Hier is het ook weer droog maar er gaat straks nog het nodige komen en vanaf 04.00 zal het echt droog blijven.
Temp is nu 22 graden dus prima zo voor nu.
Temp is nu 22 graden dus prima zo voor nu.
Das lief van je John! Zal de ramen even weer op kiepstand zetten.Avond Thea. Ik lees dat je water voor de tuin nodig hebt dus ik zal verzoeken om vanaf hier over Emmen te trekken. Tja we delen graag he met onze "buren"
Wij zijn u zeer erkentelijk voor het water wat wij hebben mogen ontvangen want ook daar heeft Hellendoorn en omgeving vast een rol in gespeeld😉Onweer was heel erg ver weg te horen richting ons zendingsgebied Groningen
Hier ging een ware rivier door de straat. En dat was de vorige keer niet zo.Hier viel het echt erg mee maar dat zullen de mensen waar de straten blank stonden niet zeggen ben ik bang.
Ik denk dat hier in de wijk ook weer de nodige kelders water hebben gemaakt :-(
Geleenbeek loopt hier achterlangs. Misschien dat ik morgen die kant op loop. Eens kijken of hij weer buiten zijn oevers stroomt.Hier ging een ware rivier door de straat. En dat was de vorige keer niet zo.
Maar ik heb net een avond wandeling gemaakt. En het water was afkomstig uit de straat hierachter. Het ging zo de bocht om, onze straat in.
Oorzaak, heel veel kolken die verstopt zitten met zand en rommel van de lindenbomen.
Ook nog een stukje langs de geleenbeek gelopen. Die ontspringt hier vlakbij.
Daar stroomde ook aardig wat water doorheen.
Maar de waterbuffers waren nog leeg. Dus het is niet teveel geweest.
Hier de Party Pooper van de dag. Men zegt dat dit groeizaam weer is voor gras.Hier hebben we een paar flinke buien gehad
Bij de schwienswei komen de geleenbeek en rode beek tezamen.Geleenbeek loopt hier achterlangs. Misschien dat ik morgen die kant op loop. Eens kijken of hij weer buiten zijn oevers stroomt.
Hier ook kolken/putten waar het water op bleef staan. De lindebomen ruiken nog steeds!
Weetje: de Geleenbeek noemen we ook wel keutelebeek. Er komt tot op de dag van vandaag bij mijn weten nog steeds overstort op uit als de riolering het niet meer aan kan.
Toch altijd weer een mooi moment Edwin voor beidenIk heb mijn stephanietje omhelst vandaag.
Die helemaal na zolang niet weten toch naar papas voetschreden ding doet.
I love the sunshine rivers and trees
Klopt helemaal.Bij de schwienswei komen de geleenbeek en rode beek tezamen.
Het is waar dat er bij hevige regenval ook rioolwater in komt.
De oude rioolwaterzuivering heerlen loosde daar ook op.
Maar die is nu in onbruik.
Vlakbij de weltervijver is er ook een grote riool overstort vanuit heerlen centrum
Deze heeft een hele grote kelder. Pas als die vol is, dan komt het eruit.
Maar dan is het rioolwater inmiddels ook al zeer sterk verdund.
Moge Nicole en pas maar op want Marcel gaat er nu opletten of er ook iemand loopt met een hondje in een handtas😉Klopt helemaal.
Daar waar de beken samenkomen, langs de Millenerweg, voor Parkbos Millen, loop ik met regelmaat.
Dit punt ligt ook tegen de grens met Duitsland aan. Bij Millen.
Hier ligt tegenwoordig ook zo’n kelder.Begin Schwienswei zeg maar.
Hahaha die loopt er wel, nou ja soort van handtas dus. Maar daar zit iets zwarts in en de mijne is choco bruinMoge Nicole en pas maar op want Marcel gaat er nu opletten of er ook iemand loopt met een hondje in een handtas😉
Haha, nou hier loopt een vrouw met 2 boomers en 1 zit in een wandelwagentje van een kind. Het beestje is 12 en loopt soms moeilijk.Hahaha die loopt er wel, nou ja soort van handtas dus. Maar daar zit iets zwarts in en de mijne is choco bruin
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.