Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel eens aan ventileren gedacht?
We hebben met de nieuwe ramen betere roosters gekregen en ze hebben stukjes van de deuren afgezaagd om meer ventilatie te krijgen en op de wc electrische afzuiging en in de keuken continu afzuiging maar dat helpt echt niet hoor.
Ja de deur de hele dag openzetten misschien maar dat helpt niet als het buiten ook warm is.
Hier klagen alle buren er ook over dus het ligt niet aan ons of aan Jaap. Ook de werklui gaven aan dat door de isolatie je s winters veel minder gas verbruikt en je bij de zomerdag de warmte wat langer buiten houdt maar als na enkele dagen de warmte in je huis zit je het er ook niet snel uitkrijgt en ik neem aan dat die werklui weten waar ze over praten.
 
Goedemiddag,

Hier regent het nu maar ik vindt het heerlijk qua temp en dan is wat regen niet zo erg.
Helaas hebben we in Limburg vaker wat meer dan 'wat regen'. Paar dagen wat warmer geweest en het is weer prijs. Is het bij jullie vandaag ver droog gebleven?

Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is, maar Limburg had weer natte voeten om het zomaar te zeggen.
Maar zag de buien ook over het land trekken. Dus aan iedereen... hebben jullie droge voeten gehouden?

de warmte in je huis zit je het er ook niet snel uitkrijgt
Ik denk omdat de warmte in de muren en meubels gaat zitten. Hier duurt het ondanks slechte isolatie zelfs lang om de warmte eruit te krijgen, dus wil niet graag me jou ruilen. Ondanks dat ik 's nachts een raam en/of deur open heb staan is het nog 24 graden binnen. Vind ik nog te doen, maar beetje hoger en het wordt zweten zodra je wat gaat doen.
 
Helaas hebben we in Limburg vaker wat meer dan 'wat regen'. Paar dagen wat warmer geweest en het is weer prijs. Is het bij jullie vandaag ver droog gebleven?
Ja begin van de dag was droog en zonnig maar er gaat tot morgen nog zo n 20mm vallen als ik het mag geloven.

is het nog 24 graden binnen
Hier 23 volgens mij maar ja een paar dagen boven de 25 buiten dan kun je op de slaapkamers niet zijn.
 
Het regent, af en toe plenst het, vanaf ca. half 11. En dit is er door de meter gegaan tot nu toe.
IMG_3006.jpeg
 
Het lijkt wel alsof ik in Atlantis woon, de hele dag niks anders dan stromende regen:regen::regen::regen:
Inmiddels hebben we ook onweer
 
Het lijkt wel alsof ik in Atlantis woon, de hele dag niks anders dan stromende regen:regen::regen::regen:
Inmiddels hebben we ook onweer
Ja, hier ook een paar klappen gehoord, een 40km verderop.
 
Het lijkt wel alsof ik in Atlantis woon, de hele dag niks anders dan stromende regen:regen::regen::regen:
Inmiddels hebben we ook onweer
Nou niet zeuren JW want alles wat je krijgt is gratis hoor🤣🤣:pp
Als je niet zo had te zeuren over je fietskeuze dan had je inmiddels droog bij mij in de iglo kunnen zitten😉
 
Nou niet zeuren JW want alles wat je krijgt is gratis hoor🤣🤣:pp
Als je niet zo had te zeuren over je fietskeuze dan had je inmiddels droog bij mij in de iglo kunnen zitten😉
Ik ben inmiddels overgestapt op een diesel-lpg hybride waterfiets, heel handig met dit weer:DD
 
Ja begin van de dag was droog en zonnig maar er gaat tot morgen nog zo n 20mm vallen als ik het mag geloven.
Ik las hier plaatselijk 70 mm, kan me niet heugen dat dat eerder gebeurde? Geen idee waar plaatselijk is, maar bij mij achter heeft het goed gespookt. te zien omdat alles wat overkapt was toch kletsnat was.
Hier 23 volgens mij maar ja een paar dagen boven de 25 buiten dan kun je op de slaapkamers niet zijn.
Ja dat slaapt niet lekker!
 
Ach hier zijn we ook wel wat gewend want er staan nu nog geen plassen in de tuin voor zover ik het zie maar als het wat doorregent dan wel en dat zien we regelmatig gebeuren.
Mn vader woont op het platteland hier en de boren daar hebben ook moeite en overlast met de natte landerijen.
Het weer moet je een beetje vergelijken met een vrouw want het kan altijd nog iets beter🤣:sorry::DD😉:oopss::help:🤣:pp
 
Avond dames en heren.
 
Hier nu zo goed als droog weer.
 
Goedenavond.

Vanmorgen was het hier flink nat. 20mm gevallen.
Maar heb de pomp niet nodig gehad.

Warme huizen. Ik geloof dat er in het nieuwe bouwbesluit een nieuw hoofdstuk is opgenomen TO juni.
Daarin moet de Temperatuur Overschreiding in juni berekend worden, en moeten maatregelen genomen worden als de TO juni boven een bepaalde waarde komt.
Dus extra ventilatie, screens, (actieve)koeling.

Zomers krijg je die hitte er niet uit. Vaak weinig wind. En met >16 graden krijg je het huis niet koel.
 
Avond allemaal:petjeaf:
Hier in Enschede liepen sommige straten zo vol dat men beter de boot had genomen ipv de auto
https://www.tubantia.nl/video/productie/straten-in-twente-staan-blank-door-hevige-regenval-512694
Moi, ja ik zag wat op X voorbij komen van 70mm regen en dat de A1 bij De Lutte afgesloten werd ivm water op de rijbanen.
Daar wil je niet door met 100km.

Hier bleef de regenmeter op 42.6mm steken. We hebben zowaar nog even wat zon gehad. Dus de achterdeur staat nog lekker open nu.
 
Moge allemaal.
 
Goedesmorgens. Fris gedoucht aan het broodje hageslag en een (2e) kop thee.
 
Moge Albert en ik kom alweer uit de keuken en heb de macaroni voor dit weekend alweer klaar.
 
Mogge John,

Straks naar een bouwmaterialenboer voor nieuwe terrastegels. Hebben een offerte laten maken voor ons terras, en daarvoor moeten we even tegels uitzoeken, 50 vierkante meter ongeveer. We kregen de tip vsn de stratenmaker om bij deze zaak te kijken omdat die vaak aanbiedingen heeft, en geen transportkosten rekent.

De oude tegels gaan gratis dr uit, scheelt ook weer een dag manuren die we kunnen besparen, en iemand anders blij met een ‘nieuw’ terras.

Daarna naar Kees Smit om een bankje uit te kiezen voor de schoonouders ivm hun verhuizing naar een appartement.
 
Veel shopplezier dan maar Albert.
 
Goedemorgen allemaal:petjeaf:
Geniet van de zaterdag:DD
 
Moge Jaap en hier giet het inmiddels terwijl ze zeiden vanaf 2 uur. Ja erg betrouwbaar dat weer he:DD
 
Doet hier de hele morgen niet anders regen dan even droog en weer regen
 
Middag allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: avond mark
      Terug
      Bovenaan