Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Martin en ja ik zoek wat belangrijke topics die waren verdwenen inderdaad. Nog best een klusje.
 
IK wou dat ik kon helpen😉
Iig sterkte nog met de 'klus'.

:rvoor wat je allemaal doet, top!!
 
Moge Marcel en er ligt ijs op de auto s hier.
 
Goedemorgen van uit een ☀️ Andijk ijs heb ik niet gezien kom ik te laat het bed voor uit :oopss:
 
Laatst bewerkt:
Moge Jaap en hier grijs maar wel droog. Vanmorgen wat hele fijne hagel gehad maar dat was het. Maar 1 graad is geen vetpot.
 
Goedemiddag,
2 graden hier, gevoelstemp 1
Gisteravond was dat -6. Brrrrrrrrrr wennen hoor!
 
Middaaaagggg. Werkdag weer afgelopen. Wachten op de installateur die de waterontharder komt afstellen. Ergens tussen 1 en 3 werd me verteld. Tussentijds de koffiemachine even reinigen
 
Middag luitjes en hier is het 1 graad en voor mij een gevoelstemp van -10:DD
 
Ach als we het toch over het weer hebben, hier het weerbericht van mijn weerstation. 🙂
IMG_2884.png
 
Telkens als ik er op zou kijken en hij kou laat zien dan zou ik geneigd zijn hem in de kliko te gooien dus ik koop er maar niet een:DD
 
Toch leuk zo'n weerstation. Heb er vaak zelf een willen kopen maar hier zou het te dicht op de gevel staan en onbetrouwbare metingen geven.
tja, het mooiste is om op de hei te wonen met zo’n apparaat buiten. Kan de wind er ook mooi omheen waaien. Hier hangt hij op 2mtr hoogte aan de schutting achter, ook niet helemaal vrij voor een accurate windsnelheid en richting maar ach de wind is toch meest westelijk tot noord/oost hier.
 
tja, het mooiste is om op de hei te wonen met zo’n apparaat buiten. Kan de wind er ook mooi omheen waaien. Hier hangt hij op 2mtr hoogte aan de schutting achter, ook niet helemaal vrij voor een accurate windsnelheid en richting maar ach de wind is toch meest westelijk tot noord/oost hier.
Dat is waarschijn nog de beste plek bij een woning of op het dak.

Ik kan hem niet zo hoog hangen Albert. Dan moet ik het dak op en anders blijft hij hoe dan ook achter de gevel hangen die op het noorden ligt. Gewoon jammer maar het is niet anders. Niet alleen voor de wind maar ook bv regenval is onbetrouwbaar. Balkon steekt niet uit.
Zou zonde zijn van het geld.
Ach zo blijft er wel altijd iets te wensen over natuurlijk 🙂
 
Goedenavond.

Het is koud en het is nat. Ben blij als het januari is.
Ik heb zo’n hekel aan deze tijd van het jaar.
Ik ook, in de zomer kan je naar het strand en ook al ga je niet in de zon liggen is het daar altijd leuk. In de winter zie je alleen dikke jassen waarin je hooguit mensen kan vermoeden... 🙂🙂😉
 
Middaaaagggg. Werkdag weer afgelopen. Wachten op de installateur die de waterontharder komt afstellen. Ergens tussen 1 en 3 werd me verteld. Tussentijds de koffiemachine even reinigen
Wij hopen elke dag op wat zonnewarmte. Dat is dan nodig om het keiharde water op onze auto ruiten te ontharden. Hoef je trouwens niets op af (te laten) stellen. We hopen veel dus je hoopt elke dag ook weer op een goede afstelling... 🙂🙂🙂
 
Geliefde aanwezigen die er nu zijn of mogelijk nog verschijnen op een voor elk geschikt tijdstip: Een fijne dag, of wat er nog van rest, gewenst!
 
Zo een hele reeks posten van vriend Ben zeg:DD

Middag Ben.
 
Wij hopen elke dag op wat zonnewarmte. Dat is dan nodig om het keiharde water op onze auto ruiten te ontharden. Hoef je trouwens niets op af (te laten) stellen. We hopen veel dus je hoopt elke dag ook weer op een goede afstelling... 🙂🙂🙂
sja Ben, maar we wassen en koken niet op regenwater. Dus die ontharder zorgt er voor dat de apparaten enzo wat verstoken blijven van teveel aan kalk.
 
Temperatuur is inmiddels gedaalt naar 1,4 graden al weerhield me dat er niet van om een wandeling te maken.even de kop ‘leeg’ zef maar.
 
Hier is het 2 graden Albert maar ja in de zon is het prima te doen.
 
Avond allemaal en de pinguins lopen al bij Appie voor de deur:DD
 
Middaaaagggg. Werkdag weer afgelopen. Wachten op de installateur die de waterontharder komt afstellen. Ergens tussen 1 en 3 werd me verteld. Tussentijds de koffiemachine even reinigen
Dacht dat jij dat ding al lang had? Of moet je die zo vaak bij laten stellen?
 
Toch leuk zo'n weerstation. Heb er vaak zelf een willen kopen maar hier zou het te dicht op de gevel staan en onbetrouwbare metingen geven.
Ja, is ook leuk. Maar je moet wel de juiste opstelling kunnen hebben.

Ik heb nu een regenmeter in de tuin. En die heeft ook een thermometer.
Dat kan ik dan binnen aflezen.
Die werkt goed.
Maar ja je kunt ook een weerstation kopen met wind enzo erbij.
Maar ja, wind meten in een tuin is ook zinloos. Dat klopt toch niet. Laat alleen zien of je bbq niet weg waait.

Gisteren 16,9 mm gevallen. En nu is het -1,1 graden in de tuin.
Binnen 20,2 graden.
 
Dacht dat jij dat ding al lang had? Of moet je die zo vaak bij laten stellen?
Nee, gewoon een keer een extra controle. Maar hij staat nog goed, monteur heeft nog iets aangepast aan de instelling Na contact met de producent. Weet nu wel dat een normaal testsetje van het aquarium niet echt betrouwbaar is. En de testsets die zij gebruiken kan je als consument niet bemachtigen helaas.
 
Temperatuur dwarrelt hier wat heen en weer rond het vriespunt. Het mooie aan mijn weerstation is dat je ook grafieken kunt weergeven. Zie je mooi verloop in temperatuur en luchtvochtigheid.
IMG_2885.jpeg
 
Nee, gewoon een keer een extra controle. Maar hij staat nog goed, monteur heeft nog iets aangepast aan de instelling Na contact met de producent. Weet nu wel dat een normaal testsetje van het aquarium niet echt betrouwbaar is. En de testsets die zij gebruiken kan je als consument niet bemachtigen helaas.
Wat meten hun dan precies?

Kan op mijn werk wel Calcium meten met een HACH meter.
Nitraat en Ammonium en fosfaat hebben we ook op die HACH meter.

Collega had al verteld dat aquarianen daar soms hun water even kwamen meten.
 
Wat meten hun dan precies?

Kan op mijn werk wel Calcium meten met een HACH meter.
Nitraat en Ammonium en fosfaat hebben we ook op die HACH meter.

Collega had al verteld dat aquarianen daar soms hun water even kwamen meten.
Ze hebben een druppeltestset van Jotem. De leverancier van de Delta ontharders. er gaat 1 druppel in van Flesje 1, en dan verkleurt het water rood, als het goed is.. maar hij verkleurde gelijk al groen, wat aangeeft dat de Kh minder is dan 1.
bij het resetten/doorspoelen is het water eerst rood, en dan met extra druppels kwam hij op bijna 9 uit.


dit setje kun je als consument niet kopen helaas, heb al gezocht. Maar is dus veel nauwkeuriger tov de Colombo testkoffer (kh). Dus hoe betrouwbaar die dan zijn voor het aquariumwater is dan ook de vraag…
 
Avond binnenkomers. Hier is het 0 graden als ik de laptop moet geloven maar het voelde om 5 uur al kouder aan. Morgenvroeg om 5 uur trek ik mn berenvel maar aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan