Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Ja, dat klopt. Het is heel erg vochtig de laatste dagen.
Ook niet fijn met het wandelen. Ondanks dat het koel lijkt, zweet je een ei uit.

Binnen is het met de ontvochtiger en ac wel lekker. Maar ja, af en toe moet je ook luchten. En dat zit je gelijk op 70% binnen.
"Ondanks dat het koel lijkt, zweet je een ei uit" ????? Dit een gezegde waarvan ik nog nooit heb gehoord. Of is dit iets voor uitsluitend eigen gebruik?
 
Brave jonge luiden en lieden die zich jong voelen en eveneens brave borsten die zich, hoe dan ook, oud willen voelen. Gegroet zij u allen!
 
Goedenavond. Ik ben doodmoe van het kippenavontuur, ben blij dat het achter de rug is. Zal vannacht wel beter slapen.
 
"Ondanks dat het koel lijkt, zweet je een ei uit" ????? Dit een gezegde waarvan ik nog nooit heb gehoord. Of is dit iets voor uitsluitend eigen gebruik?
Ich zweit mich ein ei oet!

Dat is dus Limburgs. En ik zeg het op zijn Nederlandsch.
IMG_5044.jpeg
 
Die lijken ieder jaar minder te worden. Maar ja, wat wil je. Op ieder terras en in heel veel tuinen hangen wespenvangers.
Nog even en ze zijn uitgestorven.
Er zou volgens een imker bij mij in de wijk een nest Aziatische hoornaars moeten zitten. Volgens zijn berekeningen (richting en snelheid) praktisch om de hoek. Ook maar 1 hoornaar gespot deze zomer, in vlucht. Geen idee welke soort.
Toen ik deze “helikopter” hoorde ben ik naar binnen gegaan en heb de deur achter mij dichtgetrokken. De held 😉
 
Er zou volgens een imker bij mij in de wijk een nest Aziatische hoornaars moeten zitten. Volgens zijn berekeningen (richting en snelheid) praktisch om de hoek. Ook maar 1 hoornaar gespot deze zomer, in vlucht. Geen idee welke soort.
Toen ik deze “helikopter” hoorde ben ik naar binnen gegaan en heb de deur achter mij dichtgetrokken. De held 😉
Mensen zijn erg bang voor hornaars. Maar je hoeft er niet bang van te zijn.
Mits je niet bij hun nest komt, doen ze niets.

Ze hebben totaal geen intresse in mensen of zoetigheden.
 
Moge Jaap en Corne.

Na vandaag flinke afkoeling en woensdag nog maar 15 graden en dan stijgen we naar 20-21 dus ideeal weer en de zomer is denk ik voorbij👍
Vandaag wordt het hier nog 27 graden maar goed dat overleven we nog wel.
 
Goedenavond


Picture or it didn’t happen :DD

Benieuwd of de dame het verband laat zitten.
Goedemorgen! De dame in kwestie heeft haar mooie roze verbandje al heel vuil gemaakt.😊een goed teken denk ik, ze scharrelt lekker rond. Speciaal voor de foto heb ik het verbandje een beetje gepoetst.
 

Bijlagen

  • IMG_0721.jpeg
    IMG_0721.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 20
Moge Jaap en Corne.

Na vandaag flinke afkoeling en woensdag nog maar 15 graden en dan stijgen we naar 20-21 dus ideeal weer en de zomer is denk ik voorbij👍
Vandaag wordt het hier nog 27 graden maar goed dat overleven we nog wel.

 
Goedemorgen op deze zonnige morgen. Moest door het raam naar buiten, het weekend staat voor de deur....
 
Goedemorgen :petjeaf:
Na maanden van werken en dagdromen is het zover, een lang weekendje vakantie🥳

@jessicapilon hier zijn de sleutels 🔑🗝️, wil je het weekend binnenzetten als die in Enschede voor de deur staat?:deal: Ik heb de visjes gevraagd om lief te doen en om niet in je kuiten te gaan hangen:DD
 
Goedemorgen :petjeaf:
Na maanden van werken en dagdromen is het zover, een lang weekendje vakantie🥳

@jessicapilon hier zijn de sleutels 🔑🗝️, wil je het weekend binnenzetten als die in Enschede voor de deur staat?:deal: Ik heb de visjes gevraagd om lief te doen en om niet in je kuiten te gaan hangen:DD
Moge JW en dat is prima hoor en ik zal ook nog even lief tegen ze praten 😉
 
Moge JW en dat is prima hoor en ik zal ook nog even lief tegen ze praten 😉
Dat vind ik lief van je, er staat nog een blikje cola in de koelkast en in het keukenkastje ligt nog een zakje studentenhaver. Dan heb je iets om ff bij te komen van je pedaaltocht van Grunn naar Eanske :DD
 
Dat vind ik lief van je, er staat nog een blikje cola in de koelkast en in het keukenkastje ligt nog een zakje studentenhaver. Dan heb je iets om ff bij te komen van je pedaaltocht van Grunn naar Eanske :DD
Ja dat is heel aardig dat je zo aan me denkt. Ik hoop wel dat ik weer thuis ben voordat jij ook thuis bent :DD :DD
 
Goedemorgen

Goedemorgen! De dame in kwestie heeft haar mooie roze verbandje al heel vuil gemaakt.😊een goed teken denk ik, ze scharrelt lekker rond. Speciaal voor de foto heb ik het verbandje een beetje gepoetst.
Wat een leuke foto!
Ja zeker goed teken dat het verband al behoorlijk smerig is geworden. Trouwens nog knap van de dierenarts hoe hij dat voetje in heeft weten te pakken zonder tenen af te knellen!
 
Mogge. Bijna weekend. Nog ff 3 kwartier doorspelen met de computer en borduurmachine.
 
Smiddags. In een regenbui naar huis gefietst. En het zou vandaag droog blijven. Helaas pindakaasje
 
Middag Albert en hier zo n 27 graden met volop zon. Maar ja vanaf vandaag zakken we terug tot 15 graden op woensdag en daarna zo n 20 met af en toe wat regen dus prima weer.
 
Middag Albert en hier zo n 27 graden met volop zon. Maar ja vanaf vandaag zakken we terug tot 15 graden op woensdag en daarna zo n 20 met af en toe wat regen dus prima weer.
Helaas wel ja. Gaat weer lekker op en neer met de temperatuur.


Heb maar ff uitleg en excuus aangeboden in een topic. Maar ik erger me wel vaker aan het feit dat sommigen reageren op een ‘beginpost’ zonder dat ze de overige reacties lezen… 🙄
 
Bergentheims kampioenschap tegelwippen. 100 stuks à 30kilo per stuk gaan er vandaag en morgenvroeg uit. Collega komt ze straks halen met een vriend samen.
IMG_6682.jpeg
 
Middag allemaal, nog 2h doorbijten dan weekend 🥳.
 
Heb maar ff uitleg en excuus aangeboden in een topic
Nou zag er niet zoveel verkeerds in Albert maar wellicht dat het woordje ja verkeerd werd opgevat. Het is warm moet je maar denken 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan