Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van af de Monte Baldo zou je kunnen skiën, maar Paragliding kan daar ook heel goed.
Ik doe geen van beiden met mn hoogtevrees…. Stap liever op een motor om het gas open te trekken (wat ik overigens al jaren niet meer doe).
 
Zo krijg je mij weet niet op een motor 🤔
Maar geen last in de bergen met jouw hoogtevrees?
 
Zo krijg je mij weet niet op een motor 🤔
Maar geen last in de bergen met jouw hoogtevrees?
O je bedoelt met wandelingen? Als er maar een breed en goed pad is gaat het we,l.. maar ik ga niet over smalle richels enzo.
jaren geleden in Tsjechië in het park bij de Prachov Rotsen met allerlei rotsen en paden ook dat ik ‘de broek vol had’ Zeg maar.
 
Moest nog even iets in de tuin doen, wat een vreselijk weer🥵
 
Goede morgen vanuit een lichtbewolkt Andijk
Rond de 24*C verkoelend briesje stukken beter als gisteren
Nu eerst maar koffie
 
Hier even een rondje Brunsummer heide gedaan.
Maar het was erg heet, 31 graden bij 51% en vies benauwd. Dus de wandeling was iets korter dan normaal.

Maar aan de lucht te voelen, zal het zeker gaan onweren vanmiddag. We wachten af. Meer kunnen we niet doen.
In huis is het ondans een defecte airco toch nog lekker koel.
23 graden en 40%
 
Ik doe geen van beiden met mn hoogtevrees…. Stap liever op een motor om het gas open te trekken (wat ik overigens al jaren niet meer doe).
Je lijkt mijn schoonzoon wel, die wilde ook altijd op de motor naar het Gardameer maar onze dochter had geen zin om alleen te rijden met de auto. Tot ik een aanhangwagen vond waar zelfs 2 motoren op konden, Hij de motor op de aanhanger en naar Navenne Gardameer.
Op een gegeven moment ging hij alleen even een ritje maken naar de Dolomieten. Ik zei nog Nicht Rasen im die Bergen.
Paar maandenm later grote envelop in de bus van de net gekochte woning en daar zat een fikse bekeuring in van ruim 900 gulden.
Zag zijn gezicht verbleken en mijn dochter boos worden.
Hoe hard hij heeft gereden weten we niet maar het was wel gezien de boete flink hard.
 
wat een vreselijk weer🥵
Maar het was erg heet, 31 graden bij 51% en vies benauwd
Rond de 24*C verkoelend briesje stukken beter als gisteren
Wat weer jammer dat Jaap de spiraal met gemopper en geklaag doorbreekt dus ja ik kan dan niet anders dan ook te zeggen dat dit vieze hete weer snel het land uit mag want je kan geen reet doen .
Zo misschien dat het weer zich nu wat aantrekt van ons terechte gemopper🤣

Toch wens ik iedereen een fijne (plak)middag.
 
O je bedoelt met wandelingen? Als er maar een breed en goed pad is gaat het we,l.. maar ik ga niet over smalle richels enzo.
jaren geleden in Tsjechië in het park bij de Prachov Rotsen met allerlei rotsen en paden ook dat ik ‘de broek vol had’ Zeg maar.
Ja daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen. Dan kan ik ook voorstellen dat je niet voor je lol de oude passen rijdt.
Moest nog even iets in de tuin doen, wat een vreselijk weer🥵
He bah... daar is het inderdaad geen weer voor
In huis is het ondans een defecte airco toch nog lekker koel.
Ojee, wanneer zou die gemaakt kunnen worden?

Nou hier is het binnen vandaag in 1 keer flink opgelopen, Zit bijna aan de 27 en 62RV
Het is vannacht niet echt afgekoeld in huis door de tropennacht. De boel wel open gehad maar dat zette geen zoden aan de dijk. Gelukkig koelt het met het onweer weer flink af. En dan de boel weer open zetten.

Nog steeds geen zin in die mobiele airco. Ik houd me wel koest, vind ik een goed alternatief, vooralsnog wel. Eens zien wat het morgen is binnenshuis. Anders toch die mobiele AC aan maar liever niet dan wel zoals je wel in kan schatten.
 
Je lijkt mijn schoonzoon wel, die wilde ook altijd op de motor naar het Gardameer maar onze dochter had geen zin om alleen te rijden met de auto. Tot ik een aanhangwagen vond waar zelfs 2 motoren op konden, Hij de motor op de aanhanger en naar Navenne Gardameer.
Op een gegeven moment ging hij alleen even een ritje maken naar de Dolomieten. Ik zei nog Nicht Rasen im die Bergen.
Paar maandenm later grote envelop in de bus van de net gekochte woning en daar zat een fikse bekeuring in van ruim 900 gulden.
Zag zijn gezicht verbleken en mijn dochter boos worden.
Hoe hard hij heeft gereden weten we niet maar het was wel gezien de boete flink hard.
Tja en dan maak ik altijd grapjes dat de Italianen zelf geen auto kunnen rijden. Het is alsof die alleen maar kijken wat er voor zch gebeurt :DD
 
De eerste buien hangen nu bijna boven België.
 
Ja daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen. Dan kan ik ook voorstellen dat je niet voor je lol de oude passen rijdt.

He bah... daar is het inderdaad geen weer voor

Ojee, wanneer zou die gemaakt kunnen worden?

Nou hier is het binnen vandaag in 1 keer flink opgelopen, Zit bijna aan de 27 en 62RV
Het is vannacht niet echt afgekoeld in huis door de tropennacht. De boel wel open gehad maar dat zette geen zoden aan de dijk. Gelukkig koelt het met het onweer weer flink af. En dan de boel weer open zetten.

Nog steeds geen zin in die mobiele airco. Ik houd me wel koest, vind ik een goed alternatief, vooralsnog wel. Eens zien wat het morgen is binnenshuis. Anders toch die mobiele AC aan maar liever niet dan wel zoals je wel in kan schatten.
Woensdag komt de monteur met een lekzoeker.
 
Zet de Driver en het ijzer 7 maar alvast klaar, er komen hagelstenen zo groot als golfballen.
Hit the balls, no guts no glory no balls no story, hole in one met die hagelstenen.
Goedemorgen trouwens allemaal.
Mn planten gaan naar binnen dat weet ik wel.

Nou ik heb eerst het gras nog even gemaaid voor er deze week weer telkens regen komt. Maar ja 10 min was al genoeg om flink te zweten dus we gaan nu in de niks doen modus.
Droogt dat nu niet uit met de zon? 😯
 
Net foto's van het noodweer boven Frankrijk gezien.

Shelf Clouds... unfun!

We hebben ze 1 keer boven Pinkpop gehad en dat was echt enorm noodweer toen, niet alleen boven Landgraaf.

Woensdag komt de monteur met een lekzoeker.
Hopelijk vinden ze het, dan heb je er nog de rest van de zomer plezier van.
 
Droogt dat nu niet uit met de zon?
Ik droog inderdaad uit met die zon en het gras kan me geen moer schelen want als het niet groeit dan hoef ik het ook niet snel weer te maaien.
Ik moet zeggen ik maai het al 13 jaar ook met de hete zon in de zomer en dat gras is niet dood te krijgen🤣
 
Ik droog inderdaad uit met die zon en het gras kan me geen moer schelen want als het niet groeit dan hoef ik het ook niet snel weer te maaien.
Ik moet zeggen ik maai het al 13 jaar ook met de hete zon in de zomer en dat gras is niet dood te krijgen🤣
Ik snap werkelijk niet waarom we het geen onkruid noemen.
 
Goedemiddag allemaal:petjeaf:
Zijn er meer mensen die spontaan een regendans willen doen?:DD
 
Ff paar broodjes gegeten, naast me eentje met een tosti. Nu weer op de bank beetje tevee aanschouwen,
 
Net foto's van het noodweer boven Frankrijk gezien.

Shelf Clouds... unfun!

We hebben ze 1 keer boven Pinkpop gehad en dat was echt enorm noodweer toen, niet alleen boven Landgraaf.


Hopelijk vinden ze het, dan heb je er nog de rest van de zomer plezier van.
Ja dat hoop ik ook. Gelukkig doet het systeem boven het wel. Dus de koelte zakt wel naar beneden.
Maar boven is het nu met 19 graden wel erg koud.

Die bui met pinkpop was ik in Epen op vakantie. Wat ik toen zag aankomen, dat staat in je geheugen gebrand.
Ik heb werkelijk alle kleuren voorbij zien komen. Donkergroen tot paars.
En daarna kwan de wind. Met zoveel zand erin, je moest echt met je ogen dicht het huisje zien te vinden.
En dat was dus nog maar een schampschot. De kern lag oostelijker.
 
Ja dat hoop ik ook. Gelukkig doet het systeem boven het wel. Dus de koelte zakt wel naar beneden.
Maar boven is het nu met 19 graden wel erg koud.

Die bui met pinkpop was ik in Epen op vakantie. Wat ik toen zag aankomen, dat staat in je geheugen gebrand.
Ik heb werkelijk alle kleuren voorbij zien komen. Donkergroen tot paars.
En daarna kwan de wind. Met zoveel zand erin, je moest echt met je ogen dicht het huisje zien te vinden.
En dat was dus nog maar een schampschot. De kern lag oostelijker.
Ja Marcel, die shelf cloud vergeet ik nooit. En ik hoop echt dat we dat vandaag niet weer mee gaan maken.
Zoals meestal zal het meevallen, maar vandaag is het weer er zeker een om in de gaten te houden.

Viel me trouwens vanmorgen op hoe rustig het op straat was. 8 uur en amper verkeer, uitgestorven op straat.
Dat had ik niet verwacht, dat het een zondag is zal meespelen maar had op zijn minst verwacht dat mensen in de ochtend wat dingen zouden doen, anders dan binnen blijven. Was toen ik om 9 uur weer binnen was 26 graden.

Dat jij bent gaan wandelen op de hei vind ik wel stoer van je!
 
Ja Marcel, die shelf cloud vergeet ik nooit. En ik hoop echt dat we dat vandaag niet weer mee gaan maken.
Zoals meestal zal het meevallen, maar vandaag is het weer er zeker een om in de gaten te houden.

Viel me trouwens vanmorgen op hoe rustig het op straat was. 8 uur en amper verkeer, uitgestorven op straat.
Dat had ik niet verwacht, dat het een zondag is zal meespelen maar had op zijn minst verwacht dat mensen in de ochtend wat dingen zouden doen, anders dan binnen blijven. Was toen ik om 9 uur weer binnen was 26 graden.

Dat jij bent gaan wandelen op de hei vind ik wel stoer van je!
Ach ja, anders zit ik ook maar binnen. Dat wil ik nou ook weer niet.
Maar het scheelt wel, dat je weet dat het in huis koel is.
Want als het in huis al snikheet is, dan ga je zeker niet voor de lol de hitte opzoeken.
 
Middag nou tot zover de weervoorspelling
Hier in Andijk is de regen er al compleet met onweer
Niks dus in de avond zoals voorspeld
 
Middag nou tot zover de weervoorspelling
Hier in Andijk is de regen er al compleet met onweer
Niks dus in de avond zoals voorspeld
Ik denk dat het echte geknal nog moet beginnen.
 
Update.

Hier begint het ook te regenen.
 
Vanaf 6 uur gaat het hier regenen en dan een millimeter of 30.
 
Mogge. O nee middag… tja, net weer wakker van een middagslaapje. Nu langzaam richting de F1.

IMG_2743.png
 
De buien ontwikkelen zich snel zo te zien.
 
Mogge. O nee middag… tja, net weer wakker van een middagslaapje. Nu langzaam richting de F1.

Bekijk bijlage 362465
Dat lijkt wel een miniatuur en volgens mij klopt dit niet:DD:DD

Ach ik ben ook net wakker dus het zal wel aan mij liggen. Hier maar de Tour kijken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge Rinzo
      Terug
      Bovenaan