Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is het ook weer droog maar er gaat straks nog het nodige komen en vanaf 04.00 zal het echt droog blijven.
Temp is nu 22 graden dus prima zo voor nu.
 
Het is hier zo donker nu dat de straatlantaarns aangaan dus het barst zo weer los.
 
Hier ouwe lullen regen, paar druppels dus 😆
Goedenavond trouwens.
Genoten van F1 en de Tour.
 
Avond Tom en de Tour was een leuk slot. Hier hebben we een paar flinke buien gehad dus de tuin is voorzien maar er wordt nog meer verwacht.
 
Avond. Hier wel een bui overheen getrokken maar nauwelijks genoeg regen voor de zeer droge tuin.
Nu de ramen opengezet voor een beetje frisse lucht.
 
Avond Thea. Ik lees dat je water voor de tuin nodig hebt dus ik zal verzoeken om vanaf hier over Emmen te trekken. Tja we delen graag he met onze "buren":DD
 
Avond Thea. Ik lees dat je water voor de tuin nodig hebt dus ik zal verzoeken om vanaf hier over Emmen te trekken. Tja we delen graag he met onze "buren":DD
Das lief van je John! Zal de ramen even weer op kiepstand zetten.
 
Avond. 2 buien, 9,6mm gemeten door de sensor. En geen hagelsteen gezien.
 
Wij zijn niet zo bang. Dreigen? We halen onze schouders er voor op. We hebben gewoon besloten af te zien van onweer, regen, hagel en stormwinden. Niks oranje, we houden het bij groen. Zo is dat!

(Er zijn hier, zo gauw ik ze kon tellen, een druppel of drie water gevallen. Onweer was heel erg ver weg te horen richting ons zendingsgebied Groningen.)
 
Onweer was heel erg ver weg te horen richting ons zendingsgebied Groningen
Wij zijn u zeer erkentelijk voor het water wat wij hebben mogen ontvangen want ook daar heeft Hellendoorn en omgeving vast een rol in gespeeld:DD😉
 
Hier viel het echt erg mee maar dat zullen de mensen waar de straten blank stonden niet zeggen ben ik bang.
Ik denk dat hier in de wijk ook weer de nodige kelders water hebben gemaakt :-(
Hier ging een ware rivier door de straat. En dat was de vorige keer niet zo.

Maar ik heb net een avond wandeling gemaakt. En het water was afkomstig uit de straat hierachter. Het ging zo de bocht om, onze straat in.
Oorzaak, heel veel kolken die verstopt zitten met zand en rommel van de lindenbomen.

Ook nog een stukje langs de geleenbeek gelopen. Die ontspringt hier vlakbij.
Daar stroomde ook aardig wat water doorheen.
Maar de waterbuffers waren nog leeg. Dus het is niet teveel geweest.
 
Ondertussen is het hier nogsteeds droog maar wat een broei weer 🥵 al mn aquariums water gewisseld visjes blij, het water van nn babyvissen voelde ook nog vrij koel al zijn mn aquariums nu 27 graden 😯 heb de lampen maar uit gedaan. Dan maar wat minder licht voor de plantjes. Maar 3 keer een waterballet van gemaakt. Mn houte voer is zo blij. En mn katten zijn ook weer helemaal onthaard. Wat een bos kwam er van ze af zeg... Nu hopen dat het weer iets meer haarvrij is de komende dagen want ik stik er in
 
Hier ging een ware rivier door de straat. En dat was de vorige keer niet zo.

Maar ik heb net een avond wandeling gemaakt. En het water was afkomstig uit de straat hierachter. Het ging zo de bocht om, onze straat in.
Oorzaak, heel veel kolken die verstopt zitten met zand en rommel van de lindenbomen.

Ook nog een stukje langs de geleenbeek gelopen. Die ontspringt hier vlakbij.
Daar stroomde ook aardig wat water doorheen.
Maar de waterbuffers waren nog leeg. Dus het is niet teveel geweest.
Geleenbeek loopt hier achterlangs. Misschien dat ik morgen die kant op loop. Eens kijken of hij weer buiten zijn oevers stroomt.
Hier ook kolken/putten waar het water op bleef staan. De lindebomen ruiken nog steeds!

Weetje: de Geleenbeek noemen we ook wel keutelebeek. Er komt tot op de dag van vandaag bij mijn weten nog steeds overstort op uit als de riolering het niet meer aan kan.
 
Ik heb mijn stephanietje omhelst vandaag.
Die helemaal na zolang niet weten toch naar papas voetschreden ding doet.
I love the sunshine rivers and trees
 
And yah provide all hour wants and needs.
Who knows releave me gone
 
R
 

Bijlagen

  • 20230709_225329.mp4
    115.3 MB
Geleenbeek loopt hier achterlangs. Misschien dat ik morgen die kant op loop. Eens kijken of hij weer buiten zijn oevers stroomt.
Hier ook kolken/putten waar het water op bleef staan. De lindebomen ruiken nog steeds!

Weetje: de Geleenbeek noemen we ook wel keutelebeek. Er komt tot op de dag van vandaag bij mijn weten nog steeds overstort op uit als de riolering het niet meer aan kan.
Bij de schwienswei komen de geleenbeek en rode beek tezamen.

Het is waar dat er bij hevige regenval ook rioolwater in komt.
De oude rioolwaterzuivering heerlen loosde daar ook op.
Maar die is nu in onbruik.
Vlakbij de weltervijver is er ook een grote riool overstort vanuit heerlen centrum
Deze heeft een hele grote kelder. Pas als die vol is, dan komt het eruit.
Maar dan is het rioolwater inmiddels ook al zeer sterk verdund.
 
Gelukkig maar dat het dan sterk verdund is dan wordt je er vast minder ziek door.
 
Ik heb mijn stephanietje omhelst vandaag.
Die helemaal na zolang niet weten toch naar papas voetschreden ding doet.
I love the sunshine rivers and trees
Toch altijd weer een mooi moment Edwin voor beiden:thumbs:

Moge allemaal.
 
Goedemorgen deze morgen.
Vandaag heerlijk weer om weer wat te doen.
 
Moge Tom en Corne.
 
Bij de schwienswei komen de geleenbeek en rode beek tezamen.

Het is waar dat er bij hevige regenval ook rioolwater in komt.
De oude rioolwaterzuivering heerlen loosde daar ook op.
Maar die is nu in onbruik.
Vlakbij de weltervijver is er ook een grote riool overstort vanuit heerlen centrum
Deze heeft een hele grote kelder. Pas als die vol is, dan komt het eruit.
Maar dan is het rioolwater inmiddels ook al zeer sterk verdund.
Klopt helemaal.
Daar waar de beken samenkomen, langs de Millenerweg, voor Parkbos Millen, loop ik met regelmaat.
Dit punt ligt ook tegen de grens met Duitsland aan. Bij Millen.

Hier ligt tegenwoordig ook zo’n kelder.Begin Schwienswei zeg maar.
 
Klopt helemaal.
Daar waar de beken samenkomen, langs de Millenerweg, voor Parkbos Millen, loop ik met regelmaat.
Dit punt ligt ook tegen de grens met Duitsland aan. Bij Millen.

Hier ligt tegenwoordig ook zo’n kelder.Begin Schwienswei zeg maar.
Moge Nicole en pas maar op want Marcel gaat er nu opletten of er ook iemand loopt met een hondje in een handtas:DD😉
 
Moge Nicole en pas maar op want Marcel gaat er nu opletten of er ook iemand loopt met een hondje in een handtas:DD😉
Hahaha die loopt er wel, nou ja soort van handtas dus. Maar daar zit iets zwarts in en de mijne is choco bruin
 
Hahaha die loopt er wel, nou ja soort van handtas dus. Maar daar zit iets zwarts in en de mijne is choco bruin
Haha, nou hier loopt een vrouw met 2 boomers en 1 zit in een wandelwagentje van een kind. Het beestje is 12 en loopt soms moeilijk.
Maar ja het is en blijft toch wel bijzonder om het te zien want dat beestje kijkt je aan zo van wat een leven heb ik he🤣
 
Aloha Annemarie.
 
Moge JW en qua regen viel het gister best mee hoor. Twee fikse buien maar dat was het dan wel.
 
Nou Mark gaat de politiek verlaten en ik denk dat dit voor ons land een aderlating is en dan met name in Europa. Ik zie geen opvolger met dezelfde capaciteiten die ons land in Europa kan vertegenwoordigen maar goed ik lig er ook geen seconde wakker van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Ice78: 70cm afknippen dan uitspoelen onder de kraan ….. best wel een werkje
      • Leuk
      Waarderingen: Friesian
      Terug
      Bovenaan