Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Waarom eigenlijk deze topics als er ook een chat is?

Niet iedereen heeft een even goede smaak Thijs:DD:DD 😉
Het GDT bestaat al heel lang en de chat sinds enkele jaren en dat is meer voor gesprekken waar je ook gelijk een reactie op krijgt en het is tegenwoordig met een leuke groep actieve leden die alsmaar groeit.
Maar je bent vrij om het al dan niet te gebruiken natuurlijk.
Laat je niet beïnvloeden door John om alleen maar in de chat rond te hangen, je mist heel veel daardoor…. 😝
 
Laat je niet beïnvloeden door John om alleen maar in de chat rond te hangen, je mist heel veel daardoor…. 😝
Nou Albert hier in het GDT is het meer een groet en algemeen praatje maar in de chat gaat het heel vaak toch inhoudelijk over de hobby ook en er zitten tegenwoordig diverse leden met zout dus dat onderwerp komt zo n beetje dagelijks langs. Het zijn vaak net wat gesprekken die dieper ingaan op zaken.
Maar daarnaast ook genoeg slap en gezellig geklets hoor.
 
Btw, hier in het GDT hebben we het vaak over het weer zoals je net kon zien en ja dat moet je ook niet missen 😛
 
Avond allemaal en hier heeft het net een uurtje heerlijk geregend en er is meer op komst.
 
Niet iedereen heeft een even goede smaak Thijs:DD:DD 😉
Het GDT bestaat al heel lang en de chat sinds enkele jaren en dat is meer voor gesprekken waar je ook gelijk een reactie op krijgt en het is tegenwoordig met een leuke groep actieve leden die alsmaar groeit.
Maar je bent vrij om het al dan niet te gebruiken natuurlijk.
Vroeger was die levendigheid hier in dit topic.
Kon je na een dag werken (er zijn mensen die werken, en b er zijn mensen die op hun werk, niet op een forum zitten) lekker even dit topic doorlezen. En ook een reactie geven op hetgeen die dag hier besproken was.

Maar ja, dat gaat niet meer.
Dus gaat het hier alleen nog maar over het weer……..
 
Nou Albert hier in het GDT is het meer een groet en algemeen praatje maar in de chat gaat het heel vaak toch inhoudelijk over de hobby ook en er zitten tegenwoordig diverse leden met zout dus dat onderwerp komt zo n beetje dagelijks langs. Het zijn vaak net wat gesprekken die dieper ingaan op zaken.
Maar daarnaast ook genoeg slap en gezellig geklets hoor.
Ja, en dat gebeurde vroeger in dit topic. En kon je dan na een dagje werken lekker doorlezen. En indien nodig nog eens op inhaken.

Nu is er niks mee aan hier. En ja af en toe wat kennis delen in de topics.
Maar het sociale koffietafel karakter is er wel van af hier.
 
Avond, lekker even gedoucht. En nog aan het genieten van een droge avond tot nu toe geen drup gevallen.
 
Ja, en dat gebeurde vroeger in dit topic. En kon je dan na een dagje werken lekker doorlezen. En indien nodig nog eens op inhaken.

Nu is er niks mee aan hier. En ja af en toe wat kennis delen in de topics.
Maar het sociale koffietafel karakter is er wel van af hier.
Begint bij jezelf he 😉
 
Goeienavond. Hier heel de dag al heerlijk weer. Straks komt er wel regen maar dat is prima voor de moestuin😊
 
Begint bij jezelf he 😉
Nou, het sociale gebeuren, zover het hier kan zijn, is wel minder geworden door de jaren heen. Ben al sinds 2009 lid hier en er is heel wat verandert in de jaren. Ook door verloop van leden uiteraard, maar ook door zaken als de chat.

En niet iedereen heeft er behoefte aan om naar de chat te gaan. Daardoor wordt er hier inderdaad veel minder gepost. Ook onderwerpen die andere leden zouden kunnen interesseren. En de chat blijft volgens mij, correct me if i’m wrong, niet zo lang bewaart als het GDT. Dus ‘naslagwerk’ is er dan niet veel daardoor. En wat er aan foto’s etc gepost wordt in de chat, ipv in een fotoalbum, mis je dus daardoor ook.

Maar goed, deze discussie wordt wel vaker gevoerd. En we zullen ons er bij neer moeten leggen. Want ik geloof niet dat er vanuit beheer de behoefte is om dit te veranderen. Hoe jammer ook. Misschien een keer een democratische poll maken van: moet de chat blijven of niet?

Tot zover mijn bijdrage aan dit onderwerp.
 
Nou, het sociale gebeuren, zover het hier kan zijn, is wel minder geworden door de jaren heen. Ben al sinds 2009 lid hier en er is heel wat verandert in de jaren. Ook door verloop van leden uiteraard, maar ook door zaken als de chat.

En niet iedereen heeft er behoefte aan om naar de chat te gaan. Daardoor wordt er hier inderdaad veel minder gepost. Ook onderwerpen die andere leden zouden kunnen interesseren. En de chat blijft volgens mij, correct me if i’m wrong, niet zo lang bewaart als het GDT. Dus ‘naslagwerk’ is er dan niet veel daardoor. En wat er aan foto’s etc gepost wordt in de chat, ipv in een fotoalbum, mis je dus daardoor ook.

Maar goed, deze discussie wordt wel vaker gevoerd. En we zullen ons er bij neer moeten leggen. Want ik geloof niet dat er vanuit beheer de behoefte is om dit te veranderen. Hoe jammer ook. Misschien een keer een democratische poll maken van: moet de chat blijven of niet?

Tot zover mijn bijdrage aan dit onderwerp.
Het beheer bestaat uit mensen die de hele dag tijd hebben om een chat aan de gang te houden, dus die missen niet veel.
Maar zelf heb ik wel het idee, dat ik een hele hoop mis hier.
En die chat is niet verder terug te lezen dan de laatste paar berichten.
Die chat is alleen terug te lezen als je die de hele dag open laat staan.

Maar goed. Ik ben niet van de ‘Insta’ en ‘Tiktok’ generatie. Hele dag eelt op je vingers swipen. Met inhoudsloze zooi.

Denk dat dit forum ook op die kant op gaat. Hele dag swipen. En tussen iedere swipe een advertentie. Die Marcel loopt binnen…..
 
Ja, en dat gebeurde vroeger in dit topic. En kon je dan na een dagje werken lekker doorlezen. En indien nodig nog eens op inhaken.

Nu is er niks mee aan hier. En ja af en toe wat kennis delen in de topics.
Maar het sociale koffietafel karakter is er wel van af hier.
Dat zal niet zo aan de chat liggen want de leden die in de chat zitten zie je niet in het GDT veelal. Dis de leden in het GDT zitten moeten er zelf iets van maken maar ja dat gebeurt als ik het goed begrijp niet genoeg.

Die Marcel loopt binnen…..
Die betaald al zolang het forum bestaat de kosten zonder echte sponsoring en daar moet eerder geld bij . Er komt wat binnen van donateurs en dat soort zaken maar ik kan je zeggen dat die daar met alle kosten niet van binnenloopt/

Het beheer bestaat uit mensen die de hele dag tijd hebben om een chat aan de gang te houden, dus die missen niet veel.
Ik ben de enige die wellicht in jou ogen meer tijd heeft maar alle 3 collega s hebben een volledige baan en niet de hele dag de tijd.
 
Dat zal niet zo aan de chat liggen want de leden die in de chat zitten zie je niet in het GDT veelal. Dis de leden in het GDT zitten moeten er zelf iets van maken maar ja dat gebeurt als ik het goed begrijp niet genoeg.


Die betaald al zolang het forum bestaat de kosten zonder echte sponsoring en daar moet eerder geld bij . Er komt wat binnen van donateurs en dat soort zaken maar ik kan je zeggen dat die daar met alle kosten niet van binnenloopt/


Ik ben de enige die wellicht in jou ogen meer tijd heeft maar alle 3 collega s hebben een volledige baan en niet de hele dag de tijd.
Jij snapt het echt niet he??

Als er geen chat was, dan zat iedereen in het GDT…….
 
Jij snapt het echt niet he??

Als er geen chat was, dan zat iedereen in het GDT…….
Echt niet want de leden die in de chat zitten zijn ook best wel de oudere leden en die heb ik nooit in het GDT gezien eigenlijk dus het is niet zo dat er leden vanuit het GDT zijn overgelopen naar de chat waardoor het in het GDT rustig is geworden.
In de chat kun je lekker snel reageren en als je het boven het forum zet kun je en de berichten zien en in de gaten houden en ook het forum en hoef je niet telkens het GDT aan te klikken.
De chat is een hele andere manier van communiceren maar goed dat moet je liggen en je moet het geprobeert hebben maar in de chat zitten geen leden die ooit echt actief waren in het GDT hoor.

Het is maar een aanname om te stellen dat zonder chat iedereen in het GDT zou zitten. Maar goed er is dus keus .
 
zo, mailtje eruit naar een reisagent voor een stedentrip in januari/februari volgend jaar. Eens kijken of dat een beetje binnen budget past wat we in gedachten hebben.
Waar gaan de gedachten naartoe op reis? :DD
 
Rome is de planninfg
Leuk! Ben er nog nooit geweest maar het schijnt er heel mooi te zijn, helemaal als je van geschiedenis en cultuur houdt. Staat het vaticaan ook nog op de planning?
 
Leuk! Ben er nog nooit geweest maar het schijnt er heel mooi te zijn, helemaal als je van geschiedenis en cultuur houdt. Staat het vaticaan ook nog op de planning?
We zijn nog niet zover, maar vast. Ook afhankelijk vd tijden van de vlucht heen/terug. Je kunt pech hebben dat je laat op de dag heen vliegt en vroeg weer retour hebt, dan mis je dus bijna 2 dgn.

Een 12 jr geleden zijn we naar portugal geweest voor 10 dagen, hadden echt geluk.
Eerste vlucht om half 6 smorgens vertrekken vanaf Schiphol, en de laatste dag om 20:30 vertrek van Faro.
Dus echt 10dagen maximaal benut.
 
Leuk! Ben er nog nooit geweest maar het schijnt er heel mooi te zijn, helemaal als je van geschiedenis en cultuur houdt. Staat het vaticaan ook nog op de planning?
Naar het vaticaan kunnen we samen wel een keer doen op de tandem JW 😉

Tot morgen allemaal.
 
achja zo blijft er een generatie kloof. Denk dat een keuze wel handig is. Dus of chat uitbreiden, dat je terug kan lezen, chat kan opdelen in max 3-5 onderwerpen. Of chat wegdoen en het hierbij laten.

Ik vind dit onhandig omdat ik dan bij begin augustus begin. En dan helemaal naar het heden moet klikken. Sws bij elk topic. Chat kom je wel gelijk bij het recentste bericht. Wellicht zorgen dat je bij de topics aan t recentste begint of juist aan t begin van de chat na zoveel dagen.
 
Moge allemaal en bedankt Thijs voor de mededeling dat je wel een aantal dagen de chat kan teruglezen.
 
En kon je dan na een dagje werken lekker doorlezen. En indien nodig nog eens op inhaken.
Dat kan nu dus ook weer in de chat en bij navraag blijkt dat je nu in elk geval kan teruglezen tot 13 augustus.

Nou hier inmiddels weer een verfrissende bui en het waait zo lekker door in huis.
 
Moge Andre en Corne en ik heb geen luiken geschilderd want die hebben we niet :DD
 
Hoi Cornelius, ik had de luiken eerst geschuurd met een excenterschuuurmachine. Dat is veel veiliger voor het hout dan met een bandschuurmachine. En voor het schilderen vetvrij gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Andre, ik heb de luiken niet geschuurd of vetvrij gemaakt. Gewoon een likje verf erover heen. Alleen zijn die van mijn zijn in miniatuur 😉🙄:thumbs:
provance.png
 
Goeiemorgen. Hier weer tijd om de nachthokken van de kippen leeg te halen en schoon te maken. Altijd wel een klusje. Maar morgen worden de groenbakken geleegd en dan kan de hennepvezel met mest er bij. Dat doe ik elke twee weken, wil niet dat het gaat stinken. Elke dag haal ik de kakjes weg.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ik gebruikte wel een buisje van de Siporax ervoor
      Terug
      Bovenaan