Middag Albert en ik heb de bakken al ververst hier en morgen nog de Fusion.
En dan om de haverklap hoosbuien. En tussendoor te kort droog om fatsoenlijk een hond uit te laten.Middag John. Alweer klaar hier. Tjonge de zon komt erdoor em de temperatuur schiet gelijk naar bijna 22 graden. T is vochtig buiten En benauwd.
Bekijk bijlage 363346
Part of our earlier post has been dropped:Nog een weekje werken, volgende week donderdagmiddag begint mn vakantie.
we gaan de 11e richting het Gardameer, je weet wel… van die hagelstenen en dikke onweersbuien.
gister even een mailtje gestuurd naar het appartementencomplex waar wij verblijven.
kreeg dit antwoord terug:
we had bad weather with hailstorm and strong wind, but the situation is completely recovered now. The temperature is mild and the weather forecast do not foresee bad weather.
Hier ook, tussen de buien door.Middag Nicole en hier nog steeds droog.
...en, voel je je nu nog goed?Zo net nog even een halve Gelderse rookworst meester gemaakt van AH en dan gaan we nu tv kijken.
Als die in de bonus zijn dan neem ik die meestal mee want anders zijn ze me te prijzig
Zo goed dat ik er nu nog wel een zou lusten🤣...en, voel je je nu nog goed?
Hier gaan de mensen voor hun rookwaar gewoon even de grens over. Veel goedkoper schijnt het daar te zijn. Meer in de pot voor minder geld leerde ik van een buuf.Hoor net op de tv de ophef over dat supers naast de winkel een tabakszaak gaan beginnen omdat ze vanaf volgend jaar geen rookwaren meer mogen verkopen.
Man, man , man waar bemoeit de overheid zich eigenlijk mee en laat iedereen doen waar ie zin in heeft.
En ja, het is vast niet gezond maar ook alcohol niet en dat geeft minimaal net zoveel ellende en vele doden in het verkeer dus ga dat dan ook verbieden.
Maar ja, zolang we nog een snack kunnen eten hoor je mij verder niet😉
Ja geef ze eens ongelijk en als het bij de super niet meer te koop is dan haalt men wel een voorraadje bij de sigarettenboer of de pomp. Iemand die rookt hou je op deze manier niet tegen denk ik.Hier gaan de mensen voor hun rookwaar gewoon even de grens over. Veel goedkoper schijnt het daar te zijn. Meer in de pot voor minder geld leerde ik van een buuf.
Ja John, geef je gelijk. Hoorde van iemand die bij een e-sigarettenshop werkt dat ze in de toekomst geen webwinkels mogen hebben. Afbeeldingen mogen al langer niet in die webshops. Sowieso krijgen ze momenteel al maandelijks fysieke controle.Ja geef ze eens ongelijk en als het bij de super niet meer te koop is dan haalt men wel een voorraadje bij de sigarettenboer of de pomp. Iemand die rookt hou je op deze manier niet tegen denk ik.
Maar ja de bemoeizucht van de overheid is veel te groot tegenwoordig en alles moet gezonder maar ik denk dat je dat de mensen zelf moet laten bepalen.
Ik hoef geen suikervrije cola want dat is niet te drinken maar ja als er suiker inzit dan moet je maar een suikerbelasting gaan betalen. Het is van de zotte maar goed.
Ja Albert, uurtje geleden 40 minuten buiten met de woefkes. Was de straat nog niet uit, voelde ik al een zweetdruppel. Benauwd na al die regen vandaag, dat zonnetje. Staat wel vriendelijker dan vanmiddag.Avond. Even de wandeling gedaan. Best wel zweten nog bij 23,5 en zon.
Dat is hier net zo en als je er langskomt dan lijkt het inderdaad iets wat ze liever niet in de winkelstraat willen hebben en het oogt inderdaad enigszins illegaal. Hier ken ik een verkoper in die zaak redelijk want die is ook klant bij Frits Kuiper en er staat een aquarium dus daar praat ik regelmatig even mee maar ook voor hun wordt het niet leuker.Ja John, geef je gelijk. Hoorde van iemand die bij een e-sigarettenshop werkt dat ze in de toekomst geen webwinkels mogen hebben. Afbeeldingen mogen al langer niet in die webshops. Sowieso krijgen ze momenteel al maandelijks fysieke controle.
De ramen van de zaak, inclusief die van de deur zijn helemaal geblindeerd.
Triest Ben en over 15 jaar krijg ik ook AOW en staat er alvast een rollator in de gang. Maar goed we moeten er maar niet teveel nu al bij nadenken want anders gaan we straks nog wensen om niet oud te hoeven worden met zorg.Nog een aantal jaren en wij horen bij de ouderen. Dit staat ons te wachten:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/art...eigen-bijdrage-pakket-kleiner-minister-helder
Marcel, ik heb het artikel vluchtig gelezen en kan alleen maar zeggen dat ik het herken, heel erg goed herken. Ik ga hieronder mijn gal spugen. Over de tijd van nu. Het gaat en kan alleen nog maar slechter worden.Het is toch dieptriest!
Rutte en zijn graaiers hebben het weer mooi voor elkaar.
https://nos.nl/artikel/2484603-nieu...ssen-zien-medewerkers-nu-al-in-verpleeghuizen
Er gaat gruwelijk veel geld om in de zorg. Maar het beland in de verkeerde zakken.Marcel, ik heb het artikel vluchtig gelezen en kan alleen maar zeggen dat ik het herken, heel erg goed herken. Ik ga hieronder mijn gal spugen. Over de tijd van nu. Het gaat en kan alleen nog maar slechter worden.
Het is echt om te janken.
Hoe slechter het met mijn moeder ging, hoe slechter ook de zorg werd, zonder het personeel aan te willen vallen. Men kon haar de zorg niet bieden die ze zo hard nodig had in het woonzorgcentrum.
Met oa de nodige valpartijen tot gevolg. Omdat ze aan haar lot werd overgelaten, er teveel van haar gevraagd werd (geen tijd of verkeerde inschattingen gemaakt door personeel) of simpelweg omdat er fouten werden gemaakt (rolstoel bv niet op de rem gezet). Natuurlijk was ze oud en op maar haar laatste half jaar is mensonterend geweest hierdoor. En waarschijnlijk al langer want mijn moeder klaagde nooit ergens over, ook niet tegenover ons.
Het zit hem ook in "kleine" dingen. Iemand 40 minuten op de WC laten zitten, zit er zelf eens zo lang. En dan met zo'n fragiel en broos lijf. Mensen gaan dan toch proberen er zelf vanaf te komen en dat brengt weer het risico met zich mee dat er gevallen wordt. En ze was zo enorm bang om te weer te vallen.
Door alle valpartijen was ze, en dat meen ik letterlijk, over haar heel lijf paars, geel en groen. Van de voor en de achterkant.
Ik kan je schrijnende details beschrijven, dat laat ik hier, want ik loop nu al genoeg mijn gal te spugen.
Nogmaals, niet wijzend naar het personeel. Die rennen zich de kont onder het lijf uit.
Mijn gedachte Marcel. Ik heb meer dan genoeg gezien.Maar ik zorg tzt wel dat ik een buisje cyaankali (of iets beters) achter de hand hebt.
Want zo aan mijn einde komen, nee dat echt niet.
Hier zojuist alles dicht gemaakt. Veel te klef buiten.Avond, raam en deur nog lekker tegen elkaar open hierzo. Lekker ventileren.
Temperatuur | 19,1°C |
Gevoelstemperatuur | 19,1°C |
Grondtemperatuur | 19,1°C |
Regen | 0,6 mm |
Zonintensiteit | 13 W/m2 |
Luchtdruk | 1009 hPa i |
Luchtvochtigheid | 95% |
Windkracht | 2 Bft i |
Windrichting | ZW i |
Windstoten | 17 km/u i |
Zicht | 20,8 km |
Laatste meting | 21:00 |
Het is inderdaad erg benauwd. Ik heb de boel ook dicht ondanks dat het lekker zou zijn een raam open te zetten, voor de frisse lucht.Hier zojuist alles dicht gemaakt. Veel te klef buiten.
A/C staat hier op drogen.
Nu
Temperatuur 19,1°C Gevoelstemperatuur 19,1°C Grondtemperatuur 19,1°C Regen 0,6 mm Zonintensiteit 13 W/m2 Luchtdruk 1009 hPa
i
Luchtvochtigheid 95% Windkracht 2 Bft
iWindrichting ZW
iWindstoten 17 km/u
iZicht 20,8 km Laatste meting 21:00
Net genoeg licht om een phalaenopsis in leven te houden en te laten bloeien
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.