Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen.
 
Goeeeedemorgen
 
Moge Corne en Albert.
 
Mogge John.
 
Goeiesmorgens.
 
Ontbijtje gehad. Hobby-matig bezig geweest al bij mn kikkertuin. 18graden buiten en bewolkt. voorlopig weinig plannen om nog erg actief ergens mee bezig te zijn vandaag.
 
Hier is het zonnig momenteel.
Ik hoop dat de kozijnen achter snel droog worden. Want ik wil nog wat kitten daar.
Meer preventief. Want het lekt nog niet. Maar het is ook weer niet helemaal top.

Voor de rest weinig op het programma. Wil een beetje leuke dingen doen vandaag.

Ik wil nog even naar de praxis en pets place.
Heb nog een vogelhuis wat opgehangen moet worden. En een insectenhotel.
Verder wil ik voor de eekhoorns nog een voederhuisje ophangen.
 
Moge binnenkomers en hier geen zon meer maar wel donkere wolken.
 
Koffietijd, en F3 sprintrace kijken op F1 tv. Laat de dames maar ff voetballen aan de andere kant vd aardbol, of Pannenkoek(voor degene die nog steeds denkt dat de aarde plat is).
 
Ik ga de Fusion maar ff verversen.
 
Goedemorgen vanuit een regenachtig Andijk
:koffie:
 
Moge Jaap en hier even weer zonnig maar ja ze voorspellen wel regen.
 
Morgen.....kan nog net, beutje uitgeslapen.....🙂
 
:DD:DD Goedemiddag alvast dan.....😊
 
Het draait allemaal om de centen en veel geld wordt uitgegeven aan onzinnige zaken en op dit soort belangrijke zorg wordt bezuinigd.
Tja, het is niet eerlijk verdeeld en dat zal het ook nooit worden denk ik want het merendeel van de mensen vult eerst zn eigen zakken en ziet de medemens vaak niet staan.
Er gaat gruwelijk veel geld om in de zorg. Maar het beland in de verkeerde zakken.
Allemaal aparte bv’s.
En om maar te zwijgen over die zzp constructies.

Zorg moet naar de staat. En iedereen betaald premie aan de staat. Weg met die verzekeraars.
Iedereen recht op basiszorg.

En als je daar te goed voor voelt (lees de ballen) dan kun je een aparte private verzekering afsluiten voor je prive kliniekje.

Maar goed, het is hier een vissen forum. Dus we houden maar weer op.

Maar ik zorg tzt wel dat ik een buisje cyaankali (of iets beters) achter de hand hebt.
Want zo aan mijn einde komen, nee dat echt niet.
We hebben te lang gestemd op diegene die meenden dat het goed zou zijn dat ons land gewijzigd zou worden in de FA Nederland N.V. We vergeten zo snel en laten ons leiden door beloftes die zelden nagekomen worden. Wie weet nu nog dat ene Hans Hoogervorst, ook VVD, op 1 januari 2006 een heel nieuw zorgstelstel bracht. Compleet met veel beloftes o.a. dat de zorg niet duurder zou worden, eerder voordeliger door de marktwerking. We weten inmiddels wat er van terecht is gekomen.

Desondanks wens ik jullie allemaal een fijne dag toe!
 
Triest verhaal Nicole als je zoiets meemaakt in de directe omgeving kan ik me voorstellen dat je boos bent....😡

Avond trouwens allemaal, hier vanmiddag/avond lekker ontspannen aan de auto gesleuteld en netjes gemaakt, wel nog wat gezien wat moet gebeuren maar had de onderdelen niet, maar eens een andere keer doen.😉
Kan jij nog sleutelen aan een auto? Met al die computergestuurde onderdelen waar weinig aan te sleutelen valt?
 
Nou fijn weer zeg, ik zit op SBS een serie te kijken over een dierentuin en ja dan gaan ze een tapir laten inslapen.
Ik kan daar helemaal niet tegen dus maar snel overgeschakeld.
 
Net genoeg licht om een phalaenopsis in leven te houden en te laten bloeien :DD
Onlangs zag ik op TV iets leuks aangaande orchideeën. Dat er bijvoorbeeld gigantisch veel soorten zijn wisten we al maar dat deze bloemen ook heel ver zijn in de binding tussen de flora en fauna wereld. Zo heeft jouw Phalaenopsis een "tong" die op een mot lijkt waar ook de naam vandaan komt. Maar dat kan nog verder gaan. Zo kan de Dendrobium sinense orchidee mannetjes bijen lokken door een geur te verspreiden aantrekkelijk voor deze beestjes waardoor er dus bestuiving plaats kan vinden. De "tong" van deze bloem lijkt daarnaast ook weer op een bij dicht bij het hart van de bloem waar de bestuiving moet plaatsvinden. Wat maakt dat in ieder geval mijn besef over planten steeds verder komt. Zeker het geen "domme" levende wezens zijn en waar wij heel veel nog niet over weten!
 
Onlangs zag ik op TV iets leuks aangaande orchideeën. Dat er bijvoorbeeld gigantisch veel soorten zijn wisten we al maar dat deze bloemen ook heel ver zijn in de binding tussen de flora en fauna wereld. Zo heeft jouw Phalaenopsis een "tong" die op een mot lijkt waar ook de naam vandaan komt. Maar dat kan nog verder gaan. Zo kan de Dendrobium sinense orchidee mannetjes bijen lokken door een geur te verspreiden aantrekkelijk voor deze beestjes waardoor er dus bestuiving plaats kan vinden. De "tong" van deze bloem lijkt daarnaast ook weer op een bij dicht bij het hart van de bloem waar de bestuiving moet plaatsvinden. Wat maakt dat in ieder geval mijn besef over planten steeds verder komt. Zeker het geen "domme" levende wezens zijn en waar wij heel veel nog niet over weten!
Hydnophytum mosleyanum, ik moest de spelling toch even opzoeken, vind ik ook zo'n mooi voorbeeld waar plant en dier van elkaar afhankelijk zijn. Tijdens de periode dat ik zo intensief met orchideeën bezig was, had ik veel contact met iemand die afstudeerde aan de universiteit Wageningen. Ze deed onderzoek naar het afweersysteem van planten en gebruikte daar koolwitjes voor. Na zoveel jaren zijn me de details echt ontgaan maar het is heel boeiende materie.
 
Hebben er hier nog mensen problemen met de stoelgang want dan heb ik hier een goede tip:


Let er wel op dat je op tijd de batterijen verwisseld🤣🤣🤣
 
Dat filmpje liet Erik me zojuist zien….😀 Ik ben dat niet nodig.. ik kan mn keutel prima kwijt…. In letterlijke zin, maar ook figuurlijk…:oopss:
 
Hebben er hier nog mensen problemen met de stoelgang want dan heb ik hier een goede tip:


Let er wel op dat je op tijd de batterijen verwisseld🤣🤣🤣
Oh... daar moeten dus die vibrators geplaatst worden. Kijk, daar heb ik weer wat geleerd!
 
Kan jij nog sleutelen aan een auto? Met al die computergestuurde onderdelen waar weinig aan te sleutelen valt?
Ik heb ook wat oudere auto's waar nog aan te sleutelen valt , een Lotus Elise van 23 jaar oud en een Subaru WRX STI van 20 jaar.😉
 
Middag, heb er 2 naar t werk gestuurd. En ik heb de dweil aan de stok gedaan om de gang, keuken/kamer te dweilen. Klaar mee met de huisklusjes voor dit weekend.
 
Middag Albert.
 
Oh... daar moeten dus die vibrators geplaatst worden. Kijk, daar heb ik weer wat geleerd!
Gratis tip: gebruik Varta baterijen want die gaan langer mee🤣
 
Avond allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: de zonaabidders gaan maar op vakantie als ze de warmte zoeken
      • Leuk
      Waarderingen: BlupGup
      Terug
      Bovenaan