Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen....
 
Goedemorgen Marc.
 
Een goedemorgen, heerlijk geslapen weer. Op weg naar weer een mooie zonnige dag.
die gaan we deels doorbrengen op de fiets met een tochtje van 40km door het Twentse landschap.
 
Goedemorgen.
 
Zojuist gezien, dat er ook voederhuisjes zijn voor de bonte specht.

Ik hoorde net geklop, dus kijk uit het raam. Zie ik een bonte specht in de tuin van de buren, die het insectenhotel heeft gevonden.
Echt een leuk gezicht.
 
🌞
 
Moge binnenkomers.
 
Ik ga ff de Fusion verversen en dan lekker languit op de bank MotoGP kijken.
 
Goede morgen vanuit een ☀️ Andijk
Nu eerst :koffie: na een drukke ochtend
 
Ik zeg alvast middag allemaal en duik vanwege de warmte onder mn steen.
 
Middag Thea.
 
Goedemiddag

Vanmorgen hadden de hondeneigenaren grootdeels hetzelfde plan. Voor de warmte eruit met de honden. Vooral de pup heeft hierdoor een klein feestje kunnen bouwen want met de meesten kon ze even spelen.
Baasjes ook weer bijgepraat met elkaar. Altijd leuk.

Aangezien het hier achter al weer 29 graden is, wordt het denk ik een hele vroege siësta.
 
Baasjes ook weer bijgepraat met elkaar. Altijd leuk.
Ja daarom ga ik er ook elke 2 uur uit met Sky en zo blijf je goed op de hoogte van alles:DD
Inderdaad rusttijd nu.
 
Je bent te lang niet online geweest dus:DD
Ze heeft een pup van een grote Deense dog en maakt de hele omgeving onveilig:pp. O nee, volgens mij wordt die pup niet groter dan een flinke hamster😉
 
Ze heeft een pup van een grote Deense dog en maakt de hele omgeving onveilig:pp. O nee, volgens mij wordt die pup niet groter dan een flinke hamster😉
Zeg maar gewoon dat je geen idee hebt wat voor hond ze heeft:deal:
 
Ja daarom ga ik er ook elke 2 uur uit met Sky en zo blijf je goed op de hoogte van alles:DD
:DD

Klopt wel, want zo hoor je nog eens wat 😉


Clicker de Click
peb.jpg


Zo uit mijn hoofd 14 weken op de foto, nu 15 weken. Zoals je kunt zien zat John in de goede richting met de Duitse Dog.
 
Zo uit mijn hoofd 14 weken op de foto, nu 15 weken
Wat leuk! Veel plezier met je minimonster:DD
Gaat zo te zien prima met je andere viervoeter. Hoe heet hij/zij?
 
Thea, trouwens erg leuk je weer eens op het forum te zien.
Hoe gaat het met jou, na alles wat je achter de rug hebt?



Wat leuk! Veel plezier met je minimonster:DD
Gaat zo te zien prima met je andere viervoeter. Hoe heet hij/zij?
Het gaat uitmuntend met de andere hond. Zijn op hele korte tijd, was kwestie van een week, onafscheidelijk geworden. Erg klef stelletje. Maar ik had het natuurlijk wat dat aan gaat niet beter kunnen treffen.

Ik geloof dat ze op de foto hieronder net anderhalve week hier was. Dus bijna 10 weekjes jong.

IMG_3740.jpeg




Zij heet Pebbles (van de Flintstones).

Misschien had je het al gezien, het is een Chiwafwaf. Voor dat keffen ben ik vaak gewaarschuwd en als ik iets niet wil hebben! Ik wil er zelf geen last van hebben en mijn voor mijn buren wil ik het zeker niet. Scheelt dat de andere hond zich nooit laat horen, zelfs niet als de voordeurbel gaat.

Vooralsnog hoor ik haar amper en laat ze zich hierin ook bijsturen. In huis hoor ik haar maar heel zelden. Heb ik denk ik ook geluk mee.

Je wil niet weten hoe vaak mensen haar ongevraagd optillen, waarop ik dus iedere keer ingrijp en zeg dat ze haar terug op de grond moeten zetten. Natuurlijk lief bedoeld van de mensen maar het moet geen handtasje worden. Poten op de grond, dat is waar ze horen 😉
Dus ook niet op de bank, niet op schoot. Wel verleidelijk natuurlijk met zo'n kleine.

Het is een hond met potentieel een heel groot ego en ik denk dat we allemaal wel van die vervelende keffers (juist onder de Chihuahua's) kennen en daar pas ik voor. Maar ik moet ook erbij zeggen dat ik blij ben dat dit niet meer eerste hond is want er zijn valkuilen genoeg bij deze ontzettend slimme rakkers.
 
En niet leren om te schooien🤣😉
Doet ze nog niet in elk geval, maar ik vrees dat zodra ze door heeft dat er wel eens "kruimels" op de grond vallen tijdens het koken of eten, dat er toch zo in zit.
Sjaak keek niet naar mij als hij schooide, maar naar de grond :DD

Of zoals ik ooit een hond aanleerde. Liggend met de kop op de grond, de andere kant op kijken. Bezoek vond het altijd fijn dat ze niet schooide, ik wist beter 😆
 
Ik heb zo n hekel aan schooien he. Daarom heb ik Sky aangeleerd dat niet te doen maar hij mag alleen naast me zitten en opletten of er niets valt/wordt gemorst🤣
Het schijnt dat ik met regelmaat eten laat vallen dus ja dat mag hij dan opeten.
 
Thea, trouwens erg leuk je weer eens op het forum te zien.
Hoe gaat het met jou, na alles wat je achter de rug hebt?
Het gaat. Was net een beetje aan het bijkomen van alles maar helaas is mijn oom in april overleden. Mijn zus en ik zijn de laatste van de familie dus nu hier verantwoordelijk voor met alles wat er bij komt kijken.
Misschien had je het al gezien, het is een Chiwafwaf
Nee, niet gezien. Zo goed ben ik absoluut niet in het herkennen van soorten en had nog nooit van deze gehoord.

Je wil niet weten hoe vaak mensen haar ongevraagd optillen,
Das toch raar. Aanhalen is één ding maar ongevraagd optillen....
Fijn dat ze zo goed in je familie past. En zo te horen wordt ze prima opgevoed.
 
Het gaat. Was net een beetje aan het bijkomen van alles maar helaas is mijn oom in april overleden. Mijn zus en ik zijn de laatste van de familie dus nu hier verantwoordelijk voor met alles wat er bij komt kijken.
Wat triest om te horen. Na het overlijden van je vader lijkt me dit extra moeilijk omdat wonden weer open worden gereten. En het is een megaklus die met al dat verdriet er niet makkelijker op wordt.

Heel veel sterkte.
Das toch raar. Aanhalen is één ding maar ongevraagd optillen....
Echt waar, maar ze was ook niet groter dan een flinke cavia (940 gram) toen ik haar mee naar huis nam. Dus een hoog aaaah en oooh gehalte voor sommige mensen op straat. Maar er zijn volwassenen die ik het echt meerdere keren moest zeggen in de loop van de weken.

Ik heb serieus auto's met een abrupte stop naast me gehad omdat ze even moesten kijken. BOA's hier ook, even auto stoppen en kijken en praatje maken. Fietsers die afstapten, automobilisten (bestuurders) die zover omkeken dat ik dacht dat hun nek zou kunnen breken, wild vreemden die mij aanspraken, maar ook kinderen die mij wel vroegen of ze haar mochten optillen. Nog steeds is het bijna elke wandeling prijs wat aandacht betreft 😆


Maar nogmaals, het optillen is met heel veel liefde bedoeld. Alleen ik wil haar die status niet geven zolang ze zich niet bewezen heeft. Ik wil haar dat gedrag niet aanleren. Geen zin in een ontzettend brutale Chi. En wat jij zegt, ongevraagd is ook in mijn ogen 'not done'.
 
Ik heb serieus auto's met een abrupte stop naast me gehad omdat ze even moesten kijken. BOA's hier ook, even auto stoppen en kijken en praatje maken. Fietsers die afstapten, automobilisten (bestuurders) die zover omkeken dat ik dacht dat hun nek zou kunnen breken, wild vreemden die mij aanspraken, maar ook kinderen die mij wel vroegen of ze haar mochten optillen. Nog steeds is het bijna elke wandeling prijs wat aandacht betreft
Dat doen ze vaak ook als ik alleen op straat loop en ik heb me altijd afgevraagd waarom🤣🤣
 
Heel veel sterkte.
Dank je wel.
Ik heb serieus auto's met een abrupte stop naast me gehad omdat ze even moesten kijken. BOA's hier ook, even auto stoppen en kijken en praatje maken. Fietsers die afstapten, automobilisten (bestuurders) die zover omkeken dat ik dacht dat hun nek zou kunnen breken, wild vreemden die mij aanspraken, maar ook kinderen die mij wel vroegen of ze haar mochten optillen. Nog steeds is het bijna elke wandeling prijs wat aandacht betreft 😆
Je zou bijna denken dat mensen nog nooit een (kleine) hond hebben gezien🙄

Dat doen ze vaak ook als ik alleen op straat loop en ik heb me altijd afgevraagd waarom🤣🤣
Denk dat je badjas weer open was gevallen..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      triple: Vroege morgen
      Terug
      Bovenaan