Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Marcel en het is nog te doen mede door een stevige woei.
 
Moi, het wordt weer een heerlijke ZONdag vandaag, lekker warm weertje dus. later vanmorgen even zien of moeder het nog lekker koel heeft in het appartement. ze zit gelukkig niet aan de zonzijde. Wel airco in alle appartementen daar. En automatische screens.
 
Moge Albert en we gaan rustig de MotoGP kijken met dit weer. Verder gewoon niksen want voor inspanning wordt het te warm.
 
Moi, het wordt weer een heerlijke ZONdag vandaag, lekker warm weertje dus. later vanmorgen even zien of moeder het nog lekker koel heeft in het appartement. ze zit gelukkig niet aan de zonzijde. Wel airco in alle appartementen daar. En automatische screens.
Nadeel is dat die oudere mensen vaak heel erg gevoelig zijn voor tocht. Dus dan mag de airco niet aan.
Maar als deze pas vanaf 25 graden aan gaat, dan blijft het toch nog binnen de perken.
 
Stevige woei?
Heb je een scheet gelaten??
Nou straks misschien maar buiten staat er een lekker windje hier en dat scheelt gelukkig weer. Maar ja na donderdag zitten we hier op zo n 23 en dat is prima te doen nog.
 
Maatje 34 zeker nog
I wish, nee 43 😜 ik sta stevig op de grond laat ik het zo zeggen. Alleen ik struikel er ook zo over 😂 kan er een hele week van eten zn slipper
 
Nadeel is dat die oudere mensen vaak heel erg gevoelig zijn voor tocht. Dus dan mag de airco niet aan.
Maar als deze pas vanaf 25 graden aan gaat, dan blijft het toch nog binnen de perken.
Je kan toch ventileren/koelen zonder tocht? Tocht is een onwelkome luchtstroming. Je kan de luchtstroom ook sturen zodat hij niet meer stoort 😄

Heb mn huis af kunnen koelen van 25 naar 24 graden vannacht. Feest. Heb weer een graad gewonnen 😁 nou kijken of we het vandaag onder de 25 kunnen houden. Straks maar eens ijsjes halen!
 
Zo kom ik aan met maat 40 schoen:DD
 
Tijd kan niet sneller gaan, wel langzamer zodra je eigen bewogen snelheid de lichtsnelheid benaderd. Einsteins algemene relativiteitstheorie. E=MC2 was de speciale relativiteistheorie ofwel Energie is gelijk aan massa maal de lichtsnelheid in het kwadraad. Dat is zoals Einstein het bedacht. Wanneer je er lang over nadenkt begrijp je er geen barst meer van. Maar om Einstein toch tegen te spreken laten we we de tijd vliegen! Wij zeggen dan ook liever, de tijd vliegt. Pas op, bij het ontijdig bukken heb je een wekker voor je kop. 🙂🙂😉
Zat gisteren een stukje van alan watts te kijken over tijd. Na 10 minuten maar uit gezet want ik kreeg zo veel info dat ik het even moest verwerken. Maar wat ik erg opmerkelijk vond om te horen, is dat we tijd ervaren als een moment opname, als je een tijdlijn hebt hakken we het in stukken, de 80s 90s enz.

Dat zou het zelfde zijn als je door een spleetje in een muur in eens een slang voorbij ziet komen, eerst het hoofd, dan het lichaam gevolgd door de staart. Als je alles in 1 keer zou zien zou je geen mogelijk twijfelen en zeggen het is een slang. Maar omdat je de slang in delen voorbij ziet komen is het geen slang in onze ogen. Het is eerst een kop, dan een lichaam en dan een staart.

Tijd is 1 gebeuren, het is 1 ding, terwijl wij het maar in delen kunnen ervaren. Terwijl het enige is, het hier en nu is.

Net zoals de bank waar je op zit, het hout dat ooit een boom was, het is alleen nooit veranderd. Het is nogsteeds de zelfde boom. Het enige wat veranderd is de tijd, of de staat waar het zich in bevind. Het is een "bankende" boom. De boom is op dat moment een bank. Zal ooit misschien als brand hout dienen. Dan is het een brandende bankende boom.

Blijkbaar stuurt het verleden niet de toekomst. Het is andersom, de toekomst stuurt het verleden. Als je zegt dit komt door dit en dat, dat is als het zeggen, dat de golven achter een boot, de boot vooruit duwen, inplaats dat de boot zichzelf vooruit duwt in het heden en daardoor golven veroorzaakt.

Het zijn geen events die gebeuren, maar het leven is 1 grote event. 1 grote staat die veranderd van zijn door tijd. Zonder dat het in stukjes gehakt kan worden. Tijd is tenslotte maar relatief tot de waarnemer die er naar kijkt.
Het verleden zijn maar herinneringen en de toekomst zijn maar dromen. Hoe het is, is hoe het is. Tijd kan niet lopen, al helemaal niet vooruit. In het beste geval gaat de tijd achteruit terwijl wij vooruit in de tijd gaan. Dus we worden eigenlijk jonger 😁

Kijken of ik vandaag nog wat "tijd" kan vínden om verder te kijken 😛
 
Ik zeg alvast middag allemaal.

Topprestatie van Collin V. in de MotoGP met de hoogste topsnelheid en een mooie 6e plek.
 
Middag Nicole en dat is niet normaal zeg.
 
Wij draaien het vandaag om en gaan van 23 naar de 32°C
Gisteren was het 35 in de schaduw bij mij. Ben benieuwd wat het vandaag word. Kon me hartslag amper onder de 100 houden.
Edit: Nu is het al 37 😐
 
Gisteren was het 35 in de schaduw bij mij. Ben benieuwd wat het vandaag word. Kon me hartslag amper onder de 100 houden.
Edit: Nu is het al 37 😐
Hoe kan dat? Je hebt nogal wat groen in de tuin wat voor wat koelte zou moeten zorgen. Ligt je tuin erg ingesloten?
 
Hoe kan dat? Je hebt nogal wat groen in de tuin wat voor wat koelte zou moeten zorgen. Ligt je tuin erg ingesloten?
Hij had gister toen het frisser werd de cv wat hoger gezet in de tuin en vergeten om weer lager te zetten:DD

Maar goed ik ben er al helemaal klaar mee hoor want dit is teveel van het goede.
 
Hij had gister toen het frisser werd de cv wat hoger gezet in de tuin en vergeten om weer lager te zetten:DD

Maar goed ik ben er al helemaal klaar mee hoor want dit is teveel van het goede.
Kom een paar dagen hier naar toe dan kun je daarna de temp in Grun vast waarderen :DD
 
Hoe kan dat? Je hebt nogal wat groen in de tuin wat voor wat koelte zou moeten zorgen. Ligt je tuin erg ingesloten?
Nee het erge is dat de zon sochtends nog geblokeerd word door me veel te hoge haag, en in de late middag geblokkeer door de hoge dichte boom van me buren 😂 het is gewoon in eindhoven 37 graden daar is niet om heen te komen 😝
 
Hij had gister toen het frisser werd de cv wat hoger gezet in de tuin en vergeten om weer lager te zetten:DD

Maar goed ik ben er al helemaal klaar mee hoor want dit is teveel van het goede.
Heb de warme lucht met mn afzuigkap van binnen naar buiten geblazen daarom is het zo warm buiten natuurlijk. Mijn dag moet nog beginnen. Zit nog een manier te verzinnen hoe 😂
 
Gisteren was het 35 in de schaduw bij mij. Ben benieuwd wat het vandaag word. Kon me hartslag amper onder de 100 houden.
Edit: Nu is het al 37 😐
Thermometer hangt zeker aan een schutting waar aan de andere kant de zon op staat?

Of de zon schijnt er op.

37 graden lijkt mij niet te kloppen.

600458E0-8537-4065-B13E-E603CB59F57E.jpeg
 
Thermometer hangt zeker aan een schutting waar aan de andere kant de zon op staat?

Of de zon schijnt er op.

37 graden lijkt mij niet te kloppen.
Nee dat niet maar wel aan een muur van mn huis. Heb een zonnescherm dus echt zon tegen me muur heb ik niet. Misschien dat de warmte daat vooral blijft hangen.
 

Bijlagen

  • IMG_20230611_145605.jpg
    IMG_20230611_145605.jpg
    108.3 KB · Weergaven: 30
Nee dat niet maar wel aan een muur van mn huis. Heb een zonnescherm dus echt zon tegen me muur heb ik niet. Misschien dat de warmte daat vooral blijft hangen.
Thermometer kun je beter aan een paal in de tuin hangen.
Waar geen zon komt.

Muren nemen stralingswarmte op, en houden dat lang vast.
 
Nou, vanmorgen nog een uur gewandeld bij Klimmen.
Met 27 graden, was dat best hendig werm!

Nu lekker aan de thee bij 23 graden.

C618979D-EA43-470A-AE0C-7A5BACFC3948.jpeg
 
Thermometer kun je beter aan een paal in de tuin hangen.
Waar geen zon komt.

Muren nemen stralingswarmte op, en houden dat lang vast.
Ik gebruik wel even een aquarium thermometer op een tactische plek om het te controleren 😂
 
middag, een aangename 31 graden buiten. Binnen wat frisser gelukkig. 🙂
IMG_2709.jpeg
 
Middag Albert en in de woonkamer hier 23,5.
 
Ik zeg alvast avond allemaal en eet smakelijk.
 
Goedenavond.


Het weer nu in Heerlen​


31°
Neerslag: 0 mm
Wind: O 4
Druk: 1013.7 hPa
Vochtigheid: 23%
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan