Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt wel een miniatuur en volgens mij klopt dit niet:DD:DD

Ach ik ben ook net wakker dus het zal wel aan mij liggen. Hier maar de Tour kijken .
Wil hem dr wel even MAXIMAAL in gooien voor je hoor…. Roept u maar.
 
Goedemiddag.

Hier nog geen druppel gevallen, hoop voor de toeristen in Dordt en de middenstand dat het mee gaat vallen want er is nu Big Rivers en als het op ons eiland los barst kunnen de mensen er nog lang plezier van hebben.

Ik ga overschakelen naar Silverstone en kijken wie 2e en 3e wordt. Nummer 1 weten we wel. :DD
 
Goedemiddag.

Hier nog geen druppel gevallen, hoop voor de toeristen in Dordt en de middenstand dat het mee gaat vallen want er is nu Big Rivers en als het op ons eiland los barst kunnen de mensen er nog lang plezier van hebben.

Ik ga overschakelen naar Silverstone en kijken wie 2e en 3e wordt. Nummer 1 weten we wel. :DD
Idem Tom, via F1 tv hierzo. Geen ViaPlay gezever.
 
Hier druk bezig onze bak leeg te maken, en 5 andere bakken en emmers tijdelijk vol 🙂
Goed dat woensdag de groenbak weer geleegd wordt.

De nieuwe drinkbak wordt vast geinspecteerd.

PXL_20230709_125353218.jpg
 
Hier druk bezig onze bak leeg te maken, en 5 andere bakken en emmers tijdelijk vol 🙂
Goed dat woensdag de groenbak weer geleegd wordt.

De nieuwe drinkbak wordt vast geinspecteerd.

Bekijk bijlage 362466
Dat is aanpoten met deze temperaturen. En wat een beauty op de foto.
Hier is de eerste bui gevallen.

Bekijk bijlage 362471
Hier gaat het nu te keer, ook onweer dichtbij. Behoorlijk donker geworden.
 
Nummer 1 weten we wel
Ja dat is juist zo jammer want dat neemt de meeste spanning weg. Misschien kunnen ze Max na de race alvast de prijzen meegeven voor de komende races:DD
 
:koffie:Ik denk dat het echte geknal nog moet beginnen.
Volgens de berichten zou het hier niet langs komen.:juggle:
Stelde ook niet veel voor drie klappen onweer en een aantal spatten en klaar
Gaan zien en horen wat de rest van dag brengt.
Nu eerst :koffie:
 
Hier wordt nog 30-40mm verwacht:
 

Bijlagen

  • 1688908793548.png
    1688908793548.png
    388 KB · Weergaven: 33
Hier dreigt de straat al onder te lopen

IMG_4138.jpeg
 
Donkere wolken pakken zich samen maar niet in de kleur oranje zoals ik gisteren zag op het journaal. Maar evenzeer dreigend. Nu het nog net droog is kan ik vanuit buiten jullie mijn dag groet toeschreeuwen.

MAAK ER IETS MOOIS VAN VANDAAG!!!!

 
O je bedoelt met wandelingen? Als er maar een breed en goed pad is gaat het we,l.. maar ik ga niet over smalle richels enzo.
jaren geleden in Tsjechië in het park bij de Prachov Rotsen met allerlei rotsen en paden ook dat ik ‘de broek vol had’ Zeg maar.
Het is echt een mindset he. Dat is het zelfde als met in een boom klimmen en er niet meer uit durven (ben ik heel goed in)
Op een krukje staan maakt me zonder grap al duizelig 😅 het uitzicht is alleen altijd zo mooi als je hoger staat 😄
 
Ik geloof dat we hier zelf maar even het actuele weer moeten meedelen, want alle grote weer sites lijken niet te updaten.
Hier zou het nog steeds 33 graden zijn…….

Het weer nu in Heerlen​


33°
Neerslag: 13.98 mm
Wind: ZZW 2
Druk: 1017.8 hPa
Vochtigheid: 37%

WAARSCHUWINGOnweersbuien


SPLASHHet regent nu


FLASHBliksem op 2 km
 
Ik droog inderdaad uit met die zon en het gras kan me geen moer schelen want als het niet groeit dan hoef ik het ook niet snel weer te maaien.
Ik moet zeggen ik maai het al 13 jaar ook met de hete zon in de zomer en dat gras is niet dood te krijgen🤣
Er zit natuurlijk een verschil tussen een half dood half levend geel gekleurd stukje gras of een mooi groei en levens stukke gras. Als ik dicht bij je zou wonen zou ik wel voor je komen sproeien hoor! Al sproei ik niet heel het gras, ik teken er wel een de vorm van een dubbelzijdige hamer in. Je weet wel een handvat met 2 slagvlakken ⁰l⁰
 
Ik geloof dat we hier zelf maar even het actuele weer moeten meedelen, want alle grote weer sites lijken niet te updaten.
Hier zou het nog steeds 33 graden zijn…….

Het weer nu in Heerlen​


33°
Neerslag: 13.98 mm
Wind: ZZW 2
Druk: 1017.8 hPa
Vochtigheid: 37%
WAARSCHUWINGOnweersbuien
SPLASHHet regent nu
FLASHBliksem op 2 km
Weeronline heeft wel een blog geopend maar hier zou het ook nog 33 zijn. Buienradar zegt 25
 
Ik heb al langer het vermoeden dat die site gewoon klakkeloos het verwachte grafiekje als actueel gebruikt.

En dat je ook niet meer kunt achterhalen welk station gebruikt wordt, helpt ook niet echt.

FC5FEFC4-3F9F-4021-9B90-EA2F96DD4A1E.jpeg
 
Hier gaat het om 4 uur eventjes spatteren en daarna zeikt het nog ff na maar het zijn er vrij veel belovend uit eigenlijk. Limburg heeft de grootste lading denk ik en in het noorden is er een wolk die een deel nat sproeit. Het echte werk moet nog beginnen 😄
 
Ik heb al langer het vermoeden dat die site gewoon klakkeloos het verwachte grafiekje als actueel gebruikt.

En dat je ook niet meer kunt achterhalen welk station gebruikt wordt, helpt ook niet echt.

Bekijk bijlage 362476
Voor Limburg vind ik hem sowieso niet top..
 
Tot nu toe trekken de buien nog ten westen van ons. En boven Drenthe wat onweerswolken aan het opbouwen.
wij zitten ten Oosten van de Sallandse Heuvelrug, en die houden soms de zware buien tegen.
 
Ik heb al langer het vermoeden dat die site gewoon klakkeloos het verwachte grafiekje als actueel gebruikt.

En dat je ook niet meer kunt achterhalen welk station gebruikt wordt, helpt ook niet echt.

Bekijk bijlage 362476
Ik vind zelf de app "buienalarm" uitzonderlijk goed in het voorspellen van regen, vooral actueel de komende 2 uur. Soms tot aan de minuut precies. Als er staat over 5 minuten regent het klopt het vaak ook. En sinds ze de radar geüpdatet hebben is er niets meer wat ik nog nodig heb behalve die app. Werkt perfect nauwkeurig en overzichtelijk 😁
 
Ik vind zelf de app "buienalarm" uitzonderlijk goed in het voorspellen van regen, vooral actueel de komende 2 uur. Soms tot aan de minuut precies. Als er staat over 5 minuten regent het klopt het vaak ook. En sinds ze de radar geüpdatet hebben is er niets meer wat ik nog nodig heb behalve die app. Werkt perfect nauwkeurig en overzichtelijk 😁
Klopt voor mij ook, maar updaten doe ik hem niet meer. Bugs, zoals geen notificaties, worden er soms pas na maanden uitgehaald
 
Inderdaad.
want als dit het voor ons was viel het mee.
Als ik het zo bekijk dan hebben we heel veel geluk, wat er nu over limburg en Luxemburg heen gaat word mee genomen met de wind die van het westen komt en naar het zuidoosten toe trekt. Het word een warme rustige klamme kleve zompige zwoele avond. Alsjeblieft voor de mensen die zich getriggerd voelen door deze woorden 😂

voor de mensen die tussen zwolle en Enschede wonen houd je tuintafels maar vast ik zie donkere kleuren en vlekken jullie kant in komen! Geen iedee wat dat betekent maar het oogt drijgend. (Rond 18:00)
 
Laatst bewerkt:
voor de mensen die tussen zwolle en Enschede wonen houd je tuintafels maar vast ik zie donkere kleuren en vlekken jullie kant in komen! Geen iedee wat dat betekent maar het oogt drijgend. (Rond 18:00)
En wat heb je voor Grunn in petto dan Pelleboer?
 
Trouwens nog vergeten te vermelden.

Vanmorgen werd mijn geduld ook nog even aardig op de proef gesteld.
Was iemand voor 30 euro aan blikjes aan het inleveren.
Waarvan de helft ook nog werd geweigerd.

Leuk hoor die blik ellende.
 
Trouwens nog vergeten te vermelden.

Vanmorgen werd mijn geduld ook nog even aardig op de proef gesteld.
Was iemand voor 30 euro aan blikjes aan het inleveren.
Waarvan de helft ook nog werd geweigerd.

Leuk hoor die blik ellende.
Haha, hier ook al een flinke tas vol want gwen spaart ze op die ze in de buurt tegenkomt. Nou ja het houdt wel de buurt schoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Trouwens nog vergeten te vermelden.

Vanmorgen werd mijn geduld ook nog even aardig op de proef gesteld.
Was iemand voor 30 euro aan blikjes aan het inleveren.
Waarvan de helft ook nog werd geweigerd.

Leuk hoor die blik ellende.
Leuk toch? NOT!
Waar gingen de geoffreerde maar afgewezen blikjes heen?
 
Nou ja je kan ervan vinden wat je wil maar hier in de buurt zwerven wekelijks tientallen blikjes rond en veel hangjeugd laat ze slingeren en dat is nu sterk minder geworden valt me op.
Maar ondanks dat blijven er nog diverse op straat liggen maar het scheelt wel.
 
Oh het is niet dat ik het Gwen niet gun hoor. Maar ik kan me wel voorstellen dat Marcel er geen goede zin van kreeg. 30 euro aan blikjes, dat zijn er nogal wat.
 
En wat heb je voor Grunn in petto dan Pelleboer?
Als je gelukt hebt trekt het dus naar het oosten toe, en als je pech hebt dan krijg je als nog een regenwolk over je toeter. Maar als je kijkt naar wat voor wolken er over trekken, dan valt het voor ons wel mee denk ik 😄

IMG_20230709_162311.jpg
sterker nog ik heb nog even lekker buiten gezeten! Het einde van de regenboog heeft mij gevonden. Lekker druppeltjes regen terwijl de zon vrij spel heeft. 🌈
Hé john! De miniaturen werken! 😁
 
Leuk toch? NOT!
Waar gingen de geoffreerde maar afgewezen blikjes heen?
Prullenbak.

En daar hoort het ook thuis.
Dat blik wordt daar centraal uit het afval gehaald. Heel efficient.

Dat wij nu met ze allen opgezadeld worden, met een probleem dat door de jeugd wordt veroorzaakt.
Er is totaal geen handhaving.
En denk je dat de jeugd zo‘n blikje de hele tijd blijft meezeulen?
Nee hoor, dat vliegt nog steeds over straat.

Alleen de dakloze of over ijverige bejaarde ruimt het op als aanvulling op zijn inkomen.

Dus moraal van verhaal. Wees sociaal en gooi je blik tussen de struiken. Dan verdienen de minder bedeelden er ook nog wat aan.
Die dan weer net voor jou staan in de super, met een tas vol blik…….
 
Nou ja je kan ervan vinden wat je wil maar hier in de buurt zwerven wekelijks tientallen blikjes rond en veel hangjeugd laat ze slingeren en dat is nu sterk minder geworden valt me op.
Maar ondanks dat blijven er nog diverse op straat liggen maar het scheelt wel.
Ja, dat wordt opgeruimd door de geldzoekers.
 
Weer update.

De 2e flinke bui.
Wel een goede lektest voor de nieuwe kozijnen.

03BD19F4-EAFC-4553-9341-A2E8777E0D76.jpeg
 
Oh het is niet dat ik het Gwen niet gun hoor. Maar ik kan me wel voorstellen dat Marcel er geen goede zin van kreeg. 30 euro aan blikjes, dat zijn er nogal wat.
Dan laat je toch mensen voor of niet... Ik bedoel dan ga op een rustig moment in een rustige winkel en halverwege even wat mensen voor laten ofzo 😂

Nou ja je kan ervan vinden wat je wil maar hier in de buurt zwerven wekelijks tientallen blikjes rond en veel hangjeugd laat ze slingeren en dat is nu sterk minder geworden valt me op.
Maar ondanks dat blijven er nog diverse op straat liggen maar het scheelt wel.
Dus die raap jij op en levert ze in zoals elke klimaat liefhebber zou doen? 😄 Ik heb er nog geen uit de prullenbak gevist maar van de grond wel. Lever ze gelijk bij de supermarkt 100m verderop in! Heb er 1 keer 1 weg gegooit, had geen zin om voor 15 cent naar de winkel te gaan. Zo kan het ook 😂
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge Rinzo
      Terug
      Bovenaan