Het Grote "Offtopic"-topic!


Dat weet je dondersgoed :p
guilty on all counts GIF by Oxygen
 
Maar even terug komen op dat dierenmishandeling van bigsmoke.
Is het niet gewoon zo dat doordat wij die Bettas te ver doorkweken met veel te grote vinnen dat het beest daardoor moe wordt in een te lange bak dat eigenlijk dit kweken ook dierenmishandeling is?

Want hoe je het ook bekijkt er was eens een wildvang voorouder met veel minder grote vinnen die gewoon in Zuidoost Azië tussen de rijstvelden zwom. En dat zijn best flinke lange afstanden. Niet heel diep een 20 cm ongeveer maar wel lang en breed.
Inmiddels bestaat die voorouder helaas niet meer in het wild en moeten we het doen met deze doorkweek vormen waar trouwens best mooie exemplaren tussen zitten.
Dat is naar mijn niet zo bescheiden mening het hele probleem, het fokken op onnatuurlijke kenmerken.
De wildvorm Betta splendens is een prachtige vis, die flink kan zwemmen en knokken. De doorgefokte soorten zijn hier niet meer voor gemaakt. Daarom worden ze ook niet zo oud meer.
 
Dat geldt voor veel gefokte dieren en niet alleen voor vissen. Hondjes met een platte neus en dat soort dingen en allemaal omdat de mens dat graag ziet. Tja soms zijn we best egoïstisch hoor en voor de beestjes is het verre van prettig en zelfs erger soms.
 
dan heb je of een te groten bioload of je aquaponic is niet goed in gericht meschien een foto maken een keer kunne we mee denken ik heb hier 10 watt tl buis wit light en dat is voldoende om 500 garnalen te houden op 50 liter mits het organice vuil woord verwijderd een rol filter in combinatie met aquaponic kom je heel ver
Richard's vissen eten 500 garnalen als lunch:DD
 
Dit is eigenlijk een omgekeerd aquarium, de mens er in...Foto van een facebookvriend

1643378378514.png
 
JBL heeft mij helemaal van de kaart geveegd door ineens een andere test op de markt te brengen en dan ook nog eens het aantal schepjes te veranderen de de methode van schudden te veranderen.
En dan de rode discus op de uitslagkant van de oude yest en een blauwe discus op de nieuwe aan de kant van de beschrijving.
Ja dan ben ik helemaal confused.
 
JBL heeft mij helemaal van de kaart geveegd door ineens een andere test op de markt te brengen en dan ook nog eens het aantal schepjes te veranderen de de methode van schudden te veranderen.
En dan de rode discus op de uitslagkant van de oude yest en een blauwe discus op de nieuwe aan de kant van de beschrijving.
Ja dan ben ik helemaal confused.
Las net je opmerking over de 2 verschillende kleuren discus en ik 'twee????'. Ik had de blauwe gewoon niet opgemerkt :rolleyess:
 
NO3 test ik nooit, is onzin met vele water wissels.

Die koi erop kan ik nog vrede mee hebben maar een tostie en in dit formaat dat halve kaart er mee vol staat, daalt mijn achting voor JBL ook enigzins.

Ben blij dat jullie hem toch gevonden hebben want dacht eigenlijk dat jullie al aan de rum hadden gezeten.
 
drijf plantjes kan lastig zijn ik gebruik tegen woordig gewoon munt plantjes en dat werkt goed en heb dan altijd beetje duck weed in me bak als back up dat kan dan ook nog gaan groeie als der te veel nitraat of fosfaat is
78aa7f8467d0adbcdc10004e8bf9528f.jpg

https://gyazo.com/78aa7f8467d0adbcdc10004e8bf9528f

Ik heb al vaker over muntplantjes in de bak gelezen. Ik heb er eerder nooit over nagedacht, maar ze zouden hier een voordeel kunnen hebben boven de pothos die ik eerder in een bak had staan.

Het groeit best wel goed, en de photos werd snel te groot.

Munt zou ik telkens kunnen knippen en gebruiken voor verse muntthee :)
Misschien ga ik dat wel proberen.

Wij moeten voeding met nitraat en fosfaat in de bak toevoegen voor de planten, dus het is zeker niet bedoeld als nitraatslurper. Maar ik ben erg slecht met planten in een pot, en kruiden drogen hier bijna altijd uit. Misschien werkt deze manier wel :)
 
Ik heb al vaker over muntplantjes in de bak gelezen. Ik heb er eerder nooit over nagedacht, maar ze zouden hier een voordeel kunnen hebben boven de pothos die ik eerder in een bak had staan.

Het groeit best wel goed, en de photos werd snel te groot.

Munt zou ik telkens kunnen knippen en gebruiken voor verse muntthee :)
Misschien ga ik dat wel proberen.

Wij moeten voeding met nitraat en fosfaat in de bak toevoegen voor de planten, dus het is zeker niet bedoeld als nitraatslurper. Maar ik ben erg slecht met planten in een pot, en kruiden drogen hier bijna altijd uit. Misschien werkt deze manier wel :)
goed plan ik vraag me wel af of er genoeg nutriens in zoon munt plant op water zitten en anti oxidante die dan goed voor je huid zijn
heb muntplant geplant in de tuin vorig jaar hopen dat het weer op komt dit jaar :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup

Terug
Bovenaan