Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Avond Marcel. Tja ik ben een zuinige Grunneger en had er 1 gekocht vandaag :DD :DD

Avond, thuis vd bbq. Even opwarmen weer. T koelt aardig af savonds.

Mogge John. Zo ff de grens over om te tanken a €1,75 per liter voor E5. Omdat mn auto er zo lekker oploopt en ook nog eens zuiniger vergeleken met de E10

Mogge John. Zo ff de grens over om te tanken a €1,75 per liter voor E5. Omdat mn auto er zo lekker oploopt en ook nog eens zuiniger vergeleken met de E10
Zuiniger is ook maar marginaal. Ongeveer 5% zuiniger.
De prijs daarentegen is 12% duurder. Dus wat dan echt zuiniger is….

Daarnaast is jou auto veeeeeel nieuwer dan de mijne. En ik merk al geen verschil in het lopen van de motor.
Nieuwe auto’s zijn juist beter afgesteld op E10.

Heb gisteren de auto volgetankt voor 1,54 per liter in Bilzen. Dus de helft van de vissen waren gratis.

Moge binnenkomers en om niet achter te blijven gooi ik de e bike aan de lader :DD

Zuiniger is ook maar marginaal. Ongeveer 5% zuiniger.
De prijs daarentegen is 12% duurder. Dus wat dan echt zuiniger is….

Daarnaast is jou auto veeeeeel nieuwer dan de mijne. En ik merk al geen verschil in het lopen van de motor.
Nieuwe auto’s zijn juist beter afgesteld op E10.

Heb gisteren de auto volgetankt voor 1,54 per liter in Bilzen. Dus de helft van de vissen waren gratis.
Nou, t is mij dus juist aangeraden door de dealer waar ik hem gekocht had, en door de eigenaar vd zaak waar ik hem in onderhoud heb. En voor de € 2,05 die ik hier in dorp betaal of de € 1,749 12km verderop in Duitsland rijdt ik er met liefde naartoe als de tank bijna leeg is. Als ik nou ook nog rookwaar en/of drank sou inslaan was t nog voordeliger…. Maar ja, ik rook niet en drink geen alcohol. 😉

Nou, t is mij dus juist aangeraden door de dealer waar ik hem gekocht had, en door de eigenaar vd zaak waar ik hem in onderhoud heb. En voor de € 2,05 die ik hier in dorp betaal of de € 1,749 12km verderop in Duitsland rijdt ik er met liefde naartoe als de tank bijna leeg is. Als ik nou ook nog rookwaar en/of drank sou inslaan was t nog voordeliger…. Maar ja, ik rook niet en drink geen alcohol. 😉
Zal er nog een van de oude stempel zijn…….vroeger was alles beter.

Wat ik wel kan onderschrijven is dat ik ook het advies heb gekregen om niet te tanken bij “witte” pompen of budget pompen.
En dat komt omdat alle benzine overal RUG of PUG is. Dat maken de rafinaderijen. Regular uleaded gasoline en Premium unleaded gasoline.
Dat zijn de 2 smaken die ze maken.
Maar dan komt het leukste deel. Ieder merk (Shell, Exxon, BP, etc) heeft zijn eigen blend van additieven. Welke beter zijn voor je motor.
Als de tankauto komt laden, dan komt de grootse bulk allemaal uit die PUG of RUG tank. Alleen als de levering voor shell is, dan wordt daar tijdens het laden, de additieven blend van shell bijgepompt.
En je raad het al. De “witte” heeft dat niet.
Nou hebben de PUG en RUG al wel wat standaard additieven om de boel te conserveren. Maar dat is alleen om de bezine zelf stabiel te houden.

Dit even ter info.

Goedemorgen!

Nee ik loop aan de andere kant met die rollator :DD :DD

Nou nee ze krijgen mij niet zo gek want die ringweg kan me niet boeien . Nu dit klaar is bedenken ze wel weer een ander project wat veel geld kost en veel overlast geeft.

Avond JW en dat klopt maar ja de komende 2 dagen wordt het weer te warm voor ons hoor. Maar ja dan zakken we wel weer met de temp.
Het is maar goed dat we toen met flinke korting ieder zo n iglo hebben aangeschaft he:DD

Avond, vanmorgen eindelijk een echte ijsvogel gezien. Heb ze wel eens op de foto gesien, maar deze zat aan de rand van de waterberging waar ik elke dag langs kom op weg naar mn werk, al was ik vanmorgen niet op weg naar mn werk.

Prachtig vogeltje is het, een echte visvanger.

Mooie vogel Albert en die kende ik niet. Ik ken wel de pengvogel maar dat was iets met van Duin dacht ik 😉

Mooie vogel Albert en die kende ik niet. Ik ken wel de pengvogel maar dat was iets met van Duin dacht ik 😉
Heel mooi klein vogeltje..

En zo leer je nog eens wat bij, zelfs van mij John, 😉

Goedenavond.

Ijsvogel is echt een heel mooie vogel. Schitterend blauw.

En zo leer je nog eens wat bij, zelfs van mij John
Ja ik zit niet zo in de vogels hoor en verder dan de gewone stadvogels en een Vlaamse Gaai die hier af en toe zit kom ik niet.

Avond Marcel.

Ja ik zit niet zo in de vogels hoor en verder dan de gewone stadvogels en een Vlaamse Gaai die hier af en toe zit kom ik niet.

Avond Marcel.
Een kip ken je ook wel…….tochhhhh tok tok.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan