootjes: 250 gram 6 euro of 500 gram voor 10 euro.
 
Mooi Thea, genieten als het zo uitbundig bloeit. Sproei je?

Heerlijk dagje. Je bent volop aan het genieten hier in het Limburgse geloof ik.
Ja, als ik niet aan het werk ben, dan heb ik vakantie gevoel.
 
Pistache nootjes: 250 gram 6 euro of 500 gram voor 10 euro.
Das wel erg prijzig ja ik zal bij mij de volgende keer eens opletten... Het zijn niet de meest goedkope noten dacht ik maarja de heft is schil wat willen ze van ons. Die noten groeien daar als onkruid tussen de schuilhutjes in.

Het is dat noten zo gezond zijn. De viskraam kijk ik niet meer naar om dan haal ik wel 3 tonijnpizzas bij de jumbo. 😄

Heb net een rijpe mango van de markt op. Dat was ook een hele ervaring. Voelt als of ik een fruitmand oraal heb bevredigend ik denk dat ik maar even een douche neem 😂
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Gini :petjeaf:
      Terug
      Bovenaan