Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet zeggen dat ik dat hier ook zie. Laatst iemand met 2 pmd zakken vol.
Dus, ik bedoel te zeggen. Het ‘probleem’ wordt niet aangepakt. Het wegsmijten van blik.
Maar je laat het nu door andere (niet de gemeente) opruimen.
En je zadeld de supermarkten op met een groot logistiek probleem.
Terwijl er voor die logistiek wekelijks een wagen van de kliko dienst rond rijdt.

Maar goed, dat is wat ik van die hele blikjes toestand vind.

En, straks even naar de friture. Moet wel me eigen bord meenemen. Dat is goedkoper……..waanzin!
 
Moet wel me eigen bord meenemen. Dat is goedkoper……..waanzin!
Ja dat is weer bedacht door een ambtenaar vanachter een buro die zelf nooit in de cafetaria komt. Domme regels.

Hier wordt het flink donker in de lucht en het was 31 graden maar momenteel nog maar 24. Rond 6 uur zou het beginnen.
 
Dus die raap jij op en levert ze in zoals elke klimaat liefhebber zou doen?
Nee dat doet mn dochter wel en die levert ze in. Ach ja een extra zakcentje moet je maar denken.
 

Ik ben inmiddels ingegraven en nu maar hopen dat mn hol in de tuin niet vol water gaat lopen:DD
 
Dus, ik bedoel te zeggen. Het ‘probleem’ wordt niet aangepakt. Het wegsmijten van blik.
Maar je laat het nu door andere (niet de gemeente) opruimen.
En je zadeld de supermarkten op met een groot logistiek probleem.
Terwijl er voor die logistiek wekelijks een wagen van de kliko dienst rond rijdt.

Maar goed, dat is wat ik van die hele blikjes toestand vind.

En, straks even naar de friture. Moet wel me eigen bord meenemen. Dat is goedkoper……..waanzin!
Het probleem is groter geworden ik bedoel de jeugd is niet stom. In hun cultuur tegenwoordig strijkt het juist hun eer om blikken op straat te gooien als of ze doneren aan een goed doel. Het word straks niets meer dan een goedde daad in veel mensen hun ogen om het op straat achter te laten.

Maarja er zijn ook speciale prullenbakken waar je je blik en flesjes kan achterlaten voor anderen om ze in te leveren. Het is niets meer dan de cirkel rond maken. In mijn ogen wel goed. We missen alleen de mentaliteit en voldoende plekken om de blik en fles netjes achter te laten. We kunnen er niet om heen dat het gewoon veel gebruikte en duurzame producten zijn. Zonde om op de grote hoop te gooien.

Dit opent meer ruimte voor een nieuw soort maatschappij de vraag is of we er klaar voor zijn. En ontlast het werk van vuilnismannen. We produceren zo veel afval het moet efficiënter. laat "geldjagers" de boel maar sorteren en naar een inleverpunt brengen. Dat kan ook beter die inleverpunten...
 
Nou hier in de buurt geen bak om ze in te gooien hoor dus dat verschilt dan nogal denk ik. Maar goed wij lopen altijd achter in Grunn.
 
Tot nu toe trekken de buien nog ten westen van ons. En boven Drenthe wat onweerswolken aan het opbouwen.
wij zitten ten Oosten van de Sallandse Heuvelrug, en die houden soms de zware buien tegen.
Vanavond horen we de juiste weer condities wel. (Die er geweest zijn...)
 

Ik ben inmiddels ingegraven en nu maar hopen dat mn hol in de tuin niet vol water gaat lopen:DD
Ik heb letterlijk 5 minuten regen gehad en 10 minuten nadruppelen. Het ging nog sneller voorbij dan iemand op de wc met een blaasontsteking
 
Het probleem is groter geworden ik bedoel de jeugd is niet stom. In hun cultuur tegenwoordig strijkt het juist hun eer om blikken op straat te gooien als of ze doneren aan een goed doel. Het word straks niets meer dan een goedde daad in veel mensen hun ogen om het op straat achter te laten.

Maarja er zijn ook speciale prullenbakken waar je je blik en flesjes kan achterlaten voor anderen om ze in te leven. Het is niets meer dan de cirkel rond maken. In mijn ogen wel goed. We missen alleen de mentaliteit en voldoende plekken om de blik en fles netjes achter te laten. We kunnen er niet om heen dat het gewoon veel gebruikte en duurzame producten zijn. Zonde om op de grote hoop te gooien.

Dit opent meer ruimte voor een nieuw soort maatschappij de vraag is of we er klaar voor zijn. En ontlast het werk van vuilnismannen. We produceren zo veel afval het moet efficiënter. laat "geldjagers" de boel maar sorteren en naar een inleverpunt brengen. Dat kan ook beter die inleverpunten...
Oh ja... wie hebben ook al weer de opvoeding verzorgd van die jeugd....?
 
Oh ja... wie hebben ook al weer de opvoeding verzorgd van die jeugd....?
Ik niet 😂 de maatschappij... Een kind heeft 2 ouders maar meerdere mentoren en idolen.
Ongeacht de ouders zullen kinderen hun idealen najagen.
Ik denk niet dat iedere ouder geschikt is om een kind te handelen. Laten ze daar maar een school voor openen. (Gerunned door kinderen)
En hoe wil je een kind nog goed en veilig opvoeden in de digitale tijdperk als deze.
 
Oh ja... wie hebben ook al weer de opvoeding verzorgd van die jeugd....?
Nou dat komt door de genen van de grootouders denk ik want dat hebben ze niet van mij
🤣🤣
 
Nou dat komt door de genen van de grootouders denk ik want dat hebben ze niet van mij
🤣🤣
Pff je kan je niet voorstellen hoe je grootouders geleefd gebben, of hun grootouders, dr gaan maar een stuk of 15 tot 20 generaties terug om je naar de middeleeuwen toe te brengen. Een leven is langer dan je soms denkt 😄

zn wereld maakt je gewoon anders. Hele andere prioriteiten toen...
 
Het probleem is groter geworden ik bedoel de jeugd is niet stom. In hun cultuur tegenwoordig strijkt het juist hun eer om blikken op straat te gooien als of ze doneren aan een goed doel. Het word straks niets meer dan een goedde daad in veel mensen hun ogen om het op straat achter te laten.

Maarja er zijn ook speciale prullenbakken waar je je blik en flesjes kan achterlaten voor anderen om ze in te leveren. Het is niets meer dan de cirkel rond maken. In mijn ogen wel goed. We missen alleen de mentaliteit en voldoende plekken om de blik en fles netjes achter te laten. We kunnen er niet om heen dat het gewoon veel gebruikte en duurzame producten zijn. Zonde om op de grote hoop te gooien.

Dit opent meer ruimte voor een nieuw soort maatschappij de vraag is of we er klaar voor zijn. En ontlast het werk van vuilnismannen. We produceren zo veel afval het moet efficiënter. laat "geldjagers" de boel maar sorteren en naar een inleverpunt brengen. Dat kan ook beter die inleverpunten...
Dat op de grote hoop klopt niet.
Die halen echt alle bruikbaars er nog uit hoor.

Het zou effecienter zijn om alles in de kliko te gooien. Dat wordt het er centraal uitgehaald.
 
Dat op de grote hoop klopt niet.
Die halen echt alle bruikbaars er nog uit hoor.

Het zou effecienter zijn om alles in de kliko te gooien. Dat wordt het er centraal uitgehaald.
Als je van 1 grote hoop kleine hoopjes gaat maken dan gaat er geheid wat slingeren dat wel ja... Zelfde rede waarom ik geen zegeltje spaar bij de supermarkt 😂 die liggen uiteindelijk overal
 
Als je van 1 grote hoop kleine hoopjes gaat maken dan gaat er geheid wat slingeren dat wel ja... Zelfde rede waarom ik geen zegeltje spaar bij de supermarkt 😂 die liggen uiteindelijk overal
Daar zouden ze nog eens 1 app voor moeten maken. Waar je al je spaarsystemen in onder kunt brengen.
Nu heb je 20 pasjes en 10 stempelkaarten en 5 zegelboekjes……

Ik niet hoor. Doe nergens meer aan mee. Wordt er doodmoe van. Saldo hier, sticker daar, zegeltje te weinig……pffffffff
 
Daar zouden ze nog eens 1 app voor moeten maken. Waar je al je spaarsystemen in onder kunt brengen.
Nu heb je 20 pasjes en 10 stempelkaarten en 5 zegelboekjes……

Ik niet hoor. Doe nergens meer aan mee. Wordt er doodmoe van. Saldo hier, sticker daar, zegeltje te weinig……pffffffff
Ik gebruik de jumbo extra pas altijd bij elk ding. Laatst kon ik voor een kleine toeslag 3 messen halen dat maakte me wel erg blij die kon ik goed gebruiken met karteltjes. Maar verder investeer ik er niet in nee. Werd van die moestuinacties wel warm. Dat mogen ze wel met bloemzaden doen voor de insecten en dan heel het jaar door. Dan wil ik mn standaard winkel best ruilen 😂

Mn eerste 2 kinderen zijn nog uit een moestuinactiepotje gekomen
 

Bijlagen

  • 20150707_044815.jpg
    20150707_044815.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Ik zeg alvast avond allemaal.
 
Ik zeg alvast avond allemaal.
Beetje vroeg maar zo kennen we je tenslotte. De zon staat nog te hoog dus ik houd het graag nog even op middag. Ben nog lang niet klaar voor vandaag😂 bijna avond! Alvast een goedde gewenst 🙂
 
Nou hier net de eerste regen en als ik in de lucht kijk dan komt er nog een flinke bak neerslag aan. Wind is ook flink aangetrokken en het rommelt in de lucht.
 
Sterkte daar.
 
Van mij mag het nu met bakken neerkomen want ik zit lekker droog.
 
Paar donderkklappen hier. Nog geen regen. Leuke race weer. En Max en Lando zijn vrienden en hebben wel humor samen.
IMG_3979.jpeg
 
Van mij mag het nu met bakken neerkomen want ik zit lekker droog.
Op 1 of andere manier zit ik me je voor te stellen terwijl je je verstopt in een bankkussenbunker met je laptop, een kop thee, je hondje daar ijverig zit te typen en klikken. En je vrouw die af en toe dr hoofd door de opening steekt om te checken of alles nog oke is en of je nog braaf op het goedde forum zit, ipv op al die andere fora 😜
 
Dus, ik bedoel te zeggen. Het ‘probleem’ wordt niet aangepakt. Het wegsmijten van blik.
Maar je laat het nu door andere (niet de gemeente) opruimen.
En je zadeld de supermarkten op met een groot logistiek probleem.
Terwijl er voor die logistiek wekelijks een wagen van de kliko dienst rond rijdt.

Maar goed, dat is wat ik van die hele blikjes toestand vind.

En, straks even naar de friture. Moet wel me eigen bord meenemen. Dat is goedkoper……..waanzin!
Hier in mijn buurt de bijlmermeer daar krijgen we last van een soort oosteuropese gelukzoekers die slopen de vuilnisbakken voor het statiegeld en gooien de zakjes met hondenpoep zo weer op straat.
Deze mensen zorgen voor een noemenswaardige vergroting van de hoeveelheid zwerfvuil om ons heen.
 
Het leek even droog te blijven vanavond maar de voorspelling is wel dat er rond een uur of 8 wolken gaan ontstaan in belgie wat zich verder ontwikkeld naar het noorden toe. Mn plantjes laat ik vandaag nog lekker binnen! Ik was al bijna bang dat ik nog bij moest sproeien vanavond.
 
Inmiddels staan de straten blank.

Mooie etappe in de Tour en weer knabbelt Pogacar een flink aantal seconden af van de achterstand.
 
Hier is de rust wedergekeerd. Voorzichtig zonnetje erbij.
Gelukkig geen extremen hier.
 
Het is nu 22 graden terwijl het om 2 uur nog 31 was dus dit is lekker zo.
 
Kijk dan NIET in de lucht! Een rustig buitje is namelijk veel beter.😀
Ik ben nieuwsgierig Ben en wil graag weten wat er nog gaat komen en de donder zorgt er wel weer voor dat je weet wat er buiten speelt.
 
Hier is de rust wedergekeerd. Voorzichtig zonnetje erbij.
Gelukkig geen extremen hier.
Hier viel het echt erg mee maar dat zullen de mensen waar de straten blank stonden niet zeggen ben ik bang.
Ik denk dat hier in de wijk ook weer de nodige kelders water hebben gemaakt :-(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Ice78: ik werkt voorheen met filterwatten waar het water overheen liep. Ook rond 1cm dik
      Terug
      Bovenaan