Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Ik probeer het te ontcijferen maar lukt niet helemaal.

Ik reageer niet meer op hem. Ik vroeg enkel in pb of hij wou ophouden met steeds vijandig te reageren. En toen begon ie te schelden. Eigenlijk niet veel anders dan wat hij hier doet maar met scheldwoorden. Tsjah. Maar dit was pb. Maar dat was toch de bedoeling om dit soort dingen in pb af te handelen? En dan gaa hij van alles zogenaamd kopieeren enz?

Ik reageer niet meer op hem. Ik vroeg enkel in pb of hij wou ophouden met steeds vijandig te reageren. En toen begon ie te schelden. Eigenlijk niet veel anders dan wat hij hier doet maar met scheldwoorden. Tsjah. Maar dit was pb. Maar dat was toch de bedoeling om dit soort dingen in pb af te handelen? En dan gaa hij van alles zogenaamd kopieeren enz?
Als je dat soort onzin niet geschreven hebt lekker negeren. Onderin op rapporteer drukken en beheer laten uitzoeken. Heeft Ton of John morgenochtend wat te doen. Die kunnen best zien wat je wel of niet geschreven hebt.

Ach ja. Maar goed. Maak me er niet druk om.

Laten we het nou leuk houden..

Laten we het nou leuk houden..
Precies, het ging net lekker. Ik werd net onder druk verplicht om een tekst af te geven en daarna werd ik gechanteerd. Ik was nog niet helemaal klaar met slachtoffer spelen.

Precies, het ging net lekker. Ik werd net onder druk verplicht om een tekst af te geven en daarna werd ik gechanteerd. Ik was nog niet helemaal klaar met slachtoffer spelen.
Nou daar waren we inderdaad.

Wat kunnen w jou nou mee opzadelen?

Moet je bij Michelle zijn die is goed met zieke mensen 😀 heeft ze zo haar eigen handleiding voor (veel peukies roken tussendoor)😀

Inderdaad michelle weet raad die werd/Wordt vaak bij 1 client steeds maar weer ontslagen.

Gewoon een plaatje van de kringloop, zegt meer dan 1000 woorden.
Ik zat ook al te denken over een plaatje, manlief heeft zo'n tablet waar je op kunt tekenen. Heb ik ook al even mee zitten stoeien. Gooi het binnenkort wel een keer in de groep, maar de pen is nu leeg. :sorry:

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, als je een plaatje wilt maken is dat natuurlijk prima.

Ik ben even weg bij OTT. Morgen eerst beheer afwachten. Slaap lekker voor alle :zwaai:

Ik zat ook al te denken over een plaatje, manlief heeft zo'n tablet waar je op kunt tekenen. Heb ik ook al even mee zitten stoeien. Gooi het binnenkort wel een keer in de groep, maar de pen is nu leeg. :sorry:
echt hoor, vrouwen en techniek, hoe kan je digitale pen nou leeg zijn?

Rottend materiaal is organisch materiaal en wordt omgezet in aminozuren / aminen / organische zuren en daaruit ontstaat uiteindelijk ammonium en ammoniak.
dit noemen we mineralisatie.
Natuurlijk alleen het ligt er aan hoeveel liter water je hebt he.
Op mijn bak zal 1 stervende plant amper wat uitmaken.

Kan ik begrijpen, maar ik denk dat dat in dezelfde verhouding zit dan een paar snuifjes voer die je laat rotten.

Een plant is toch continu in opbouw en afbouw. En een vis kan ook niet meer eten dat wat er gevoerd wordt.
Ook slakken zetten gewoon plantenafval om in poep. En als je nieuwe planten zet, dan zijn er altijd stukken wortels, blaadjes die eerst af sterven voor er nieuwe groei is.

Het punt dat ik wil maken is: ook zonder toevoegingen zal een bak rustig in draaien.
Maar de opstart wat versnellen met ammoniak kan ik ook wel begrijpen, als je maar juist en vrijwel continu doseert omdat de afbraak zo snel gaat. Anders krijg je na een toevoeging een pak bacterien die daarna ineens afsterven omdat er geen ammonium meer is.

Daarom ga ik ook niet starten met snufjes voer maar met een berg ammoniumchloride.
En meten en meten en meten natuurlijk.
Bijdoseren indien nodig.

1579680390174.png

Hoi Bertus,

Kan je het iets vergroten? het is zo klein.

Waar heb jij je plaatje weg? Daar stond deze ook. in dit formaat.

Mooie plaatjes, nu nog er bij vermelden dat NH3 en NO2 gif is voor je vissen met een kleurtje of zo....

knip en plak. doe maar. ik zit hier niet te slapen, hoor.
kijk maar wat er gebeurt.

Over zappen, jij bent toch niet Nina van gtst want die zap ik altijd weg 😎
Hahaha nee hoor, ik was op de middelbare school al
fan van Nina Hagen, dus ik heb mijn eigen ( veel te lange & ingewikkelde 😡) naam naar "Nina" veranderd. Veel makkelijker.

Mooie plaatjes, nu nog er bij vermelden dat NH3 en NO2 gif is voor je vissen met een kleurtje of zo....

Google op kringloop in aquarium. . lukt jou mischien. of knippen en plakken.
IK ben weg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan