Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees net dat de politie als aanhoudingstechniek de neusklem mag gebruiken. Ik zou zeggen laat die gasten lekker tillen als demonstranten niet weg willen gaan.
Als ze bij mij zoiets zouden doen dan trapte ik als een dol paard om me heen en dat noem ik dan de horsekick :DD :DD :DD.
Iemand die aan mn neus komt en dan op zo n manier dat het pijn doet die zal zelf ook pijn ervaren:deal:

Geweld/pijnprikkels mag in mijn ogen enkel als tegen een agent geweld wordt gebruikt. Maar goed ik ben dan ook een pacifist.
Middag,

Nou de agent van tegenwoordig mag niks meer helaas. Ze mogen er van mij op slaan als er niet geluisterd wordt als je gesommeerd wordt om te vertrekken. Of traangas erop.

Ik las iets over een uitspraak van een rechter dat gebleken was dat het waterkanon een paar keer te hard gespoten had. Kom opzeg. Zet er nog een paar bar meer op en blaas ze van de weg af, die mafkezen.

Haha, nog even en ze mogen de demonstranten stenigen Albert en dan zijn we weer in de middeleeuwen beland. Nee je weet dat demonstranten en voetbalsupporters niet altijd luisteren dus ja dan kun je een waterkanon gebruiken maar niet zo dat je ze wegspuit of dat je letsel kan toebrengen. Dus ik geef die rechter gelijk in zn oordeel.
De openbare orde herstellen is prima maar dan wel zonder geweld als de demonstranten ook geen geweld gebruiken en alleen een sit in houden.
Met ze een voor een wegdragen wat je vaak ziet kom je er ook en ja dat kost tijd maar dat hoort ook bij het werk van de politie denk ik.

Met de harde hand stamt nog uit de middeleeuwen vindt ik en dat zou alleen mogen bij echt geweld tegen de agenten of de omgeving.

In Engeland hadden de bobby s nooit een pistool op zak en ik ben daar een paar keer geweest en daar was of is meer respect dan voor een agent die met een klappertjespistool aan de riem loopt. Maar goed daar kunnen we van mening over verschillen maar ik ben gewoon tegen geweld tenzij het echt niet anders kan maar demonstranten met geweld verwijderen vindt ik niet kunnen.
Die mensen zitten om het milieu te beschermen op de weg en zijn geweldloos dus die ga je dan op een gewone en menselijke manier daar verwijderen.
We mogen blij zijn dat die mensen dat doen want zoals het nu gaat komt het ook niet goed met het milieu en we moeten ook aan onze kinderen en kleinkinderen denken.

• Leuk
Waarderingen: frog
Die mensen zitten om het milieu te beschermen op de weg en zijn geweldloos dus die ga je dan op een gewone en menselijke manier daar verwijderen.
We mogen blij zijn dat die mensen dat doen want zoals het nu gaat komt het ook niet goed met het milieu en we moeten ook aan onze kinderen en kleinkinderen denken.
hah, milieu beschermen.. ? vraag me af hoeveel van die XR tiepes of welke klimaatwappie er in het vliegtuig stapt om op vakantie te gaan, of met de auto met een sleurhut naar warmer oorden gaat. Of gaan ze allemaal op fietsvakantie naar Drenthe of Overijssel?

Lees net dat de politie als aanhoudingstechniek de neusklem mag gebruiken. Ik zou zeggen laat die gasten lekker tillen als demonstranten niet weg willen gaan.
Als ze bij mij zoiets zouden doen dan trapte ik als een dol paard om me heen en dat noem ik dan de horsekick :DD :DD :DD.
Iemand die aan mn neus komt en dan op zo n manier dat het pijn doet die zal zelf ook pijn ervaren:deal:

Geweld/pijnprikkels mag in mijn ogen enkel als tegen een agent geweld wordt gebruikt. Maar goed ik ben dan ook een pacifist.
Geweldmonopolie ligt bij de, door ons gekozen, overheid. Onder de politiewet is vastgelegd hoe ook de politie als uitvoerend orgaan geweld mag gebruiken. En dat kan voorkomen wanneer het door handelen van mensen anderen overlast en/of gevaar lopen. Geweld en pijnprikkels mogen dus bijvoorbeeld wanneer mensen blijvend tegen verboden in handelen. Er wordt altijd en herhaald gewaarschuwd. Het is gemakkelijk om pacifist te zijn wanneer je zelf geen overlast of anderszins ervaart. Moeilijker wordt het wanneer je er zelf problemen ondervind en er geen hulp aanwezig is... Maar goed, ik geef ook maar een mening.

Ja waar ligt de grens moet je je dan afvragen en dat is soms lastig maar ik denk dat er soms te makkelijk met pijnprikkels en of geweld wordt gereageerd. Neem dat voorbeeld van dat waterkanon of dat agenten daar bij het verwijderen ook mensen een flinke klap met de stok verkochten die in hun ogen net niet snel genoeg liepen.
Er is niet voor niets wel veel kritiek op het optreden van de agenten geweest. Neemt niet weg dat er een boel agenten zijn die het netjes doen maar een deel.........................

Vanmorgen waren ze ook in het Rijksmuseum aan t demonstreren…. Dit was vast geen milieuvriendelijke rook…
IMG_3051.jpeg

Gelet op de kleur waren dat NAC supporters denk ik :DD

Goeienavond!

Een heerlijke zomerse avond nog. Moi allemaal.

Goedemorgen deze zondagmorgen. Klein buitje gehad en nu lijkt het droog te blijven voorlopig.

Goedemorgen, wat een plak nacht weer! Sliep pas tegen de ochtend, pfff

Goedemorgen, wat een plak nacht weer! Sliep pas tegen de ochtend, pfff
Goedemorgen, ja nou hier ook. Net in bed, mug om je oren. Kwart over 1 wakker even en om kwart over 6 weer klaarwakker. Plaknacht.

Moge Albert en Henny en met het raam open was het hier wel redelijk te doen. Nou ja vanaf vandaag zakt de temp flink met woensdag hier 15 graden dus de zomer is vertrokken.

Moge Albert en Henny en met het raam open was het hier wel redelijk te doen. Nou ja vanaf vandaag zakt de temp flink met woensdag hier 15 graden dus de zomer is vertrokken.
Er is ook geen tussenweg hier. Bloedheet of koud, raar hoor dat weer de laatste tijd. Maar voor het slapen ben ik blij dat het koeler wordt.

Er is ook geen tussenweg hier. Bloedheet of koud, raar hoor dat weer de laatste tijd. Maar voor het slapen ben ik blij dat het koeler wordt.
Ja vooral op onze slaapkamers is het snel veel te warm. Nou ja in de tweede helft van de week gaan we weer richting de 20 graden en de week erna ook en ik vindt 20 graden prima hoor.

Ja vooral op onze slaapkamers is het snel veel te warm. Nou ja in de tweede helft van de week gaan we weer richting de 20 graden en de week erna ook en ik vindt 20 graden prima hoor.
Ik ook, dan kun je nog lekker actief blijven.

Haha, nog even en ze mogen de demonstranten stenigen Albert en dan zijn we weer in de middeleeuwen beland. Nee je weet dat demonstranten en voetbalsupporters niet altijd luisteren dus ja dan kun je een waterkanon gebruiken maar niet zo dat je ze wegspuit of dat je letsel kan toebrengen. Dus ik geef die rechter gelijk in zn oordeel.
De openbare orde herstellen is prima maar dan wel zonder geweld als de demonstranten ook geen geweld gebruiken en alleen een sit in houden.
Met ze een voor een wegdragen wat je vaak ziet kom je er ook en ja dat kost tijd maar dat hoort ook bij het werk van de politie denk ik.

Met de harde hand stamt nog uit de middeleeuwen vindt ik en dat zou alleen mogen bij echt geweld tegen de agenten of de omgeving.

In Engeland hadden de bobby s nooit een pistool op zak en ik ben daar een paar keer geweest en daar was of is meer respect dan voor een agent die met een klappertjespistool aan de riem loopt. Maar goed daar kunnen we van mening over verschillen maar ik ben gewoon tegen geweld tenzij het echt niet anders kan maar demonstranten met geweld verwijderen vindt ik niet kunnen.
Dag John ,

Ik volg je even niet helemaal de openbare orde herstellen mag maar zonder geweld dus ik ben een gekke groene en zit op de grond de politie vraagt me vriendelijk om op te hoepelen en ik weiger maar ze mogen mijn niet aanraken want bij iedere aanraking voel ik wel een prikkel . Hoe wil je dan dat de politie de orde hersteld door het tienmaal vriendelijk te vragen om op te hoepelen .

Goedemorgen.

Na gisteren ben ik het met John eens. Blij dat die hitte even weg is.

Gisteren was verschikkelijk hier. Buiten 28 graden met iets van 75% vocht. Dat was niet leuk meer.
Gisteravond een BBQ gehad. De temperatuur was tot laat nog 24 graden. Maar het was heel erg benauwd. Er kwamen wolken opzetten, dat hield de warmte en vocht vast.
Ik heb vanacht 3 druppels horen vallen.
Nu is het alweer stralend zonnig, 19 graden en iets minder vochtig.

Dag John ,

Ik volg je even niet helemaal de openbare orde herstellen mag maar zonder geweld dus ik ben een gekke groene en zit op de grond de politie vraagt me vriendelijk om op te hoepelen en ik weiger maar ze mogen mijn niet aanraken want bij iedere aanraking voel ik wel een prikkel . Hoe wil je dan dat de politie de orde hersteld door het tienmaal vriendelijk te vragen om op te hoepelen .
Nou ze hebben de mogelijkheid denk ik om je weg te tillen zonder geweld te gebruiken en dat zag je ook telkens gebeuren bij die acties als je het journaal hebt gezien. Wegtillen is natuurlijk zonder iemand pijn te doen maar ja wellicht krijg jij daar toch wel een prikkel bij :DD :DD

Jeetje en daar ben ik blij om want ik geef dat al aan sinds 2015 marcel😉.

Moge binnenkomers.

Goedemorgen.

Gisteren was verschikkelijk hier. Buiten 28 graden met iets van 75% vocht. Dat was niet leuk meer.
Gisteravond een BBQ gehad. De temperatuur was tot laat nog 24 graden. Maar het was heel erg benauwd. Er kwamen wolken opzetten, dat hield de warmte en vocht vast.
Ik heb vanacht 3 druppels horen vallen.
Nu is het alweer stralend zonnig, 19 graden en iets minder vochtig.
Inderdaad een plaknacht bij ons in het zuidoosten

Nou ze hebben de mogelijkheid denk ik om je weg te tillen zonder geweld te gebruiken en dat zag je ook telkens gebeuren bij die acties als je het journaal hebt gezien. Wegtillen is natuurlijk zonder iemand pijn te doen maar ja wellicht krijg jij daar toch wel een prikkel bij :DD :DD

Jeetje en daar ben ik blij om want ik geef dat al aan sinds 2015 marcel😉.

Moge binnenkomers.
Ik ben zowiezo tegen betogen maar laat ieder daar vrij in . Je betoogt op een normale manier en als politie jou vraagt om op te hoepelen doe je dat gewoon zo simpel . Zonder dat iemand jou moet optillen ofzo . Ik heb nog maar weinig betogingen gezien die daadwerkelijk invloed hebben gehad en zeker in brussel worden die door een bepaalde kern gebruikt om vernielingen aan te brengen .

Ik ben zowiezo tegen betogen maar laat ieder daar vrij in
Nou het recht van demonstratie wordt hier als een groot goed beschouwd en terecht denk ik. Tja als er 10000 man op de snelweg zitten dan kun je vaak niet verwachten dat die allemaal netjes luisteren naar zo n man met pet en wapenstok maar goed de groep die dat niet doet die kunnen ze dan wegdragen.
Het is maar goed dat dit recht er is want je mag je mening laten horen en de politiek heeft vaak moeite met luisteren dus soms ontkom je niet aan demonstraties.

bijna volledig akkoord John maar naast rechten heb je ook plichten enkel wordt dit snel vergeten in de maatschappij . Als de hulpdiensten met toeters en lichten aan op de weg rijden ga je ook opzij om deze doorgaang te verlenen . Als politie jou iets opdraagt ga je ook luisteren . Ik ga niet iedereen over dezelfde kam scheren maar in mijn straat woont ook een groene goeroe en ben al dikwijls in gesprek gegaan met deze mens . Ik volg hem zelf in bepaalde beweringen maar ik zie ook meneer is tegen de auto maar rijd nu wel met een salariswagen dus daar gaat zijn principe .....

Mogge, :koffie: Met 64 kaarsjes op de taart…🤣🤣

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan