Hot nieuws… het kabinet is gevallen… van zn voetstuk.
Hier ook nog alles dicht hoor Albert. Binnen is het nu 23,9 dus niet slecht gedaan vandaag. Maar de warmte houd ik graag nog even buiten.Zonnescherm nog uit, dakplataan zorgt ook deels voor schaduw en koelte, en de achterdeur zit potdicht
En toen belde moeders… ze kan het nog, alleen de gesprekjes worden steeds korter van haar kant. Gewoon even een stem horen.
Dat had ik nog niet vernomen.Hot nieuws… het kabinet is gevallen… van zn voetstuk.
Las het net op teletekst.Dat had ik nog niet vernomen.
Kijk hier heb je wat aan! Super interessant om te zien. Ik houd wel van wat grafiekjes. Wat grappig om te zien dat de luchtvochtigheid en temperatuur zo hand in hand gaan. Ik vraag me af wat de verstoring aan luchtvochtigheid veroorzaakt heeft om 12 uur. Start dan toevallig je bewatersysteem? 😄
Wat een zware kost zo laat op de avond 😅Zullen we mij maar premier maken?
Tja, ze hebben een klusjesdag bedacht bij mn schoonouders, paar maand geleden afgesproken, niet wetende dat het zo warm worden zal. Mijn werktempo pas ik dus aardig aan. En vooral niet te lang doorgaan, op tijd weer in de auto met de airco op 24.Moge Albert en we zetten de deur bij de grens wagenwijd open voor jullie😉
Gas dr op!Nou rij voorzichtig.
Dat is dan mooi 3 jaar te laat.Hot nieuws… het kabinet is gevallen… van zn voetstuk.
Luchtvochtigheid is een relatieve verhouding tussen de absolute hoeveelheid vocht in de lucht en de hoeveelheid vocht die lucht bij een bepaalde temperatuur kan bevatten.Kijk hier heb je wat aan! Super interessant om te zien. Ik houd wel van wat grafiekjes. Wat grappig om te zien dat de luchtvochtigheid en temperatuur zo hand in hand gaan. Ik vraag me af wat de verstoring aan luchtvochtigheid veroorzaakt heeft om 12 uur. Start dan toevallig je bewatersysteem? 😄
Dat was al even geleden. Word er toch weer beetje verdrietig van.Moge T&T
Ach doe maar niet want dat is zonde van mn tijd en tegen die tijd ben ik vast al gevraagd op Minister President te wordenZal ik alvast een stoel voor je reserveren voor koningsdag volgend jaar?
Komt er voor het eerst een aquarium in het torentjeben ik vast al gevraagd op Minister President te worden
Raam open om het vochtiger te krijgen? Raam open is toch juist om al dat vocht af te voeren. Het zal maar blijven hangen. Dan kan je bij mij zwemmen na de zomer 😁 ik heb gelukkig nog niet echt last gehad van droge of natte lucht. Te is nooit fijn.Luchtvochtigheid is een relatieve verhouding tussen de absolute hoeveelheid vocht in de lucht en de hoeveelheid vocht die lucht bij een bepaalde temperatuur kan bevatten.
Daarmee zie je ook gelijk dat temperatuur een grote invloed heeft op dit getal.
Het %RV zegt in hoever de lucht is verzadigd met vocht bij een bepaalde temperatuur.
Dus als de temperatuur stijgt, zakt ook direct de %RV.
Andersom, als het kouder zal de luchtvochtigheid ook gelijk stijgen.
Wil je echt weten hoe vochtig de lucht nu werkelijk is, dan moet je naar de dauwpunt temperatuur kijken.
Dat is de temperatuur waarbij de lucht 100% verzadigd is.
Voorbeeld bij een dauwpunt van 9,2 graden.
Heb je bij 20 graden een relatieve luchtvochtigheid van 50%
Met dezelfde absolute hoeveelheid vocht in de lucht (dauwpunt 9,2 graden) heb je bij 30 graden een %RV van 27%.
En bij 15 graden is het 68%.
En daarom hoor je vaak dat mensen zeggen dat de lucht lekker droog is buiten. En dat ze dan ramen open zetten.
Of ze zeggen in de herfst het is veel te vochtig buiten.
Of erger. In de winter is het 75% buiten bij 0 graden buiten.
En binnen is het 30% bij 20 graden. Dus we zetten maar een raam open om het vochtiger te krijgen.
Maar het wordt dan juist droger. Want binnen is het dauwpunt 2 graden. En buiten is het dauwpunt -4 graden.
Leuk speeltje.
https://www.weerschip.nl/calc_RH.php
Het is of jij of ik ik zie niet meer opties in om dit zinkend schip te redden ben ik bang voor 😂 als er een minister president was die zn werk net zo goed deed als jij op het aquaforum had ik me een stuk minder zorgen gemaakt dat durf ik zeker te zeggen ja! 😁vast al gevraagd op Minister President te worden
Moge de vlaai u zalig smaken 😊 ik proef de kersen al vanaf hier 😉Hier de boodschappen gedaan.
En bij de bakker een kersen linzen vlaai meegenomen voor het weekend.
Deze vlaai wordt alleen maar lekkerder, als die even staat.
Wasje aangezet. Straks even stofzuigen en moppen. Plintje plakken op de slaapkamer.
En dan niets meer.
Ja een Sluierbak denk ikKomt er voor het eerst een aquarium in het torentje
Nou dan heb ik nu al een goed voorstel voor je. Ik blijf mn taak hier wel uitvoeren en dan mag jij de functie van Mark overnemen🤣Het is of jij of ik ik zie niet meer opties in om dit zinkend schip te redden ben ik bang voor 😂 als er een minister president was die zn werk net zo goed deed als jij op het aquaforum had ik me een stuk minder zorgen gemaakt dat durf ik zeker te zeggen ja! 😁
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.