Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naja... Ik rijd net op de fiets ik kijk naar links ik kijk naar rechts, niemand, behalve 2 meisjes die de zebrapad tegemoet liepen. Ik rijd over het pad heen en wat doen die sukkels, ze lopen niet naar het zebrapad om daar over te steken. Nee ze steken 10 meter voor de zebrapad over precies waar ik reed natuurlijk...

Had het al lang voorzien ik denk ga ik iets zeggen nee laat maar ik rem... Vervolgens rijd ik achter ze langs, dicht bij genoeg voor hun om te begrijpen dat ze me in de weg liepen.

Ik ben voorbij en ik krijg een hoop geroep en gescheld en gevloek naar me hoofd gegooid. Dat ik ze maar over moest komen rijden. Ik roep oke! en ik draai me om.

Toen stond ik voor hun neus ik denk vertel wat is het probleem. En met een hoop geschreeuw en gescheld maakte ze me duidelijk dat ik moest uitkijken. Toen waren ze stil ik denk goed mijn beurt. Ik wijs naar het pad en ik wil zeggen daar loopt het pad dus je loopt daar over het oversteek punt heen.

Had me zin nog niet af gemaakt en ze begonnen weer te schreeuwen. Paar mannen verder op die ook begonnen te roepen. Ik zag er de grap nog wel van in. Ik zeg er valt duidelijk geen discussie te voeren.

En bla dit bla dat ik zag er zo uit, die bril zouden ze wel van me gezicht af meppen. Vooral de ene, de andere was uitgedaagd toen ik benoemde dat ze me niet liet uitpraten. Ze probeerde de andere te sussen. Ik denk ik ga maar weer. Ben net zo lang blijven staan tot het ze oncomfortabel werd.

En toen werd ik neger genoemd? Dat is ook voor het eerst. Ik wist niet dat neger nu de nieuwe belediging is voor blanken? Tof! Ze hebben me geen haar gekrenkt ik kon er wel om lachen. Ik was blij dat ik is een keer niet hoefde te schreeuwen. Daar kan je je zo ellendig van voelen soms. Ik heb vooral tranen in me ogen van het lachen 😂

Wat een drukte makerij. Je zal het leven maar zo beperkt zijn dat je zo gaat reageren. Heb maar met ze te doen.
Kijk hier komt dan toch naar voren dat je een gebruiksaanwijzing zou kunnen lezen. Zoals hoe een zebrapad te gebruiken. Tot de jaren '90 van de vorige eeuw moest je binnen de 30 mtr. vanaf die gestreepte oppervlakte verplicht het zebrapad gebruiken. In Nederland in die verplichting geschrapt, je hoeft niet beslist daar over te steken al is het natuurlijk wel verstandig. Hoe we nu het bovenstaande verhaal moeten beoordelen laat ik maar aan jullie over.
 
[rant]
Niet alleen vroeger. Moet je mijn keyboard zien. Functies achter functies achter functies onder de functieknoppen. Word ik echt blij van. Dus de settings die ik het meest gebruik, daar heb ik een kladje voor. En ook voor de "banken" want ik onthoud echt geen 32 "banken". Nou speel ik klassiek en meestal kerkorgelstukken dus ik heb niet zoveel van doen met al die instrumenten, ritmes, tromgeroffel etc. al is het wel eens leuk te experimenteren met de verschillende instrumenten zoals je dat ook op een kerkorgel kunt. Alleen dan weer beperkt omdat ik daar geen mix van kan maken, tenzij ik het ga opnemen etc. En dat is aan mij niet besteedt, geen geduld voor.

Tja, ik geloof dat ik toe ben aan een ander keyboard maar mijn vorige was eigenlijk net zo'n ellende als deze. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor het genre wat ik het liefst speel. Dat ene uitstapje naar bv blues, boogie woogie of ragtime daar heb ik niet zoveel mogelijkheden voor nodig. En waarom niet? Ik doe het liefst alles zelf, ik hoef geen akkoorden op de achtergrond die automatisch gespeeld worden etc. En al helemaal geen geautomatiseerd orkest of koor op de achtergrond. Dan zeg ik al gauw "hoie hè? Doeiiii"

Geef mij toch maar een echt kerkorgel, dan kan ik met de voeten behalve de maat tikken ook nog wat nuttigs doen :DD
Hak en teen en hak en teen en hak en teen
[/rant]

Bekijk bijlage 362332
(Thumbnail werkt nog steeds niet merk ik)
 
Als we het dan toch over orgelpijpen hebben… mijn neef is helemaal bezeten van alles met toetsen, en dan vooral toch kerkorgels. speelt overal waar het maar ff kan, ook in Kevelaer geweest bij een professie of hoe dat heet. Ik ben daar niet in thuis.

Hij begeleidt ook diensten in zn geboorteplaats en andere plekken, van Protestants tot Katholiek. En veelal uit zn hoofd… dus dit plaatje is niet voor hem van nut.
IMG_2739.jpeg
IMG_2739.jpeg
IMG_2739.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk hier komt dan toch naar voren dat je een gebruiksaanwijzing zou kunnen lezen. Zoals hoe een zebrapad te gebruiken. Tot de jaren '90 van de vorige eeuw moest je binnen de 30 mtr. vanaf die gestreepte oppervlakte verplicht het zebrapad gebruiken. In Nederland in die verplichting geschrapt, je hoeft niet beslist daar over te steken al is het natuurlijk wel verstandig. Hoe we nu het bovenstaande verhaal moeten beoordelen laat ik maar aan jullie over.
Tuurlijk. Maar dan is het niet anders dan dat hun gewoon asociaal de weg op springen voor mn fiets en ik nog netjes op de rem trap omdat ik wel oplet... Een dankjewel was leuk geweest voor mijn oplettendheid maar ze hadden duidelijk andere intenties.

Was vrij duidelijk gewoon een geval van je stopt maar voor ons want we moeten er langs want we zijn belangrijker. Tegen dat gedrag kan ik niet zo goed. Vind dat ik het nog vrij goed heb opgepakt. Had ook boos kunnen worden. Dat vond ik vooral de moeite niet waard. Die komen niet ver in het leven als ze dat overal doen. Tot iemand niet op de rem trapt vooral.
 
Wil iemand als test een foto posten in miniatuur wat eerst niet wilde?

Edit:
Ik heb het geprobeerd in de post van Albert maar kan hem zelf niet in miniatuur verkleinen.
 
Wil iemand als test een foto posten in miniatuur wat eerst niet wilde?

Edit:
Ik heb het geprobeerd in de post van Albert maar kan hem zelf niet in miniatuur verkleinen.
- Invoegen van sommige afbeeldingen lukt niet meer.
- "Miniatuur" plaatst een grote foto met lage kwaliteit
- "Volledige afbeelding" plaatst een grote foto met hoge kwaliteit
- Bijde ingevoegde afbeeldingen (miniatuur en volledige afbeelding) kunnen handmatig op formaat gewijzigd worden en daarmee dus ook kleiner gemaakt worden zodat ze als miniatuur ogen
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-07-07-16-28-53-077_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-07-07-16-28-53-077_com.android.chrome.jpg
    524.4 KB · Weergaven: 25
Foto 1 is 48mp (12.7 mb) deze kon ik gisteren niet plaatsen want afbeelding was te groot (kan deze niet invoegen)
Foto 2 is 30mp (8.4mb) deze kon ik gisteren niet plaatsten, zelfde afbeelding maar kleiner gemaakt. Was nogsteeds te groot. Deze afbeelding kan ik niet invoegen.
Foto 3 17mp 4.7mb zelfde foto, nog kleiner formaat. Kon deze wel plaatsen gisteren. Deze kan ik wel invoegen als miniatuur en als volledige afbeelding
 

Bijlagen

Foto 1 is 48mp (12.7 mb) deze kon ik gisteren niet plaatsen want afbeelding was te groot (kan deze niet invoegen)
Foto 2 is 30mp (8.4mb) deze kon ik gisteren niet plaatsten, zelfde afbeelding maar kleiner gemaakt. Was nogsteeds te groot. Deze afbeelding kan ik niet invoegen.
Foto 3 17mp 4.7mb zelfde foto, nog kleiner formaat. Kon deze wel plaatsen gisteren. Deze kan ik wel invoegen als miniatuur en als volledige afbeelding
Zo te zien kan ik alle fotos plaatsen en zijn voor mij zichtbaar. Dat maakt me wel blij. Vanaf ongeveer 5mb (18mp) kan je fotos invoegen als miniatuur of volledige afbeelding.
Ze zijn in het vakje waar je typt gewoon als formaat aanpasbaar

Ik denk dat het goed is dat de grootte fotos van 48mp en 30mp niet als afbeelding ingevoegd kunnen worden. Dit zou het forum erg vertragen aangezien de fotos lang moeten laden
 
Wil iemand als test een foto posten in miniatuur wat eerst niet wilde?

Edit:
Ik heb het geprobeerd in de post van Albert maar kan hem zelf niet in miniatuur verkleinen.
Ah, ik dacht al… k heb 1 foto geplaatst..euh.
 
IMG_20230612_222621_1.jpg
IMG_20230612_222621_1.jpg


Hier heb je een miniatuur in het groot en een volledige afbeelding in het klein @jessicapilon. Bij mij gaat dat gewoon. Als je de miniatuur bekijkt is ie helemaal blokkerig ondanks hij groot is, de volledige afbeelding, hier klein afgebeeld kan je inzoomen en blijft haarscherp.

Ik zeg niets meer veranderen. Mensen kunnen zelf kiezen hoe groot ze de afbeelding willen maken. Miniatuur is lage kwaliteit en volledige afbeelding is scherp (en goed scherp)
 
Ik heb voor de aardigheid eens naar de verkoopprijs gevraagd. Maar ik mis iets voor mij heel belangrijks, pedaal. Daardoor zou ik er nooit veel geld aan uit willen geven, want pedaal vind ik essentieel. Ik heb niet gekeken of dit uit te breiden is hoor.

Net zoals bij de Dexibell L3: https://www.bax-shop.nl/keyboards/dexibell-classico-l3-digitaal-orgel. Ik ken degene waar jij naar linkt niet maar waar ik naar verwijs die heeft al weer wat meer toeters en bellen, maar wel heel bruikbare denk ik. (Ook met meubel en bankje te koop). Al ben ik niet kapot van de sound, maar dat kan aan de keuze liggen van degene die het orgel online demonstreert.

Afhankelijk van de prijzen (1800 vind ik voor zoiets heel betaalbaar) is het wellicht wel iets maar ik weet ook dat het zonder pedaal voor mij weer een hele grote teleurstelling en wederom frustratie gaat worden.. Ik zal je eens laten weten wat de verkoopprijs van Oostendorp is.

Kijk, ik zou iets als dit tweede hands op de kop moeten tikken, uit de vele kerken die gesloten worden. Het is wellicht iets voor de toekomst. Nieuw, nah... deze bijna €16.000. Nog even niet 😉
Ik zie me deze nog niet boven krijgen, ik heb dit soort orgels wel bespeeld en ze zijn tamelijk 'massaal'. Ik zou denk ik de draai in het trappenhuis amper of niet halen. Meten is weten.

Maar als ik iets nieuws aanschaf, dan wil ik het ook gelijk goed doen.
Knipsel.JPG



Als we het dan toch over orgelpijpen hebben… mijn neef is helemaal bezeten van alles met toetsen, en dan vooral toch kerkorgels. speelt overal waar het maar ff kan, ook in Kevelaer geweest bij een professie of hoe dat heet. Ik ben daar niet in thuis.

Hij begeleidt ook diensten in zn geboorteplaats en andere plekken, van Protestants tot Katholiek. En veelal uit zn hoofd… dus dit plaatje is niet voor hem van nut.
Bekijk bijlage 362347
Dt plaatje LOL
Er zou toch ergens tijd moeten zijn om even een bladzijde om te slaan , beetje vooruit lezen toe dan toch.

Wat leuk! Ik deed dit ook tijdens vakanties in het buitenland. Dan ging ik bv naar de mis in een of ander oud kerkje en nadien liep ik naar de trap richting 'koor' om de organist op te vangen.

Wat goed dat hij missen en diensten opluistert. Ik heb daar altijd een hekel aan gehad terwijl het eigenlijk iets heel moois is om te doen.

Professie, ik denk datje Processie bedoelt.
 
Via "Attach files" gaat het dus niet.
 
Hoe heb je het concert ervaren @jessicapilon? Hebben ze nog zitten rammen tegen je steinen of viel het wel mee. Ik vind het toch maar geweldig om te zien hoe mensen de ene dag aan zn concert kunnen deelnemen en de volgende dag zeggen er te zijn voor het klimaat, de natuur en de dieren daarin 😂

Als je geen vogels hoort fluiten de komende dagen hoef je je niet zorgen te maken dat het door gehoorbeschadiging komt. Die zie je de komende tijd niet terug! Denk dat de trekvogels al onderweg zijn gegaan. Als ik straks ganzen over hoor vliegen ben ik het weer allemaal erg dankbaar 😥
 
Via "Attach files" gaat het dus niet.
Heb je de foto al geprobeerd aan te drukken en hm te verkleinen? Het plaatje is heel erg blokkerig dit is gewoon een miniatuur weergave alleen met het formaat van het scherm

Edit. als je een wortel zag excusses ik was wat aan het uit proberen hij is nu weg
 
Hoe heb je het concert ervaren @jessicapilon? Hebben ze nog zitten rammen tegen je steinen of viel het wel mee.
Dat is aan de andere kant van de stad en als ik buiten ging staan hoorde ik iets met goed luisteren maar dat stelde niks voor.
 
Ja dat kan maar dat is de bedoeling niet van een miniatuur invoegen.
Knipsel.JPG
 
maar dat is de bedoeling niet van een miniatuur invoegen.
Eens 😄 hoe groot hoort een miniatuur te zijn?

@jessicapilon Edit populaire websites gebruiken voor kleine afbeeldingen zoals profielfotos 100x100 bij Facebook en 400 x 400 bij linked in
IMG_20230706_193006.jpg
IMG_20230706_193006.jpg
IMG_20230706_193006.jpg

Van boven naar onder; 400x400px 120x120px 100x100px. Er zou bij het toevoegen een standaard waarde van ongeveer 120 tot 150px moeten zijn denk ik (hoogte) en breedte op auto

Ik vind 100px te klein voor een miniatuur en 400 zeker te groot
 
Laatst bewerkt:
Avond, ff diner for one gehad, de vrouw en de zoon beide aan t werk tot ergens in de avond.
en dus ook maar een paar huishoudtaken gedaan, toilet is weer opgefrist met bleek in de pot. Zo nog even toilet enzo in badkamer doempn. Morgen is er een dagje Groningen eo gepland voor wat klusjes bij de schoonouders. Lekker rustig aan doen vanwege het weer natuurlijk.
 
Eens 😄 hoe groot hoort een miniatuur te zijn?

@jessicapilon Edit populaire websites gebruiken voor kleine afbeeldingen zoals profielfotos 100x100 bij Facebook en 400 x 400 bij linked in
Bekijk bijlage 362366
Bekijk bijlage 362366
Bekijk bijlage 362366

Van boven naar onder; 400x400px 120x120px 100x100px. Er zou bij het toevoegen een standaard waarde van ongeveer 120 tot 150px moeten zijn denk ik (hoogte) en breedte op auto

Ik vind 100px te klein voor een miniatuur en 400 zeker te groot
Het gaat erom dat je onderaan een bestand kan toevoegen en dan kan kiezen uit volledig of miniatuur en de miniatuur keuze schijnt niet te werken. Verder heb ik geen verstand van dat soort technische zaken Don.
 
O ja, ik zeg gelijk maar avond allemaal.
 
Moge Marcel en ik adviseer je in de langzaam aan modus te gaan vandaag. Nou ja 3 dagen warm en dan zakt het gelukkig weer heel snel terug naar zo n 20-21 graden.
Kon gelukkig gewoon normaal doen. Nou normaal, zover ik dat kan.

Maar zowel thuis als op het werk lekker koel.

Op het werk is alleen het regelsysteem stuk. Die computer is stuk en geen bedrijf heeft daar nog software voor.
Dus de chef van dienst moet handmatig ergens wat kranen openen of sluiten al naar gelang het te warm of te koud is.
Dus ik denk dat ik de chef van dienst maar goed te vriend moet houden.
Anders krijgen we weer een sauna.
 
Avond Marcel en je kan ook vragen om ieder uur een lekker koud ijsje😉
 
Avond.

tja, John, leeftijd zegt niet veel. Kan iedereen overkomen.
 
Avond Albert en ja dat blijkt maar weer en ik denk dat alle stress ook wel een rol speelt.
 
Tea anyone?
 
Zonnescherm nog uit, dakplataan zorgt ook deels voor schaduw en koelte, en de achterdeur zit potdicht
 
En toen belde moeders… ze kan het nog, alleen de gesprekjes worden steeds korter van haar kant. Gewoon even een stem horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan