Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Middag.


E-steps zijn ook verboden zover ik weet. Je mag er niet mee op de openbare weg. En volgens mij hoort de stoep ook bij de weg. Alleen op eigen terrein dus. Maar ja, wie bekeurt? Want er is te weinig toezicht denk ik.

Tekst van politie.nl :
Een elektrische step (e-step), die rijdt op oplaadbare batterijen, wordt gezien als bromfiets. De maximumsnelheid is 25 kilometer per uur. Op dit moment zijn er geen goedgekeurde elektrische steps.

Je mag alleen de weg met een e-step op als de overheid (RDW) het type heeft aangewezen / goedgekeurd als bijzondere bromfiets. Anders kan de politie een boete geven en bij herhaling uw e-step in beslag nemen. Eén model van de Segway en bijvoorbeeld één type van de Swing zijn wel toegestaan. In dat geval is het voor de wet een bijzondere bromfiets. Daarom gelden hiervoor een aantal dezelfde wetten en (verkeers)regels, bijvoorbeeld dat je over het algemeen minimaal 16 jaar oud moet zijn en dat je het voertuig moet verzekeren.
 
Laatst bewerkt:
Middag John, zojuist hier de eerste stortbui alweer gehad.
 
Hier ook grijs inmiddels en drukkend buiten dus de avond zal wel regen brengen.
 
Mijn zwembroek is inmiddels vervangen door een korte benenbroek. De boot is gestald. Kort en goed, het is tijd voor een droge groet; dag.
 
Ik zeg alvast avond allemaal en het is nog droog.
 
Nou laat de regen maar komen want dan koelt het wat af en dan kan het in huis ook iets afkoelen.
 
Goedenavond

En Fatbikes, slimbikes, e-bikes, whatever-bikes. Die horen allemaal aan dezelfde regels te voldoen. Namelijk maximaal 25 km/u en alleen dmv meetrappen
Ik moet de eerste die geen "gas"hendel heeft nog tegenkomen. Ze trappen even in het begin en dan hoppa...
Het erge vind ik nog dat ze niet verzekerd zijn, net als de mensen op een (illegale) step.
Je zult maar slachtoffer worden van zo'n [...piepppp...]. De berijders zelf zit ik niet zo mee als ze moeten (af)betalen. Die hebben het zelf veroorzaakt.
En als ouders van kinderen nu nog niet weten dat hun kroost onverzekerd op zo'n fatbike met hendel zit, vreet ik een bezemsteel. Ik zal alvast beginnen met knagen 😉
 
Met zo’n stortbui kan de afvoer het water ook niet normaal afvoeren. 82mm in een uurtje is aardig veel
Das wel heel erg veel. Tja, daar is geen houden aan.
Ik hoop dat @benvo het binnen droog heeft kunnen houden.
 
Goeienavond. Het is hier nog steeds warm.
 
Avond Marcel en Henny. Hier nog droog maar de regen is vast al onderweg.
 
Slaap lekker allemaal.
 
Goedemorgen.

Hier ook uitgeslapen. Denk dat het door het sombere regenachtige weer komt. Dan blijft het donkerder in de slaapkamer.
 
Goedemorgen
Hier eindelijk aan de koffie na een druk begin van de ochtend.
Weer veel hulp vragen in de buurt.
 
Goeiesmiddags. Drukke dag! Kippenhok en ren grote beurt, want morgen wordt gft opgehaald en daarna waterverversen en planten snoeien.
Ach, ik ben van de straat.😊
 
Middag. Tijd om de broodtrommel leeg te eten. En dan weer door tot half 5 ongeveer.
 
Goedemiddag allemaal :petjeaf:
Wat een nat en vochtig weer is het vandaag zeg, dat is aan de ene kant heel vervelend en irrritant. Aan de andere kant smeerde het mijn speciale zaag en was het makkelijk om de week doormidden te zagen:DD
 
Middag :koffie:
Wel bewolkt hier maar geen regen luchtvochtigheid is wel hoog niet zo gek na de hoosbuien van afgelopen nacht.
 
Middag heren en hier regent het en dat gaat nog wel ff door.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan