Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag meneer Don. Hier zijn ze bij de buren zonnepanelen aan het monteren en die vallen bijna dood van het dak. Een van hen liep toevallig naar de auto en zei ook dit is geen doen maar ga dat mn baas maar eens vertellen.
 
Citroen schijnt ook goed te werken in plaats van zout. Daar ja je is mee afwisselen misschien. Is wat lekkerder in het water vermoed ik zo 😄
Met citroen vul je natuurlijk geen natrium aan.
 
Met citroen vul je natuurlijk geen natrium aan.
Natrium krijg je al genoeg binnen met 1 sneetje brood. Het gaat om de elektrolights ofzo. Zodat je jet vocht vast kan houden en niet gelijk kwijt raakt (of moet het mis hebben)
 
Middag. Lunchtime dus broodjes. Thee en chocomel nuttigen en om half 3 lekker naar huis op fietsie.
Warm? Mwah met droogtunnels in de hal op 400gr Celcius kan je wel zeggen dat t warm is. Alle deuren en ramen open voor de luchtverplaatsing. Nee ik hoef geen medelijden van u allen. Ik werk lekker door.
IMG_3871.jpeg
 
PS: die tunnels moeten zo warm zijn omdat anders de inkt niet goed droogt op de bedrukte tassen of kleding. Tunnel is 5mtr lang ongeveer.
 
Middag Albert.
 
Middag John.
 
Natrium krijg je al genoeg binnen met 1 sneetje brood. Het gaat om de elektrolights ofzo. Zodat je jet vocht vast kan houden en niet gelijk kwijt raakt (of moet het mis hebben)
Je hebt helemaal gelijk dat het om elektrolyten gaat 👍 hier is natrium er 1 van. Ik meen dat het voedingscentrum zegt dat extra inname niet nodig is, maar ik vind ze niet erg genuanceerd. Activiteit, medicijngebruik en bv koorts kunnen dat juist wel nodig maken. Die dakdekker waar John het over heeft zal zoveel vocht, en daarmee zouten, verliezen dat aanvullen van elektrolyten waarschijnlijk helemaal geen overbodige luxe is.

Ik wil trouwens niet weten hoe het op dat dak voelt. Als ik met deze temperaturen in de volle zon stil sta met de fiets, voel ik de zon letterlijk branden op de huid. Pijnlijk.
 
En ja het AF heeft een aantal posten gehaald daarnet van 2 miljoen dus toch wel een nieuwe mijlpaal:thumbs::thumbs:
 
En ja het AF heeft een aantal posten gehaald daarnet van 2 miljoen dus toch wel een nieuwe mijlpaal:thumbs::thumbs:
Kun je ook zien wie de 2 miljoenste post postte? Die wint met dit weer toch een airco ipv de wasmachine?
 
Kun je ook zien wie de 2 miljoenste post postte? Die wint met dit weer toch een airco ipv de wasmachine?
Dat was ik :engel::engel:😉

En dat onder werktijd. Sorry Werkgevert
 
Kun je ook zien wie de 2 miljoenste post postte? Die wint met dit weer toch een airco ipv de wasmachine?
Nee ik deed mn best maar hij stond op 1.999.998 en opeens versprong hij naar 2.000.008 dus dat was raar. Wel jammer want de winnaar kreeg een jaar gratis toegang op het AF:DD
 
Zo, mn werkdag zit drop. Hahah. Geen zoute drop.
ff glas koude ranja weg slikken bij de ventilator.
 
Middag Albert.

En nu op de de 3 miljoenste post en wie nu al weet wie die gaat posten die mag dat best al wel verklappen:deal:
 
Middag Thea en het was zelfs bijna te warm voor mn siesta.
 
En ja het AF heeft een aantal posten gehaald daarnet van 2 miljoen dus toch wel een nieuwe mijlpaal:thumbs::thumbs:
Ja graag gedaan he! Ik verveel me in iedergeval niet! 😂
, medicijngebruik en bv koorts kunnen dat juist wel nodig maken. Die dakdekker waar John het over heeft zal zoveel vocht, en daarmee zouten, verliezen dat aanvullen van elektrolyten waarschijnlijk helemaal geen overbodige luxe is.
Ja maar dat is een ander verhaal
Ouderen hebben meer zout nodig omdat ze meer vocht verliezen, ouderen hebben meer zout nodig omdat ze soms vergeten te drinken en te eten wat ze extra kwetsbaar maakt.

Iemand die ziek is verliest vaak meer vocht en heeft dus meer zout nodig.
Iemand met medicatie die daardoor vocht verliest heeft meer zout nodig.
Daarin tegen zijn er ook medicaties waar je juist hoort op te passen voor zout.

Als je dakbedekker bent met dit weer dan drink je 5 liter water per dag en eet je 20 boterhammen omdat je anders van je dakje gaat dus ik betwijfel of die uberhaubt aan tekorten komen.
Daarnaast heeft een gemiddeld dieet té veel zout. Dat zou betekenen dat dat het laatste is waar je je zorgen over hoeft te maken. Het moet ook allemaal door je blaas en nieren heen wat ook niet echt gezond is.

Iedereen heeft zn persoonlijke dieet en behoefdes. Maar wat ik wel denk, is dan mensen over het algemeen vooral de electrolytes missen in tegenstelling tot natrium in de hete dagen 😄
 
Berichten 2,000,056

Kom op @don1262 we zijn er nog niet hoor:DD

Ik wens iedereen alvast een fijne avond.
 
In Heeze Brabant…: zeg Piet ga jij ff met de onkruidbrander dat onkruid wegbranden? En neem rond die auto’s ook even mee
:sorry: Ik weet niet hoe hoog dat onkruid stond.

 
Berichten 2,000,056

Kom op @don1262 we zijn er nog niet hoor:DD

Ik wens iedereen alvast een fijne avond.
Beetje kwaliteit in mn berichten is niets mis mee toch john! Zoals dit bericht als perfecte voorbeeld!
Moet opseminst wel een beetje inhoud hebben he! Dit soort berichten typen niet zichzelf, daar zit heel veel tijd achter!

Fijne avónd!
 
Goedenavond allen.
 
Beetje kwaliteit in mn berichten is niets mis mee toch john! Zoals dit bericht als perfecte voorbeeld!
Gelukkig tellen ook de berichten mee die minder goede inhoudt hebben Don😉. Alleen de berichten in de sectie babbelbox tellen niet mee zoals hier in het GDT.
Avond binnenkomers.
 
Zo sinds 5 uur is de zon foetsie hier en nu is het lekker buiten met een beetje wind erbij.
 
aloha allen
 
Avond Annemarie en Hans.
 
Goedemorgen.
 
aloha allen, temperatuur in huis weer gezakt tot onder de 20 graden....
 
Moge Annemarie en hier nog goed 23 graden dus de deur staat open en dan zakt het naar 22.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan