Het Grote "Offtopic"-topic!


Het word vast ergens opgeslagen in de grijze massa.

Mn hersenen gebruik ik als 1 grote gegevensdumpplaats. Ik zie wel wanneer ik het allemaal een schijfopruiming geef 😂
Schijf opruimen vind ik in dit geval erg zorgelijk.
 
Schijf opruimen vind ik in dit geval erg zorgelijk.
Nou dr slaat zich een hoop rotzooi in mn hoofd op hoor 😂 denk dat het operatie systeem ook wel een goeie update kan gebruiken ze ver zijn er alleen nog niet ik draai nog op windows 7 als ik sochtends op sta hoor je ook zo een ouderwets windows geluidje. 😂
 
Nou dr slaat zich een hoop rotzooi in mn hoofd op hoor 😂 denk dat het operatie systeem ook wel een goeie update kan gebruiken ze ver zijn er alleen nog niet ik draai nog op windows 7 als ik sochtends op sta hoor je ook zo een ouderwets windows geluidje. 😂
Het vervelende is dat de virusscanners met Windows 7 zo passé zijn.
 
Het vervelende is dat de virusscanners met Windows 7 zo passé zijn.
Ag ik doe al zo lang zonder firewall dat de resistentie er ondertussen ingebakken zit 😂 onkruid vergaat niet als ik zo even me leven mag op sommen in 1 zin 😂
 
Ik zit serieus te denken aan een siesta...
Begin maar met tellen:DD
Shaun The Sheep Jump GIF by Aardman Animations
 
Ik zit nou op 3483 ik moet alleen even mn telefoon opladen 😂 kunnen ze niet even op pause ik wil er geen missen dan kan ik opnieuw beginnen, zal de boer leuk vinden 😂
Ach met deze warmte moet je rustig blijven en met tellen span je je niet in dus opnieuw beginnen is niet zo erg hoor. Beter nu dan wanneer je al bij nummer 8535 bent.
 
Ik zit nou op 3483 ik moet alleen even mn telefoon opladen 😂 kunnen ze niet even op pause ik wil er geen missen dan kan ik opnieuw beginnen, zal de boer leuk vinden 😂
Misschien is dit meer jouw soort schaap ;))
Shaun The Sheep Summer GIF by Aardman Animations
 
@NicoleE als je de tijd kan vinden en het interessant is dan zou je eens naar deze video kunnen kijken. (heel de channel is ge-wel-dig en ik houd van de presentator)
Wat ik vooral zo interessant vind. Is dat apen niet minder ontwikkeld zijn als de mens. We hebben de zelfde voorouders, ze zijn anders ontwikkeld. Waardoor ze dus dingen kunnen die een mens nooit zal kunnen. (Te zien in de video)


We hebben een gelijke voorouder maar niet noodzakelijkerwijs apen. Er is een TV uitzending over geweest die ik even niet terug kan vinden. Maar hieronder staat ook iets.

 
We hebben een gelijke voorouder maar niet noodzakelijkerwijs apen. Er is een TV uitzending over geweest die ik even niet terug kan vinden. Maar hieronder staat ook iets.

Gaaf! We zijn allemaal ons eigen pad in geslagen he. (Ik vooral van het pad geslagen. ik scheur er af en toe over heen zo van links naar rechts!) In het begin was er alg, dat vind ik nog wel ergens passend klinken. Laatst keek ik een filmpje over entropy die legde ook uit waarom het beginnen van leven logisch is. "Second law of thermodynamics" geen iedee wat het inhoud maar het klinkt belangrijk 😄
 
@benvo Dat orgel stond per ongeluk op de website, had er niet op mogen staan omdat het nog steeds hun demo is. Ik heb verder nog niet gereageerd op hun mail, wil ze nog vragen of er modulaire systemen bestaan waar bij ze evt. uit te breiden zijn met pedaal.
Niet met de intentie nu te gaan kopen, maar ben wel benieuwd wat er zoals te koop is.

Met zo'n aankoop moet je ook gaan kijken, gaan luisteren en voelen maar dat snap je denk ik wel. Ik ben wel veel aan het uitstellen tot na de verhuizing die best nog even weg is, alvorens ik iets dergelijks ga kopen.
 
Nou hagelstenen van 2 cm in bepaalde gebieden. Kortom, valhelm hoofdzaak:ROFLMAO:
 
Nou hagelstenen van 2 cm in bepaalde gebieden. Kortom, valhelm hoofdzaak:ROFLMAO:
2-4 cm
Ik vrees dat een alu-hoedje me in deze niet beschermt. Dus ik ga vanmiddag met de soeppan op mijn hoofd de honden uitlaten.

Oh wacht. Bij 34 graden blijf ik binnen met ze.
 
@benvo Dat orgel stond per ongeluk op de website, had er niet op mogen staan omdat het nog steeds hun demo is. Ik heb verder nog niet gereageerd op hun mail, wil ze nog vragen of er modulaire systemen bestaan waar bij ze evt. uit te breiden zijn met pedaal.
Niet met de intentie nu te gaan kopen, maar ben wel benieuwd wat er zoals te koop is.

Met zo'n aankoop moet je ook gaan kijken, gaan luisteren en voelen maar dat snap je denk ik wel. Ik ben wel veel aan het uitstellen tot na de verhuizing die best nog even weg is, alvorens ik iets dergelijks ga kopen.
Ik heb een Korg Stage piano waar ik ook allerlei andere instrumenten middels midi mee aanstuur. Software instrumenten met name. Hammond en een Rhodes piano bijvoorbeeld. Maar een pijporgel is evenzeer mogelijk. Ik vertel dit omdat je natuurlijk ook zou kunnen denken aan een keyboard waarmee je midi aanstuurt met een los toegevoegd voetpedaal. Er zijn behoorlijk wat mogelijkheden. Spitfire Audio Labs heeft bijvoorbeeld ook prachtige en zeer goede plugins die bovendien gratis zijn (!!!) die je dan aan kan sturen met je midi keyboard. Maar er zijn er veel meer. Het biedt soms mogelijkheden om te kiezen voor minder kostbare instrumenten die precies doen wat jij wil. Bovendien, in tegenstelling tot vroeger zijn de van originele instrumenten gesampelde geluiden niet van een analoog instrument te onderscheiden.

Hieronder een voorbeeld gemaakt in Ableton een DAW die ik zelf nu veel minder gebruik ik werk nu met CakeWalk by bandlab. (Die je overigens nog een korte tijd gratis kan krijgen.) Maar het resultaat kan gelijk zijn. Die stuk is gemaakt met software instrumenten.





Dit met software die ik ook gebruik:




 
Laatst bewerkt:
Overigens mogen beheerders niet klagen. Staat in je functie omschrijving die je waarschijnlijk ook niet gelezen hebt...
Ik hoop dat je me wil geloven als ik zeg dat ik ook niet wist dat een beheerder moet kunnen lezen. Jeetje vanaf nu wordt de taak nog zwaarder:ROFLMAO:
 
Ik heb een Korg Stage piano waar ik ook allerlei andere instrumenten middels midi mee aanstuur. Software instrumenten met name. Hammond en een Rhodes piano bijvoorbeeld. Maar een pijporgel is evenzeer mogelijk. Ik vertel dit omdat je natuurlijk ook zou kunnen denken aan een keyboard waarmee je midi aanstuurt met een los toegevoegd voetpedaal. Er zijn behoorlijk wat mogelijkheden. Spitfire Audio Labs heeft bijvoorbeeld ook prachtige en zeer goede plugins die bovendien gratis zijn (!!!) die je dan aan kan sturen met je midi keyboard. Maar er zijn er veel meer. Het biedt soms mogelijkheden om te kiezen voor minder kostbare instrumenten die precies doen wat jij wil. Bovendien, in tegenstelling tot vroeger zijn de van originele instrumenten gesampelde geluiden niet van een analoog instrument te onderscheiden.

Hieronder een voorbeeld gemaakt in Ableton een DAW die ik zelf nu veel minder gebruik ik werk nu met CakeWalk by bandlab. (Die je overigens nog een korte tijd gratis kan krijgen.) Maar het resultaat kan gelijk zijn. Die stuk is gemaakt met software instrumenten.





Dit met software die ik ook gebruik:





Hier moet ik straks even rustig voor gaan zitten hoor.
Ableton ken ik overigens wel. Ex buurman was hier veel mee bezig en was toen al verrast wat je ermee kon.

Straks even rustig naar de YT filmpjes luisteren.

Tweede filmpje, Interstellar... ken hem van pijporgel, Anna Lapwood.


Dacht opgenomen in the Royall Albert Hall.

Tegenwoordig kom je ook Rush E overal tegen. Ik weet niet waarom die hype/challanges.
Gaat om snelheid, zou wel eens willen weten wanneer ik over mijn eigen vingers ga struikelen.
 
Mogen we hier ook klagen over het weer?:DD
Alleen als je daar blij van word? Wanneer gaan we het half volle glas eens waarderen inplaats de leegte daarin 😁

Ik heb overigens alleen meldingen gehad van het goedde dag topic, nergens anders van. Tot ik er zelf post daarna krijg ik meer meldingen. Het is alsof het forum na elke "update" vergeet dat ik meldingen aan heb staan.

Never mind dat lag aan mij. Heb me bril niet op. Meeste meldingen wel gehad (2 topics niet) dus niets veranderd (niet erger in iedergeval) en heeft geen verband met de updates van het forum
 
Misschien zie je de rest ook als je sterkere brillenglazen neemt:pp
 
Ik kwam deze tegen, ik kom eigenlijk zelden of nooit in dit topic, weet eigenljik niet waarom. Het is hier best gezellig! :D
Enniewee, deze zag ik op Facebook en dacht, ik zet hem hier maar even neer.
357803318_1302914230337084_9038866450603382806_n.jpg
 
Ik kwam deze tegen, ik kom eigenlijk zelden of nooit in dit topic, weet eigenljik niet waarom. Het is hier best gezellig! :D
Enniewee, deze zag ik op Facebook en dacht, ik zet hem hier maar even neer.
Bekijk bijlage 362542
Oh boy! Begin is van onder naar boven op volgorde ongeveer











Veel kijk prezier 😁
 
Wow, dank je wel Don!
Haha youtube gooit me dood met deze omdat ik ze geweldig vind. Kijk ook vooral rond op de channel, dr spoken ook een paar spookjes rond. Die kleine is super schattig 😁
 
Wat ik denk dat het is: simpel, ik weet het niet. Gewoon dat het geen Planorbis sp. is, maar een onbekend lid van de Planorbidae. Heeft dit veel effect of hulp op de problemen van de TS, niet direct. Maar dat lijkt me een nogal slap excuus om daarom foute identificaties te geven (zeker als mensen buiten de TS zulke topics later doorlezen, wie weet juist om een identificatie te vinden).

Waarom ik er zo op wijs: als je links en rechts van die verzonnen soortnamen blijft gebruiken die in een cirkelredenatie worden gepropageerd tussen een aantal fora houdt je zulke verwarring alleen maar in stand. Planorbis arnoldi bestaat niet, zo simpel is het. Er is geen type-exemplaar, geen wetenschappelijke beschrijving en al helemaal geen wetenschappelijke publicatie erover. Taxonomische sites zoals ITIS, GBIF, Molluscabase en WORMS houden redelijk goed de laatste stand van zaken bij, en nergens vindt ik ook maar een spoor van de naam Planorbis arnoldi. De verwarring tussen de poelslak en de puntige blaashoren komt uit exact hetzelfde principe voort, wat kan leiden tot gevaarlijke situaties wanneer mensen besluiten om hun toch maar "inheemse poelslakken" weg te gooien in de sloot terwijl het gaat om puntige blaashorens. Maar het is inderdaad duidelijk dat het je weinig uitmaakt welke namen je rondstrooit, aangezien het al meer dan 200 jaar Planorbarius corneus is ipv. Planorbis corneus.

Wat jij trouwens eveneens de "normale posthorenslak" noemt, de Planorbis planorbis, (schijfhoren) houdt zijn huisje in hetzelfde vlak als het oppervlak waar hij over kruipt.


Edit. Na even rondzoeken, Gyraulus chinensis is een sterke kanshebber, een gekende soort uit de aquariumhandel die qua grootte en schelpmorfologie er wel flink op lijkt: https://en.wikipedia.org/wiki/Gyraulus_chinensis#/media/File:Gyraulus_chinensis_shell.jpg

De soort die je noemt ipv de mini-posthoornslak lijkt niet op de slak die ik ooit in mijn bak had. Misschien zijn er verschillende varianten.

Mijn gok is dat mensen die de inhoud van hun aquarium in een openbaar water dumpen, zich er gemiddeld niet echt druk om maken of ze een poelslak dumpen of een ander soort.

Verder staan bij beide soorten slakken die jij noemde (planorbis en corneus), de benaming posthoorn slak op wiki, als eerste of als tweede optie. Als dat niet correct is moet je misschien de wiki-pagina aanpassen, dat scheelt dan vast veel verwarring.

Dan ga ik nu iets zinnigs doen, afwassen.
 

Terug
Bovenaan