Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hot nieuws… het kabinet is gevallen… van zn voetstuk.
 
Zonnescherm nog uit, dakplataan zorgt ook deels voor schaduw en koelte, en de achterdeur zit potdicht
Hier ook nog alles dicht hoor Albert. Binnen is het nu 23,9 dus niet slecht gedaan vandaag. Maar de warmte houd ik graag nog even buiten.
Morgen wordt puffen voor de mensen die buiten moeten zijn. Ik blijf binnen, zoveel als ik kan. Vanmiddag zag ik dat het volgens de regionale zender 34-35 graden kan worden.

En toen belde moeders… ze kan het nog, alleen de gesprekjes worden steeds korter van haar kant. Gewoon even een stem horen.
:smitten:

Wat fijn dat het nog kan. Zo zijn jullie veraf maar toch even dichtbij.
 
Kijk hier heb je wat aan! Super interessant om te zien. Ik houd wel van wat grafiekjes. Wat grappig om te zien dat de luchtvochtigheid en temperatuur zo hand in hand gaan. Ik vraag me af wat de verstoring aan luchtvochtigheid veroorzaakt heeft om 12 uur. Start dan toevallig je bewatersysteem? 😄
 
Nee, dat gaat amorgens om 6u een half uurtje aan, en savonds om 6u. Overdag niks bijzonders wat de lcuthvochtigheid kan beïnvloeden
 
Nou hopen dat rutte 5 alles recht gaat trekken, of gaat die enge heks nou aan de touwtjes trekken dan zijn we helemaal gedoomed. 😆 Ik heb de laatste verkiezingen nog amper kunnen verwerken en ik heb niet eens mee gedaan. Sorry voor me ontlading ik ben niet echt van de politiek, over links of rechts ga ik dus ook echt niet discussieren.

links rechts... het gaat gewoon niet echt vooruit zo. Wanneer gaan we dat eens doen. Het is ook altijd een shi*show. Hoeveel geld zal er nu gestopt moeten worden om de bende weer op te ruimen. Geef ze een hesje met een prikker er bij. Is het niet onderhand klaar met die overprijsde peuterspeelzaal wat ze de 2de kamer noemen.

We zouden alles moeten doen om de wereld van vervuiling en verdoemenis te helpen en dan gaan we problemen verzinnen over of we onze eigen aard genoten wel of niet zouden moeten helpen door ze asiel te bieden. Ik weet niet of het probleem zo helder is bij mensen. Ze zien door de bomen het bos niet meer. Denk dat dat probleem zichzelf wel oplost tot er geen groen meer over is. Geen bos meer om te bekijken

Maarja om nou met een greenpeace bordje in de menigte gaan staan is ook niet me ding. Zullen we mij maar premier maken? Denk dat we dat met het forum wel voor elkaar krijgen. Het forum voor aquarisch leven noem ik het dan.
 
Goedemorgen.
 
Mogge, wakker voor een dagje Oost-Groningen
 
Moge Albert en we zetten de deur bij de grens wagenwijd open voor jullie😉
 
Moge Albert en we zetten de deur bij de grens wagenwijd open voor jullie😉
Tja, ze hebben een klusjesdag bedacht bij mn schoonouders, paar maand geleden afgesproken, niet wetende dat het zo warm worden zal. Mijn werktempo pas ik dus aardig aan. En vooral niet te lang doorgaan, op tijd weer in de auto met de airco op 24.
 
Ja het wordt later op de middag dik 30 graden dus het tempo aanpassen is wel belangrijk. Nou rij voorzichtig en veel klusplezier alvast.
 
Kijk hier heb je wat aan! Super interessant om te zien. Ik houd wel van wat grafiekjes. Wat grappig om te zien dat de luchtvochtigheid en temperatuur zo hand in hand gaan. Ik vraag me af wat de verstoring aan luchtvochtigheid veroorzaakt heeft om 12 uur. Start dan toevallig je bewatersysteem? 😄
Luchtvochtigheid is een relatieve verhouding tussen de absolute hoeveelheid vocht in de lucht en de hoeveelheid vocht die lucht bij een bepaalde temperatuur kan bevatten.
Daarmee zie je ook gelijk dat temperatuur een grote invloed heeft op dit getal.
Het %RV zegt in hoever de lucht is verzadigd met vocht bij een bepaalde temperatuur.
Dus als de temperatuur stijgt, zakt ook direct de %RV.
Andersom, als het kouder zal de luchtvochtigheid ook gelijk stijgen.

Wil je echt weten hoe vochtig de lucht nu werkelijk is, dan moet je naar de dauwpunt temperatuur kijken.
Dat is de temperatuur waarbij de lucht 100% verzadigd is.

Voorbeeld bij een dauwpunt van 9,2 graden.
Heb je bij 20 graden een relatieve luchtvochtigheid van 50%

Met dezelfde absolute hoeveelheid vocht in de lucht (dauwpunt 9,2 graden) heb je bij 30 graden een %RV van 27%.
En bij 15 graden is het 68%.

En daarom hoor je vaak dat mensen zeggen dat de lucht lekker droog is buiten. En dat ze dan ramen open zetten.
Of ze zeggen in de herfst het is veel te vochtig buiten.
Of erger. In de winter is het 75% buiten bij 0 graden buiten.
En binnen is het 30% bij 20 graden. Dus we zetten maar een raam open om het vochtiger te krijgen.
Maar het wordt dan juist droger. Want binnen is het dauwpunt 2 graden. En buiten is het dauwpunt -4 graden.

Leuk speeltje.
 
Geachte dames en heren van de fiskuhs fanclub. Bij deze groet ik u op deze zaterdag dat het zonnetje schijnt. :petjeaf:
 
Moge Marcel en Andre.
 
IMG20230707112436.jpg
Leuk hè!
 
Goedemorgen.

Gezellige boel daar Andre.
 
Andre is schaapsherder geworden:DD
 
Moge Corne.
 
Goedemorgen allemaal.
Ik weet niet wat iedereen vandaag gaat doen maar ik was van plan om helemaal niets te doen.
 
Ik vindt het niet zo boeien dat het kabinet is gevallen want we krijgen vast veel van hetzelfde terug.
Maar toch ben ik verdrietig en waarom denk je dan. Nou die arme Willem Alexander kan er niks aan doen maar die moet nu wel terugkomen van zn zo hard verdiende vakantie🤣🤣
Die man zn pols krijgt op deze manier nooit rust en dat had ie wel verdiend na een jaar lintjes doorknippen:DD:DD
 
Zal ik alvast een stoel voor je reserveren voor koningsdag volgend jaar?
Ach doe maar niet want dat is zonde van mn tijd en tegen die tijd ben ik vast al gevraagd op Minister President te worden:DD

Nou we moeten zuinig zijn met onze energie vandaag dus laat ik iedereen alvast een fijne middag toewensen.
 
Luchtvochtigheid is een relatieve verhouding tussen de absolute hoeveelheid vocht in de lucht en de hoeveelheid vocht die lucht bij een bepaalde temperatuur kan bevatten.
Daarmee zie je ook gelijk dat temperatuur een grote invloed heeft op dit getal.
Het %RV zegt in hoever de lucht is verzadigd met vocht bij een bepaalde temperatuur.
Dus als de temperatuur stijgt, zakt ook direct de %RV.
Andersom, als het kouder zal de luchtvochtigheid ook gelijk stijgen.

Wil je echt weten hoe vochtig de lucht nu werkelijk is, dan moet je naar de dauwpunt temperatuur kijken.
Dat is de temperatuur waarbij de lucht 100% verzadigd is.

Voorbeeld bij een dauwpunt van 9,2 graden.
Heb je bij 20 graden een relatieve luchtvochtigheid van 50%

Met dezelfde absolute hoeveelheid vocht in de lucht (dauwpunt 9,2 graden) heb je bij 30 graden een %RV van 27%.
En bij 15 graden is het 68%.

En daarom hoor je vaak dat mensen zeggen dat de lucht lekker droog is buiten. En dat ze dan ramen open zetten.
Of ze zeggen in de herfst het is veel te vochtig buiten.
Of erger. In de winter is het 75% buiten bij 0 graden buiten.
En binnen is het 30% bij 20 graden. Dus we zetten maar een raam open om het vochtiger te krijgen.
Maar het wordt dan juist droger. Want binnen is het dauwpunt 2 graden. En buiten is het dauwpunt -4 graden.

Leuk speeltje.
Raam open om het vochtiger te krijgen? Raam open is toch juist om al dat vocht af te voeren. Het zal maar blijven hangen. Dan kan je bij mij zwemmen na de zomer 😁 ik heb gelukkig nog niet echt last gehad van droge of natte lucht. Te is nooit fijn.
vast al gevraagd op Minister President te worden
Het is of jij of ik ik zie niet meer opties in om dit zinkend schip te redden ben ik bang voor 😂 als er een minister president was die zn werk net zo goed deed als jij op het aquaforum had ik me een stuk minder zorgen gemaakt dat durf ik zeker te zeggen ja! 😁

5 uur op vanochtend maar niet gedaan. 1 uur snachts viel de vermoeidheid me zo toe. Ik denk laat ik dat maar voor zondag bewaren 😝 die vroege goeiemorgen krijg je een andere keer 😂
 
Hier de boodschappen gedaan.
En bij de bakker een kersen linzen vlaai meegenomen voor het weekend.
Deze vlaai wordt alleen maar lekkerder, als die even staat.

Wasje aangezet. Straks even stofzuigen en moppen. Plintje plakken op de slaapkamer.
En dan niets meer.
 
Morge Marcel. Geniet van je vlaai dit weekend!
heb je alweer aquariumplannen of wacht nog even?
 
Hier de boodschappen gedaan.
En bij de bakker een kersen linzen vlaai meegenomen voor het weekend.
Deze vlaai wordt alleen maar lekkerder, als die even staat.

Wasje aangezet. Straks even stofzuigen en moppen. Plintje plakken op de slaapkamer.
En dan niets meer.
Moge de vlaai u zalig smaken 😊 ik proef de kersen al vanaf hier 😉
 
Komt er voor het eerst een aquarium in het torentje:DD
Ja een Sluierbak denk ik:DD

Het is of jij of ik ik zie niet meer opties in om dit zinkend schip te redden ben ik bang voor 😂 als er een minister president was die zn werk net zo goed deed als jij op het aquaforum had ik me een stuk minder zorgen gemaakt dat durf ik zeker te zeggen ja! 😁
Nou dan heb ik nu al een goed voorstel voor je. Ik blijf mn taak hier wel uitvoeren en dan mag jij de functie van Mark overnemen🤣
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan