Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

In Nederland valt er relatief weinig sneeuw en in Oostenrijk des te meer, daar maken ze gebruik van verwarmde wissels, als we dit in Nederland zouden toepassen vraagt dit om een miljarden investering, en dat voor enkele dagen per jaar.
Ook de treinen in Oostenrijk zijn aan de onderzijde voorzien van een coating die de sneeuw niet vast houdt ofwel loslaat.

In Nederland valt er relatief weinig sneeuw en in Oostenrijk des te meer, daar maken ze gebruik van verwarmde wissels, als we dit in Nederland zouden toepassen vraagt dit om een miljarden investering, en dat voor enkele dagen per jaar.
Ook de treinen in Oostenrijk zijn aan de onderzijde voorzien van een coating die de sneeuw niet vast houdt ofwel loslaat.
Jammer, want ze gebruiken ze toch hoor..

https://www.prorail.nl/veelgestelde...-prorail-over-op-elektrische-wisselverwarming

Goedenavond
Hier ook Henny maar als ik op de radars keek, vermoedde ik dat bij jullie nog meer is gevallen.

Avond. Dat was de eerste werkdag van het jaar weer en was gelijk een zeer drukke.

Middag Lex en er valt wat sneeuw en Nederland is in paniek en er worden gelijk vluchten geschrapt en treinen vallen uit straks. Ik heb de indruk dat de hele winter in Oostenrijk geen vliegtuig de lucht ingaat en de treinen de hele winter stilstaan :DD :DD
Ik ga al zo'n 30 jaar 1a2 x per jaar naar Oostenrijk en ik heb vakanties meegemaakt dat er zo'n 2m sneeuw viel in 1 week tijd.
Er is dan totaal geen paniek en het leven gaat met wat aanpassingen gewoon door.
Het enige waar de mensen zich dan druk om maken is het sneeuwvrij maken van de daken vanwege het gewicht. Vorige week was er ook zo'n 30cm sneeuw gevallen in 1 dag waar wij verbleven en er was niks aan de hand.

Moge Jeffrey.

Momenteel flinke sneeuwbui maar op natte stoepen en straten is het snel weg.

Alles mooi wit hier.
20260103_100937.jpg

Goedemorgen allemaal! Ik zou het wel leuk vinden hier wat actiever te zijn dan alleen wanneer ik vragen heb, maar ik heb als totale beginner natuurlijk weinig bij te dragen qua inhoud, dus dan hier maar eens proberen ☺️ Iemand nog leuke plannen voor het weekend?

Goedemorgen allemaal! Ik zou het wel leuk vinden hier wat actiever te zijn dan alleen wanneer ik vragen heb, maar ik heb als totale beginner natuurlijk weinig bij te dragen qua inhoud, dus dan hier maar eens proberen ☺️ Iemand nog leuke plannen voor het weekend?
Nee, ik ga helemaal niets bijzonders doen, nog wel ff pakketje halen bij afhaalpunt. Voor de rest niets bijzonders, en de vrouw moet werken vanmiddag, dus ik verzorg de maaltijd eind vd middag 🙂

Ook wel lekker denk ik, een rustig weekend na alle december hectiek? Ik heb weer een ochtend sneeuw'pret' overleefd. Ik heb er een vreselijke hekel aan, maar met een vijfjarig kind ontkomt je er niet aan! 😅 Het gevoel in mn tenen keert weer langzaam terug... 😋

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan