Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet meer waar ik het online gelezen heb, een of ander onderzoekje, voor wat het waard is. Waarbij geconcludeerd werd dat met name mannen de gebruiksaanwijzing niet lezen en vrouwen hem spellen. Zwartwit gezegd dan.
Ik gebruik een gebruiksaanwijzing vaak alleen als hulpmiddel en informatie bron. Niet als leidraad tenzei iets heel gevoelig is. Meestal begrijp ik wel hoe dingen werken. En het is wel eens leuk om een beetje te puzzelen.

Vooral vroeger had je wel eens elektronica, dan kon je de gebruiksaanwijzing lezen wat je wilde. Sommige instellingen stonden er niet in. Dat je na een paar maanden iets doet en denkt hoe ben ik hier nou weer terrecht gekomen.

Zo heeft een telefoon ook heel veel geheimpjes en instellingen. Alleen tegenwoordig steeds minder. Word allemaal afgesloten en zit verborgen achter codes 😮‍💨
 
Goedenavond.

Het is hier nog lekker.
Morgen gaat de ac wel weer aan. En die doet het weer.
 
Avond binnenkomers. Waarom zou je een gebruiksaanwijzing lezen. Dat kun je beter delegeren aan je vrouw of kinderen🤣:pp
 
Avond jong en oud, dame en/of heer. Ik zeg tot morgenmiddag. Time to go to bed bijna.
 
Naja... Ik rijd net op de fiets ik kijk naar links ik kijk naar rechts, niemand, behalve 2 meisjes die de zebrapad tegemoet liepen. Ik rijd over het pad heen en wat doen die sukkels, ze lopen niet naar het zebrapad om daar over te steken. Nee ze steken 10 meter voor de zebrapad over precies waar ik reed natuurlijk...

Had het al lang voorzien ik denk ga ik iets zeggen nee laat maar ik rem... Vervolgens rijd ik achter ze langs, dicht bij genoeg voor hun om te begrijpen dat ze me in de weg liepen.

Ik ben voorbij en ik krijg een hoop geroep en gescheld en gevloek naar me hoofd gegooid. Dat ik ze maar over moest komen rijden. Ik roep oke! en ik draai me om.

Toen stond ik voor hun neus ik denk vertel wat is het probleem. En met een hoop geschreeuw en gescheld maakte ze me duidelijk dat ik moest uitkijken. Toen waren ze stil ik denk goed mijn beurt. Ik wijs naar het pad en ik wil zeggen daar loopt het pad dus je loopt daar over het oversteek punt heen.

Had me zin nog niet af gemaakt en ze begonnen weer te schreeuwen. Paar mannen verder op die ook begonnen te roepen. Ik zag er de grap nog wel van in. Ik zeg er valt duidelijk geen discussie te voeren.

En bla dit bla dat ik zag er zo uit, die bril zouden ze wel van me gezicht af meppen. Vooral de ene, de andere was uitgedaagd toen ik benoemde dat ze me niet liet uitpraten. Ze probeerde de andere te sussen. Ik denk ik ga maar weer. Ben net zo lang blijven staan tot het ze oncomfortabel werd.

En toen werd ik neger genoemd? Dat is ook voor het eerst. Ik wist niet dat neger nu de nieuwe belediging is voor blanken? Tof! Ze hebben me geen haar gekrenkt ik kon er wel om lachen. Ik was blij dat ik is een keer niet hoefde te schreeuwen. Daar kan je je zo ellendig van voelen soms. Ik heb vooral tranen in me ogen van het lachen 😂

Wat een drukte makerij. Je zal het leven maar zo beperkt zijn dat je zo gaat reageren. Heb maar met ze te doen.
 
Vooral vroeger had je wel eens elektronica, dan kon je de gebruiksaanwijzing lezen wat je wild
[rant]
Niet alleen vroeger. Moet je mijn keyboard zien. Functies achter functies achter functies onder de functieknoppen. Word ik echt blij van. Dus de settings die ik het meest gebruik, daar heb ik een kladje voor. En ook voor de "banken" want ik onthoud echt geen 32 "banken". Nou speel ik klassiek en meestal kerkorgelstukken dus ik heb niet zoveel van doen met al die instrumenten, ritmes, tromgeroffel etc. al is het wel eens leuk te experimenteren met de verschillende instrumenten zoals je dat ook op een kerkorgel kunt. Alleen dan weer beperkt omdat ik daar geen mix van kan maken, tenzij ik het ga opnemen etc. En dat is aan mij niet besteedt, geen geduld voor.

Tja, ik geloof dat ik toe ben aan een ander keyboard maar mijn vorige was eigenlijk net zo'n ellende als deze. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor het genre wat ik het liefst speel. Dat ene uitstapje naar bv blues, boogie woogie of ragtime daar heb ik niet zoveel mogelijkheden voor nodig. En waarom niet? Ik doe het liefst alles zelf, ik hoef geen akkoorden op de achtergrond die automatisch gespeeld worden etc. En al helemaal geen geautomatiseerd orkest of koor op de achtergrond. Dan zeg ik al gauw "hoie hè? Doeiiii"

Geef mij toch maar een echt kerkorgel, dan kan ik met de voeten behalve de maat tikken ook nog wat nuttigs doen :DD
Hak en teen en hak en teen en hak en teen
[/rant]

hak-en-teen-dansliedje-kinderlied-bladmuziek-02.jpg
(Thumbnail werkt nog steeds niet merk ik)
 
[rant]
Niet alleen vroeger. Moet je mijn keyboard zien. Functies achter functies achter functies onder de functieknoppen. Word ik echt blij van. Dus de settings die ik het meest gebruik, daar heb ik een kladje voor. En ook voor de "banken" want ik onthoud echt geen 32 "banken". Nou speel ik klassiek en meestal kerkorgelstukken dus ik heb niet zoveel van doen met al die instrumenten, ritmes, tromgeroffel etc. al is het wel eens leuk te experimenteren met de verschillende instrumenten zoals je dat ook op een kerkorgel kunt. Alleen dan weer beperkt omdat ik daar geen mix van kan maken, tenzij ik het ga opnemen etc. En dat is aan mij niet besteedt, geen geduld voor.

Tja, ik geloof dat ik toe ben aan een ander keyboard maar mijn vorige was eigenlijk net zo'n ellende als deze. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor het genre wat ik het liefst speel. Dat ene uitstapje naar bv blues, boogie woogie of ragtime daar heb ik niet zoveel mogelijkheden voor nodig. En waarom niet? Ik doe het liefst alles zelf, ik hoef geen akkoorden op de achtergrond die automatisch gespeeld worden etc. En al helemaal geen geautomatiseerd orkest of koor op de achtergrond. Dan zeg ik al gauw "hoie hè? Doeiiii"

Geef mij toch maar een echt kerkorgel, dan kan ik met de voeten behalve de maat tikken ook nog wat nuttigs doen :DD
Hak en teen en hak en teen en hak en teen
[/rant]

Bekijk bijlage 362332
(Thumbnail werkt nog steeds niet merk ik)
Jij bent gewoon een gevoels mens geen regeltjes mens 😄 kerkorgel ja? Zo 1tje met van die grote pijpen? Ik doe wel eens met me elektrische keyboard spelen en dan kan ik dat ook instellen ik ben alleen altijd bang dat als ik te hard speel mn buren denken dat ik in eens gelovig ben. En dan staat er binnen no time Jehova voor de deur. Misschien dat ze daarom lang langs kwamen. Heel gelul over god en over ik er over wil praten. Ik zeg meneer ik geloof helemaal niet. Jaa maar dat kon nog komen dat was niet erg 🤦 tot zover elkaars overtuigingen respecteren 😂
 
Jij bent gewoon een gevoels mens geen regeltjes mens
Klopt, in de meeste opzichten.
kerkorgel ja? Zo 1tje met van die grote pijpen?
TL;DR
Dagdromen over het spelen op verschillende soorten orgels.


Hebben ze natuurlijk niet allemaal. Er staan toch ook nog behoorlijk wat “moderne” kerkorgels in de kerken. Maar vooral waar je met je gezicht voor, of eigenlijk onder de pijpen zit, vind ik kicken. En dan zo’n (grote) stille ruimte vullen met geluid.Waar je af en toe iemand stilletjes hoort lopen, een kaarsje aansteekt of misschien stilletjes op een bankje gaat zitten.

Als puber belde ik “gewoon” een pastoor en vroeg ik of ik op het orgel mocht spelen. Van sommigen mocht ik gewoon de sleutel ophalen en mezelf binnen laten. Zit je dan als 15 jarige. Naast het oranje met bruine bloemen beschuiblik, vol met hosties 🤣

Nou had ik het net over grote orgels maar de kleine zijn ook leuk. Lekker kneuterig. Tja klinkt misschien vreemd.En dan vooral als de kleur van de toetsen omgedraaid is. Vraag me niet waarom ik het kleine zo leuk vind.

En oh wat houd ik van die krakkemikkige traptreden en gangetjes om bij het orgel te kunnen komen.

Maar met het minder worden van het aantal gelovigen verdwijnen parochies en daarmee kerken. De meeste orgels waar ik vroeger op speelde zijn foetsie :-(
De spoeling is dun geworden.

OK, geef me geen aanleiding om over kerkorgels te praten want dan schrijf ik een 1000 woorden opstel 😆



ik ben alleen altijd bang dat als ik te hard speel mn buren denken dat ik in eens gelovig ben.
Ik speel thuis zelf altijd met hoofdtelefoon, ook omdat gestudeer niet zo uitnodigend is om naar te luisteren :DD En beter voor mijn concentratie. Het zijn vaak werken die je niet in een kerk zou verwachten, vind ik dan. Dus denk niet dat mensen gauw de link leggen met geloven.
En dan staat er binnen no time Jehova voor de deur.
Dat is een heel ander onderwerp waar ik me online maar niet aan waag 😉
 
Zullen we samen bidden tot alle goden en godinnen zo de boeken gebieden.
Stel stuiterballen🤗
 
Ik wist het want anders sta je niet met boeken erop.
Waar zullen we heen stuiteren🤗
 
Ik wist het want anders sta je niet met boeken erop.
Waar zullen we heen stuiteren🤗
Voor nu stuiter ik mijn bed in. Matras met pocketveren voor extra fun.
 
Ik heb altijd wel wat te zeggen, nu val ik even stil.
Rust uitgebreid freule😘
 
Goedemorgen.
 
Mogge, wat een gestuiter hier. Ik ga ff naar mn werk, vroeg? Ja vroeg he.
en t is fris, 11,5 graden dus ik pak lekker de auto voor die paar kilometer vandaag, ajuu parapluus.
 
Moge Albert en ik vindt het wel lekker buiten.
 
Goedemorgen, wakker geworden met kramp in mijn benen.
Niet leuk maar dan ben je wel gelijk goed wakker.
Ga zo wel lekker nog even terug, wekkertje gaat pas om 09:00 uur af.
 
Moge Tom je lag er laat in dus ga er nog maar ff lekker in.
 
Moge Albert en ik vindt het wel lekker buiten.
Mogge John. Wel lekker maar op fiets in korte broek iets te fris. Wel lekker om wakker te worden overigens. Maar verleiding te groot om de Opel te pakken.
 
Haha, ja ik ben ook niet in de korte broek buiten geweest hoor. Het is hier 11 graden dus dat is te fris voor een korte broek.
Ik heb zelfs de jas er nog bij aangedaan.
 
Goedemorgen.
 
Beloofd een warme dag te worden.

Strak blauw geen wind en al 15 graden.
 
Moge Marcel en ik adviseer je in de langzaam aan modus te gaan vandaag. Nou ja 3 dagen warm en dan zakt het gelukkig weer heel snel terug naar zo n 20-21 graden.
 
Moge Marjan.
 
Kabinet is nog niet gevallen.
Dat valt dan weer mee.
 
Moge Jaap en Tom.
Ach als het kabinet zou vallen dan zitten we denk ik lang zonder een regering want zie maar eens een meerderheid te vormen weer. Ik zou zeggen laat ze lekker doorgaan en hun ding doen want een zootje maakt elke regering wel:DD
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Middag allemaal.
 
Middag weekend, vanmiddag wat F1 kijken en tussendoor de Lido verversen. Buiten het geluid van een schuurmachine met papier 240. Deur wordt geschuurd door de ega en in de primer gezet. Aflakken gaat vandaag niet gebeuren. Veuls te heet.
 
Middag Albert.
 
Middag. Worden jullie soms ook wel eens moedeloos van mensen die iets gebruiken zonder de gebruiksaanwijzing goed te lezen? Nou ik wel. :sorry:
Ik weet niet meer waar ik het online gelezen heb, een of ander onderzoekje, voor wat het waard is. Waarbij geconcludeerd werd dat met name mannen de gebruiksaanwijzing niet lezen en vrouwen hem spellen. Zwartwit gezegd dan.
Soms voel ik me zo betrapt....
 
Ben de laatste tijd vaak om kwart voor 7 al aanwezig. Officieel beginnen we om half 8. 🙂
start de computer dan, en programma’s en de mail bijwerken en rustig opstarten. Om kwart over 7 samen een bakkie doen en om een uur of half 8 aan de slag. Pauzes doen we ook nogal ruim invullen… voordeel als je met een 8 personen werkt.
en vrijdags stoppen we om 12uur al. volgens onderschrift in de mail om 1300. Was altijd 14.30.
wel lekker op tijd weekend.
Sommige verstandige bazen zitten ook op dit forum...😎
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan