Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Gewoon een plaatje van de kringloop, zegt meer dan 1000 woorden.

Je kan er ook een dikke bolus in leggen, heb je meteen genoeg voor die 4 weken.

Het strikken van jouw blijkbaar wel :iloveyou:
Tja beetje knullig inderdaad maar is wel de insteek, zo iets. :juggle:

Mag ik hem even over denken en er later weer op terug komen. Dit gaat over indraaien maar sommige zitten al met een aquarium. Dit zal ik dan prive gebruiken in mijn reacties dmv knippen/plakken want dat is geen gezicht als sticky :stars:

Het strikken van jouw blijkbaar wel :iloveyou:
Tja beetje knullig inderdaad maar is wel de insteek, zo iets. :juggle:

Mag ik hem even over denken en er later weer op terug komen. Dit gaat over indraaien maar sommige zitten al met een aquarium. Dit zal ik dan prive gebruiken in mijn reacties dmv knippen/plakken want dat is geen gezicht als sticky :stars:
Nu jij met je ziektebeeld. Chopchop lucky luck

Het is nog voor tienen hoor
kinderkes lezen nog mee

Thea was lucky luck hoor.
Jij was Jolly Jumper toch?

Ja natuurlijk. Gebruik maar of pas zelf nog een beetje aan. Zo lang je mijn naam er maar niet bij zet 🙂

Die tekst is geschreven onder sterke druk en na een uurtje waterboarding. Kan je niet meer als waarheid zien 😉

Ik vraag me af welke rol rottende plantenrestjes spelen in een indraaiend aquarium. Komt daar ook ammonium vrij?

Ik vraag me af welke rol rottende plantenrestjes spelen in een indraaiend aquarium. Komt daar ook ammonium vrij?
Natuurlijk alleen het ligt er aan hoeveel liter water je hebt he.
Op mijn bak zal 1 stervende plant amper wat uitmaken.

Ja die is wel duidelijk maar al weer veel te lang. Nu ik hem open lees ik al kolonies etc. en hele pagina vol. Daar moet je wel even de tijd voor nemen om te lezen. Meer iets van heel kort in 2 minuten te lezen en basis is duidelijk. vissie poept, ademd etc. dan dit, dan bactie s groeien dan dat, dan bactie stabiel dan dat. Vissie erbij gebeurd dat. Zo iets. Ik ben zelf niet zo goed qua schrijven/grammatica etc.

Als ze meer willen weten kunnen ze de zware kost alsnog gaan lezen maar ik heb ook vaak dan zie ik de eerste zinnetje en zie ellenlang epistel dan ben ik al klaar en ga uberhaupt niet lezen.
Ik heb ooit een schets gemaakt, cartoonachtig. Misschien is die ook bruikbaar als extra toelichting. Zal hem morgen posten.
Ben niet helemaal bijgelezen dus wellicht overbodig geworden

Sta nog droog maar gaat niet lang meer duren.. goed idee.

Ja natuurlijk. Gebruik maar of pas zelf nog een beetje aan. Zo lang je mijn naam er maar niet bij zet 🙂

Beide. Net wat nodig is kleffe tong of in galop weg wezen.

Je moet mensen niet op ideeen brengen. :!😀 Als je ooit erg vervelend ga worden kan ik dit altijd inbrengen als zijnde jouw werk. 😎

Damn keihard :iloveyou:

Rottend materiaal is organisch materiaal en wordt omgezet in aminozuren / aminen / organische zuren en daaruit ontstaat uiteindelijk ammonium en ammoniak.
dit noemen we mineralisatie.

Uiteindelijk wel ja maar in mijn ogen ook minimaal en niet te reguleren. Vandaar dat ik de ammonium chloride methode zo fijn vind. Gewoon uitrekenen hoeveel je nodig hebt, er in gooien en nog wat meten.

Als je ooit erg vervelend ga worden kan ik dit altijd inbrengen als zijnde jouw werk. 😎
Ah.....we gaan over van moddergooien en scheldpartijen naar chantage, veel beter en minder rommelig😀

Thea was lucky luck hoor.
9782884714426.jpg

Ik drink eigenlijk alleen als ik nog moet rijden maar vandaag maak ik een uitzondering. *PROOST*

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan