Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag Albert en ik heb de bakken al ververst hier en morgen nog de Fusion.
 
Middag John. Alweer klaar hier. Tjonge de zon komt erdoor em de temperatuur schiet gelijk naar bijna 22 graden. T is vochtig buiten En benauwd.

IMG_2760.jpeg
 
Ja hier net zo Albert en het is inderdaad benauwd en klammig. Tot nu toe weinig neerslag hier maar ja de dag is nog niet om.
 
Middag John. Alweer klaar hier. Tjonge de zon komt erdoor em de temperatuur schiet gelijk naar bijna 22 graden. T is vochtig buiten En benauwd.

Bekijk bijlage 363346
En dan om de haverklap hoosbuien. En tussendoor te kort droog om fatsoenlijk een hond uit te laten.

Als ik de buienradar zie wordt het straks toch droger. Ik heb al zoveel stortbuien op mijn kop gehad deze week!
 
Middag Nicole en hier nog steeds droog.
 
1 buitje gehad hier om 12:15 toen ik naar huis ging. Nu 24 graden en droog.. komt wel wat aan later vanmiddag als buienradar klopt.

eerst maar eens ff naar moeders paar boodschappen brengen en koppie thee doen.
 
Nog een weekje werken, volgende week donderdagmiddag begint mn vakantie.
we gaan de 11e richting het Gardameer, je weet wel… van die hagelstenen en dikke onweersbuien.
gister even een mailtje gestuurd naar het appartementencomplex waar wij verblijven.

kreeg dit antwoord terug:
we had bad weather with hailstorm and strong wind, but the situation is completely recovered now. The temperature is mild and the weather forecast do not foresee bad weather.
Part of our earlier post has been dropped:

But this message applies from now until your receipt. Probably Dutchmen, especially the wise men from the East attract considerable hailstones.

Fijne vakantie gewenst!
 
Laatst bewerkt:
Avond allemaal.
 
Goedenavond.

Hier is het nu ook eindelijk droog. Hele dag regen.

Vandaag evaluatie gesprek gehad. Heb nu vast contract.
Ook gelijk aan gegeven dat ik toch al eerder naar 36 uur wil (1 dag in de 2 weken vrij).
Dat was al afgesproken voor over een jaar. Met behoud salaris.
Maar als nu ik het nu eerder wil, dan wel eerst correctie salaris en over een jaar weer volledig salaris.
Maar ze komen er binnenkort op terug. Dus ben benieuwd.
 
Avond Marcel en mooi dat je een vast contract hebt.

Hier is het zover ik weet droog geweest en met de zon nog best benauwd. Wordt dus tijd voor wat afkoeling maar dat staat voor na het weekend op de planning zag ik😉
 
Hoor net op de tv de ophef over dat supers naast de winkel een tabakszaak gaan beginnen omdat ze vanaf volgend jaar geen rookwaren meer mogen verkopen.
Man, man , man waar bemoeit de overheid zich eigenlijk mee en laat iedereen doen waar ie zin in heeft.
En ja, het is vast niet gezond maar ook alcohol niet en dat geeft minimaal net zoveel ellende en vele doden in het verkeer dus ga dat dan ook verbieden.
Maar ja, zolang we nog een snack kunnen eten hoor je mij verder niet😉
 
Hoor net op de tv de ophef over dat supers naast de winkel een tabakszaak gaan beginnen omdat ze vanaf volgend jaar geen rookwaren meer mogen verkopen.
Man, man , man waar bemoeit de overheid zich eigenlijk mee en laat iedereen doen waar ie zin in heeft.
En ja, het is vast niet gezond maar ook alcohol niet en dat geeft minimaal net zoveel ellende en vele doden in het verkeer dus ga dat dan ook verbieden.
Maar ja, zolang we nog een snack kunnen eten hoor je mij verder niet😉
Hier gaan de mensen voor hun rookwaar gewoon even de grens over. Veel goedkoper schijnt het daar te zijn. Meer in de pot voor minder geld leerde ik van een buuf.
 
Hier gaan de mensen voor hun rookwaar gewoon even de grens over. Veel goedkoper schijnt het daar te zijn. Meer in de pot voor minder geld leerde ik van een buuf.
Ja geef ze eens ongelijk en als het bij de super niet meer te koop is dan haalt men wel een voorraadje bij de sigarettenboer of de pomp. Iemand die rookt hou je op deze manier niet tegen denk ik.
Maar ja de bemoeizucht van de overheid is veel te groot tegenwoordig en alles moet gezonder maar ik denk dat je dat de mensen zelf moet laten bepalen.
Ik hoef geen suikervrije cola want dat is niet te drinken maar ja als er suiker inzit dan moet je maar een suikerbelasting gaan betalen. Het is van de zotte maar goed.
 
Avond. Even de wandeling gedaan. Best wel zweten nog bij 23,5 en zon.
 
Ja geef ze eens ongelijk en als het bij de super niet meer te koop is dan haalt men wel een voorraadje bij de sigarettenboer of de pomp. Iemand die rookt hou je op deze manier niet tegen denk ik.
Maar ja de bemoeizucht van de overheid is veel te groot tegenwoordig en alles moet gezonder maar ik denk dat je dat de mensen zelf moet laten bepalen.
Ik hoef geen suikervrije cola want dat is niet te drinken maar ja als er suiker inzit dan moet je maar een suikerbelasting gaan betalen. Het is van de zotte maar goed.
Ja John, geef je gelijk. Hoorde van iemand die bij een e-sigarettenshop werkt dat ze in de toekomst geen webwinkels mogen hebben. Afbeeldingen mogen al langer niet in die webshops. Sowieso krijgen ze momenteel al maandelijks fysieke controle.
De ramen van de zaak, inclusief die van de deur zijn helemaal geblindeerd. Toen ik daar een tijd terug naar binnen ging kreeg ik het gevoel dat ik iets illegaals deed, iets wat niet gezien mag worden. Dat laatste is het ook. denk ik.

Suikertax, krijg er een zure smaak van in mijn mond 😉


Avond. Even de wandeling gedaan. Best wel zweten nog bij 23,5 en zon.
Ja Albert, uurtje geleden 40 minuten buiten met de woefkes. Was de straat nog niet uit, voelde ik al een zweetdruppel. Benauwd na al die regen vandaag, dat zonnetje. Staat wel vriendelijker dan vanmiddag.
 
Nog een aantal jaren en wij horen bij de ouderen. Dit staat ons te wachten:

 
Ja John, geef je gelijk. Hoorde van iemand die bij een e-sigarettenshop werkt dat ze in de toekomst geen webwinkels mogen hebben. Afbeeldingen mogen al langer niet in die webshops. Sowieso krijgen ze momenteel al maandelijks fysieke controle.
De ramen van de zaak, inclusief die van de deur zijn helemaal geblindeerd.
Dat is hier net zo en als je er langskomt dan lijkt het inderdaad iets wat ze liever niet in de winkelstraat willen hebben en het oogt inderdaad enigszins illegaal. Hier ken ik een verkoper in die zaak redelijk want die is ook klant bij Frits Kuiper en er staat een aquarium dus daar praat ik regelmatig even mee maar ook voor hun wordt het niet leuker.

We moeten weer terug naar leven en laten leven.
 
Nog een aantal jaren en wij horen bij de ouderen. Dit staat ons te wachten:

Triest Ben en over 15 jaar krijg ik ook AOW en staat er alvast een rollator in de gang. Maar goed we moeten er maar niet teveel nu al bij nadenken want anders gaan we straks nog wensen om niet oud te hoeven worden met zorg.
 
Het is toch dieptriest!

Rutte en zijn graaiers hebben het weer mooi voor elkaar.

Marcel, ik heb het artikel vluchtig gelezen en kan alleen maar zeggen dat ik het herken, heel erg goed herken. Ik ga hieronder mijn gal spugen. Over de tijd van nu. Het gaat en kan alleen nog maar slechter worden.

Het is echt om te janken.

Hoe slechter het met mijn moeder ging, hoe slechter ook de zorg werd, zonder het personeel aan te willen vallen. Men kon haar de zorg niet bieden die ze zo hard nodig had in het woonzorgcentrum.

Met oa de nodige valpartijen tot gevolg. Omdat ze aan haar lot werd overgelaten, er teveel van haar gevraagd werd (geen tijd of verkeerde inschattingen gemaakt door personeel) of simpelweg omdat er fouten werden gemaakt (rolstoel bv niet op de rem gezet). Natuurlijk was ze oud en op maar haar laatste half jaar is mensonterend geweest hierdoor. En waarschijnlijk al langer want mijn moeder klaagde nooit ergens over, ook niet tegenover ons.

Het zit hem ook in "kleine" dingen. Iemand 40 minuten op de WC laten zitten, zit er zelf eens zo lang. En dan met zo'n fragiel en broos lijf. Mensen gaan dan toch proberen er zelf vanaf te komen en dat brengt weer het risico met zich mee dat er gevallen wordt. En ze was zo enorm bang om te weer te vallen.

Door alle valpartijen was ze, en dat meen ik letterlijk, over haar heel lijf paars, geel en groen. Van de voor en de achterkant.

Ik kan je schrijnende details beschrijven, dat laat ik hier, want ik loop nu al genoeg mijn gal te spugen.
Nogmaals, niet wijzend naar het personeel. Die rennen zich de kont onder het lijf uit.
 
Het draait allemaal om de centen en veel geld wordt uitgegeven aan onzinnige zaken en op dit soort belangrijke zorg wordt bezuinigd.
Tja, het is niet eerlijk verdeeld en dat zal het ook nooit worden denk ik want het merendeel van de mensen vult eerst zn eigen zakken en ziet de medemens vaak niet staan.
 
Marcel, ik heb het artikel vluchtig gelezen en kan alleen maar zeggen dat ik het herken, heel erg goed herken. Ik ga hieronder mijn gal spugen. Over de tijd van nu. Het gaat en kan alleen nog maar slechter worden.

Het is echt om te janken.

Hoe slechter het met mijn moeder ging, hoe slechter ook de zorg werd, zonder het personeel aan te willen vallen. Men kon haar de zorg niet bieden die ze zo hard nodig had in het woonzorgcentrum.

Met oa de nodige valpartijen tot gevolg. Omdat ze aan haar lot werd overgelaten, er teveel van haar gevraagd werd (geen tijd of verkeerde inschattingen gemaakt door personeel) of simpelweg omdat er fouten werden gemaakt (rolstoel bv niet op de rem gezet). Natuurlijk was ze oud en op maar haar laatste half jaar is mensonterend geweest hierdoor. En waarschijnlijk al langer want mijn moeder klaagde nooit ergens over, ook niet tegenover ons.

Het zit hem ook in "kleine" dingen. Iemand 40 minuten op de WC laten zitten, zit er zelf eens zo lang. En dan met zo'n fragiel en broos lijf. Mensen gaan dan toch proberen er zelf vanaf te komen en dat brengt weer het risico met zich mee dat er gevallen wordt. En ze was zo enorm bang om te weer te vallen.

Door alle valpartijen was ze, en dat meen ik letterlijk, over haar heel lijf paars, geel en groen. Van de voor en de achterkant.

Ik kan je schrijnende details beschrijven, dat laat ik hier, want ik loop nu al genoeg mijn gal te spugen.
Nogmaals, niet wijzend naar het personeel. Die rennen zich de kont onder het lijf uit.
Er gaat gruwelijk veel geld om in de zorg. Maar het beland in de verkeerde zakken.
Allemaal aparte bv’s.
En om maar te zwijgen over die zzp constructies.

Zorg moet naar de staat. En iedereen betaald premie aan de staat. Weg met die verzekeraars.
Iedereen recht op basiszorg.

En als je daar te goed voor voelt (lees de ballen) dan kun je een aparte private verzekering afsluiten voor je prive kliniekje.

Maar goed, het is hier een vissen forum. Dus we houden maar weer op.

Maar ik zorg tzt wel dat ik een buisje cyaankali (of iets beters) achter de hand hebt.
Want zo aan mijn einde komen, nee dat echt niet.
 
Triest verhaal Nicole als je zoiets meemaakt in de directe omgeving kan ik me voorstellen dat je boos bent....😡

Avond trouwens allemaal, hier vanmiddag/avond lekker ontspannen aan de auto gesleuteld en netjes gemaakt, wel nog wat gezien wat moet gebeuren maar had de onderdelen niet, maar eens een andere keer doen.😉
 
Avond, raam en deur nog lekker tegen elkaar open hierzo. Lekker ventileren.
 
Ik herken wel delen van het verhaal mbt ouderenzorg, ook omdat onze 91jr moeder in een complex woont met 24u zorg. Ze begint wat meer last te krijgen van incontinentie, en dan vooral gedurende de nacht. Ze hadden het vd zorg al over een verblijfscatheter. Maar daar zijn we niet zo voor als kinderen. Ook omdat ze nogal gevoelig is voor blaasontsteking, en daar heb je dan meer kans op. Zolang het nog met goed inco-materiaal kan houden we het daar op.
 
Maar ik zorg tzt wel dat ik een buisje cyaankali (of iets beters) achter de hand hebt.
Want zo aan mijn einde komen, nee dat echt niet.
Mijn gedachte Marcel. Ik heb meer dan genoeg gezien.
 
Avond, raam en deur nog lekker tegen elkaar open hierzo. Lekker ventileren.
Hier zojuist alles dicht gemaakt. Veel te klef buiten.
A/C staat hier op drogen.

Nu​

Temperatuur19,1°C
Gevoelstemperatuur19,1°C
Grondtemperatuur19,1°C
Regen0,6 mm
Zonintensiteit13 W/m2
Luchtdruk1009 hPa
i
Luchtvochtigheid 95%
Windkracht2 Bft
i
WindrichtingZW
i
Windstoten17 km/u
i
Zicht20,8 km
Laatste meting21:00
 
Hier zojuist alles dicht gemaakt. Veel te klef buiten.
A/C staat hier op drogen.

Nu​

Temperatuur19,1°C
Gevoelstemperatuur19,1°C
Grondtemperatuur19,1°C
Regen0,6 mm
Zonintensiteit13 W/m2
Luchtdruk1009 hPa
i
Luchtvochtigheid95%
Windkracht2 Bft
i
WindrichtingZW
i
Windstoten17 km/u
i
Zicht20,8 km
Laatste meting21:00
Het is inderdaad erg benauwd. Ik heb de boel ook dicht ondanks dat het lekker zou zijn een raam open te zetten, voor de frisse lucht.
Ik heb net nog op mijn rondje moeten "hollen" om op tijd thuis te zijn om de volgende stortbui voor te blijven. Missie geslaagd!
 
Ook goedenacht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: de zonaabidders gaan maar op vakantie als ze de warmte zoeken
      • Leuk
      Waarderingen: BlupGup
      Terug
      Bovenaan