Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja een Sluierbak denk ik:DD


Nou dan heb ik nu al een goed voorstel voor je. Ik blijf mn taak hier wel uitvoeren en dan mag jij de functie van Mark overnemen🤣
Sjonge jonge dan maak ik gelijk dat torentje wat lager. Al die hoogte vind ik maar niets 😜 eerste wat ik doe is de pizza belasting afschaffen. Liefste ga ik voor volledige vrijstelling voor pizzas, gratis voor iedereen. Maar kleine stapjes kan geen kwaad. We hebben lang genoeg geleefd in deze pizzatiranie
 
Goedemiddag, kersen-alert.
Hadden gisteravond kersen, gehaald bij de goedkope rode Duitser waar ze AL DIe koopjes hebben.
Niet te hachelen die dingen, totaal geen smaak aan.
 
Middag vanuit een ☀️ Andijk 29 *C
Vanmorgen naar de kapper en nu rustig zitten en niets doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Deze vlaai wordt alleen maar lekkerder, als die even staat.
Klopt helemaal.
Moge de vlaai u zalig smaken 😊 ik proef de kersen al vanaf hier
Linzenvlaai is hier doorgaans abrikozen-linzen. Heb hem wel eens met kersen gehad maar dat lijkt in de verste verte niet op een traditionele linzenvlaai.

Een vlaai is hier vla. Linzenvla dus. Vanillevla het dan weer vanillepudding.

Hier word ik vast geen president mee Met een dergelijk verkiezingsprogramma kan ik toch alleen maar in de oppositie.
 
En toen was mn kolonie daphnia dood 😐 zelfs in de schaduw is het te heet... Misschien moet ik maar een bak buiten zetten voor de alg en een bak binnen voor de daphnia en daar steeds het water van wisselen
 
En toen was mn kolonie daphnia dood 😐 zelfs in de schaduw is het te heet... Misschien moet ik maar een bak buiten zetten voor de alg en een bak binnen voor de daphnia en daar steeds het water van wisselen
Zuurstof probleem? Had je wat oppervlakte beweging? Of was de bak met daphnia nog low-er tech. ?
 
Goedemiddag, kersen-alert.
Hadden gisteravond kersen, gehaald bij de goedkope rode Duitser waar ze AL DIe koopjes hebben.
Niet te hachelen die dingen, totaal geen smaak aan.
Ik wilde zeggen die zien er niet zoet uit beetje onrijp. Maar ik denk voor het zelfde geld zijn dit speciale kersen 😜 zat ik er toch niet naast 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Zuurstof probleem? Had je wat oppervlakte beweging? Of was de bak met daphnia nog low-er tech. ?
Het was een curverbak met een laagje regenwater gemixted met allerlij entjes uit mn bakken en algenplasjes. Het leek wel redelijk te gaan maar had er geen controle over. Ik liet het maar gaan. Ik had het alleen misschien iets verder de schaduwcin mogen zetten.

Ik heb nog boven 2 bakjes leeg staan daar kan ik ze wel binnen in kweken ik moet alleen een goedde manier vinden om de alg te bevorderen zonder die beestjes uit te moorden.

Heb gisteren me laatste 2 baby guppen ook maar in me kom gedaan want mn vissen zaten er achter aan (nu met zn 6en) ze hebben al heel het kommetje leeg gegeten 😂 dus ik wilde me daphnia uit dunnen buiten maar er valde weinig aan uit te dunnen.

En bij de viswinkel waar i k laatst was wil ik ook niet meer heen. Ik kijk straks misschien wel ergens anders. Ben de goedde moed nog aan het verzamelen naar buiten te stappen. Zal wel moeten als ik me kippie wil! Kijken of ze nog wat lekker vers en rijp fruit op de markt hebben 😄
 
Middag net de eerste ronde was binnen gehaald verbrand ik me hand bijna aan een paar sokken zo heet is op terras 🥵 48 *C en vol in de ☀️
Schaduw zijde 30 *c
Nu eerst maar :koffie: en was op kreuken
 
Middag Jaap en nog even volhouden want over 2 dagen komt er koelere lucht.
 
Ben de goedde moed nog aan het verzamelen naar buiten te stappen
Ik ben net buiten geweest. 34 graden. Je voelt dat de zon brandt, en je voelt alleen maar loei hete wind.
Pup naar het gras getild, in de schaduw uiteraard. Een plas en weer naar binnen.

Geen idee wat het hier in de zon is @Flipper maar het voelde alsof ik de deur van de oven open deed.
 
Ik ben net buiten geweest. 34 graden. Je voelt dat de zon brandt, en je voelt alleen maar loei hete wind.
Pup naar het gras getild, in de schaduw uiteraard. Een plas en weer naar binnen.

Geen idee wat het hier in de zon is @Flipper maar het voelde alsof ik de deur van de oven open deed.
De heenweg is vaak te doen tot ik op de terug weg kom. Het enige waar ik tegen op zie is is het fietsen vanwege me pols. Maandag kan ik pas een foto maken omdat er gisteren een grote stroomstoring was 😮‍💨. Krijg het gevoel dat hij gebroken is. Maarja het weerhoud me niet om ff piano te spelen.
Advies van de huisarts was neem pijn stilling en als je pijn voelt dan moet je stoppen met het gene. Lekker tegenstrijdig dus want met pijnstilling voel ik niets. 🤷
 
Goedemiddag op deze stralende zonovergoten dag:DD
 
Nou in de woonkamer prima te doen nog met 23 graden en we hebben ijs in huis.
 
Advies van de huisarts was neem pijn stilling en als je pijn voelt dan moet je stoppen met het gene. Lekker tegenstrijdig dus want met pijnstilling voel ik niets. 🤷
Toen ik mijn ribben gebroken/gekneusd had kreeg ik van de huisarts de "opdracht" mezelf te marineren in paracetamol met ibuprofen. Samen slikken.
En nog kon ik niet normaal liggen, zitten ging eigenlijk helemaal niet. Lopen alleen zeer behoedzaam. Zoveel mogelijk de pijn onderdrukken was belangrijk zodat ik goed bleef ademhalen, dus vandaar die forse pijnstilling.

Dus ik hoop voor jou, dat als de pijn met pijnstilling verdwijnt dat het voor jou meevalt. Of je bent een bikkelharde.
Nou ja wat heet meevalt... laten we in elk geval hopen dat je niets gebroken hebt.
 
Zo dat was weer een rit in de Tour.
 
Ik zit serieus te denken aan een siesta...
 
Ik zit serieus te denken aan een siesta...
Dat is laat want die had ik al om 1 uur en in de woonkamer is het nog aangenaam met 23,5 dus met rustig aan doen lukt het prima.
 
Goedemiddag, kersen-alert.
Hadden gisteravond kersen, gehaald bij de goedkope rode Duitser waar ze AL DIe koopjes hebben.
Niet te hachelen die dingen, totaal geen smaak aan.
Ze verkopen ze hier langs de weg.
En de wilde kersen vallen zo uit de lucht. Maar die zijn vrij klein.
 
Ik zeg alvast avond allemaal.
 
Het is hier alweer 32 graden buiten. Maar de zon is even weg.
Binnen is het goed uit te houden.
Heb de airco’s boven extra koud staan. Want de ac in de woonkamer doet het weer niet.
De 12e komt de monteur met een lek detectie apparaat.
Is dus niet alleen de foute wartel.

4CCC3982-99C4-4100-A9A0-FF72EA700675.jpeg
 
Toen ik mijn ribben gebroken/gekneusd had kreeg ik van de huisarts de "opdracht" mezelf te marineren in paracetamol met ibuprofen. Samen slikken.
En nog kon ik niet normaal liggen, zitten ging eigenlijk helemaal niet. Lopen alleen zeer behoedzaam. Zoveel mogelijk de pijn onderdrukken was belangrijk zodat ik goed bleef ademhalen, dus vandaar die forse pijnstilling.

Dus ik hoop voor jou, dat als de pijn met pijnstilling verdwijnt dat het voor jou meevalt. Of je bent een bikkelharde.
Nou ja wat heet meevalt... laten we in elk geval hopen dat je niets gebroken hebt.
Ik heb minder last van pijn sinds ik beter begrijp hoe ik er mee om moet gaan. Ik accepteer dat het er is en ik probeer mn grenzen te respecteren. Maar als ik net zoals met piano spelen en gitaar spelen pijn voel dan accepteer ik dat ook. Dan voel ik wel steken enzo maar ik probeer me er niet aan te storen. Het is óf dat of een beetje met me duimen draaien.

Heel raar ik stoor me so weinig aan de pijn dat ik soms gewoon dagen vergeet dat het er is, als of het gewoon onderdeel van het dagelijks leven is. En dan denk ik wel eens terug aan de laatste weken en dat ik denk waarom kom ik zo moeilijk aan de gang. Besefde me pas na 2 weken dat ik gewoon last van me pols heb dat is het gewoon. Dus ben er wel doorheen gaan bikkelen, pijn zit toch maar tussen ons oren.

Ook echt een aanrader 😉

 
Goedenavond.

Nou, morgen verwachten ze niet veel goeds. Onweer en hagel (2-4 cm).
 
Avond. Drukkend warm buiten, nu nog 30 graden. Zojuist een enorme powernap gahad. Zo maar een, kortdurende, verfrissende douche nemen om wat wakkerder te worden.
 
Goedenavond.

Nou, morgen verwachten ze niet veel goeds. Onweer en hagel (2-4 cm).
Ja ze geven nu al code oranje. Hoorde van de week een gesprek dat voordat ze een kleurcode afgeven er een bepaald percentage van zekerheid het geval moet zijn. Ik durf de percentages niet mee te noemen.


Zojuist een enorme powernap gahad.


Ik ging hier tegen half 6 2 uur "out". Poeh. Had het blijkbaar nodig.

Avond. Drukkend warm buiten, nu nog 30 graden
Over het weer gesproken. 31 Graden, zonnetje bijna weg.
Toch maar eens met het vee naar buiten, die zullen blij zijn dat ze eve de benen kunnen strekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan