Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge binnenkomers en de dooi doet zo zijn intrede lees ik.
 
Ik zeg alvast middag allemaal.
 
Middag op deze grijze dag. Vanmorgen eerst mooi en lekker fris. Daarna mist. En nu is het grijs met -2. Helaas is het bijna weer voorbij met het mooie koude winterweer.
 
Denk dat als de opvang beter geregeld zou zijn dus drank en andere verslaafde gescheiden van de andere noodgedwongen thuisloze het al een stuk beter zou gaan.
Is al diep triest dat dit in zo rijk land bestaat.
In dit rijke land komen zoveel mensen uit armere landen binnen dat de kans dat er nog meer mensen in de kou buiten moeten slapen groot is.
 
Hier heeft de kou besloten om ook in ieder geval ook voor ons en achter ons huis te gaan heersen. Wij blijven dus maar even binnen want ook het vochtgehalte is ons te hoog. Geen goede combinatie. Vanuit onze warmere (binnen-)omgeving doen we onze hartelijke groet toekomen. Goedendag allemaal.
 
Middag heren en hier is het alweer +2 graden.
 
Albert, ik moet zeggen dat het dan hier toch wel meevalt.

Als je 7,5 kuub gas omzet naar elektra en rekeninghoudend met de efficientie van een warmtepomp komt dit overeen met 15 kWh.
Daarnaast heb je dan nog 14,6 kWh elektra verbruikt. Dat is dan ook 29,6 kWh.

Ik heb gisteren 30 kWh verbruikt.
Blauw zijn de warmtepompen.
Paars is voornamelijk boiler.
Roze is keuken en woonkamer en badkamer radiator.

Bekijk bijlage 370588

Leuk om te zien!
Dit was ons verbruik. Totaal verbruik ongeveer gelijk inclusief direct verbruik pv.
Screenshot_20240111_142453_Energy.jpg


Hier is paars de pv, airco en wpb. Blauw de eboiler (veel afgewassen gisteren :)), en roze is de keuken plus de woonkamer.

Airco draait hier ivm de kou op alle 3 de binnenunits van multisplit.
 
Goedenmiddag allen.
 
Middag, koud en vochtig met tegenwind op huis aan.. conclusie, de wind is gedraait. Niks aan vergeleken met de kou van gister en eergisteren.
 
Middag Albert en hier nu +3 en lang niet zo koud als gister maar we hebben alleen de zon niet gezien.
 
Goedenavond.
 
Gooooeedenavond! Nog steeds onder nul hier. -0,2. T is nattig en vies koud buiten. Lekker op de bank dus.
 
Avond heren en hier is al het wit weg en smelt het ijs in de sloot snel weg. Nu is het nog 2 graden.
 
Hier is het net een ijsbaan buiten....
 
Avond Amanda en hier zijn de stoepen en straten droog en het is 1 graad boven nul.

 
Ha, de zoon heeft ook weer mazzel. voor de vakantie de fiets op station Zwolle laten staan ipv bij school. En normaal wordt de fiets dan weggehaald, mag maar een 2 weken blijven staan buiten de fietsenstalling, anders zien ze de fietsen als zwerffietsen en worden ze weggehaald, kun je ze na betalen van een boete terug krijgen. Normaal laat hij hem in t weekend dus op school. Maar ja, vakantie en ziek zijn en dus een 3 week niet op school of station geweest. Dus dacht hij dat de fiets weg was. Stond nog mooi op de plek waar hij hem gestald had.
 
Avond allemaal:petjeaf:
Wat is het aldrejekens glad hier in Enschede, heb inmiddels de eerste onaangekondigde stoeptegelinspectie van 2024 gemaakt:oops:
Levensgevaarlijk glad hier
 
Avond binnenkomers.

JW ik zei nog zo maak geen bommetje, ehhhh uitglijder:DD;)

Slaap lekker allemaal.
 
Naar bed naar bed zei Duimelot, eerst nog een lik met de likkepot, enzovoort.

naar bed? Nee, nog geen zin in. Morgen toch maar halve dag werken, dus beetje slaperig op t werk komen om 7u is niet zo erg.
 
Ik lig er al in. Maar nog niet aan slapen toe. Voor de verandering “lees” ik een kookboek.
 
Haha. Veel kookleesplezier dan maar,inspiratie opdoen.
Een kookboek specifiek voor de Instant Pot want dat is toch wel even wennen. Bevalt tot nu toe wel ontzettend goed.
 
Morgen, vroeg wakker vandaag want t neefje slaapt hier weer :sleep:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan