Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen.

Zo de winterjas eens opzoeken. 2 graden is mij te fris.
Morgen Marcel. Helemaal mee eens.
's-Avonds, als Billy tot vervelend toe is totdat hij mj weer heeft uitgelaten heb ik ook de keuze uit 2 reflecterende jassen van Cranenbroek. Voor nu heb ik alvast weer extra een sweater onder de jas wat ook scheelt.
 
Goedemorgen.

Zo de winterjas eens opzoeken. 2 graden is mij te fris.
Moge Marcel. Hier is het nu 7 graden en bij het opstaan was het 4 graden. Toch heb ik zoals altijd in blote borst Sky uitgelaten om 5 uur:DD:DD
 
1697435847810958444628.jpg16974359052151641427115.jpg16974359884502144106708.jpg16974360787641811334946.jpgom vast in de stemming te komen vd kerst maar ik hou ook van veel licht. Goedemorgen.
 
Ja vannacht was het hier zo n 4 graden dus ook hier was het nog maar 19 in de woonkamer.
 

Ja, en dan is mijn slaapkamer boven de kelder. Dat maakt verschil... Gelukkig in de winter een elektrische radiatorkachel. Warm en stil..

Als er de kou af is is voor mij prima.
 
Goedemorgen,
Het is hier ook nog maar 19 graden in de woonkamer, maar zo lang ik in een T-shirt rond loop blijft hier de verwarming mooi uit.
 
Middag. Nou ik had vanmorgen de muts op en fleexe handschoenen aan op mn fietstochtje naar het werk. De winterhandschoenen liggen al klaar maar nog niet nodig.

Bijna tijd voor de lunchbreak hierzo
 
Smakelijk Albert.
Het is al weer een goede bekomst. 🙂

John heb je de snowboots klaarliggen???

Quote van NoodweerBenelux van “X”:

Boeiende #weerkaarten deze week! We beleven een rollercoaster van zachte en koude lucht. In het #weekend blijft de kans op #sneeuw bestaan in de Benelux. Het Europees weermodel focust zich op het NO van #Nederland!
 
Nou nee Albert en ik bindt Sky wel sneeuwschuivertjes onder zodat die voorop het pad schoon kan maken voor mij:DD
 
Hier in Zwijndrecht regelmatig grote vuurwerk knallen, begint al weer vroeg,,,zo'n hekel aan.
Waarschijnlijk gekocht in 🇧🇪
 
Middag Bert en ja die ellende begint straks weer maar afgelopen jaar viel hier gelukkig erg mee.
 
Waarom zou dat nu een periode voor het afsteken van vuurwerk zijn?
 
Dat is een vraag die gesteld moet worden aan diegene die dit nu afsteken, in Belgie is het gehele jaar door vuurwerk verkrijgbaar, dus wordt er nu al vuurwerk ingekocht om dit op de laatste dag van het jaar af te steken, maar eenmaal vuurwerk in huis is het geduld om te wachten het grootste probleem.

Zo rond begin en eind December lees ik nog wel eens dat in vorige jaren gecontroleerd is op vuurwerk vanuit Belgie, maar wat de regels zijn voor de ' hoeveelheid' aan import, tja dat weet ik ook niet.
 
Misschien verhuizen naar Groningen.En de buurman van John worden.😉
 
Wel, hier in België steekt men eigenlijk enkel vuurwerk af in de Nieuwjaarsnacht heb ik de indruk ? Ook al is het heel het jaar te verkrijgen…?
 
Dat is een vraag die gesteld moet worden aan diegene die dit nu afsteken, in Belgie is het gehele jaar door vuurwerk verkrijgbaar, dus wordt er nu al vuurwerk ingekocht om dit op de laatste dag van het jaar af te steken, maar eenmaal vuurwerk in huis is het geduld om te wachten het grootste probleem.

Zo rond begin en eind December lees ik nog wel eens dat in vorige jaren gecontroleerd is op vuurwerk vanuit Belgie, maar wat de regels zijn voor de ' hoeveelheid' aan import, tja dat weet ik ook niet.

Wel, de mensen die het momenteel afsteken mogen zich hier melden.

Hier in België steekt men eigenlijk enkel vuurwerk af in de Nieuwjaarsnacht heb ik de indruk ? Ook al is het heel het jaar te verkrijgen…?
 
Hier in het dorp wordt het jaarrond wel eens wat afgestoken bij een buurtbbq of verjaardagsfeestje. Ze doen maar.

O ja. Goede avond
 
Hier net zo met vuurwerk, is al een paar weken aan de gang zelfs. Oktober start het hier en vraag me niet waarom.
Het was november maar na Corona begint met nog vroeger met afsteken van dat illegale spul. Want ach was het leuk om bv ondergrondse containers en afvakbakken op te blazen.
 
Hier in het dorp wordt het jaarrond wel eens wat afgestoken bij een buurtbbq of verjaardagsfeestje. Ze doen maar.

O ja. Goede avond
Albert, gaat dat dan om legaal vuurwerk en doen ze dat ook om 2-4 uur 's nachts? Afgelopen zomer gebeurde dat een paar keer per week. Maanden lang. Zo hard dat je dacht dat het onder je raam was, bleek het zelfs in een andere wijk te zijn. En niet 1 knal, maar dozen vol met shells die snel achterelkaar af gaan. Dat vuurwerk is ook in BE verboden.

Vuurwerk is er in vele categorieën.
 
Albert, gaat dat dan om legaal vuurwerk en doen ze dat ook om 2-4 uur 's nachts? Afgelopen zomer gebeurde dat een paar keer per week. Maanden lang. Zo hard dat je dacht dat het onder je raam was, bleek het zelfs in een andere wijk te zijn. En niet 1 knal, maar dozen vol met shells die snel achterelkaar af gaan. Dat vuurwerk is ook in BE verboden.

Vuurwerk is er in vele categorieën.
Nou lijkt me niet legaal, zonder vergunning.
Het is wel meest siervuurwerk.

Herfstkleuren aan de bomen tijdens de wandeling
IMG_5011.jpeg
 
Nou lijkt me niet legaal, zonder vergunning.
Oh maar dat bedoel ik helemaal niet.

Het gaat mij er niet om of het afsteken van vuurwerk legaal is of niet omdat er wel of geen vergunning is, maar welk type vuurwerk wordt gebruikt. Er is vuurwerk dat niet als consumentenvuurwerk verkocht mag worden. In handen van de particulier is dat wat ik illegaal vuurwerk noem. En er is zelfs een categorie vuurwerk dat niet eens door professionals gebruikt mag worden. Dat soort spul gaat hier de lucht in door "de" particulier/consument. Denk aan Cobra's met zo'n 100 gram flashkruit.

Zoals jij het bekijkt is vuurwerk buiten de laatste 3 dagen van haar zonder vergunning altijd illegaal natuurlijk. 👍
 
Oh maar dat bedoel ik helemaal niet.

Het gaat mij er niet om of het afsteken van vuurwerk legaal is of niet omdat er wel of geen vergunning is, maar welk type vuurwerk wordt gebruikt. Er is vuurwerk dat niet als consumentenvuurwerk verkocht mag worden. In handen van de particulier is dat wat ik illegaal vuurwerk noem. En er is zelfs een categorie vuurwerk dat niet eens door professionals gebruikt mag worden. Dat soort spul gaat hier de lucht in door "de" particulier/consument. Denk aan Cobra's met zo'n 100 gram flashkruit.

Zoals jij het bekijkt is vuurwerk buiten de laatste 3 dagen van haar zonder vergunning altijd illegaal natuurlijk. 👍
Nou, als ik het zo bekijk dan was dit geen ‘normaal’ consumentenvuurwerk. Dus illegaal.
 
Nou, als ik het zo bekijk dan was dit geen ‘normaal’ consumentenvuurwerk. Dus illegaal.
👍

Ja dat soort termen zijn verwarrend, want je ziet maar. Jij legde het in eerste instantie ook heel anders uit dan dat ik dat doe. Mijn tolerantie is ook wel tot een dieptepunt gedaald na afgelopen zomer moet ik bekennen. Bijna de hele zomer met ramen dichtgeslapen vanwege die "grapjassen".
 
Zo, heb even een waarheidstabel uitleg gehad vd zoon. Snap er nog niets van, maar zoals hij het uitgelegd heeft is het wel logisch. Maar HBO gaat mij boven de pet.
 
Zo, heb even een waarheidstabel uitleg gehad vd zoon. Snap er nog niets van, maar zoals hij het uitgelegd heeft is het wel logisch. Maar HBO gaat mij boven de pet.
Dat is toch de tabel van Dhr Post? Nou appeltje eitje hoor:DD😉

Avond binnenkomers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Friesian: Ik heb ook zo'n grote rol fleece. Daar moet ik aan denken bij het fleece filter. Volgens mij is...
      Terug
      Bovenaan